Ikke som jeg kan komme på nei ;DElektron skrev:Hei gutter!
Det kan da umulig være noe bedre å bruke lørdagen til.
mvh Elektron
Come on ozzy... når ble Øssfollingær beskjedne ??rolfozzy skrev:Fine bilder, Jan.
Jeg skal prøve og si noe i løpet av et par dager om hvordan jeg oppfatter dette kontra slik det var. Og jeg var fornøyd. Går det an og bli overfornøyd?
Men jeg syns ikke det tar seg ut hvis jeg skal skryte uhemma av mine egne ting.
Vi er av natur meget beskjedne. Det er vi som står med lua i handa bakerst i køen. Bestandig.jan#jan skrev:Come on ozzy... når ble Øssfollingær beskjedne ??rolfozzy skrev:Fine bilder, Jan.
Jeg skal prøve og si noe i løpet av et par dager om hvordan jeg oppfatter dette kontra slik det var. Og jeg var fornøyd. Går det an og bli overfornøyd?
Jan Robert
Takkrolfozzy skrev:Fine bilder, Jan.
Du har min fulle tillatelse til å skryte uhemmet og mye av eget anlegg.rolfozzy skrev:Men jeg syns ikke det tar seg ut hvis jeg skal skryte uhemma av mine egne ting.
;D ;D Yeah Right ;D ;Drolfozzy skrev:Vi er av natur meget beskjedne. Det er vi som står med lua i handa bakerst i køen. Bestandig.jan#jan skrev:Come on ozzy... når ble Øssfollingær beskjedne ??rolfozzy skrev:Fine bilder, Jan.
Jan Robert
For guds skyld og alt som er hellig ikke gå ditBHO skrev:Kan forøvrig nevne at det er lenge sia jeg har sett mariekjeks der nede i gruva. 8)
Og takk til deg også. Når du sier det så er det faktisk en god stund siden Mariekjeksen var framme her.BHO skrev:Flotte bilder der tar da guttær. ;D
Jeg regner med at den L2 jeg dro med meg, etterhvert blir ganske så lik din Rolfozzy.
En meget god pre-amp det du har der.
Kan forøvrig nevne at det er lenge sia jeg har sett mariekjeks der nede i gruva. 8)
Takk for laget, nok en gang.
Neimen Jan da. Det har da aldri vært spiseplikt her.JanR skrev:For guds skyld og alt som er hellig ikke gå ditBHO skrev:Kan forøvrig nevne at det er lenge sia jeg har sett mariekjeks der nede i gruva. 8)
/jan
;D ;Drolfozzy skrev:Neimen Jan da. Det har da aldri vært spiseplikt her.JanR skrev:For guds skyld og alt som er hellig ikke gå ditBHO skrev:Kan forøvrig nevne at det er lenge sia jeg har sett mariekjeks der nede i gruva. 8)
/jan
Startet vel med at BHO fant en ez --> 6x5 adapter på ebay. Mente på at "det her må du prøve Jan"shaunv skrev:Hvem sin idé var det egentlig å starte med de ez80/81 rørene som dere så fint putter i hele gjengen nå?
Forklarer hvorfor Birger hadde rør liggende i alle fall. ;-)JanR skrev:Startet vel med at BHO fant en ez --> 6x5 adapter på ebay. Mente på at "det her må du prøve Jan"
Jeg bestilte en asap, lånte ett par rør av BHO og da var det gjort.
Resten er historie, som de sier
BP gutta bruker de (ez) likeretter rørene i psu'ene sine så var ikke helt uprøvd.
/jan
Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.shaunv skrev:Forklarer hvorfor Birger hadde rør liggende i alle fall. ;-)JanR skrev:Startet vel med at BHO fant en ez --> 6x5 adapter på ebay. Mente på at "det her må du prøve Jan"
Jeg bestilte en asap, lånte ett par rør av BHO og da var det gjort.
Resten er historie, som de sier
BP gutta bruker de (ez) likeretter rørene i psu'ene sine så var ikke helt uprøvd.
/jan
Burde vel jeg også prøve da eller? : Det er kun en adapter og ikke noe mer som må gjøres?
Den man kjøper hos Brynjar, inkluderer den sokkel, eller er det bare det til å stikke i 6x5 sokkelen+kablene. ?JanR skrev:Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.
/jan
Hvorfor skulle ikke det være lov?shaunv skrev:Den man kjøper hos Brynjar, inkluderer den sokkel, eller er det bare det til å stikke i 6x5 sokkelen+kablene. ?JanR skrev:Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.
/jan
Og sånn forresten, er det egentlig lov å bruke treverk inni en komponent på den måten der? :-X
Mener å ha lest noe slik i en artikkel om hvorfor AN bruker den "tanks plata" på kortene i sine dyreste komponenter i stedenfor treverk.rolfozzy skrev:Hvorfor skulle ikke det være lov?shaunv skrev:Den man kjøper hos Brynjar, inkluderer den sokkel, eller er det bare det til å stikke i 6x5 sokkelen+kablene. ?JanR skrev:Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.
/jan
Og sånn forresten, er det egentlig lov å bruke treverk inni en komponent på den måten der? :-X
AN om det. Her brukes kun det beste.shaunv skrev:Mener å ha lest noe slik i en artikkel om hvorfor AN bruker den "tanks plata" på kortene i sine dyreste komponenter i stedenfor treverk.rolfozzy skrev:Hvorfor skulle ikke det være lov?shaunv skrev:Den man kjøper hos Brynjar, inkluderer den sokkel, eller er det bare det til å stikke i 6x5 sokkelen+kablene. ?JanR skrev:Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.
/jan
AN bruker også "treverk" i de dyre tinga sine. Kan ikke skjønne annet enn at treverk (i en eller annen form) må være vel så bra som print og denslags når det skal hardwires. Print er oppskrytt.shaunv skrev:Mener å ha lest noe slik i en artikkel om hvorfor AN bruker den "tanks plata" på kortene i sine dyreste komponenter i stedenfor treverk.rolfozzy skrev:Hvorfor skulle ikke det være lov?shaunv skrev:Den man kjøper hos Brynjar, inkluderer den sokkel, eller er det bare det til å stikke i 6x5 sokkelen+kablene. ?JanR skrev:Du kan selvsagt kjøpe en adapter på ebay for eks. Noe jeg ikke vil anbefale, ikke nøyd med kvaliteten på de. Og det blir problem med høyden på ez81 røret. Bare få tak i "adapter" (hos Motron, koster 30-40kr) og gjør som BHO har gjort på rozzy's og min pre. Koster ikke noe, fungerer gull, alt er reversibelt.
/jan
Det tårnet til høyre har jeg jobbet mye i de siste månedene.JanR skrev:
Treverk og treverk. Er vel ikke treverk i det hele tatt, og ment for bruk utenpå tanks. Tåler nok litt. ;DJanR skrev:AN bruker også "treverk" i de dyre tinga sine. Kan ikke skjønne annet enn at treverk (i en eller annen form) må være vel så bra som print og denslags når det skal hardwires. Print er oppskrytt.
Nuvel.
Det Brynjar har er rett å slett en sokkel (octal) som du lodder kablene fra 9 pins sokkelen nedi (9 pins sokkel - ez rør)
Litt viktig å ha tunga rett i munnen, passe på at pinne 1 på 9 pins sokkelen kommer på pinne 1 i adapteret/6x5 sokkelen osv osv.
/jan
Hjemmet til solid core cablesDazed skrev:Det tårnet til høyre har jeg jobbet mye i de siste månedene.JanR skrev:
Ta en titt på hjemmesiden til AN, de dyre (M8 osv) bruker trevirke istedenfor print, hvis jeg ikke husker feil.shaunv skrev:Treverk og treverk. Er vel ikke treverk i det hele tatt, og ment for bruk utenpå tanks. Tåler nok litt. ;DJanR skrev:AN bruker også "treverk" i de dyre tinga sine. Kan ikke skjønne annet enn at treverk (i en eller annen form) må være vel så bra som print og denslags når det skal hardwires. Print er oppskrytt.
Nuvel.
Det Brynjar har er rett å slett en sokkel (octal) som du lodder kablene fra 9 pins sokkelen nedi (9 pins sokkel - ez rør)
Litt viktig å ha tunga rett i munnen, passe på at pinne 1 på 9 pins sokkelen kommer på pinne 1 i adapteret/6x5 sokkelen osv osv.
/jan
Print er unødvendig ja, det er sant Jan! Men er nok et krav om hvor mye varme sånt må tåle sikkert.
Brynjar har kanskje sokkel til ez røret også?
Vil det du sier si at man lodder pinne 1 til og med 8 på ez sokkelen, til pinn 1 til og med 8 på 6x5 sokkelen. Og så lar nummer 9 være urørt?
Hørt om treverk som ikke brenner? Kan vel knapt kalles treverk da. Heheshaunv skrev:Modelled above by PQ this may look like a very dense piece of plywood, which indeed isnt far from the case. However this material was originally developed by the Russian military for use on tanks as armour plating. What makes this material special for audio use is that it isnt flammable, you couldnt normally responsibly use wood near high voltages in a commercial product, but this is the perfect solution. Unfortunately this material is both eye wateringly expensive to purchase due to the extremely high pressures under which it is made, and is so tough that machining it is is especially difficult and time consuming.
Best å ikke lage en "ved" tråd her for da kommer rozzy flyende lavt med jobu'n.shaunv skrev:Hørt om treverk som ikke brenner? Kan vel knapt kalles treverk da. Heheshaunv skrev:Modelled above by PQ this may look like a very dense piece of plywood, which indeed isnt far from the case. However this material was originally developed by the Russian military for use on tanks as armour plating. What makes this material special for audio use is that it isnt flammable, you couldnt normally responsibly use wood near high voltages in a commercial product, but this is the perfect solution. Unfortunately this material is both eye wateringly expensive to purchase due to the extremely high pressures under which it is made, and is so tough that machining it is is especially difficult and time consuming.
Høres ut som en planshaunv skrev:Ja vi får vel kanskje slutte å kuppe tråden til R.
Høres ut som jeg blir nødt til å prøve det der ja, men nå vurderer jeg å lodde inn kablene til BP psu før jeg rydder vekk loddeutstyret.
Kan likesågodt vente til dere har funnet det beste røret jeg da. ;-) Og ja, det spiller forrykende bra her nå, og det med backupblokkene jeg har glemt å legge ut i min egen tråd. : Og hva gjør man med anlegget da? Man lar alt være slik som de er. ;DJanR skrev:Høres ut som en planshaunv skrev:Ja vi får vel kanskje slutte å kuppe tråden til R.
Høres ut som jeg blir nødt til å prøve det der ja, men nå vurderer jeg å lodde inn kablene til BP psu før jeg rydder vekk loddeutstyret.
Nå får vi bare smøre oss med tålamod ang rozzy - ez "testing"
Men det ville overraske meg stort om han ikke går til innkjøp av endel ez80/81 rør
/jan
Hva som funker best her bør ikke funke like bra hos andreshaunv skrev:Kan likesågodt vente til dere har funnet det beste røret jeg da. ;-)