Politikk, religion og samfunn Går det an å dele veiene?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ellers var det en som sa at bilister ikke har vikeplikt for syklende i gangfelt og det er vel rett men tullete. Om man sykler i gangfart burde dette likestilles med gående, for det er vel heller ikke greit at man løper? Mener man at man skal sykle til f.eks jobb så må det skje med en viss effektivitet og gang og sykkelveien ender og starter som regel med et gangfelt, og er det mange nok av de tar jeg veien i stedet.

De fleste bilister ser det dusterte i dette og lar den sykle over uten problem, men ikke alle. En gang var det en som stoppet og når han så jeg ville rulle over kjørte han og dermed gikk jeg i bakken pga klikkpedaler - premie dust og kan være glad han var borte når jeg kom meg på bena :rolleyes:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.647
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel minst like mange syklister som pukker på sin rett, - feil eller rett, - som bilister som gjør det samme...
    Sunnt folkevett er tydeligvis i manko hos flere i begge grupper....

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Trondheim
    Ellers var det en som sa at bilister ikke har vikeplikt for syklende i gangfelt og det er vel rett men tullete.
    En sykkel er definert som et kjøretøy og dermed gjelder de samme reglene som for andre kjøretøy. Begynner man med unntak blir det fort uoversiktlig.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    Nå er det vel minst like mange syklister som pukker på sin rett, - feil eller rett, - som bilister som gjør det samme...
    Sunnt folkevett er tydeligvis i manko hos flere i begge grupper....
    Spiller nå ingen rolle hvordan de passerer et gangfelt. Problemet med at de sykler er at noen av de kommer i en helsikes fart inn i gangfeltet så en ikke rekker å stoppe på normalt vis alltid.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.280
    Spiller nå ingen rolle hvordan de passerer et gangfelt. Problemet med at de sykler er at noen av de kommer i en helsikes fart inn i gangfeltet så en ikke rekker å stoppe på normalt vis alltid.
    Apropos helsikens fart inn i noe, min sambo ble vitne til en ulykke her for noen uker siden, stod i kø på vei inn i en rundkjøring, syklist på utsiden av bilene i en helsikens fart inn i rundkjøringen og klask i panseret på en varebil som allerede var inni der, så visstnok ikke godt ut men han pustet da de trillet han inn i sykebilen.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.259
    Torget vurderinger
    2
    I Danmark skal man vare seg for "at cykle norsk".

Sykling på fortau, mot kjøreretningen og over rødt lys vil medføre akkumulert bot for hver forseelse, og man tas. Det blir mange tusen.
    Selskap som organiserer sykkelferier i Danmark gir gjerne norske kunder en orientering om hva de må la være å gjøre, siden norske syklister opererer med et helt eget regelsett i trafikken. (Pene mennesker med gode hifi-anlegg unntatt).

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    1000kr for brudd på piggdekksesong.
    1000kr/dekk ved for liten mønsterdybde.
    Dustete. Da er det jo bare å kjøre ut et sett gamle piggdekk - Sikkert like farlig som å kjøre med dårlig mønster og man forurenser en masse mens konsekvensene er minimale :mad: . Nå kommer det sikkert noen som mener at de er fine sommerdekk...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.648
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg setter pris på differensieringen/presiseringen i den lille gruppen siden jeg er luta lei av å bli forsøkt stilt til ansvar for hva andre trafikanter foretar seg.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.360
    Sted
    Holmestrand
    Hva med biler som legger seg over i høyrefil, kjører forbi og kapper inn foran deg på motorveien, for å så å måtte bremse for ikke å kjøre inn i bilen foran?
    Eller ligger så tett opp i rumpa på deg at du kan gi anbefalinger om hårstell i nese og ører?

Ikke vanskelig å finne noe å ergre seg over.
    😅

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.380
    Torget vurderinger
    2
    En fin ambassadør for 2 hjulingene ;)

Fått internasjonal oppmerksomhet den saken der.
    Idiot på sykkel selvsagt, men reaksjonen til varebilsjåføren er jo direkte livsfarlig og helt ute av proporsjoner. Er han en representant for bilister så må de jo bures inn hele gjengen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn