Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    Starter herved folkebevegelsen "Rozzy på veien - i audiofiliens og musikkens tjeneste"

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Rolf. En ny merkedag i desember, bare noen dager før sola snur.
    Jernviljen din er imponerende.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    Starter herved folkebevegelsen "Rozzy på veien - i audiofiliens og musikkens tjeneste"
    Jeg har pensjonert meg. Yngre krefter får overta.
    Må da fins noe sånt?
    Krefter er ikke det viktigste her; erfaring, sluhet, menneskekunnskap, historie og ikke minste sosial/audiofil intelligens er mye viktigere, og den cocktailen av egenskaper er det nesten bare du som besitter! You can't keep a good man down! Dessuten, som pensjonist har man da all verdens tid...?? Eller.. kanskje du har slengt deg på sånne geriatrisjekketurer, med surströmming & fläskåk til Strømstad, Ullturer med buss etc.?? Seiler vannet tynt mellom Strømstad og Sandefjord?

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.846
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er veldig imponerende Rozzy, gratulerer! - og så Jan da, det der måtte jeg lese to ganger, flott Jan!

Gratulerer Rolf. En ny merkedag i desember, bare noen dager før sola snur.
    Jernviljen din er imponerende.
    Jernvilje. :)

Et imponerende ord.
    Jernvilje er tingen Rozzy, i motsetning til jernlunge.....

/ Morten

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.366
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Må da fins noe sånt?
    Krefter er ikke det viktigste her; erfaring, sluhet, menneskekunnskap, historie og ikke minste sosial/audiofil intelligens er mye viktigere, og den cocktailen av egenskaper er det nesten bare du som besitter! You can't keep a good man down! Dessuten, som pensjonist har man da all verdens tid...?? Eller.. kanskje du har slengt deg på sånne geriatrisjekketurer, med surströmming & fläskåk til Strømstad, Ullturer med buss etc.?? Seiler vannet tynt mellom Strømstad og Sandefjord?
    Er audiofil intelligens ein av dei sosiale intelligensane?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Må da fins noe sånt?
    Det er nå et fint uttrykk ihvertfall. Men jeg tror kanskje det er mer en usosial intelligens.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må da fins noe sånt?
    Det er nå et fint uttrykk ihvertfall. Men jeg tror kanskje det er mer en usosial intelligens.

Hadde det bare kun vært kalt "intelligens"... Enkelte ganger det er kun basale behov innen denne hobbyen... For å si det slik, Audiofili er dessto høyere oppe i Maslows behovspyramide dessto lavere intelligens en råder over.. :rolleyes:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.846
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hadde det bare kun vært kalt "intelligens"... Enkelte ganger det er kun basale behov innen denne hobbyen... For å si det slik, Audiofili er dessto høyere oppe i Maslows behovspyramide dessto lavere intelligens en råder over.. :rolleyes:
    Ha ha, ja - det var ordet "habegjærspiral" som formet seg i hodet mitt, og intelligens er vel ikke nødvendigvis innblandet der?

/ Morten

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ha ha, ja - det var ordet "habegjærspiral" som formet seg i hodet mitt, og intelligens er vel ikke nødvendigvis innblandet der?

/ Morten
    Hehe Morten...Tviler på det dessverre :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Instinkt og idioti er kanskje ordene jeg ser etter. Men nå er ikke jeg blandt de intelektuelle som kan få trykket det ordentlig ut av meg.

Så da er ordet audiofil intelligens et ikkebegrep da?

Har sett og hørt mye audiofil idioti ihvertfall. For alt jeg vet kan jeg kanskje høre til i den gruppa. Men som med all galskap og idioti er den siste som merker det, den det gjelder.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Audiofil intelligens må jo rett og slett være store mengder sosial intellienss koblet sammen med et par særs gode og sensitive ører. Fanken ikke rart det er mangelvare.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Når man bruker så mye tid og penger for å kunne høre musikk, har det INTET med intellignes at gjøre

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hæ?? Mener du alvoor? Dette må du underbygge. Litt mye juleøl til lunch?;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Er så mye godt bevart og lite brukt intelligens der ute at. Sosial, audiofil og vanlig folkevett. Som også er en form for intelligens. Tror den er mer utbredt på landsbygda og grissgrendte strøk enn i urbant miljø. Men dette er bare en teori.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    Det er da som værste FAEN at alt skal vri,vrenges, tygges på og spyttes ut igjen av utsagn.... audiofil intelligens (c) Sluket er rett og slett ikke annet en evne til å forstå hva som er vesentlig i denne hobbyen; evnen til å skille snørr og barter i alt utstyrskaoset, parret med en porsjon anstendighet når man pleier omgang med likestilte i den hensikt å utveklse erfaringer og omtale utstyr og gjengivelse på generell basis.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Det er da som værste FAEN at alt skal vri,vrenges, tygges på og spyttes ut igjen av utsagn.... audiofil intelligens (c) Sluket er rett og slett ikke annet en evne til å forstå hva som er vesentlig i denne hobbyen; evnen til å skille snørr og barter i alt utstyrskaoset, parret med en porsjon anstendighet når man pleier omgang med likestilte i den hensikt å utveklse erfaringer og omtale utstyr og gjengivelse på generell basis.
    Ja nettopp. Er jo det jeg sier jo.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    ;) Hvilket beviser at du er i bestittelse av nettopp dette! Case closed. Kom deg ut på veien.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    falt ut på sosial jeg.....
    Tvert imot - du har så lang iår falt INN i det sosiale.... men du har fortsatt noen dager igjen til å pleie en eventuell audioeremitt-fase.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    For sunnmøringer; ingenting. Ukjente begreper.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    DSCN5032.jpg

Ribba er ribbet, grisen skriker ikke mer.
    Treet er pynta med kuler av plast.
    Mørkt og stille, det snør ikke mer.
    Og treet er fast i en sokkel av plast.

GOD JUL til alle sammen.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.589
    Torget vurderinger
    2
    Her plasserer jeg smiletryner, lattertryner og diverse andre tryner. Men de kommer ikke med på det ferdige produktet. Hvorfor ikke?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn