Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    På konsert i kveld, en av årets planlagte femti sådanne. Rapport følger etterpå :D
    Onsdag kveld i Operaen, konsert med Shenzhen Star Bright Choir i anledning kinesisk nyttår som står for døren.
    40 mann stort kor, dvs. 25 kvinner og 15 menn presenterte et variert repertoir med tradisjonell kinesisk sang, moderne varianter, litt internasjonalt (bl.a. en tøff versjon av Alberto Grau's Besame Mucho) inkl to norske komposisjoner av h.h.v. Ola Gjeilo og Kim Andre Arnesen!

Fantastisk flott sang, utrolige harmonier og stemninger, humor, drama, alles was ein Bier braucht. For de som ikke er så opptatt av støygulv kan det nevnes at jeg målte et lydnivå helt nede på 41 dB - jeg satt i senter på femte rad ca. 9 m. fra korets første rekke. En annen interessant (og fra før av kjent) oppdagelse, - nesten komplett umulig å skille lyden fra sangerne bakover gjennom tre rekker... Noe å tenke på for de som er opptatt av at anlegget deres skal gjengi tilsynelatende flere meter bakover i lydbildet :rolleyes:

Nivået toppet så vidt 80 dB++ ved et par anledninger, dette var 100% akustisk, ingen mikrofoner å se noe sted. En artig sak, første nummer ble gjennomført med sangerne fordelt på hver sin side av seteradene, omtrent som å sitte med store hodetelefoner på!

Deilig å høre slik vakker sang mer eller mindre 100% fritt for vibrato også.

Konserten varte i 90 min. netto, avbrutt av en pause på ca. 15 min.

Eneste "skår" i gleden....:rolleyes: - intro av Trine Skei Grande :D

Snikfoto av trosl stemning, flott akustikk btw.;

op1.jpg

op2.jpg

op3.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.475
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Du stinker big time på og ta bilder slukster :):)

O
    Du har åpenbart ikke skjønt greia.... bildene SKAL være ræva. Kunne selvsagt dratt frem Leicaen men hva er poenget med høyoppløste superbilder fra en byggeplass og andre motiver som ikke innbyr/fortjener det?
    Nei se det,har nok ikke gjort det da.

O

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Æ e no ute og fær.... kommer sterkt tilbake senere :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Så er vi DER igjen! Etter en utflukt til Maxbo et al for litt skruer og annet smått bærer det ned i kjelleren.
    I mellomtiden får dere klare dere som best dere kan, med krangling, popcorn og generell alkoholinfusert helgestøy!
    Savner en god kabelfight - har lufta gått ut av alle brushodene mon tro? Trodde de hadde mer stamina disse tullingene som tror at kabler har noen særlig betydning... men de virker jo like slappe som de dustene som ikke legger noe særlig vekt på ledninger i det hele tatt! WTFC.

Friday Gleason red.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.401
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det er dustene som er idiot nok til å henge seg opp i t/s parametre på PA 15"ere som tar over!
    Idioter av verste sort! :D

God fredag til deg også! :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.969
    Savner en god kabelfight - har lufta gått ut av alle brushodene mon tro? Trodde de hadde mer stamina disse tullingene som tror at kabler har noen særlig betydning... men de virker jo like slappe som de dustene som ikke legger noe særlig vekt på ledninger i det hele tatt! WTFC.
    Tror de er på musikk nå.

quarrel-music-treble-clef-bass-clef-vintage-mens-premium-t-shirt.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Det er dustene som er idiot nok til å henge seg opp i t/s parametre på PA 15"ere som tar over!
    Idioter av verste sort! :D

God fredag til deg også! :)
    Fant noen et helt annet sted...:rolleyes:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hos meg er det heldigvis ikke Klipschfrisone :cool:
    Bruker en slik til TV, langt bedre enn en planke. :)
    Klipsch The Three!
    IMG_8073.JPG

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Et lite og Klipschfritt fremdriftsbilde ( av sugevarianten jfr. EVO :cool:)

- øvre panel montert, nedre satt opp løst (ikke på bildet) for å sjekke effekten. Helt etter plan, TV bildet roer seg og fokus øker :D

øvre panel.jpg

Skisse av ferdig vegg før stabling av forsterkere etc. under TV, satelitter og SLOB's
    Dempet sor på felt over/under, Molton på tilstøtende vegger. OBS; før klager og innvendimger hagler inn....
    skisse er ikke i skala eller absolutt korrekte farger etc.

veggfelt over under TV  04 red.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Har dart ja, internasjonalt godkjent utstyr! Snooker har jeg dessverre ikke plass til ellers skulle det stått et 12 fot bord her straks!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Michel, du er dypt savnet :(:(:(

That is some steady ass rhythm

Denne innspillingen representerer en av mine absolutt beste musikkøyeblikk noensinne. Min mor var gått bort, uventet og alt for tidlig.... og jeg satt i natten og spilte igjennom denne konserten på headsett, mutters alene, to ganger, i mørket og lot bare følelsene flomme. Aldri opplevd musikk sterkere hverken før eller siden, live eller innspilt. Har du bare et snev av interesse for piano, jazz eller bare formidabelt god musikk generelt så gjør deg den tjenesten å låne øre til denne dobbelt-CD'en.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Vel!
    Tror faktisk det finnes en pålitelig god snooker app, så da har du det gående. Men er det baffelvegger eller hva?
    Må innrømme jeg ikke har snoket gjennom planleggingstadiet:rolleyes: Og sitter tv-lyden som bestilt?
    Nei - dette er veggen bak høyttalerne (som ikke er tegnet inn på skissen) TV lyden er sånn sett upåklagelig til kun å komme fra tv foreløpig, men den skal inn på hovedanlegget etter hvert, DA blir det saker :D

t.h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2018
    Antall liker
    271
    Torget vurderinger
    1
    Helvete for et sirkus innlegget ditt startet, inne på Asshole Road 2019 tråden.
    Har ikke hatt det så morro på lang tid.
    Måtte hente popcorn og dynges nå ned av henvendelser av kjøpelystne pasienter 😁

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... det hender en pisser på en maurtue en ikke ante lå der. Ikke min mening å provosere, jeg bare sa det jeg mente og jeg mener det samme fortsatt! Har i det siste året solgt en del audiofile godbiter og mesteparten har gått ut av landet og til fornuftige priser hvor ytelse har speilet beløpene. Morsomt å observere hvordan enkelte f.eks. mener at Accuphase er så ille dyrt her til lands (brukt), - jeg har et knippe med veldokumenterte salg i regi av japanske auksjoner som viser tallenes tale
    og de er ganske så entydige i favør av hva ting har blitt solgt for her til lands.

BTW, husk 20% til meg nå da dersom du får solgt skrammelet ;);) Jeeezzz....

• Liker
    Reaksjoner: t.h

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.215
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Vel!
    Tror faktisk det finnes en pålitelig god snooker app, så da har du det gående. Men er det baffelvegger eller hva?
    Må innrømme jeg ikke har snoket gjennom planleggingstadiet:rolleyes: Og sitter tv-lyden som bestilt?
    Nei - dette er veggen bak høyttalerne (som ikke er tegnet inn på skissen) TV lyden er sånn sett upåklagelig til kun å komme fra tv foreløpig, men den skal inn på hovedanlegget etter hvert, DA blir det saker :D
    Deilig med skikkelig Sound&Vision. Mange som ikke skjønner det der.
    Håper jeg får audiens i grotta en dag det står klart. Men jeg er kun interessert i dart og damer da:cool:

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Umulig og avgjøre hva som er 60 poeng på den der!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Nå synes jeg dere er veldig slemme altså.

2

2xJ

Gjest
    Spørsmålet er om vi rekker påskekrimmen......... Derrick og Bergerack

Shhhheeeeeeeeìiiiiiiiit

t.h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2018
    Antall liker
    271
    Torget vurderinger
    1
    Tar med egen blink..
    50757292-9342-4372-8C10-B33F629DC42D.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Brøytedram!

Etter tre økter med snømåking så var det på tide med belønning til far.
    God middag med en herlig Bordeaux, etterfulgt av Java Mocca og brøytedram de luxe - siste rest av Nismes-Declous Armagnac vintage 1931
    Nå er det ugjennkallelig forbi...:( Tomt.

(fotoopptak i Sug - o - Rama teknikk courtesy of Evo III :D)

brøytedram.png

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.013
    Torget vurderinger
    23
    Er vel ikke særlig snø der nede hvor du residerer.....

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn