WayAhead
Æresmedlem
Schkumle Sachen kann sein....
Frakt, mva, tollklareringsgebyrer, kanskje litt forsikring også, så drar det steike fort unna.På viste hammerpris går det på diverse påslag og kostnader, legg til frakt og moms hit inn i landet så er20-tallet for lengst passert, og det med god margin.
Jeg støtter dette forslaget!Den eneste happy ending er at Sluket får lyd fra tv'n Det er bare å velge hvilken digital utgang som er mest praktisk å bruke. Regner med at begge må aktiveres før de virker. Uansett her er bilder av det du kan kjøpe på Clas:
Vis vedlegget 522980
Vis vedlegget 522981
Vis vedlegget 522982 x2
Alternativt fra Kjell og compani:
Vis vedlegget 522983
Vis vedlegget 522984
Vis vedlegget 522985
Videre er dette trolig fremgangsmåten for tv'n:
Gå til innstillinger:
Vis vedlegget 522986
så velger du lyd:
Vis vedlegget 522987
til slutt velger du lydutgang optisk:
Vis vedlegget 522988
Da skal det bare være å koble den optiske kablen til tv'n videre til DAC og derifra RCA kabler til preamp. Voilà det blir krem lyd på tv'n
Synes ikke du skal føle deg forpliktet. Du er jo tross alt ikke så mye på HFSBle nettopp truet på harde livet til å fortsette den finansielle støtten... hva tror dere? Skal jeg ta sjansen?
Vis vedlegget 522972
Takker så meget for generøst tilbud - men er opptatt i morgen serru... Tror jeg skal gå for innhandling hos Clas kanskje... sjekke med ekspertene (?) hos Elkjøp først, de kjenner jo TV typen. Funker det ikke så kan en jo se på din løsningskal jeg komme oppom med en låne-dac og en optisk kabel og koble opp? Reiser straks fra tiggerstaden, men har tid tidlig ettermiddag i morra, hvis jeg klarer å stå opp til lunsj. Evnt kan du låne og bli dirigert hvordan den skal kobles opp. Et bilde av tv-kontaktene kan være nyttig
Må være et sted på Grefsen i kveldinga, bare.
Vis vedlegget 523001
egentlig en brukbar dac, en utgang med fastnivå og en variabel.
Må rigge anlegget først og det får jeg ikke gjort i dag! Hente- og tilbringertjenesten er selvsagt alltid klarok, ellers kunne vi gjort det i kveld, natteslasker som vi jo er, men da må du hente og bringe og slikt. Dagen i dag er pysjamas-dag,
Har ikke spilt så veldig mye på de, - de står her enda, ble hentet inn for å teste mot en røys andre diskanter. Men til den prisen de ble annonsert for hos produsenten nylig så er det "a dead giveaway" Veldig uanstrengte og fine i lyden, og en fordel er at de kan deles lavere enn f.eks. samtlige horndiskanter. Ulempen til mitt primære behov var virkningsgraden, som er grei men ikke i 105 - 110 dB range som jeg så etter.Sluket - det var en kar i tråden min på DIY som lurte på hvordan disse Heildiskantene er. Kunne du gitt han en kjapp omtale? Jeg har ikke fått testa nok til å gi et vettug svar... jeg tolka det slik at du har prøvd disse en del...
Johan-Kr
Da sender jeg en PM til Høvdingen og forklarer at du har frarådet megSynes ikke du skal føle deg forpliktet. Du er jo tross alt ikke så mye på HFSBle nettopp truet på harde livet til å fortsette den finansielle støtten... hva tror dere? Skal jeg ta sjansen?
Vis vedlegget 522972
På salg imorrn til 14.9k klassisk SS propaganda salg
Som regel oppgir fabrikantene best case følsomhet, som i praksis ikke er veldig interessant når kurven går opp og ned som meksikansk mat i en turist.Har sett litt ymse tall på den. En plass står det 100dB, en plass 96 og en plass 92 dB.
Hifisound.de har målinger, og det ser ut til at for praktiske formål er 96dB omtrent rett.
Vis vedlegget 523036
Passer ganske greit med en typisk proffmellomtone.
Johan-Kr
Der ryddes i skuffer og skap i Slukoteket, utrolig hvor mye skrammel en har dratt i hus.
Blir tungt lass ned til gjenbruken i morra....
Vis vedlegget 523119