Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Kondis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Antall liker
    741
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Mindre avstand fra A-50 venstre side og opp til bilde enn høyre side.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Er nok elendig mobilkamera som lurer oss! Det er ca. 3 mm. forskjell på avstand gulv og høyre vs. venstre hjørne på TV - det får være vater nok :D
    Med en bredde på 1690 mm. utgjør forskjellen ca. 0,0018% Med andre ord godt innenfor NS ( nei, IKKE Nasjonal Samling, men Norsk Standard ;))

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    :D Der er nok formatet allerede for stort og antagelig på vei videre også! De fleste politikere er ganske oppblåst, noen både fysisk og mentalt.

BTW CAsh, hva slags signal kjører du på? Kabel, web eller anabol?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.591
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nått Get boks kabel opplegg, funker fint og bra signal/bilde når man endelig kom igjen hele oppsett'n:p eller når kids'n var klare:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Et helsike det der - jeg inviterer meg selv en tur innom for opplæring! :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Same same selv om du ikke er same! Du er hjertelig velkommen innom etter jobben en dag, Bartez! :D

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.656
    Sted
    Hus
    Det gjør jeg gjerne. Skal møte Grumpy i byen i morgen. Ut å myse på noen plater :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    La det bli med mysinga da! Dere har nok som det er... Særlig Grumps :mad: Kanskje jeg skal sladre til fruen :D Pleier å vanke kaffe & vafler da.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Får vel gå litt smooth til verks musikalsk på nyåret.... litt klassisk fra Kølaholmen :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    - tåler en bra en til fra Big Red, god låtskriving og sound. Kvalitetspop slik det skal være.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Noen fler låter i Sluket's CPR serie (nei nei, IKKE cardiopulmonary resuscitation :rolleyes: men Classic Pop Revival)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23

Tomt for pepperkaker, Renholdsverket har hentet julesøpla. julepynten ( 1 stk. lysestake) er ryddet bort og lagt i esken sammen med
    div. syrenøytraliserende tabletter :)

Verden er for min del erklært tilbake på skinner igjen. Let the Battle commence!

Friday Gleason red.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Hva gjør man ikke for de små i familien... de er tross alt fremtiden! Helgens prosjekt; skøytebane i hagen selvsagt!
    Subzerofilosofen har målt opp og klargjort bane etter internasjonale mål, tribune og skiftebenk er i løypa,
    hjertestarter beregnet på det noe tilårskomne banemannskapet står på ønskelista og det ventes for en gangs skyld
    med lengsel etter noen dager med ånkli kulde!

Det er plass til sponsorbannere langs langsiden....:D:D:D

1546636028673_IMG_20190104_213425.jpg

1546636069115_IMG_20190104_213539.jpg

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Enten er det kaldere hos deg enn hos meg eller så driver du med utendørs kunstisbane:) Respekt for insatsen!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... litt trim for eldre skader ikke, og når jeg ser hvor glad småsvina blir når du engasjerer deg litt i hva de liker så smelter jeg som den softien jeg egentlig er...
    Greia er at jeg har belegningsstein i denne delen av hagen, lagt på 15 cm. isobetong slik at så fort kulda kommer så er det på med vann, noen vendinger og så er isen der ganske raskt. Vi gutta lagde jo tilsvarende skøytebaner for hockeyen vår da jeg vokste opp, og under vanskeligere forhold. Vi hadde en lekeplass med nærmere tosifret antall grader slagside, gikk med mye vann før det ble noen skarve meter provisorisk iskrigerområde. Mål fikk vi diverse foreldre på Kværner Brug til å sveise for oss. Dugnadsånden var påtagelig den gang, og de ivrigste var ikke alltid foreldrene..

Er tross alt født og oppvokst på Vålerenga og det forplikter ref. hockey :eek: Det er som kjent bare ett lag i Norge.

Sist redigert:

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjør man ikke for de små i familien... de er tross alt fremtiden! Helgens prosjekt; skøytebane i hagen selvsagt!
    Subzerofilosofen har målt opp og klargjort bane etter internasjonale mål, tribune og skiftebenk er i løypa,
    hjertestarter beregnet på det noe tilårskomne banemannskapet står på ønskelista og det ventes for en gangs skyld
    med lengsel etter noen dager med ånkli kulde!

Det er plass til sponsorbannere langs langsiden....:D:D:D

Vis vedlegget 524101

Vis vedlegget 524102
    Høybråtens svar på Alma Ata :)

Pass på at utøverne er forsiktig i denne tynne lufta oppe i høyden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Skal høre med Cross om han kan raske med seg noen oksygenmasker ved neste flyvning!

C

Cyber

Gjest
    Godt å se tråden durer i vei i kjent stil. Trekker stadig på smilebåndet her... :)

Godt nyttår!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Suicidalstemning så god som noen, det bildet der ja. Hmmm.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Hehe... litt trim for eldre skader ikke, og når jeg ser hvor glad småsvina blir når du engasjerer deg litt i hva de liker så smelter jeg som den softien jeg egentlig er...
    Greia er at jeg har belegningsstein i denne delen av hagen, lagt på 15 cm. isobetong slik at så fort kulda kommer så er det på med vann, noen vendinger og så er isen der ganske raskt. Vi gutta lagde jo tilsvarende skøytebaner for hockeyen vår da jeg vokste opp, og under vanskeligere forhold. Vi hadde en lekeplass med nærmere tosifret antall grader slagside, gikk med mye vann før det ble noen skarve meter provisorisk iskrigerområde. Mål fikk vi diverse foreldre på Kværner Brug til å sveise for oss. Dugnadsånden var påtagelig den gang, og de ivrigste var ikke alltid foreldrene..

Er tross alt født og oppvokst på Vålerenga og det forplikter ref. hockey :eek: Det er som kjent bare ett lag i Norge.
    Nyttårsforsett, sluket? Trim for eldre? ;)

Flott å se dine erfaringer fra ishockey i guttedagene. Ikke helt tilsvarende, men min historie går noe slikt:

Etter at de sluttet å sprøyte banen i Stordalen (Bodø) i ca ‘73 fordi Junkern skulle spille helårsfotball der måtte vi gutta begynne å finne oss alternativer, noe som førte til at vi startet å bale oss oppover gjennom djupsnøen mot Keiservarden, det var leeeenge før de fikk kjørevei opp dit som de har i dag, der vi til slutt fant et islagt vann som vi måtte brøyte for snø før vi kunne sette i gang med noen perioder med gode taklinger og smell «mann-mot-mann» før det ble for mørkt og pucken gikk i ett med isen eller bare forsvant under nærmeste snøkant, og vi måtte komme oss hjem før noen begynte å lure på hvor det ble av sønnene i huset, det var før det ble satt i gang store leteaksjoner dersom man ikke gav seg tilkjenne ila halvtimen, jeg tror nok vi var borte i nærmere et halvt døgn for en slik match. Det var tider, det:rolleyes: men moro...;)

Fortsatt riktig godt Nytt År til alle lesere i en fornøyelig tråd og et givende forum!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Ja, hvor er gleden, hyggen, feelgood stemningen hen på det bildet? Noe av det tommeste jeg kan tenke meg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    SKATE RINK UPDATE!

Overraskende kaldt i natt -5 grader - så da har vi pøst på med to lag vann for å få solide kanter og et godt grunnlag før sprøyting!
    Dette blir knall for småttingene... Stevne er planlagt neste helg, da skal banen være ferdig :D

Det skinner fint i overflata

1546738962785_IMG_20190106_024024.jpg

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.872
    Sted
    Bartistan
    Ja, hvor er gleden, hyggen, feelgood stemningen hen på det bildet? Noe av det tommeste jeg kan tenke meg.
    Ser du ingen mellomting mellom jippi-hurra, suicidalitet og en stemningsskildring?
    Må all musikk være She Loves you Yeah Yeah Yeah, som jeg innbiller meg du ikke har veldig høye tanker om?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.119
    Torget vurderinger
    23
    Eneste jeg med stor grad av sikkerhet kan si deg er at jeg har vært suicidal og det bildet der bringer umiddelbart tankene tilbake dit. Det må nesten JEG få lov til å mene. Billedkunst er, som musikk og andre kunstformer gjerne sterkt subjektive saker. FYI, det er det viste bilde jeg snakker om, ikke musikk.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn