C. Alshus skrev:
Den aller viktigste forutsetningen for å lykkes, IMHO, er:
B e l i g g e n h e t.
Fryd Hifi lå i gokk, bokstavlig talt. Og når man først kom til Heggedal City, var det vanskelig å finne fram til butikken.
Hyggelig innehaver og utvalg, umulig location.
Nå var vel også firmaets policy : hvorfor komme til butikken når butikken kan komme til deg......? ordrett fra Fryds hjemmesider.....
Ja butikken lå ikke ved verdens navle...men det gjør da slett ikke alle andre hi-fi sjapper heller....hi-fi guiden , hi-fi stasjonen osv.......sistnevnte er jo en flott butikk , og da kan man virkelig si at det er å drive i GOKK....langt inni sakuen der oppe på Heradsbygd st.
Det sier forsåvidt relativt lite om butikken som sådan...lokale er lokale , og så lenge selgere er fleksible mht e-post , hjemmedemo etc...er vel dette å betrakte som en flott service...eller hva C.Alshus ?
Når det gjelder beliggenhet , så kan det fort blir or sentralt også mht parkering ,lasting og lossing......har flere ganger kødda fælt hos feks Lyric , med rack og andre store ting , det er jammen ikke lett å bære flere kvartaler heller med sånne ting...
Konseptet til Rognlien var fint det , men Når det selges varer som taes fra importører , så blir det jo minimalt å tjene produkt i fortjeneste , når da kunder skal prute på dette , fordi man får produktet feks kjøpt litt billigere ett annet sted som selger feks ting fra NEBY , ja da ere sannerlig ikke lett........
jeg handla der ett par ganger , og visste at jeg fikk produktene noen få kroner billigere andre steder , allikevel valgte jeg fryd...pgs servicen , og engasjemantet!
Mvh Espen Saatvedt.