Gammel bil

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg er bilmekaniker ;) Så jeg gjenkjenner en motor når jeg ser en ;D Men det er kansje min motor?? Den ligger jo på vår eiendom..resten av flyet er strippet vekk!!
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.869
Torget vurderinger
0
Bortsett fra dette var flyet bedre enn Spitfire. Med FW190 ble overlegenheten total.
Hmm.... Det må altså bety at de alierte pilotene var dyktigere når de kunne skyte ned flere fientlige fly, enn det de tyske pilotene klarte. Selv om de tyske flygerne hadde teknisk overlegent maskineri ?!! Var det egentlig det du mente Affa ?
 
K

kbwh

Gjest
BalticThor,
Tipper at mitoren "din" er en av de Daimler Benz som ble brukt i Me/Bf109, senere FW190 (og Ta152), og Ju88. Motoren var montert med veiva øverst og topplokket i bunn. Innsprøytning og kompressormating. Kunne ta negativ G uten å miste trekkraft (i motsetning til RR Merlin).
 
A

Affa

Gjest
De skjøt aldeles ikke ned flere fly i luften. Uerfarne piloter uten tilstrekkelig luftrom til trening ble riktignok skutt ned meget raskt de siste 3 mnd av krigen. Under forsvaret av rikets luftrom var regnskapet forferdelig for de allierte. 1 fire motors bomber mot 1 en seters jager.