Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Når det er sagt blir nok min forsterker med 4 x purifi/neurocrome og 1 x icepower 1200 as2 ikke i bruk mellom 21. 07 og 14.08 og du veit hvor jeg bor. XLR og speacon på allt
    Oida, det er nesten et tilbud det ikke er mulig å si nei til. I det minste for å hilse på. 😊
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er kun innom i Oslo fra onsdag kveld til natt til fredag. Ompakking og så videre ferie.
    Men overlevering av forsterker er det alltid tid til.
    Grundig lytting tar vi senere.
    Send meg pm og vi avtaler om du er sugen
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Første rapport.

    Har stort sett spilt klassisk musikk og funk hittil og slår fast at Eigentakt ikke er mindre raffinert, oppløst, detaljert eller separert enn Ncore. Setter et lite spørsmålstegn om den er like kontant i bassen.

    Moro😊
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Når det er sagt blir nok min forsterker med 4 x purifi/neurocrome og 1 x icepower 1200 as2 ikke i bruk mellom 21. 07 og 14.08 og du veit hvor jeg bor. XLR og speacon på allt
    Takk for tips om Neurochrome buffere! Ser ut til at det ikke er like plug an play (som Eval1) for slike som meg, som på ingen måte har en loddebolt i baklomma til en hver tid?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er ikke akkurat noen lodde spesialist jeg heller. ikke vanskelig i det hele tatt.
    Det finnes også flere som leverer ferdige løsninger gunstig med egne buffere som for eksempel audiophonics og VTV
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    I går fikk jeg snarlytt på det som må være noe av det mest konevennlige svære systemet. Siden sist har han klart å "lure inn" et midbasshorn til og med.

    På habicht sitt oppsett får man fornemmelsen av at anlegget "blåser" lyden på deg med dynamiske nyanser i hovedfokus. Deilig.

    Var heldig å få låne to forsterkere til for testen😊

    AEBEA870-33F6-42F1-B99E-77610F288511.jpeg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for det Valentino. Ja det er en sp 10 i et kryssfiner plinth. Som hos oss fleste diy folk er det hele work in progress. Men blir nok ikke store endringer, hverken på hardware eller design concert.
    Men detaljene skal skjerpes både på design og lyd fronten. Alltid like hyggelig å få Trompeten på besøk og jeg er spent på hans forsterker runde nå og var veldig klar for å bidra litt
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Oppdatering på forsterkertesten

    Nå har jeg byttet tilbake til Ncore etter å ha spilt en uke på Purify. Andreinntrykket er som førsteinntrykket, at Ncore er litt mer direkte og tørrere i lyden.

    Når jeg lyttet til Purify gjennom uken har jeg ikke hengt meg oppi noen negative ting. Det som blir spennende nå er om jeg over tid savner noe ved å bytte tilbake.

    Jeg aner at Purify spiller mer detaljert her enn Ncore. Spørsmålet nå er om det er faktisk er mer detaljer eller om det kun skyldes forskjell i utgangsimpedans og er frekvensbalansebeslektet. Dvs at Purify har høyere nivå i toppregisteret.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.762
    Antall liker
    107.393
    Torget vurderinger
    23
    I går fikk jeg snarlytt på det som må være noe av det mest konevennlige svære systemet. Siden sist har han klart å "lure inn" et midbasshorn til og med.

    På habicht sitt oppsett får man fornemmelsen av at anlegget "blåser" lyden på deg med dynamiske nyanser i hovedfokus. Deilig.

    Var heldig å få låne to forsterkere til for testen😊

    Vis vedlegget 834620
    Er det en buksepresse i midten der? 🤭
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sluket er slemm, nå igjen. Det er notert.
    Den monolitten er absolutte ikke feilplassert.
    Den er nøyaktig planlagt inn i systemet.
    Bredden er kun par millimeter mindre en bredden mellom vinduene
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.819
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er der funnet noen forskjeller i buffer til purifi?
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Sluket er slemm, nå igjen. Det er notert.
    Den monolitten er absolutte ikke feilplassert.
    Den er nøyaktig planlagt inn i systemet.
    Bredden er kun par millimeter mindre en bredden mellom vinduene
    ...For maksimalt lysinnslipp fra vinduene, snedig 👍🏻
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Ser helt ok ut. Ta et glass for meg også. Skål🥂
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Da nærmer vi oss en konklusjon mellom Purify Eval 1 Eigentakt og Hypex Ncore nc 400

    Det er litt rart å skrive dette, men Eigentakten høres rett og slett ganske klart bedre ut i dette oppsettet. Nå har jeg spilt på Ncore siden mandag og byttet tilbake til Eigentakt i dag.

    For meg høres det ut som Eigentakt spiller gjennomgående med mer detaljer uten noen medfølgende minuser. Har ventet på at Ncore skulle åpne seg opp slik at lydbildet ble likere Eigentakt, men det skjedde ikke.
    Dette gjør at lydbildet jevnt over høres mykere og mer detaljert ut med mer rominformasjon. Rominfo mellom instrumentene og det store rommet bak.

    Lyden høres våtere ut og i mitt litt livlige rom ville jeg trodd at jeg ville foretrukket den tørre Ncore lyden, men det gjør jeg altså ikke.

    Så for de som fulgte diskusjonene da Ncore var ny på markedet om at dette var den perfekte forsterker så er min egen konklusjon (Ikke overraskende) at det er den selvfølgelig ikke.

    Nå skal jeg koble opp Habicht sin amp med andre buffere så får vi se.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Tipp topp! Opplevde du noe forskjell i basskontroll?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Det er en forskjell der, men tror det går på det samme som det andre. Bassen oppleves litt mykere, men mer definert med Eigentakt med større rom rundt basstromme, bass og tuba. Nivået er det samme😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.136
    Antall liker
    16.181
    Sted
    Langesund
    Lure kanskje på om jeg ikke skal gå over til Vera Audio P150/600 RS når de nye mellomtone domene skal få prøve seg. Den er vel basert på disse modulene. Kan se ut som det skulle funke helt greit :)

    Fin test:)
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.138
    Antall liker
    2.426
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Må si meg veldig enig med Trompeten sine funn om Purifi sin lydsignatur,Jeg har VTV sin ferdigbygde med Hypex sin buffer.
    Både meg,Habicht og en annen kammerat har gått i fra Crown Dci serien på Tad 4002 og til Purifi med samme inntrykk som Trompeten.
    Min kom på ca 17K ferdig med frakt og Mva inn.
    VTV sine priser er vel mildt sagt veldig gunstige........

     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Lure kanskje på om jeg ikke skal gå over til Vera Audio P150/600 RS når de nye mellomtone domene skal få prøve seg. Den er vel basert på disse modulene. Kan se ut som det skulle funke helt greit :)

    Fin test:)
    Virker ikke som det dummeste man kan gå for det
    Takk takk!😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Må si meg veldig enig med Trompeten sine funn om Purifi sin lydsignatur,Jeg har VTV sin ferdigbygde med Hypex sin buffer.
    Både meg,Habicht og en annen kammerat har gått i fra Crown Dci serien på Tad 4002 og til Purifi med samme inntrykk som Trompeten.
    Min kom på ca 17K ferdig med frakt og Mva inn.
    VTV sine priser er vel mildt sagt veldig gunstige........

    Takk for tipset! Prisene på disse klasse D dingsene er mildt sagt gunstige ja😊
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.138
    Antall liker
    2.426
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Takk for tipset! Prisene på disse klasse D dingsene er mildt sagt gunstige ja😊
    Ja, en greier ikke å kjøpe delene og bygge det selv for den prisen.
    Den størrelsen på kabinettet som min har kjøper Vtv hos Ghent i China, bare det koster ca 4500,- med frakt og mva.
    Jeg har kjøpt et til Icepower modulene jeg har...

    Purifi Eval settet kommer på ca 7k pluss kabinett og kabelsett så 17k ferdig hjem i posten er en hyggelig pris.
    Vtv har mange forskjellige buffer typer og så har en kg de Habicht har handlet på toppen.
    Og om ikke det er nok er det enda flere ute å få tak i....
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.255
    Antall liker
    2.319
    Jeg håper jeg ikke bryter noen forumregler her, men ønsker du å AB eller blindteste teste VA P400 (Ncore NC500 basert) mot VA P150 (Purifi basert), så er det bare å ta kontakt.
    De vil være nivåmatchet når gainen står på det samme.

    Går fint å teste de mot noe annet også selvsagt.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Jeg håper jeg ikke bryter noen forumregler her, men ønsker du å AB eller blindteste teste VA P400 (Ncore NC500 basert) mot VA P150 (Purifi basert), så er det bare å ta kontakt.
    De vil være nivåmatchet når gainen står på det samme.

    Går fint å teste de mot noe annet også selvsagt.
    Hei, den meldingen er helt innenfor for meg hvertfall. Takk for tilbudet, setter pris på det!😊
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Ja, en greier ikke å kjøpe delene og bygge det selv for den prisen.
    Den størrelsen på kabinettet som min har kjøper Vtv hos Ghent i China, bare det koster ca 4500,- med frakt og mva.
    Jeg har kjøpt et til Icepower modulene jeg har...

    Purifi Eval settet kommer på ca 7k pluss kabinett og kabelsett så 17k ferdig hjem i posten er en hyggelig pris.
    Vtv har mange forskjellige buffer typer og så har en kg de Habicht har handlet på toppen.
    Og om ikke det er nok er det enda flere ute å få tak i....
    Testobjektet er altså EVAL1 og Hypex SMTP1200A400 og Ghent Audio kasse for dette settet, og så vidt jeg kan se koster dette omtrent det samme som da jeg kjøpte det i fjor, 850 euro for eval1 og smtp1200 kombo på soundimports.eu, og 250 dollar (begge er jo rett over 10kr/1 nå) for ghent audio kassa, ink kabler og frakt men eks moms, altså rett under 14k ink moms helt hjem, pluss et lite fortollingsgebyr.

    Nå skal det sies at ghent kassa ble levert med feil på kabelsettet (viste det seg), slik at den ikke spilte etter å ha blitt satt sammen (ingen lodding som kjent), men løste seg (etter en dose frustrasjon) når jeg fant feil på fargerekkefølgen på en av multikabelene i forhold til det jeg kunne se av bilder tilgjengelig på www. Når jeg fikk fikla kabelen slik den skulle lyste alle lamper på purifien, og jeg følte nesten at jeg kunne kalle det litt ekte DIY :cool:.Ghent-karen var kjapp å svare og beklaget at det var oppdaget høyere feilrate på en batch med kabler, noe som skulle være fikset.

    Hadde jeg kjent til VTV på kjøpstidspunktet hadde jeg sikkert gått for dem, ferdig bygd og mulighet til å velge hippere buffer ser ut som en god deal :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.136
    Antall liker
    16.181
    Sted
    Langesund
    Det som hadde vært spennende her, var om en viss herremann kom med en A5 under armen for en liten sammenligning. Fryktelig tilårskomne saker dette, men holder bra nivå fortsatt har jeg hørt.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    Det som hadde vært spennende her, var om en viss herremann kom med en A5 under armen for en liten sammenligning. Fryktelig tilårskomne saker dette, men holder bra nivå fortsatt har jeg hørt.
    Eller kanskje omvendt?😊
    Noen forsterkere yter såpass mye respekt at man kanskje bare skal la de spørsmålene forbli ubesvarte. Jeg vet at A5 ligger en eller klasse over av i kontrollering av høyttaler. Uvisst hvorfor...
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Beklager uvitenhet, men A5, er det ICE 125ASX eller noe? Er jeg på rett spor? (Jeg hadde faktisk en Rotel RB-1510 før, til den begynte å lage spisse smell)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    4.596
    Torget vurderinger
    0
    He he, nå bannet du i Hi-Fi kirken uten å vite det😃
    Tror Erntsen tilgir deg hvis han følger med.

    A5 er Dynamic Precision sin råeste effektforsterker. 100 kilo vel...

    Kan leses om i Final sin tråd😊

     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    He he, nå bannet du i Hi-Fi kirken uten å vite det😃
    Tror Erntsen tilgir deg hvis han følger med.

    A5 er Dynamic Precision sin råeste effektforsterker. 100 kilo vel...

    Kan leses om i Final sin tråd😊

    Ai, ai, ai, for en tabbe😆 Beklager! Og jeg som akkurat kastet et visst gammelt (fuktskadet) hifiblad med DP på forsiden. Kanskje jeg akkurat unngår utestengengelse hvis jeg lover å lese lekser (i lenken) 😳😆
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.176
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Det som hadde vært spennende her, var om en viss herremann kom med en A5 under armen for en liten sammenligning. Fryktelig tilårskomne saker dette, men holder bra nivå fortsatt har jeg hørt.
    Kan absolutt brukes om det er nok strøm i stikk kontakten:giggle:.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn