Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    PS: Det er best du inviterer meg til å se på herligheten din snart, for jeg har laget en pytteliten akryl gave til deg :)
    Det er bare å sjekke det - jeg er stort sett hjemme frem til jul. Hjertelig velkommen! Med herligheten håper jeg du refererer til audiofile saker...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Flytt til en liten og koselig småby så er problemet løst. I Egersund (15000 innbyggere) kan du stå parkert gratis i 2 timer eller en hel dag for en femti-lapp. Alt innen gåavstand og ingen bompenger..
    Sandnes/Stavanger (der jeg bodde tidligere) får til neste år en jernring av bomstasjoner med rushtidsavgift. Stavanger har nettopp innført piggdekkavgift, kommer neppe til å kjøre innom der før etter påske.
    Ja...jo... - men bare vent - så snart en eller annen fjott i kommunen skjønner at de kan slå mynt på dette så kommer sånt drit sigenes der og. Ingen fred å få. Verden skal frelses og vi skal fremstå som best i klassen for å sikre ettermæle/feite jobber til politikerne. Regningen går til de som trygt kan tappes enda litt mer - oss vanlige dødelige.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.722
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Med herligheten håper jeg du refererer til audiofile saker...
    Jeg la opp til den ;). Regna med å få svar på tiltale der, hehe.

Kanskje en gang neste uke? Fruen og jeg skal ha en hotell helg i tigerstaden, og lørdag kveld skal vi på Rockefeller å "synge" julen inn med Jens Pikenes & kompani. Hvis det er like artig som det pleier blir dette helt topp :)

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    481
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Flytt til en liten og koselig småby så er problemet løst. I Egersund (15000 innbyggere) kan du stå parkert gratis i 2 timer eller en hel dag for en femti-lapp. Alt innen gåavstand og ingen bompenger..
    Sandnes/Stavanger (der jeg bodde tidligere) får til neste år en jernring av bomstasjoner med rushtidsavgift. Stavanger har nettopp innført piggdekkavgift, kommer neppe til å kjøre innom der før etter påske.
    Ja...jo... - men bare vent - så snart en eller annen fjott i kommunen skjønner at de kan slå mynt på dette så kommer sånt drit sigenes der og. Ingen fred å få. Verden skal frelses og vi skal fremstå som best i klassen for å sikre ettermæle/feite jobber til politikerne. Regningen går til de som trygt kan tappes enda litt mer - oss vanlige dødelige.
    Ingenplaner om slike ting foreløpig. Det er til og med planer om ny bro til Eigerøy UTEN bompenger. Men man kan jo aldri være sikker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Fruen og jeg skal ha en hotell helg i tigerstaden
    Romantisk som bare det......:cool: Neste uke er fin, torsdag er det OVK og BJ ellers åpent!

W

WayAhead

Gjest
    I mange byer er det myndighetene sentralt som legger føringer+lokkemidler for slike "lokale" idiotløsninger som de prostituerte i Osch-Schlum er i ferd med å gjennomføre.

Tror Oschlo er med i dette fantespillet.

Ufattelig at KlinKokkos partiet samt ProstitoAP kan få så mange stemmer/makt at denne galskapen kan gjennomføres.
    Hvem F´N er det i den byen som stemmer på de? Bare Studenta og Amatøra?

Hvordan kan - dog - usannsynlig maktkåte AP Raymunn hive seg naken på rygg i jernsenga, sitrende ventende på å bli råhardt bundet fast og hyle JAAAAAA JAAAA MERR MEER MÆRR mens LAAAN klargjør pisken og er ready til å GO ON TOP?

Hvem F´N er dette stemmekveget?

Lykke til O-S-L-O....

Men idiotien er på vei inn i alle de litt større byene ... de 5? får betydelige belønningsmidler for hjelp til å strupe biltrafikk over på kollektiv.
    De andre som ikke mottar fullverdige statslokkemidler/pakker men som må vise at de "kan" (litt) først ordner det delvis på andre måter... i Drammen er det foreslått 45 bommer ... til ære for næringslivet... Bye Bye Drammen...

Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.611
    Sted
    Sørlandet
    Parkeringsplasser; rasert fullstendig. Maks. 2 timer så du ikke rekker særlig handling, definitivt ikke kino eller restaurantbesøk! 60,- /time. 60,-!!!!!!!!!
    Dessuten er jo x antall plasser FJERNET.

På Kampen der jeg har familie, der blir det nå også betaling. Og er du beboer så kan du kjøpe kort selvsagt..... Så dersom jeg skal innom og hilse på... 120,- takk.
    Dinner & Dance? Tja...180-240,- tenker jeg. Og det er naturlig nok ingen gjesteparkering i et gammelt boligområde som dette.

Min frisør gjennom tidene må gi seg, tilsvarende parkering blir nå innført på Vålerenga, og det vil koste ham 59,- pluss 360,- pr. dag å jobbe.... eller over 8.000,- i måneden!! Han eier lokalet selv, knøttlite men nok, kjøpt for småpenger på åttitallet. Han tar ikke allverdens mange kunder, fem-seks om dagen til 250-300,- stk. Da er jo regnestykket enkelt. No can go. Så pr. 31.12.2017 er det slutt.

Hvor mange slike eksempler finnes?
    Tragisk!
    Du veit, alle disse folka i MDG strøk på førerprøven. Nå tenker'em Hevnen er søt
    I Oslo sentrum koster det nå 45 - 80 kroner pr påbegynte halvtime. Med andre ord, 31 minutter = 160 kroner på de mest sentrale plassene. Jeg har forlengst flyttet fra Oslo til Bærum og angrer ikke ett sekund! Utmerket rutetilbud gjør at jeg lar bilen stå hjemme og 2017 blir derfor det året hvor jeg har brukt bilen minst. Fra 30 000 km i året til 8 000km.

Jeg er glad jeg ikke eier en sentrumsbutikk. Eller er håndtverker med jobb i sentrum. Eller trenger håndtverker i sentrum.

Mvh
    BB

W

WayAhead

Gjest
    Kostnader for parkeringutgifter ifm håndverk og tjenester havner hos sluttkunde/bruker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Kona kom inn til meg på hjemmekontoret en dag og sa; "politikere er noen feite svin som bare plager oss!" :D Husker ikke foranledningen men tror det var bilrelatert det også. Hun er så lei av å se det på tv med glass i hånda og kake i kjeften..

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi har fått inn over 500 paller her idag... en pall er da ingenting :cool:
    Vi har bare fått inn ca. 50 paller.
    Stort sett sjømat.

Det er ikke mengden som teller. Det er innholdet.
    Men kun en Sluk-pall er spennende nok i seg selv, særlig når man ikke vet hva pallen inneholder, eller hvor den kommer fra.

Hva inneholder 500 paller?

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får nok ikke noe svar på en stund for han ligger dehydrert på bakken badet i sikkel:)

2

2xJ

Gjest
    Vi har fått inn over 500 paller her idag... en pall er da ingenting :cool:
    Vi har bare fått inn ca. 50 paller.
    Stort sett sjømat.

Det er ikke mengden som teller. Det er innholdet.
    Men kun en Sluk-pall er spennende nok i seg selv, særlig når man ikke vet hva pallen inneholder, eller hvor den kommer fra.

Hva inneholder 500 paller?
    Dene ene pallen til Slukzter er vel mer spennende (vet hva det er ...) enn hva vi får inn på jobben....
    Holder på med 3PL og får inn altifra maling, bildeler, leker og u name what.... til honning....

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    626
    Torget vurderinger
    6
    Det kom plutselig en pall...:cool:
    Sakte ble pallen trillet oppover Via Slukorosa. Langs veien stilte horndisiplene seg opp og ropte "Halleluja, Halleluja!" mens de veivet i været med eksotiske kompresjonsdrivere.

(Dette ligger an til å bli en bra jul for meg også tror jeg - har godfølelsen angående den pallen :))

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her i fram til forrige valg H+Frp-styrte Karmøy kommune har vi i mange år hatt en bompengestasjon omtrent hver femte kilometer. Du kan ikke kjøre fra et tettsted til et annet uten å passere en. Og bor du mellom tettstedene kan du være så uheldig at du ikke kan kjøre og handle dagligvarer uten å passere en bomstasjon. :rolleyes:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.674
    Jeg har boikottet Oslo siden kong raymond og hans hoff begynte å regjere i byen.
    Jeg kjører gjennom på vei til jobb, men jeg stopper ikke der.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

Enig, Byen får statlige midler for miljøtiltak. Lille Porsgrunn med 34000 innbyggere blir nærmest umulig å kjøre gjennom grunnet "by-pakka" som er under bygging. Beboerne er oppgitt og politikerne stolte pga klapp på skulderen fra de store.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    STOP PRESS Jeg har alltid organisert meg slik at jobb/bolig er i umiddelbar nærhet av hverandre av miljø- og livskvalitetsmessige hensyn. Men NÅ... trur du ikke faen at i den nye bolken med bommer planlagt, så står jeg med et bein på hver side, og denne bommen er fortsatt innenfor Oslogrensa, så er jobb og bolig også og det er ca 400m avstand mellom de! Nå gir jeg snart opp.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.923
    Torget vurderinger
    3
    Må nok flytte til enda mindre plasser skal en unngå det der. fortrinnsvis så lite at politikerene er redd for bank når de tar en øl på puben.
    Da sitter bompenger og parkerings avgift mye lenger inne ;) ;)

W

WayAhead

Gjest
    Mener å ha fått med meg at det kommer nye EU regler for "bomverket" og som kan komme til å gjøre at dagens planlagte bomhelvete må endres dramatisk = milliarder sløst bort - igjen... Det tar visstnok sikte på at et bomsystem skal gjenspeile "veiprising" og da faller visstnok mye av grunnlaget for de planlagte bomregimene bort eller må endres dramatisk = billiarder+ - igjen....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.409
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vanligvis en fest med haifai og humor. Nå en bompengetråd! Skjerpex :mad::D Hverdagens tyranni finnes overalt om den ikke skal overta denne frisonen også :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Jeg må få lov å "blæse tur bæljen" litt i egen tråd - men vi trenger ikke dvele lenge ved elendigheta! Dette er fortsatt en fristad, uten tjall må vite - men vi doper oss så godt vi kan med gromt utstyr og smakfull juging & dekksparking :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Tilbake til grunnfjellet! My first Love...

W

WayAhead

Gjest
    Jeg må få lov å "blæse tur bæljen" litt i egen tråd - men vi trenger ikke dvele lenge ved elendigheta! Dette er fortsatt en fristad, uten tjall må vite - men vi doper oss så godt vi kan med gromt utstyr og smakfull juging & dekksparking :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Det var gutta det... Fattern pleide å kalle enkelte av de mange nevøene sine for akkurat det....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Ja, til og med bygget ht til en kompis, der brukte vi bassenheten (kantløs 12") fra denne konstruksjonen. Flotte saker, umulig med deler. Det er alltid problemet med slik Exotica dessverre. Men det er flotte høyttalere. De hadde mindre modeller av samme konsept også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Omskåret modell av basselementet..

blog fostex woofer.jpg

Ligger 22 stk. av 8" utgaven her, avventer LS konstruksjon :cool:

127.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.072
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    STOP PRESS Jeg har alltid organisert meg slik at jobb/bolig er i umiddelbar nærhet av hverandre av miljø- og livskvalitetsmessige hensyn. Men NÅ... trur du ikke faen at i den nye bolken med bommer planlagt, så står jeg med et bein på hver side, og denne bommen er fortsatt innenfor Oslogrensa, så er jobb og bolig også og det er ca 400m avstand mellom de! Nå gir jeg snart opp.
    og hvor dyrt blir det om du går de 400 meterne?:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Helt klart - de ER omskåret - kantopphenget er borte! Same same :cool: Godt observert.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    96
    Ja, du leser riktig! Og det har en enkel forklaring, sånn ca. en gang i året bunkres det standard servietter og telys, stor type - i mengder, og da er IKEA greit fordi servietene er og blir standard hvite servietter i stor pakning, og fordi de store telysene med 9 timers brenntid faktisk er de beste jeg har prøvd. De brenner helt rent og klart (parafin) i hele 9 timer, kommer i hendige 24 pakninger i klar plast og koster nada i forhold til merkevarer. Altså IKEA.

Men, kun fordi kvaliteten er lik/bedre enn andre ting og pris/tilgjengelighet stemmer. Bare å laste på og trille rett ut. Der finnes skjær i sjøen dog;

- selv om jeg var tidlig ute så var parkeringsplassene fulle allerede
    - sulten så jeg bestemte meg for en lunsj der først, hørt positive ting. Vel, ribba var like godt stekt og uspiselig som kokken... og dyr! 189,-
    - selvbetjeningskassene som jeg alltid bruker da handelen begrenser seg til nevnte to ting... STENGT! Dermed var det et kvarters kassekø :mad:
    - mange gode produktideer å se, men as usual, kleine utførelser, hakket underdim rent størrelsesmessig, TO hakk materialmessig...
    - en jævlig labyrint, umulig å ta shortcuts og ikke enkelt å orientere seg. Du MÅ følge leden liksom...
    - før var IKEA flatpakket, DIY og billig, nå beveger de seg bort fra det rendyrkede, tiltransport, monteringstjenester osv. Og DET koster!!!!

Det mest autentiske og uforfalskede; Dassen! Så ut som en dass, luktet som en dass og full av dritt! WYSIWYG så til de grader.

IKEA er egentlig en mikroutgave av verden, liv & levned. Cherrypickin' strongly recommended.

Den årlige torturen er unnagjort. Nesten uten skader. Oppsumert; vondt i ryggen der barnevogna til en feit ung tobarnsmor traff meg der hun valset av gårde ivrig tastende på mobilen uten å ense andre mennesker. Blåmerker og hevelser på venstre lår etter de skarpe hjørnene på barkrakken i kafeen. Akkurat litt for høy selvsagt. Sår på knokene etter sprekken i nevnte barkrakk, akkurat litt for liten til normale mannfolkhender... Muskelstrekk i høyre underarm etter å ha forsøkt å skjære opp ribbebitene fra Store Norske...
    I tillegg - melk utover lunsjen da serveringsbrettet i plast hadde slått seg slik at ved påføring av muskelkraft for ribbedeling så vippet brettet opp i motsatt ende og veltet melkeglasset! Med andre ord, alt er som det skal være i denne selvpineranstalten på Furuset.

Norge er i rute!
    Meget morsomt, akkurat passe overdrevet, he he.
    Det aller aller mest irriterende, synes jeg, med IKEA er at de ofte ikke har på lager det JEG vil ha. Man tråkker rundt med målebånd, ser og vurderer mange alternativ, og endelig får man navigert seg fram med vogna til riktig hylleplass. For å finne den tom. Da ser Polka nesten ut som Donald da han eksploderer.

Maten, som koster en slikk og ingenting, på restauranten synes jeg dog er helt grei. I forhold til hva man betaler, mer enn grei faktisk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    I've got News for you... de har åpenbart nå innsett at de kan slå god mynt på kafeen sin også, nå i redesignet utgave med designer mat som ikke lenger er så billig.....
    Du kan dog fortsatt bælme så mye brus/te/kadde/melk du gidder.

FYI, dette var ikke på noen måte overdrevet, slik var det faktisk. :(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det eneste spiselige i kafeteriaen på Ikea er klassiske svenske köttbullar med potatismos, gräddsås och rörda lingon. Noen år siden sist, men den har de vel fortsatt på menyen?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Så noen som hadde noe slikt på tallerkenen. Kona kjøpte en pose bullar i utsalget ved kassene, de var ikke spesielt gode, smakte mye mel. Men får du lasta på nok brun saus og tyttebær så får de nok godt i en sulten skrott

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn