Snickers-is
Bransjeaktør
Også er det jo litt hyggelig med med nytt i blant også da: http://www.wimp.com/koenigsegg/
Hmm.... Det må altså bety at de alierte pilotene var dyktigere når de kunne skyte ned flere fientlige fly, enn det de tyske pilotene klarte. Selv om de tyske flygerne hadde teknisk overlegent maskineri ?!! Var det egentlig det du mente Affa ?Bortsett fra dette var flyet bedre enn Spitfire. Med FW190 ble overlegenheten total.
To råder til en veivsleng er tegnet på en ekte V-motor. Men riktig avansert blir ikke rådeinnfestingen før du ser en stjernemotor!Legg merke til rammelagrene som skinner som nytt
Og hvordan rådene til to stempel deler veivtapp...
Dere som var så overlegne i ett og alt?Jeg vil heller si det slik: Hvorfor tok det så lang tid før vi tapte?
Det ligger en stjernemotor å slenger på et opphuggeri i romsdal,hadde vært morro å kjøpt den og overhalt den!!Men riktig avansert blir ikke rådeinnfestingen før du ser en stjernemotor!
Honkey
Det er jo helt riktig det joBalticThor,
Tipper at mitoren "din" er en av de Daimler Benz som ble brukt i Me/Bf109, senere FW190 (og Ta152), og Ju88. Motoren var montert med veiva øverst og topplokket i bunn. Innsprøytning og kompressormating. Kunne ta negativ G uten å miste trekkraft (i motsetning til RR Merlin).
Rolls ROYDE, er det noe? vi har en Rolls ROYCE fra 69. 6.8 liter men bare 250hester desverre. men momentet er svært.Her er "orkesteret" fra den første linken. Det er en Rolls Royde 1,5 liter V16 med kompressor.
Kjempeflott bil. Vår '64-modell er som ny den dag i dag, og er nå kjørt omlag 60-70kkm om jeg ikke husker feil.Tysk presisjon er sikkert vel og bra det, men når det kommer til sportsbiler så er det ingenting som kan måle seg mot brittisk kjøreglede.
Ikke så mange HK, tror det er rundt 100 i min, men med tanke på vekten så går det jo unna.
Elektrisk basert overdrive er jo en selvfølge. ;D
Det samme er er to forgassere...
Det var ikke samme motor, men basert på samme BMC-plattform. Det var forresten svært mange av de engelske bilmotorene som var basert på denne (den såkalte BMC B-series engine); MG-motoren er en spesiell MG-bygget/tunet utgave av samme BMC-motor den også, likedan med flere båtmotorer (også diesel!), til og med fra Perkins.Motoren ble også brukt i denne:
Motoren i en MGB (denne MG-bygde B-series engine) er faktisk imponerende fleksibel; veldig meningsfylt dreiemoment og en effektavgivelse som er myk og forutsigbar, men sterk og progressiv. Den er raskere enn de fleste "vanlige" personbiler idag, og har en himmelsk vellyd (til 4-er å være) fra innsuget på de to SU-gasserne og helt ut til raspet i eksosen.Motoren var vel det eneste som var bra på Marinaen. Resten av bilen var mildt sagt dårlig.