Det handler ikke om kvaliteten på lyden, det handler om musikken. Når musikken er det absolutt viktigste så spiller det ingen rolle hvordan lydkvaliteten er.
Er det virkelig ingen som har vært ung og vært der ?
[/quote]
- er også fortsatt litt her. Halte fram noen kassetter fra kjelleren forleden for å mimre litt (fant en nedstøvet kassettspiller i kjelleren). Ikke spes audiofilt, men mange gjennopdagede øyeblikk. Nevnte jeg samtidig vinylplatene med klistremerkene "Home taping is killing music"... ;D
Regner med at for en generasjon flasket opp med mp3 på lav bitrate og middelmådig avspiller utstyr vil grei cd-lyd oppleves som audionirvana - og behovet for noe mer føles kanskje ikke påtrengende?
Synes Baard her har et poeng med å finne de riktige produktene og pakketere det riktig. Det er vel uansett ikke i den dyre enden av skalaen hovedinntekten ligger.
Ungdom idag bedriver jo også en stor grad av multitasking. Noe som ikke fasiliterer "seriøs" lytting, men om bransjen ikke tar tak i ungdommen blir det vel heller ingen kjempe framtid. Ungdommen, det er framtiden. Har alltid vært sånn ;D
"Sikter man seg inn på hifisentralen som markedsgruppe så må man gå på en smell. Virker som om 80% her kjøper brukt og fra utlandet." - dette er jo også en realitet man må forholde seg til. Jeg vil gjerne ha så mye som mulig igjen for sparepengene mine og kalkulerer risiko ved utenlands- kontra innenlandskjøp og brukt vs nytt ut fra dette.
"Til slutt ender vi vel kanskje opp nær sagt uten spesialistforhandlere. Det er et enormt potensielt marked blant folk, men svært få ser ut til å klare å treffe markedet." - flere bransjer lider vel under mangel på spesialistforhandlere. Dette går vel litt i bølger etterhvert som man ser hva man mister av valgmuligheter. Mat nisje-butikker er jo en oppadgående trend for tiden.
For audio-markedet er det vel også sånn at det er en betydelig konkurranse ifht. bl.a. spill og film som også skal konsumeres i den samme fritiden som man skal lytte til musikk...samtidig med å sykle, skate, fiske, flørte, feste, tagge osv...
Baard har et poeng igjen ser jeg..."Selvfølgelig - men hvilke forretninger kjører demo fra iPod docking station eller flac-filer. Gjør din forretning det? Hvor er bransjen som bør og skal skape interesse for dette nye kilder? andre avspillings systemer - ethernett kabling fra PC til DAC, DSP fra PC osv osv.."
Er det virkelig ingen som har vært ung og vært der ?
[/quote]
- er også fortsatt litt her. Halte fram noen kassetter fra kjelleren forleden for å mimre litt (fant en nedstøvet kassettspiller i kjelleren). Ikke spes audiofilt, men mange gjennopdagede øyeblikk. Nevnte jeg samtidig vinylplatene med klistremerkene "Home taping is killing music"... ;D
Regner med at for en generasjon flasket opp med mp3 på lav bitrate og middelmådig avspiller utstyr vil grei cd-lyd oppleves som audionirvana - og behovet for noe mer føles kanskje ikke påtrengende?
Synes Baard her har et poeng med å finne de riktige produktene og pakketere det riktig. Det er vel uansett ikke i den dyre enden av skalaen hovedinntekten ligger.
Ungdom idag bedriver jo også en stor grad av multitasking. Noe som ikke fasiliterer "seriøs" lytting, men om bransjen ikke tar tak i ungdommen blir det vel heller ingen kjempe framtid. Ungdommen, det er framtiden. Har alltid vært sånn ;D
"Sikter man seg inn på hifisentralen som markedsgruppe så må man gå på en smell. Virker som om 80% her kjøper brukt og fra utlandet." - dette er jo også en realitet man må forholde seg til. Jeg vil gjerne ha så mye som mulig igjen for sparepengene mine og kalkulerer risiko ved utenlands- kontra innenlandskjøp og brukt vs nytt ut fra dette.
"Til slutt ender vi vel kanskje opp nær sagt uten spesialistforhandlere. Det er et enormt potensielt marked blant folk, men svært få ser ut til å klare å treffe markedet." - flere bransjer lider vel under mangel på spesialistforhandlere. Dette går vel litt i bølger etterhvert som man ser hva man mister av valgmuligheter. Mat nisje-butikker er jo en oppadgående trend for tiden.
For audio-markedet er det vel også sånn at det er en betydelig konkurranse ifht. bl.a. spill og film som også skal konsumeres i den samme fritiden som man skal lytte til musikk...samtidig med å sykle, skate, fiske, flørte, feste, tagge osv...
Baard har et poeng igjen ser jeg..."Selvfølgelig - men hvilke forretninger kjører demo fra iPod docking station eller flac-filer. Gjør din forretning det? Hvor er bransjen som bør og skal skape interesse for dette nye kilder? andre avspillings systemer - ethernett kabling fra PC til DAC, DSP fra PC osv osv.."