Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    P.S. En annen ting som har gjort lyden bedre her i Gruva, er at jeg har fått på plass noe kableri fra Solhaug.

Det begynner vel etterhvert å klarne for deg nå, hva ???

Morro å kunne bidra litt også. Å bytte ut noen tusen i AN sølvkabel med en viss TV-coax gjør susen ;)

Mvh. RS

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

tore_v1 skrev:
    Hva slags kableri fra Solhaug har du fått inn? Selger han kabler, egenprodusert altså?

Vil du fortelle litt mer om disse?
    Kablene til Solhaug krever en egen tråd. Jeg ønsker ikke å gjøre Gruvetåden til en kabeltråd. De andre spørsmålene dine er det nok best du stiller deirekte til Solhaug. På PM kanskje ?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:
    P.S. En annen ting som har gjort lyden bedre her i Gruva, er at jeg har fått på plass noe kableri fra Solhaug.

Morro å kunne bidra litt også. Å bytte ut noen tusen i AN sølvkabel med en viss TV-coax gjør susen ;)

Mvh. RS
    Fungerer greit ja. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Siden coax'n tydeligvis er løsningen, hos deg 8) så kan jeg kanskje få låne AN kabelen en dag og teste mellom step up og riia ?

Ser ut som kan svinge bortom onsdag, hvis det passer ?

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    joaquin skrev:
    grattis, roffe.
    ser meget bra ut, og låter sikkert tilsvarende.

bho nevnte dette prosjektet for et par uker siden, men jeg har glemt hva det gikk ut på.
    er det slik at man tager et stykk audio note kabinett og kit l2 pre, for deretter å bygge hele sulamitten om til en border patrol?
    Takk for det.
    Nei det er ikke en ombygging til BP, det er et Birger Prosjekt, så på den måten kan den kanskje forsvare dette med BP.
    Men ellers droppa jeg den riia delen som egentlig følger med kitet, utelot også det medfølgende signalkortet da Birger hadde ide om hvordan han ville gjøre dette.

Så er det satt inn bedre kabler, motstandere og kondiser enn de som følger med originalt.

I det hele tatt så er jeg av den formening at denne spiller veldig bra, og den er på langt nær innspilt.

:)
    Får vel ta meg en tur og høre denne når den er innspilt. Gratulere med ny pre Rolf.

Mvh Roar
    Takk Roar. Du er selvfølgelig velkommen for en prelytt. Alt er jo Shure i dine ører når det låter bra, så nå kommer du nok til og høre enda mer av det. ;D

Takker for det,når regner du med at vindunderet er innspilt? Gidder ikke og høre på noe halvferdige greier. ;) ;) Tar med kjeks. ;D

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    Takker for det,når regner du med at vindunderet er innspilt? Gidder ikke og høre på noe halvferdige greier. ;) ;)

Mvh Roar
    I løpet av vår-sommer 2011. Ikke noe stress mao ;)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    Siden coax'n tydeligvis er løsningen, hos deg 8) så kan jeg kanskje få låne AN kabelen en dag og teste mellom step up og riia ?

/jan
    Grattis Rolf, kan jeg slenge meg med JanR hvis det passer?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:

/jan
    Onsdag er en grei dag. I morgen altså ? Du vet jeg og kalendere. ;D
    Du kan låne AN kabelen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Onsdag er en grei dag. I morgen altså ? Du vet jeg og kalendere. ;D
    Du kan låne AN kabelen.
    Da ses vi, gleder meg :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Mbare skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Takk. Greit for meg hvis det er greit for Jan.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Mbare skrev:
    Ikke i morgen, beklager :-\

Har ett par andre ærend i morgen før jeg setter kurs for havnebyen Halden ;)
    Blir veldig omvei å kjøre via Fr.Stad så vi får ha den til gode til Rolf har spilt inn The Bastard.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Jaggu lenge siden, om i det hele tatt, jeg har hørt så god vinyl lyd hos deg Rolf :)
    Cd lyden var ikke gal den heller ;)

Er også lenge siden jeg har sett deg smile så vidt-bredt-mye som i går ;D

Det låt, i mine ører, fantastisk bra hos deg nå.
    The Bastard gjorde ting som satte spor i gammel manns musikk sjel. Ikke umulig at Solhaug kablene gjorde litt også ;)

Dire Straits/Greatful Dead/Pink Floyd og ikke minst Supertramp har jeg aldri hørt så bra hos deg, noen gang.
    Totta på cd, bøyer meg i støvet.

Rolf min venn, du har mange mange timer med musikk kos foran deg :)
    Birger har gjort en kjempejobb *thumbs up* :D

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    Jaggu lenge siden, om i det hele tatt, jeg har hørt så god vinyl lyd hos deg Rolf :)

The Bastard gjorde ting som satte spor i gammel manns musikk sjel. Ikke umulig at Solhaug kablene gjorde litt også ;)

Dire Straits/Greatful Dead/Pink Floyd og ikke minst Supertramp har jeg aldri hørt så bra hos deg, noen gang.

/jan

Så du mener den er innspilt Jan? Skal se og komme meg opp til uken og høre på denne gjøkungen. :)

Solhaug kommer til meg i morgen og skal se på kabelstyret mitt.

Rolf mener at han ha fått bedre lyd etter at kablene til Solhaug har gjort inntreden i gruva hans,så da må dette sjekkes ut.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    JanR skrev:

/jan

Så du mener den er innspilt Jan? Skal se og komme meg opp til uken og høre på denne gjøkungen. :)

Solhaug kommer til meg i morgen og skal se på kabelstyret mitt.

Rolf mener at han ha fått bedre lyd etter at kablene til Solhaug har gjort inntreden i gruva hans,så da må dette sjekkes ut.

Mvh Roar
    Vetta pokker'n jeg :)
    Men at det låt bra er det ingen tvil om.
    Blir det bedre så er jo det en kjempebonus ;)
    Hvor mye kablene har å si vet jeg ikke vi ikke byttet tilbake til de originale lissene men iflg Rolf gjorde det helt klart noe positivt med-for lyden. Skal prøves hjemme også.(nett kabler i første omgang)

Absolutt verdt turen oppom Roar.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Det skal du ha, Jan, du er et positivt menneske som det er hyggelig og ha på besøk.
    Selv når jeg har vært innom noen av sidespora mine på veien mot bedre lyd, og jeg har vært misfornøyd som faen, har du funnet noe positivt og trekke fram.

Men denne gangen er jeg helt enig med deg. Det har aldri vært bedre lyd i gruva enn det er nå. Det være seg vinyl eller cd.

Og Bastarden er på langt nær ferdig innspilt. Den har jo ikke vrt i bruk så mange dagene. Så at det kommer til og løsne mer framover regner jeg som helt sikkert. Røra er jo ikke innspilt heller.

Kablene til Solhaug har absolutt hatt sin innvirkning på lyden her. Den eneste signalkabelen som er prøvd er den mellom riia og pre. Og i forhold til AN sølvkabelen ble det et stort løft. Det er vel slik at Solhaugkabelen slipper ting igjennom som den andre ikke greide.

P.S. Du er en jævel på muffins, Jan. Godt du hadde med dine egne. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    P.S. Du er en jævel på muffins, Jan. Godt du hadde med dine egne. ;D
    Hehehe.
    Gode var dem au.

Men alvorlig talt. Ble jo noen timer i går og hatt noen timer i etterkant på å fordøye intrykket. Det spiller vannvittig bra hos deg nå. Var utrolig morro, spesielt på vinyl der vi hørte plater som vi begge kjenner både fra gruva og hjemme hos meg.
    Nesten gå så langt som å si at du har fått ett nytt anlegg :)

/jan"gladpårolfsinevegner"olsen

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Pre-ampen har nok endel timer/uker igjen til den er i topp form. Flere komponenter der som av erfaring trenger endel tid for å gi max.
    I tillegg finnes det et annet 5687 rør, som i mine ører vil løfte lyden enda et hakk. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Det er mitt inntrykk også at den vil ha fler time/uker på seg før den er der den skal. Men så bra den allerede er, så er det ikke noe problem med den ventetiden. Jeg har merka hvor bedre den har blitt på disse dagene.
    Den har nok passert M2 med god margin, og passerer vel snart M3. ;D
    Skal nok etterhvert få prøvd noen andre rør i den også. Men nå under innspillinga så gidder jeg ikke stresse med det.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Du får hive den under armen og svinge bortom, utover.
    Vært utrolig morro og testet den opp mot M2'n før den blir oppgradert.

Kan vi ikke kalle den for L2.75 intil videre ? ;)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Det er mitt inntrykk også at den vil ha fler time/uker på seg før den er der den skal. Men så bra den allerede er, så er det ikke noe problem med den ventetiden. Jeg har merka hvor bedre den har blitt på disse dagene.
    Skal nok etterhvert få prøvd noen andre rør i den også. Men nå under innspillinga så gidder jeg ikke stresse med det.
    For all del.....spiller godt det RCA røret også. ;)
    Når du er på detta nivået blir det å sammenligne med M3 noe søkt, synes jeg. Din pre har egenskaper M3 ikke har vis/versa, så for meg blir det litt som å sammenligne epler og pærer.
    Du har samme inngangsvelger og volum-pot som M3, så da er forskjellen hvilken PSU og utgangskrets som er valgt.
    Preferanser, smak og behag blir da avgjørende for hva som er "best".......og da egentlig kun for deg. 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

BHO skrev:
    rolfozzy skrev:
    For all del.....spiller godt det RCA røret også. ;)
    Når du er på detta nivået blir det å sammenligne med M3 noe søkt, synes jeg. Din pre har egenskaper M3 ikke har vis/versa, så for meg blir det litt som å sammenligne epler og pærer.
    Du har samme inngangsvelger og volum-pot som M3, så da er forskjellen hvilken PSU og utgangskrets som er valgt.
    Preferanser, smak og behag blir da avgjørende for hva som er "best".......og da egentlig kun for deg. 8)
    Jeg vet. Så du ikke smiletrynet ? ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    297
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Jo da, jeg så den. ;D
    Jeg ville bare poengtere.
    At den passer deg bedre enn en M3 er jeg ganske så sikker på, for å si det sånn. ;)

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:

Mvh. RS

Nå har Solhaug vært her Rolf og har tatt en titt på kablene mine og jeg har bestilt noen av ham. :) Han mente at jeg kunne få bedre lyd. Du hadde jo fått bedre lyd og da bestilte jeg oppgradering på kabelsiden Rolf.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:

Mvh. RS

Nå har Solhaug vært her Rolf og har tatt en titt på kablene mine og jeg har bestilt noen av ham. :) Han mente at jeg kunne få bedre lyd. Du hadde jo fått bedre lyd og da bestilte jeg oppgradering på kabelsiden Rolf.

Mvh Roar
    Lykke til med det. Hvis det er signalkabler du skal bytte, så har jeg kun bytta mellom pre og riia foreløpig. Solhaugkablene har ikke vært oppe til den store testen enda.
    Har ikke prøvd de mot Wireworld Eclipse Gold, eller Eclipse Silver.

Men strømkablene har jeg på plass. De er veldig bra.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Først kom Halden riia'n, nå Halden kablene 8)

Hva blir det neste, følg med følg med ;)

Skal du få laget flere signalkabler Rolf ?

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:

Mvh. RS

Mvh Roar
    Lykke til med det. Hvis det er signalkabler du skal bytte, så har jeg kun bytta mellom pre og riia foreløpig. Solhaugkablene har ikke vært oppe til den store testen enda.

Første som kommer er padda og en strømkabel opp til forsterker Rolf. Jeg må nok se etter en cd spiller alla din. Liker lyden fra denne og Solhaug anbefalte den.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    Først kom Halden riia'n, nå Halden kablene 8)

Hva blir det neste, følg med følg med ;)

Skal du få laget flere signalkabler Rolf ?

/jan
    Halden har en meget innovativ befolkning.
    Ja jeg skal prøve kablene mot Wireworld etterhvert.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:

Mvh. RS

Mvh Roar

Første som kommer er padda og en strømkabel opp til forsterker Rolf. Jeg må nok se etter en cd spiller alla din. Liker lyden fra denne og Solhaug anbefalte den.

Mvh Roar
    Abrahamsen cd spillern er jeg meget fornøyd med. Nå har jeg hatt den i halvannet år. Lenge her i Gruva det, og jeg har ingen planer om og skifte den ut. Så hvis det ikke er aversjoner mot og handle på Elkjøp, så er det en juvel av en spiller.

Det som trekker ned , er det jævla svære blå uleselige displayet. Men jeg har den for lydens skyld, så jeg får være overbærende med det.

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

Ja det blå lyset trekker litt ned,men den tar igjen lydmessig.

Det som er morro er jo at nå skal den settes sammen her i Halden Rolf ,så nå har haldenspilleren kommet også. :)
    Du får høre med Solhaug og høre hva han synes om Halden riaaen. ;)

Mvh Roar

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    Ja det blå lyset trekker litt ned,men den tar igjen lydmessig.

Det som er morro er jo at nå skal den settes sammen her i Halden Rolf ,så nå har haldenspilleren kommet også. :)
    Du får høre med Solhaug og høre hva han synes om Halden riaaen. ;)

Mvh Roar

Halden-riaaen imponerte med klangkvalitet, oppløsning og trøkk av høyt kaliber. Nok et produkt i verdensklasse fra Halden ;D

Mvh. RS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:
    Halden-riaaen imponerte med klangkvalitet, oppløsning og trøkk av høyt kaliber. Nok et produkt i verdensklasse fra Halden ;D

Mvh. RS
    Eller i Halden klasse ? ;)
    Også kjent som Shure bygda ::) 8)

Beklager OT Rolf.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Nå har jeg jo prøvd denne Halden riian her hos meg. Den falt dessverre gjennom her. Grei fra mellomtone og oppover, som jeg har nevnt tidligere. Men det var her. Jeg har hørt den hos ROCKETOR og der spilte den veldig bra. Med punch og tyngde hele veien. Hvorfor den ikke spilte bra her vet jeg ikke. Den matcha vel bare ikke. Har jo hørt nevnt at det kunne være dårlige rør i den, men det vet jeg ikke. Men jeg vil tro den kan konkurrere med Tube-Boxen til Pro-Ject, når den er oppegående med bra rør.
    Kanskje.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Men jeg vil tro den kan konkurrere med Tube-Boxen til Pro-Ject, når den er oppegående med bra rør.
    Kanskje.
    ;D ;D

Nå som du endelig har fått deg en skikkelig pre så hadde det kanskje vært morro og prøvd riia'n igjen ?
    Det ser nemlig ikke ut som den kommer den her veien med det første ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Nå har jeg jo prøvd denne Halden riian her hos meg. Den falt dessverre gjennom her. Grei fra mellomtone og oppover, som jeg har nevnt tidligere. Men det var her. Jeg har hørt den hos ROCKETOR og der spilte den veldig bra. Med punch og tyngde hele veien. Hvorfor den ikke spilte bra her vet jeg ikke. Den matcha vel bare ikke. Har jo hørt nevnt at det kunne være dårlige rør i den, men det vet jeg ikke. Men jeg vil tro den kan konkurrere med Tube-Boxen til Pro-Ject, når den er oppegående med bra rør.
    Kanskje.
    Er ikke sikkert dette passet sammen Rolf. Har byttet rør fra ecc 83 og til 5751 og fikk litt mindre overstyring når jeg spilte høyt.
    Hvor bra denne er i fohold til andre vet jeg ikke. Men jeg synes den låter bra her.
    Du har jo en kjemperiaa og for deg er vel ikke ny riaa tema.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    Du har jo en kjemperiaa og for deg er vel ikke ny riaa tema.

Mvh Roar
    Helt enig. Vurderer han salg av den må vi få han innlagt ;D

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Guida Gruvetur.

Dere prater om Haldenriaa og Solhaugkabler, hva med å legge ut noen flotte bilder av disse produktene? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn