Guida Gruvetur.
Vel tilbake fra både Moss og Halden, så vi begynner med Halden - takk for besøket! Det var, som alltid, kjempehyggelig og disse små-legendariske Mariekjeks-serveringene som jeg har hørt rykter om har jeg aldri sett der (sist fikk jeg eplekake med krem, i dag fikk vi sjokoladekake).
Når det gjelder lyden i gruva:
På vinyl:

;D
Benz'en har virkelig løfta Gruvelyden no og det er ingen tvil om at vinyl spiller bedre enn cd i gruva - slik det var i dag. Kjenntegna slik jeg hørte det var en god og romslig mellomtone som er akkurat passe varm, god bass og en helt ok, men kanskje litt anonym?, diskant. Uansett flott lyd som gir rom for å høre mye på musikk, innbiller jeg meg. Og som alltid et spennende utvalg av musikk som ga meg lyst til å kjøpe inn bl.a. mer Stones.
På CD: ???
Jeg skjønner hva RolfOzzy mener om at cd-lyden er litt rar fra Abrahamsen-spilleren - og den er lysere og mer trevlete enn jeg husker den fra forrige gang jeg var der. Merkelige greier. Så satte vi inn min gamle Cayin-spiller (som hadde blitt cryo-behandlet på en kald bod) og den spilte, i mine ører, veldig mye bedre. Merkelige greier, spent å se hva RolfOzzy finner ut framover.
RAKK-Dac'en gidda vi ikke å sette inn, jeg tror den bare ville falt flatt gjennom i gruva.