Front loaded horn sub

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Etter litt overivrig bruk av volum knappen på Chemical Brothers kom denne frem.
    20210501_145302.jpg

    Det er da sef bare kødd, det er en varme sprekk, men det kan være eg kødder med folk for det.
    Som han sa han lystløgner dansken en kompis av meg kjørte lastebil med, etter nok en utrolig historie:
    "Skit om det er løgn, bare det er spennende!"
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Etter en litt lengre lytte seanse, må jeg si det er lekende lett og tørr fin bass, jeg har skiftet frem og tilbake med de gamle brumlebassene aka bassrefleks subbene 1 gang, da gadd jeg ikke mer, dette er bare konge. Det er slutt på lang etterklang i bassen her, det er fantastisk.

    Og ja rommet var godt nok dempet, det var subbene som var problemet. Tipper jeg tar en måling etter dsp så ser det fint ut, men det gidder jeg ikke nå, ikke på lenge... Faen det høres fint ut. FLH horn er verdt det.

    Altså det er noe med definisjonen av bass noter, hvordan den bassisten spiller bassen som er helt fantastisk fascinerende... Veldig bra, jeg hadde lagt på kne oppi kryploftet enda noen uker og svettet ræven av meg hvis det kunne bli bedre, men tror ikke det kan bli det. Høres flaut ut, så mye sweet talk på egne vegne, jævla skrytepave høres jeg ut som, men det høres veldig bra ut....
     
    Sist redigert:

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    La meg få takke dere alle, for en utrolig fin reise, uten dere alle på HiFiSentralen hadde det vært umulig å motivere seg til ett sånt prosjekt, deres flotte støtte og innspill. Fantastisk å få få være sammen med dere, selv om det bare er på nettet. Er nesten litt våt i øyekroken her.....
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Ja no har de vært i drift en måned eller så, og de går bra ned til 30Hz. De er tørr som bare faen, sanger du før kjente som bass fulle er nå litt mer moderate, det er egentlig litt rart, nå får eg litt mindre bass boom men mer kvalitet på den, og det er litt rart å bli vant til. Men når det kommer til ett stykke så er det spesielt å høre på! Har jo aldri hørt en godt definert bass før, så det går seg vel til etterhvert. Den LAB Gruppen PF6400 eg kjøpte funker konge...
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Ja så vil jeg bare si en ting, disse horna er ikke frekvens lineære, man må EQ'e de for å få de til å virke, som det er fra designet så må man booste de under 40-50. Men i mitt tilfelle så ble dette mye mer enn antatt, antagelig pga av lite Room gain. Ett ekte horn har jo den bakdelen at for å være lineært må jo åpningen på hornet være enormt stort, så der har vi fusket, så tar forsterkeren seg av resten., Men det låter gromt...
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Når du lengter etter noen tunge bass riff under 40, har man ett spesielt problem....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nei vill ikke si att man har ett problem, man bare rydder opp i problemet;>}
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Her er det noe rart eg ikke helt forstår som jeg oppdaget forrige uke, når jeg måtte bruke de gamle BR kassene. De BR kassene gir mye mer lyd utenfor huset enn horn subbene. Når jeg bru,te bass refleks kassene var det mye mer volum på utsiden av huset enn med horn subbene. Horn gir en bedre impedanse tilpassning fra elementet til rommet enn element direkte i rom. Har dette noen forklaring eller er det bare innbillning. Eg målte jo ikke, brukte bare hørselen, som vanlig. Men jeg mener det er ganske tydelig en forskjell! Kam det ha noen forklaring?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn