Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Ja, greie cumdumpsters (håper ikke Ottar finleser tråden min... gulp...)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.822
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jasså, dere vil ha damer? Ugudelige svin er dere! Kjønnsfascister! :rolleyes::rolleyes:

Her derimot, er kvinner av en støpning og karakter som virkelig imponerer meg.
    Gikk på skole med en som hadde foreldrene der, fantastisk snille og gode mennesker.

Vis vedlegget 520433

Vis vedlegget 520434
    Har gitt mitt faste julebidrag til disse mennesker idag.
    Skulle bare mangle, legg religion ag alt annet til side. De gjør en fantastisk jobb for noen som ikke har det like greit som alle oss andre.
    Vi mesker oss, så jeg nesten blir kvalm.
    Får slike tanker hver eneste Desember. Vi lever i en velferdsstat så jeg nesten blir kvalm noen ganger.
    Sa til barna for en tid tilbake, skule vi heller lage en suppekjele og tese ned til byen på julaften.
    Ble sett litt rart på, men fikk de til å tenke litt tror jeg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Sunne og sanne ord, Osten.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.417
    Sted
    Langesund
    Skulle hatt det opp til snooker finalen i morgen:)

Har booket tid hos svoger som har storskjerm oppe! Allen har faktisk en fair sjanse til å slå Ronnie. Gjort det før i flere store turneringer, og opphentingen hans i dag Mot Bingham var råsterk!.

Deilig med sport hvor flere av topputøverne er småfeite bamselignende godslige karer godt oppe i årene....
    Det at Allen har slått Ronnie før, er en god ting, det gjør at Ronnie er ekstra skjerpet før kampen. Allen må spille på det nivået han var etter pausen, da blir det spennende.
    Mitt lille private bettingselskap her i heimen sier 60/40 til The rocket. Mitt hjerte er nok enda en smule mer i den retning.

Sist redigert:

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    338
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Dagsformen spiller jo også en rolle her. Får Ronnie til spillet sitt, er det jo ingen som slår ham. Men begynner han å bomme og å bli sur, kjører Mark over ham på et øyeblikk. Heldigvis er jo begge spillerene offensive, så finalen blir bra uansett hvem som vinner.:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Riktig god jul til alle som har hjulpet MDG til makten!

https://www.aftenposten.no/norge/i/...bilparkering-pa-kommunal-grunn-i-Oslo-sentrum

– Derfor har vi lenge jobbet med å gradvis fjerne all privatbilparkering i sentrum. Nå fjerner vi altså de siste parkeringsplassene for privatbiler, sier Marcussen.

– Det handler om at alle skal ha muligheten til å være en deltager i bylivet i byen vår, sier Marcussen.

For privatpersoner vil det fortsatt være mulig å bruke de over 9.000 parkeringsplassene som er tilgjengelige i parkeringshusene langs Ring 1, sier MDG-byråden.

Det blir heller ikke mulighet for å parkere motorsykler i sentrumsgatene heretter.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Bare å kjøpe hest! :D
    Er ikke bompenger heller på hest!
    Det er heller ikke bompenger på motorsykkel og de har mange gratis parkeringsplasser i Oslo.
    Er oppgitt over hvordan politikere i Oslo får herje fritt. Hvis dette fortsetter er det bare å legge ned bedriften/si opp jobben og flytte på landet. Har gjort det siste og tror dere ikke at toget mitt var 30 minutter forsinket i dag :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg forstår problemet!
    Bilfritt går ikke i takt med kollektiv tilbudet som burde vert bedre!

Det er god plass på landet forresten!! :D
    Fult av tullinger som meg, men det er ikke noe problem, vi skal lære dere opp! :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Hadde det ikke vært for familiære forhold hadde jeg flyttet til landlige forhold for lengst. Det er snart bare fragmenter igjen av det trivelige Oslo jeg vokste opp i. Ødelagt av rabiate politikere uten historikk og virkelighetsbegreper i tillegg til de som har latt sine pampevenner få rasere med vettløs bygging.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Hvem vil legge en demper på Sluket?

Vel vel - flytting er foreløpig ikke aktuelt dessverre, så da får vi gjøre det beste ut av det vi har.
    Med andre ord, forpuppe seg i heimen så en slipper å irritere seg for mye over elendigheten downtown...

Har fundert på litt demping rundt TV installasjonen. Hører ikke noen rariteter/problemområder slik det er i dag, men med den nye riggen vil spredningskarakteristikken (JMLC istedenfor radialhorn, midbass i trad. kabinett istedenfor J-horn) bli noe annerledes og det kan uansett ikke skade å prøve! Bassområdet er ikke et tema her. Da blir spørsmålene som følger; - hva behøves, hvor tykt etc. etc. Er ikke fremmed for tanken om å lage et felt som kan skyves opp foran TV også når denne ikke er i bruk. TV bygger ca. 14 cm. totalt ut fra vegg, og feltene over/under bør ikke være noe særlig dypere selvsagt. De sorte feltene på hver side er tiltenkt trukket med scenemolton el.l. mest for visuell ro osv. - alt. noen coole paneler med en viss dempefunksjon.
    Under TV - mellom ht satelittene og ca. 50 cm. høyde kommer det en platform med forsterkere. Resten av elektronikken forsvinner over på motsatt vegg.

Synspunkter anyone? Førstemann med fornuftig og funksjonell løsning som også tilfredsstiller mine store krav til estetikk, design og visuell nytelse :rolleyes: vil bli fyrstelig belønnet dersom løsningen implementeres!!

I dag;

1544210911686_PART_1544210911638.jpg

Nær fremtid;

demping tv vegg.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jasså, dere vil ha damer? Ugudelige svin er dere! Kjønnsfascister! :rolleyes::rolleyes:

Her derimot, er kvinner av en støpning og karakter som virkelig imponerer meg.
    Gikk på skole med en som hadde foreldrene der, fantastisk snille og gode mennesker.

Vis vedlegget 520433

Vis vedlegget 520434
    Har gitt mitt faste julebidrag til disse mennesker idag.
    Skulle bare mangle, legg religion ag alt annet til side. De gjør en fantastisk jobb for noen som ikke har det like greit som alle oss andre.
    Vi mesker oss, så jeg nesten blir kvalm.
    Får slike tanker hver eneste Desember. Vi lever i en velferdsstat så jeg nesten blir kvalm noen ganger.
    Sa til barna for en tid tilbake, skule vi heller lage en suppekjele og tese ned til byen på julaften.
    Ble sett litt rart på, men fikk de til å tenke litt tror jeg.
    Ja, og de er også tolerante av seg. Slik som de overfor f.eks. homofile. Men la nå det være det, selv om Jesus sjøl aldri nevnte noe angående den saken. De tar vare på en del folk åkke som, noen av de som faller utenfor velferdsnettet vårt. Skattelette eller ikke.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.917
    Sted
    Ytterst i havgapet...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Det der er nok ikke verdens navle akkurat.... minner mer om en helt annen kroppsåpning, lokalisert noe lenger ned/bak...:cool:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Grei badestrand rett over veien der (hvis man er hærig nok), og så er det fint å gå tur med hund i skogen der.

Johan-Kr

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Kan si det slik at jeg angrer ikke på og flytte langt fra Oslo. MDG sitt mål må være og tømme byen for alle bedrifter og gjerne befolkningen også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    JA til viltreservat i Studenterlunden!

Ulver i Slottsparken!

Bygg elgtråkk fra Maridalen og ned til Sankthanshaugen!

Enda fler sauer inn Rådhuset!​

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Blir vel snart strømteller på hifi utstyr for og skattlegge oss. Strømmnettet må jo prioriteres til elbil!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    - og eneste tillatte musikken vil bli vindsus og knølhvalens parringslyd :(

I mangel av knølhvaler så får vi ta til takke med laksen.... dummere tryne under akten skal en lete lenge etter!

Sist redigert:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Vel vel - flytting er foreløpig ikke aktuelt dessverre, så da får vi gjøre det beste ut av det vi har.
    Med andre ord, forpuppe seg i heimen så en slipper å irritere seg for mye over elendigheten downtown...

Har fundert på litt demping rundt TV installasjonen. Hører ikke noen rariteter/problemområder slik det er i dag, men med den nye riggen vil spredningskarakteristikken (JMLC istedenfor radialhorn, midbass i trad. kabinett istedenfor J-horn) bli noe annerledes og det kan uansett ikke skade å prøve! Bassområdet er ikke et tema her. Da blir spørsmålene som følger; - hva behøves, hvor tykt etc. etc. Er ikke fremmed for tanken om å lage et felt som kan skyves opp foran TV også når denne ikke er i bruk. TV bygger ca. 14 cm. totalt ut fra vegg, og feltene over/under bør ikke være noe særlig dypere selvsagt. De sorte feltene på hver side er tiltenkt trukket med scenemolton el.l. mest for visuell ro osv. - alt. noen coole paneler med en viss dempefunksjon.
    Under TV - mellom ht satelittene og ca. 50 cm. høyde kommer det en platform med forsterkere. Resten av elektronikken forsvinner over på motsatt vegg.

Synspunkter anyone? Førstemann med fornuftig og funksjonell løsning som også tilfredsstiller mine store krav til estetikk, design og visuell nytelse :rolleyes: vil bli fyrstelig belønnet dersom løsningen implementeres!!

I dag;

Vis vedlegget 520981

Nær fremtid;

Vis vedlegget 520982

Med TV`n så langt bak er vel lyden der bak temmelig mange dB ned i forhold til direktelyden.
    Hva sprer JMLC ved nedre deling? 80 grader ved -6dB?

Men :) mitt enkle forslag: gardiner.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ...eller siden det snart er jul, rødt teddyfor.

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    1.601
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2

I dag;

Vis vedlegget 520981

Nær fremtid;

Vis vedlegget 520982

Jeg ville sett på RPG Modex plater bak høyttalerene for å dempe bakrefleksjonen fra mellomtone / midbassen. Jeg ser området 100 - 400Hz er et vanlig problemområde pga bakrefleksjon / takrefleksjon, klassiske dipper ved 120-150 og 250-350Hz områdene. Dette stemmer vanligvis bra med tak / gulv avstand eller frontbaffel til bakvegg osv.

RPG Modex Plate - Acoustic Products

Hornlyd har erfaring med disse: https://www.hifisentralen.no/forume...55-hornlyd-i-et-lite-rom-157.html#post2759111

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    Poenget er å ikke ta noe under 200 Hz, mulig slike paneler gjør ting der nede også...

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Max efficiency I presume!
    Bare å kulan! :)
    TV`n tenker jeg byr ikke på refleksjonsproblemer, prøv med en dyne over når du er oppe å gå.

Tilbake til laks!
    Namnam!!

Sushi.jpg

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.075
    Torget vurderinger
    0

I dag;

Vis vedlegget 520981

Nær fremtid;

Vis vedlegget 520982

Finsk naturlig akustikk med motivvalg:

https://www.konto.fi/en/

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.170
    Torget vurderinger
    23
    LAN = Local Area Nutcase :D Kom ikke her å si at ikke jeg kan noe om data!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn