Jo, om han ikke skal opp i 200k pluss- klassen. Hvertfall om det skal være kvalitet i "trykket". Fins noen få rundt 100k også.marsboer skrev:Det er ingen som tviler på at DD10 er en god sub, men det er ikke løsningen på "problemet" til trådstarter.
Igjen: DD-suben der gir punch, ikke brystkassetrøkk. Ja det er trøkk, men en annen form for trøkk!lars_erik skrev:Jo, om han ikke skal opp i 200k pluss- klassen. Hvertfall om det skal være kvalitet i "trykket". Fins noen få rundt 100k også.marsboer skrev:Det er ingen som tviler på at DD10 er en god sub, men det er ikke løsningen på "problemet" til trådstarter.
2 stk 18" ja. Nå begynner vi å snakke her!R.H. skrev:
Hadde jo vært fint å kunne bruke de til begge deler men.lars_erik skrev:DD15 gir kjempetrøkk ;D, men spørs hva du skal bruke det til- film eller musikk?
Husk at du ikke får plassert DD-suben i nøyaktig samspill med mellomtone og diskant slik om i en høyttaler. Med andre ord vil du oppleve suben som en separat lokalisert enhet i rommet om du deler særlig høyere enn vanlige subdelingsfrekvenser.sinep skrev:Altså hvis en jbl 1400 høyttaler gir en god trøkk...
Hva er da i veien for å kjøpe et par DD15 e.l. og dele de på samme frekvens som 1400 f.eks.?
Blir ikke det samme ulla?
Dette stemmer ikke. DD serien har en meget god integrering gjennom egen måle-mikrofon og equaliser. Det er helt umulig å høre hvor suben er om dette gjøres riktig.marsboer skrev:Husk at du ikke får plassert DD-suben i nøyaktig samspill med mellomtone og diskant slik om i en høyttaler. Med andre ord vil du oppleve suben som en separat lokalisert enhet i rommet om du deler særlig høyere enn vanlige subdelingsfrekvenser.sinep skrev:Altså hvis en jbl 1400 høyttaler gir en god trøkk...
Hva er da i veien for å kjøpe et par DD15 e.l. og dele de på samme frekvens som 1400 f.eks.?
Blir ikke det samme ulla?
Du kan imidlertid visstnok få dette til å fungere brukbart om du har en form for avansert elektronisk korreksjon i forkant. F.eks bedriver vel Lyngdorf aktivitet rundt dette prinsippet.
DD serien eller ei, det har jo null med saken å gjøre. Poenget er at det trykket som det er snakk om ligger OVER den frekvensen en subwoofer opererer på, 150hz++. All bass over 80hz kan retningbestemmes, om du ikke tror noe på dette "faktumet" burde du lese deg litt opp på fenomenet.lars_erik skrev:Før du har prøvd DD- serien, og vet hva du prater om, er det kanskje like greit at du går litt stillere i dørene. Synsing om ting man ikke vet noe om, kan man drive andre steder.
DET tror jeg på. Men når alt anna skurrer ;Deddie1 skrev:Klipsch La Scala =Trykk i brystkassen ;D
Hva er vanlige subdelingsfrekvenser? Og ønsker man og spille på en slik måte at man rives av stolen, er det vel ikke så viktig om lydbildet sitter helt dønn.marsboer skrev:Husk at du ikke får plassert DD-suben i nøyaktig samspill med mellomtone og diskant slik om i en høyttaler. Med andre ord vil du oppleve suben som en separat lokalisert enhet i rommet om du deler særlig høyere enn vanlige subdelingsfrekvenser.sinep skrev:Altså hvis en jbl 1400 høyttaler gir en god trøkk...
Hva er da i veien for å kjøpe et par DD15 e.l. og dele de på samme frekvens som 1400 f.eks.?
Blir ikke det samme ulla?
Du kan imidlertid visstnok få dette til å fungere brukbart om du har en form for avansert elektronisk korreksjon i forkant. F.eks bedriver vel Lyngdorf aktivitet rundt dette prinsippet.
Støtter oppunder Velodyne! Har hatt DD15, DD18 og nå DD1812. Trøkker helt vilt når du drar til. Stort stivt element med mye effekt og romkorrigering er medvikende årsak til go' lyden!sinep skrev:Marsboer har nok et poeng der.
Går det ikke å dele suben litt høyt evt?
Hvordan er velodyne sin DD serie når man går litt opp i størrelse, f.eks. 15 og 18"?
Klarer de å følge med i svingene eller de blir de hengende og dilte etter?