Etter et par morsomme, nervepirrende og inspirerende lyttetimer i Slukoteket i går så er min foreløbige konklusjon at jeg ikke kunne høre The SLOBs. Uansett musikkvalg og lydtrykk så var all info under 100Hz kun tilstede som kropp og fundament på stemmer og instrumenter, alt naturlig lydende og plassert i bredde/dybde alt etter som opptaket tilsa det. Med andre ord DET ALLER BESTE JEG HAR HØRT av bass. Overgangen til ventehornpakka låt veldig bra og lettheten, snerten og fraseringen til 15" i J-hornet harmonerer SUVERENT med vektløsheten til SLOBene. Nevnte jeg at de store SLOBene er DEN BESTE BASSEN JEG HAR HØRT? Egne forsøk i sommer med 6stk JBL 2242 18" distribuert gunstig i lytterommet var ikke i nærheten.
Jeg slutta raskt å tenke på alternative delefrekvenser og annet nevrotisk flisespikkeri. Systemet gir mye ekstra musikkglede ut av selv ordinære opptak på grunn av ekstrem oppløsning fra kjeller til flaggermusfrekvenser. Oppløsning som i et vell av smådetaljer og som i mikro- og makrodynamikk. "Hm, pianoet låter mer dempa nå enn i forrige låt, lurer på hvorfor, hey - det svinger, gøy, kjør på!..." Slik går timene fort.
Tusen takk for gjestfriheten og nydelig mat. Øystein/Naturlyd