Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.806
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, mye glitter og bling. ...er nå mest nysgjerrig på HDP4 da.

Sluket, har du kjøpt de eller vurderer?
    Vet om en på "What's best" forum som kjører HDP4 som digitalt delefilter og FIR-filtre fra Dirac som han er meeeget fornøyd med.
    Sjekk ut Dirac , en lisens tror jeg ikke koster stort mer enn Audiolense XO (som jeg selv bruker)
    3-4000,-
    Jeg har ikke råd til å holde på sånn, men tipper at du er mer velbeslått enn meg.
    Skulle vært meget innteressant å høre andres erfaringer om Dirac, tror det er værd å teste ut.

PS. Egentlig tror jeg disse blanke fine boksene til flere titalls tusen ikke gir noen bedre resultater enn eks, AL, Dirac og Acourate som passer bedre til harddisk/PC basert avspilling i "økonomiklassen" (jeg tar sikkert feil, men lever i troen)

Mvh. Bergfinn

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.108
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt Groundsound, endelig, var på programmet for mer enn to år siden men fikk ikke somlet meg til det før nettopp nå! Accuphase DF-55 er interessant fordi den er ekstremt brukervennlig og kan rattes uten bruk av PC, en stor fordel for en dum dust som meg serru... Dessuten har jeg mye Acuphase (eller Accupiss som Leif ynder å kalle det..) fra før, liker byggekvalitet og eiergleden og det faktum at det aldri er noe tull eller feil med utstyret. Dessuten er fasen reversert på XLR anslutningene og da er det ekstra enkelt med DF-55 selvsagt. På GS må jeg ha egne kabler med vendt polaritet. For øvrig anser ikke JEG Accuphase som hverken glitter eller bling, mere som godt sammenskrudd skikkelig verktøy.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.570
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Accuphase er lekre velbygde bokser
    Case closed :D

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.661
    Du skrur fasen med ett tastetrykk, per kanal, med ett enkelt pølsetrykk Sluket. Når det gjelder Groundsound altså! Intet behov for kabler med faserariteter...

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    LMC;
    Helt enig med du i det, Leif - blant de vakreste og beste i minst femti år.
    MEN det endrer ikke påstanden i #5364 - den står fjellstøtt.
    Hygg deg videre på bøljan blå.

Emo;
    Svaret ditt bekrefter vel hans egne aversjoner og redsel.
    Gamle menn er vonde å vende.

BB

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Programvaren til groundsound er grei nok. Værre er det med alt det målegreiene og tolkning av resultater for å gjøre tiltakene som må til. Desto mer man leser desto mer komplekst virker det å være...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.570
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Det er der Grelvs erfaring kommer inn i bildet....
    Mvh
    Leif

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Programvaren til groundsound er grei nok. Værre er det med alt det målegreiene og tolkning av resultater for å gjøre tiltakene som må til. Desto mer man leser desto mer komplekst virker det å være...
    Les mindre, prøv mer :) Funker som fjell! Bare å hoppe i det.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ikke Accuphase slik Marantz med litt mer kobber i chassis? Varm japansk lyd. Mao, intet revolusjonerende under solen. Reparatør til Lyric før hevder dette.. Hehe.. Men en får kose seg med det en har..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.108
    Torget vurderinger
    23
    "Varm" japansk lyd?? Jeg oppfordrer herved alle synsere, armchairscholars og myteriddere til å vise meg/dokumentere hva dette er. For jeg har definitivt INGEN anelse.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, ikke min ord, men reparatør sine.. Han var vel mer imponert over andre ting i lyrics portefølje enn champagne fronter fra Accuphase..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.108
    Torget vurderinger
    23
    Symptomatisk for denne hobbyen. Andres uttalelser tas automatisk for god fisk; og på hvilket grunnlag... Hvor mange er det egentlig som virkelig prøver/eier/lever med ting de uttaler seg om? Og det under optimale forhold med tanke på øvrig tilsluttet utstyr, rom og egne kunnskaper/erfaringer?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Anders har vel klødd på flere Accuphase enn noen andre her til lands.. Så han vet nok hva han snakker om ifht mange her inne.. Og på ditt spørsmål vil jeg tro at det er de færreste..

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.786
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    For en god stund siden hadde jeg en mcintosh ma7000 og snakk om katastrofe i eget oppsett. Den endte hos aair og jeg husker godt hvor forutintatt jeg var når jeg skulle høre hos han jeg var.

Snakk om å ta feil, de tingene som ikke funket hos meg satt som et skudd hos han. Så uttalelser på hvordan ting låter komponentmessig er i mitt hode ganske uinteressant, det er kun hvordan ting låter systemmessig som har verdi.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Burde vel strengt tatt vært et slikt skilt på døra inn til Slukoteket?

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.164
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Rett skal være rett, det er Kenwood sitt prestisjeprosjekt Accuphase.
    Kjenner den samme reparatøren, han hadde iallefall godord å si om byggekvalitet og ikke minst service fra Accuphase.

Ellers kjenner jeg ikke merket godt, men lånte en gammel integrert sak en gang fra reparatøren, ikke spesielt varm i lyden den. Ga meg et ballespark egentlig

Håvard

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.308
    Torget vurderinger
    10
    Nydelige produkter. Særlig displayet med VU og Led i forskjellige kombinasjoner.
    Burde vel ha en liten familie hvis man først satser?

Accuphase-50-100-2000-300-u.jpg

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.661
    Min a45 er min mest kjære hifieiendom, sett bort fra ALE. Lyden, byggekvaliteten, fleksibiliteten osv er på toppnivå. Man skal pare den med jævlig kjipe høyttalere før det låter varmt og slapt!

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.542
    "Varm" japansk lyd?? Jeg oppfordrer herved alle synsere, armchairscholars og myteriddere til å vise meg/dokumentere hva dette er. For jeg har definitivt INGEN anelse.
    Kalder det udetaljeret grumset lyd.

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.351
    Torget vurderinger
    75
    Så Accuphase er mer stas en McIntosh ?

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.661
    Umulig å si på generell basis, har hørt mc spille fantastisk. Det er uansett høyttaleren som farger lyden mest. Men, jeg mener accu tar kaka, og skulle gjerne hatt det hele veien på effektsiden i mitt anlegg.

Tror ikke noen ville definert min mellombass som sløret og varm for tiden, drevet av a45

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.351
    Torget vurderinger
    75
    Utseendemessig er i alle fall Accu på topp, skikkelig sexy som sine eiere vil jeg tro;D

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.126
    Torget vurderinger
    96
    Det jeg har hørt av Accuphase låter veldig bra. Helstøpt, uten fokus på enkeltområder. Musikalsk, uten overdreven "varme". Har hatt cd-spiller, et par eldre poweramps og en integrert. Har i dag Accuphase DG-28 EQ. Det ga mersmak, spilte skjorta av TacT, og jeg har begynt å spare til en DG-48 eller 58.
    Jeg forstår heller ikke dette med at mange oppfatter det som litt "bling". Jeg synes Accuphase er stilrent og lekkert. Og de er ganske konsekvente på design, det synes jeg er en god ting. Og så er det bygget for å vare. MBL, der har du bling..

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    645
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hatt litt problemer med dieseltilførsel på høyt turtall, byttet løftepumpa igår. Ikke testa ( det ble allt for mye XO blant gode venner på brygga). Martin og Elin kom til Sætre igår også. Men vi skal ut igjen !
    -m

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.351
    Torget vurderinger
    75
    Tipper LMC snart setter tena i en slik. Heldiggrisen.

Vedlegg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.405
    Jeg hadde en Accuphase P-300 effektforsterker en gang. Jeg angrer på at jeg solgte den. Fin bassforsterker.

druntblunt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Programvaren til groundsound er grei nok...
    Usj, kjente selvtilliten fikk seg en liten knekk der.

Værre er det med alt det målegreiene og tolkning av resultater for å gjøre tiltakene som må til. Desto mer man leser desto mer komplekst virker det å være...
    Eh... ja vi får si det er det jeg sliter noe med. Noen dans på blomster er det i alle fall ikke for en novise som undertegnede.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyttet til ny konstruksjon. Bare å bøye seg i støvet
    sluk2.jpg

sluk3.jpg

sluk5.jpg

Den mest imponerende høytaleren jeg har lyttet til noengang i forhold til størrelsen. detaljert bass med nok av nivå, smekk og oppløsning. det viktigste er at de er skikkelige gøyale å spille musikk igjennom. svært og med høy skvettfaktor

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Horn , fulltone elementer og bånddiskant..Må jo bare bli rett det... Særs fine høyttalere.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn