Vi debatterte så sterkt på abortstrengen om dette. Så kva meiner du?
Frelse er ikkje aktuelt. Vi skal alle døy.
;Dfotball/hockey-kamper og fettholdig kost.
Les evangeliene, hør på forkynnelse og les bøker om emnet. Troen kommer av forkynnelse. Du skal vite hva du tror på.Problemet - eller heller det noe spesielle - er at de som ynder å kalle seg kristne (hva nå enn dette måtte bestå i), uttrykker seg på en måte som er vanskelig å forstå for oss andre. I mitt univers betyr ikke "Jesus er verdens lys" noe som helst, det er bare et utsagn litt svakere enn "og Osram lyser klarere!". Så hvis de kristne skal ha noen mulighet til å "omvende" vanlig tenkende mennesker må de finne andre innfallsvinkler enn sitat av skriftsteder og en gjentatt avliring av besvergelser og formler. Jeg har respekt for deres såkalte tro, men jeg skjønner det ikke og opplever ingenting gjennom det. At jeg har min egen oppfatning av de viktigste eksistensielle spørsmål er en annen sak.
Om de ikke omvender seg og tror på Jesus, ja. Det er i følge Bibelen.Så muslimer, buddhister, hinduister osv. er altså utelukket fra frelsen?
1. Du er inne på dei spennande nyanseskilnadane mellom nynorsk og bokmål. Sæl = salig, men også glad, lukkeleg. Dette er ein dimensjon eg likar!1. Alle vert sæle i si tru.
Betyr sæle salig? (Altså glad)
2. Man kan bli glad av å klappe en hund, og man kan bli glad av å hjelpe et medmenneske. Det er egentlig uendelig mange ting som kan gi glede, en skive brunost om man er sulten.
3. Hvis det er slik at de fleste religioner har som kriterie at bare deres er rett, så er mesteparten av menneskene på kloden fortapt.
Det høres ikke særlig rettferdig eller klokt ut for meg
4.Ut med religionen, inn med respekt og menneskeverd.
5. Behandler man andre som man ønsker å bli behandlet selv, så er man langt på veg til å være verdig et godt liv.
Å stille seg selv spørsmålet, i det øyeblikk man kjenner trang til å banke noen kan være: hvordan ville jeg like å bli grisebanket?
Eller om man skulle føle for å stjele: hvordan ville jeg like å bli bestjålet?
Altså gjøre ting utifra egen fornuft, da vil man kunne kjenne seg godt og vite at man har gjort rett.
6. Frelsen blir unødvendig/overflødig![]()
Kva då om det ikkje er så mykje etterpå?Frelsen handler ikke om dette livet, men om hva som skjer etterpå.
Da finnes det ingen frelse. Jeg for min del dør den dagen jeg dør,....tror jegKva då om det ikkje er så mykje etterpå?
Da har man vel uansett ikke tapt så mye. Det må være bedre å tro og ta feil, enn å ikke tro og ta feil. Konsekvensene av det siste er mye mer alvorlig...Kva då om det ikkje er så mykje etterpå?
Hva da alvorlig?Da har man vel uansett ikke tapt så mye. Det må være bedre å tro og ta feil, enn å ikke tro og ta feil. Konsekvensene av det siste er mye mer alvorlig...
Det er nok bedre i himmelen, jaHva da alvorlig?
Er det liksom bedre å havne i "himmelen" å måtte tilbringe evigheten med mordere, pedofile og andre gærninger som plutselig ble frelst?
Himmelen er pr. definisjon en god plass å være.Hva da alvorlig?
Er det liksom bedre å havne i "himmelen" å måtte tilbringe evigheten med mordere, pedofile og andre gærninger som plutselig ble frelst?
Det er lett å slenge om seg med påstander,Himmelen er pr. definisjon en god plass å være.
NeiDet er lett å slenge om seg med påstander,
men har du vært der?
But of course, The Green ManalishiJeg tror det finnes en Gud jeg!
Me tooJaja, til nå ikke mye oppklarende dessverre. Som forventet. Jeg håper det tar seg opp.
"Tenk på all den tiden jeg var død før jeg ble født"Kva då om det ikkje er så mykje etterpå?
Som all annen politikk og markedføring altså. Bestem deg for et budskap & stick to it. Tyt folk fulle av det så er det hva de husker etterpå....og da er hva de vet og tror også.Troen kommer av forkynnelse. Du skal vite hva du tror på.
Er det derfor mange millioner mennesker opp gjennom historien har forlatt vår klode alt for tidlig?Gud er kjærlighet vøttø.
Fullkommen kjærlighet driver frykten ut.
Dette stemmer ikke. Når Far levde, besøkte jeg ham et par ganger i uka. Ingen stod i veien for meg!."Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg."
Alle disse drapsmenn, forøvrig skikkelig bestialske og perverse også skal man tro historien, var jo FRELST, både før og etter morderiene.Er det derfor mange millioner mennesker opp gjennom historien har forlatt vår klode alt for tidlig?
Hvem andre enn de "religiøse" har brukt ett "visst" navn som unskyldning for å ta livet av andre mennesker, siden dette utyske av en "tro" ble funnet opp?
Religion er roten til alt vondt.
Den som påstår at religion har gjort verden til et bedre sted å bo, må skaffe seg sterkere briller og høreapparat.
Alle krigsforbrytere som løper rundt å gjemmer seg på vår planet i dag er "troende"
Har det vært en eneste dag de siste 30 årene det ikke har vært vært nevnt på nyhetene, om drap og lemlestelser som er utført i en eller annen "Guds" navn?
Nei takke meg til oppegående folk som tror på seg og sine i stedet.
Beklager å si det, men religion gjør meg uvel.
Sikkert fint at folk kan tro på noe, men de kan holde det for seg sjøl, ikke prakke det på alle andre.
Mvh
En som ser realitetene i øynene
Lars
Er det derfor mange millioner mennesker opp gjennom historien har forlatt vår klode alt for tidlig?
Hvem andre enn de "religiøse" har brukt ett "visst" navn som unskyldning for å ta livet av andre mennesker, siden dette utyske av en "tro" ble funnet opp?
Religion er roten til alt vondt.
Den som påstår at religion har gjort verden til et bedre sted å bo, må skaffe seg sterkere briller og høreapparat.
Alle krigsforbrytere som løper rundt å gjemmer seg på vår planet i dag er "troende"
Har det vært en eneste dag de siste 30 årene det ikke har vært vært nevnt på nyhetene, om drap og lemlestelser som er utført i en eller annen "Guds" navn?
Nei takke meg til oppegående folk som tror på seg og sine i stedet.
Beklager å si det, men religion gjør meg uvel.
Sikkert fint at folk kan tro på noe, men de kan holde det for seg sjøl, ikke prakke det på alle andre.
Mvh
En som ser realitetene i øynene
Lars
Link? ;DHimmelen er pr. definisjon en god plass å være.
Hva er det du synes er vanskelig? Alt du trenger å vite er oppsummert her.Jaja, til nå ikke mye oppklarende dessverre. Som forventet. Jeg håper det tar seg opp.
Det er forskjell på himmelen og Himmelen.Me too
Blå og kald ser himmelen ut ;D
AhaDet er forskjell på himmelen og Himmelen.