- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.825
I mitt enfold så har jeg alltid trodd at syklister i fullt utstyr tar turen som en treningsøkt. Hvorfor skal e da på død og liv ta korteste vei?
Like snodig som at de smultkulene oppå sykkelen kjøper carbondeler for 10k istedenfor å slanke seg et par kg.I mitt enfold så har jeg alltid trodd at syklister i fullt utstyr tar turen som en treningsøkt. Hvorfor skal e da på død og liv ta korteste vei?
Like snodig som at de smultkulene oppå sykkelen kjøper carbondeler for 10k istedenfor å slanke seg et par kg.I mitt enfold så har jeg alltid trodd at syklister i fullt utstyr tar turen som en treningsøkt. Hvorfor skal e da på død og liv ta korteste vei?![]()
Grunerløkka? utpreget hipsterlook
Somby på vei til jobb!!Like snodig som at de smultkulene oppå sykkelen kjøper carbondeler for 10k istedenfor å slanke seg et par kg.I mitt enfold så har jeg alltid trodd at syklister i fullt utstyr tar turen som en treningsøkt. Hvorfor skal e da på død og liv ta korteste vei?![]()
Så har vi de som er så gode til å sykle at de multitasker. Uten hjelm.
Vis vedlegget 210587
Ang klikk pedaler, så kan de fleste stilles slik at de kan tilpasses behovet. Bedre at de sitte litt løst og løser lett ut enn omvendt, og har man det i ryggmargen så er det ikke noen problem som nevnt. Kunne ikke tenke meg å bruke noe annet - har du først begynt er du hektaOg med en beklagelse er det meste i orden. For et par år siden hadde jeg en skikkelig nestenulykke ved trikkeholdeplassen på Ljabru. En kar som flekka ut fra parkeringsplassen, over fortauet og ut i veien rimelig kort foran meg. Det kunne gått skikkelig dårlig om han hadde vært en brøkdel av et sekund senere ut på veien.
Men vet dere hva? Han sveiva ned vinduet og sa "unnskyld". Jeg har sjelden vært i så godt humør så kort tid etter at jeg nesten ble drept.
Ellers er det ingen tvil om at man med et minimum av trening er en tryggere syklist på klikkpedaler. Det er ikke spikra treklosser, reim og bøyle vi snakker om. Man kommer seg ut når man vil, med en gang.
Meget bra sjakktrekk - en uskyldig utseende "privatist" irriterer langt mindre enn en fullrigget Birkopat i arrogantmodus. Slik er det bare.Til og fra jobben har jeg lagt meg på en stil med dårlig sykkel på 14 kilo, joggesko og en lite anatomisk ryggsekk. Nøytral vanlig treningsdrakt uten reklame og eventuelt en tynn regnjakke. Muligens ubevisst for ikke å automatisk bli tatt for en birkenbølle. Har vist fingeren til en bilist i år, men han skjønte nok hvorfor og jeg tolket kroppsspråket hans som en beklagelse siden han var i ferd med å kjøre inn en privat innkjørsel (og da kjøre på meg i samme slengen) uten å ha signalisert med blinklyset hva planen hans var. Jeg fikk bremset i tide så det gikk forsåvidt greit.
Og det skulle jeg ønske vi fikk. Sykkel er en flott innretning på alle måter. Men "vanlige" mennesker som ønsker å sette seg på en sykkel blir "stigmatisert" av trendhysteriet rundt sykkel. Har man ikke kropp for kondomdrakt, eller lyst til å investere uhyrlige beløp for å henge med på kjøret, blir man heller hjemme. Dessverre. Det er nå min hypotese.I Danmark har de tradisjon for sykkel som brukskjøretøy. Det har ikke vi.
DIY er vel den beste måten å få til det på?Og det skulle jeg ønske vi fikk.I Danmark har de tradisjon for sykkel som brukskjøretøy. Det har ikke vi.
Jeg ble sjokkert da jeg så danskene i København i sine sykkelfelt som ventet på grønt. Da lyset kom på syklet alle i samme fart, et kollektivt sykkelfelt, samlet tropp, til neste kryss. I Norge ville vi vel sett en massespurt uten like når grønt lys kom på.I Danmark har de tradisjon for sykkel som brukskjøretøy. Det har ikke vi.
Birkopati kan vel også regnes som en kultur siden den utøves av såpass mange. Litt som spikerteltcamping, altså.
Funker helt fint i Sverige etter veiene, særlig nå nær NorrBaggs og Ubergerms har forlatt ferie veiene med sine Bobiler. Hade hellre sett et forbud mot disse jeg da!Rulleski burde vært forbudt brukt på offentlig vei av hensyn til brukers egen sikkerhet.
Det er ett litet problem, om man må bremseJeg har aldri gått på rulleski. Jeg har sett mange av dere, og har inntrykk av fornuftig og hensysnfull kjøring. Men hvordan er det med bremsestrekning? Jeg synes det ser litt skremmende ut.