Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Denna er vel antagelig ikke ukjent for deg Sluket?
    Sitter å koser meg med den akkurat nå. Virkelig godlyd i denna;)

MI0001961849_zpsn1sgs1xx.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Underestimated and underplayed. Vidunderlig tone i hornet. Har på LP, men ikke cd

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Drikker du melk til ribba?
    Titt og ofte, særlig på mårran når ribba er kald og lefsa likeså...
    Hmm...ja, kanskje jeg skal prøve meg på en frokost med lefse, smør, sennep med kald ribbe i den ene hånda og ei flaske melk i den andre på vei til jobb i romjula.
    ...nå blei jeg sulten igjen.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Underestimated and underplayed. Vidunderlig tone i hornet. Har på LP, men ikke cd
    Det er lp som snurrer og går her også. Spiller ikke cd lenger. Har flac'a allt jeg har av musikk på cd.
    Godt å få løfte ræva i ny og ne også for å snu plata.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Sløsing med energi!!! Tingen er å sitte pal foran anlegget i fire-fem timer uten å rør seg :D energien skal brukes til lytting ikke renne rundt for å snu plater hvert kvarter! Skjerping!

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, det får holde med en trill rund fyr oppi lia her ;) Og da tenker jeg ikke på noen spesiellt:)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Hva er dette for noe?
    Jeg er gammal men ikke dau! og ikke blind heller!

Har masse trillrund rullestein her oppe også. Motorsag til å rydde trasé også!
    Om ikke dette hjelper ruller jeg meg en tur selv.

Snill Gutt?

BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Du sa noe helt annet til meg, scla! Han Senja-sildestruper'n i en rødmalt liten stuga mener jeg å huske....:rolleyes:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ja, du leser riktig! Og det har en enkel forklaring, sånn ca. en gang i året bunkres det standard servietter og telys, stor type - i mengder, og da er IKEA greit fordi servietene er og blir standard hvite servietter i stor pakning, og fordi de store telysene med 9 timers brenntid faktisk er de beste jeg har prøvd. De brenner helt rent og klart (parafin) i hele 9 timer, kommer i hendige 24 pakninger i klar plast og koster nada i forhold til merkevarer. Altså IKEA.

Men, kun fordi kvaliteten er lik/bedre enn andre ting og pris/tilgjengelighet stemmer. Bare å laste på og trille rett ut. Der finnes skjær i sjøen dog;

- selv om jeg var tidlig ute så var parkeringsplassene fulle allerede
    - sulten så jeg bestemte meg for en lunsj der først, hørt positive ting. Vel, ribba var like godt stekt og uspiselig som kokken... og dyr! 189,-
    - selvbetjeningskassene som jeg alltid bruker da handelen begrenser seg til nevnte to ting... STENGT! Dermed var det et kvarters kassekø :mad:
    - mange gode produktideer å se, men as usual, kleine utførelser, hakket underdim rent størrelsesmessig, TO hakk materialmessig...
    - en jævlig labyrint, umulig å ta shortcuts og ikke enkelt å orientere seg. Du MÅ følge leden liksom...
    - før var IKEA flatpakket, DIY og billig, nå beveger de seg bort fra det rendyrkede, tiltransport, monteringstjenester osv. Og DET koster!!!!

Det mest autentiske og uforfalskede; Dassen! Så ut som en dass, luktet som en dass og full av dritt! WYSIWYG så til de grader.

IKEA er egentlig en mikroutgave av verden, liv & levned. Cherrypickin' strongly recommended.

Den årlige torturen er unnagjort. Nesten uten skader. Oppsumert; vondt i ryggen der barnevogna til en feit ung tobarnsmor traff meg der hun valset av gårde ivrig tastende på mobilen uten å ense andre mennesker. Blåmerker og hevelser på venstre lår etter de skarpe hjørnene på barkrakken i kafeen. Akkurat litt for høy selvsagt. Sår på knokene etter sprekken i nevnte barkrakk, akkurat litt for liten til normale mannfolkhender... Muskelstrekk i høyre underarm etter å ha forsøkt å skjære opp ribbebitene fra Store Norske...
    I tillegg - melk utover lunsjen da serveringsbrettet i plast hadde slått seg slik at ved påføring av muskelkraft for ribbedeling så vippet brettet opp i motsatt ende og veltet melkeglasset! Med andre ord, alt er som det skal være i denne selvpineranstalten på Furuset.

Norge er i rute!

haha, ikea i førsjulstid er selvmord.
    helgene også.
    de få gangene jeg må dit, så tar jeg det en kveld i midtuka.

trengte noen klappstoler og et ekstra bord til et stort lag nå til helgen.
    løp rett på finn og fant noe brukte saker til overpris - alt for å unngå ikea i desember.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig lav smerteterskel på dere gutta, skjønner, jeg:rolleyes:

Og husk, Slukster, disse problemene finnes det gode løsninger for. Bare å bruke fantasien, serru!;)

- sulten så jeg bestemte meg for en lunsj der først, hørt positive ting. Vel, ribba var like godt stekt og uspiselig som kokken... og dyr! 189,-
    - selvbetjeningskassene som jeg alltid bruker da handelen begrenser seg til nevnte to ting... STENGT! Dermed var det et kvarters kassekø
    - mange gode produktideer å se, men as usual, kleine utførelser, hakket underdim rent størrelsesmessig, TO hakk materialmessig...
    - en jævlig labyrint, umulig å ta shortcuts og ikke enkelt å orientere seg. Du MÅ følge leden liksom...
    - før var IKEA flatpakket, DIY og billig, nå beveger de seg bort fra det rendyrkede, tiltransport, monteringstjenester osv. Og DET koster!!!!

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    I disse førjulstider.... tør vi foreslå et par alternativer til sesongrelaterte midlertidige endringer i logo etc...

"Idiotenes Egne Kamp Arenaer"

ieka.png

"Klaustrofobi I All Enkelhet"

kiae.png

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Velger å ta din kommentar som ignorant uvitenhet basert på at du umulig kan ha vært der i "prime time" og opplevd kvinners kollektive vrede og nådeløshet parret med forretningsmodellens åpenbare svakheter for enkelte kunder... Men dette har egentlig ikke med smerte eller smerteterskel å gjøre i det hele tatt, går mere på observasjon av mennesker i flokk, dette dummeste av alle dyr... Verden ville vært et flott sted uten oss!

kvasi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    1.121
    Drar ikke engang på Rema 1000 for tiden pga faren for kø, så IKEA kvalifiserer enten til ekstremsportutøver eller bitch :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Steve "The God" Gadd

Et par timer på lading i kveld :D - i hovedsak i selskap med den fremragende trommeslager Steve Gadd. Fikk to cd'er levert på døra i går, og spilte gjennom de nå i kveld. Flotte saker - omtale i morgen.

1513208931589_PART_1513208931543.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, jeg kan godt være ignorant uvitende på flere områder, jeg, er jo ingen gud heller. Men IKEA i prime time har jeg unnagjort flere ganger. Aldri moro, men jeg bare slår over i en annen modus, og det går så bra, så, selv med småunger på slep. "Smerteterskel" var bare for å fleipe litt, og kanskje litt på spissen. Det hadde vel holdt med "ubehagsterskel".

Uansett, smil Sluket, du overlevde jo det i år også!:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Veldig lav smerteterskel på dere gutta, skjønner, jeg:rolleyes:

Og husk, Slukster, disse problemene finnes det gode løsninger for. Bare å bruke fantasien, serru!;)

- selvbetjeningskassene som jeg alltid bruker da handelen begrenser seg til nevnte to ting... STENGT! Dermed var det et kvarters kassekø
    Selvsagt - den optimale løsningen for meg heretter er å sende kona, med instruks om hvilke to poster som skal handles. Og med AKKURAT penger i lomma så det ikke går galt :cool: Kvinnfolk er jo kjent for å ikke kune styre seg i handlemodus...
    Hmm.... ved nærmere ettertanke, menn også :(

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvaaa, sende kjerringa på tur til IKEA alene, med penger, er du spenna gærn?! :eek:

SG på trommer, kjenner noen trommiser. Alltid morsomt å se hvordan de driver med lufttromming hver gang han settes på. De klarer rett og slett ikke å styre seg!

2

2xJ

Gjest
    Sluket: Vi lever i 2017, og har nå noe som heter NETTHANDEL... noe som ikke bør være et ukjent begrep for Herremannen............... :rolleyes:
    Bestilte noe av det samme som du kjøpte, gjort på 3-5 minutter her hjemme. Mer tid tid mat og musikk ... :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Visst faen - jeg handlet på nett før du var påtenkt...

Og med den takten Oslo Kommunes Kommunister raserer veier, gater, parkering og folks økonomi i form av absurde bompenger så kommer netthandelen for folk som bor i byen bare eksplodere. Var en tur i byen på mandag, bompenger, piggdekkoblat og parkering totalt kr. 459,- takk.

2

2xJ

Gjest
    What ?? Er det mulig ? :mad:

Da blir det billigere og handle på nett ja... ikke minst så lager du bedre mat enn dem på ikkea`

;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Nettopp. Ting har blitt helt absurd. Og den klassiske "du kan jo bare kjøre kollektivt" kommentaren er så utrolig meningsløs for det meste. Hipstertullingene på Løkka kan selvsagt hoppe på en trikk og komme seg ned i Storgata, men brorparten av folk bor jo ikke akkurat der da. Og kanskje man skulle ha med seg noe også... en eller - God forbid - BEGGE veier! Taxi? Tja fra 5-700,- en vei blir det fort dersom du ikke bor på Løkka da.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    LAN = Local Area Nutcase (c) Slukopedia

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    2

2xJ

Gjest
    Stakkars folk... og det er ikke ironisk ment. Gnore er snart for dem få..... På et turistmuseum vestpå så tok dem 350(ca) For to kopper kaffe(type traktekaffe) og to vaffler med jordbærsyltetøy (type ferdigkjøpt)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Parkeringsplasser; rasert fullstendig. Maks. 2 timer så du ikke rekker særlig handling, definitivt ikke kino eller restaurantbesøk! 60,- /time. 60,-!!!!!!!!!
    Dessuten er jo x antall plasser FJERNET.

På Kampen der jeg har familie, der blir det nå også betaling. Og er du beboer så kan du kjøpe kort selvsagt..... Så dersom jeg skal innom og hilse på... 120,- takk.
    Dinner & Dance? Tja...180-240,- tenker jeg. Og det er naturlig nok ingen gjesteparkering i et gammelt boligområde som dette.

Min frisør gjennom tidene må gi seg, tilsvarende parkering blir nå innført på Vålerenga, og det vil koste ham 59,- pluss 360,- pr. dag å jobbe.... eller over 8.000,- i måneden!! Han eier lokalet selv, knøttlite men nok, kjøpt for småpenger på åttitallet. Han tar ikke allverdens mange kunder, fem-seks om dagen til 250-300,- stk. Da er jo regnestykket enkelt. No can go. Så pr. 31.12.2017 er det slutt.

Hvor mange slike eksempler finnes?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Det ryktes om treg omsetning "downtown" også

tøffe tider.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Oslo har blitt ytterligere fiendlig å besøke med bil.
    I min by har vi også makstid på 2 og 4 timer fra 08-14 i indrefileén av sentrum, men kun 10,- timen fra 08-14
    Dessuten har vi en kjempe diger garasje i sentrum som er bygget inn i et fjell hvor folk kan kjøpe abo for rett i overkant av 1000,- pr mnd.
    Desverre så er det slik i vår by at ansatte vil heller parkere på tidsregulerte plasser ute og flytte bilen i arbeidstiden enn å stå i en tørr og mild garasje hele arbeidsdagen.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Parkeringsplasser; rasert fullstendig. Maks. 2 timer så du ikke rekker særlig handling, definitivt ikke kino eller restaurantbesøk! 60,- /time. 60,-!!!!!!!!!
    Dessuten er jo x antall plasser FJERNET.

På Kampen der jeg har familie, der blir det nå også betaling. Og er du beboer så kan du kjøpe kort selvsagt..... Så dersom jeg skal innom og hilse på... 120,- takk.
    Dinner & Dance? Tja...180-240,- tenker jeg. Og det er naturlig nok ingen gjesteparkering i et gammelt boligområde som dette.

Min frisør gjennom tidene må gi seg, tilsvarende parkering blir nå innført på Vålerenga, og det vil koste ham 59,- pluss 360,- pr. dag å jobbe.... eller over 8.000,- i måneden!! Han eier lokalet selv, knøttlite men nok, kjøpt for småpenger på åttitallet. Han tar ikke allverdens mange kunder, fem-seks om dagen til 250-300,- stk. Da er jo regnestykket enkelt. No can go. Så pr. 31.12.2017 er det slutt.

Hvor mange slike eksempler finnes?
    Tragisk!
    Du veit, alle disse folka i MDG strøk på førerprøven. Nå tenker'em Hevnen er søt

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det blir jo spennende å se hva konsekvensene av MGD´s miljøpolitikk i Oslo blir på sikt.
    Å bevege seg (og sitt) med motorisert kjøretøy - og finne/ha muligheter til parkering dreier seg om litt mer enn transport til/fra hjem/arbeidsplass. Det gir MGD faktisk et inntrykk av å ikke forstå.
    Det virker som om de lever i en tro at "alle" jobber på kontor beliggende i umiddelbar nærhet til et kollektivknutepunkt - og at man bor rett ved et også.

At AP-gnomen fra Groruddalen stolt applauderer inn et hvert tiltak MDG ønsker å iverksette er totalt uforståelig, men det viktigste er vel å sole seg, uansett hvilke sol som skinner.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Egentlig ganske så ufattelig hele greia. Og hvor er bedriftene og handelsstanden som blir skikkelig berørt av dette? De fleste sitter på slemme kontrakter som løper like herlig selv om omsetningen svikter. Vi fårnok se litt av det utover våren/sommeren når virkningene har hatt tid på å jobbe.

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    PS: Det er best du inviterer meg til å se på herligheten din snart, for jeg har laget en pytteliten akryl gave til deg :)

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    481
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Flytt til en liten og koselig småby så er problemet løst. I Egersund (15000 innbyggere) kan du stå parkert gratis i 2 timer eller en hel dag for en femti-lapp. Alt innen gåavstand og ingen bompenger..
    Sandnes/Stavanger (der jeg bodde tidligere) får til neste år en jernring av bomstasjoner med rushtidsavgift. Stavanger har nettopp innført piggdekkavgift, kommer neppe til å kjøre innom der før etter påske.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn