sånn meta; kritikken av en rapport blir kritisert som så kritiseres. sier du at noe er bestilt, så kommer sjefen og sier at slik kan vi ikke snakke, som så igjen blir irettesatt av forsvarere av det frie ord. tildragelsen avslører at ledelsen ved barteuniversitetet ikke helt er på høyden når det gjelder å forstå hva de leder. en kommentar på nettet satte ord på det:tilgjengelig art i minerva. litt om problematikken der
Vi må snakke om kjernekraft
Det er et åpent spørsmål om kjernekraft er en god idé i Norge. Men argumentene mot å prøve er så svake eller så selektive at det nærmer seg et demokratisk problem.www.minerva.no
«Dypest sett handler det nok om at universitetene har gått fra en arena for forskere og studenter, til toppstyrte institusjoner. Lederne tror det er deres show og institusjonene får sine egne interesser på tvers av forskernes.»
— Jeg hører hva de sier, men jeg leste saken annerledes
Rektor Anne Borg sier hennes intensjon var å legge til rette for mer debatt, ikke mindre. — Leserinnlegget vitner om en manglende forståelse for både hva et universitet er og hva frie forskere er, sier Anine Kierulf.
www.khrono.no
jeg ser bare overskriften, men den er jo artig nok:
Norsk Industri-sjef presset NTNU-rektor til å refse forskere
– Nå ser vi frem til at dere går ut og kommenterer dette, ellers må vi etterlyse ledelsen, skrev Norsk Industri-direktør Knut Sunde til NTNU-rektor Anne Borg. +
www.finansavisen.no
denne er mer klargjørende.
Direktør i Norsk industri fikk lese gjennom Borgs ytring før den gikk til DN
Rektor kommuniserte ekstensivt med NHO og Norsk Industri før hun sendte innlegget til Dagens Næringsliv, viser UAs gjennomgang av SMS-utveksling dem imellom.
www.universitetsavisa.no
Sist redigert: