steinost
Æresmedlem
Da setter vi sjøbein:=)Vi har ofte stående bølger ute på fjorden herVil vel si at det er høyere opp en det også, spesielt ang stående bølger.Skal man under 30hz med kapasitet så er jeg med på at det er utfordrende ja
Da setter vi sjøbein:=)Vi har ofte stående bølger ute på fjorden herVil vel si at det er høyere opp en det også, spesielt ang stående bølger.Skal man under 30hz med kapasitet så er jeg med på at det er utfordrende ja
Rettet.Er duc999 og baldrick samme person?
Ikke rart det er forvirring her inne.
Hehe, nei absolutt ikke samme person, jeg er den edruelig mens duc999 er han som tar fullstendig avEr duc999 og baldrick samme person?
Hehe, nei absolutt ikke samme person, jeg er den edruelig mens duc999 er han som tar fullstendig avEr duc999 og baldrick samme person?
Må være stort det lytterommet, med plass både til anlegget og DEN høye hesten!Du har tydelig misforstått det hele, vi liker muligens ikke samme musikk, eller har samme lydpreferanser.Du glemmer en viktig faktor her.... alle har ikke nødvendigvis lik smak Ser overhodet ikke ingen grunn til at en skal være flau over at en likt en type lyd før mens senere liker noe helt annet. Mener dette blir nesten som med musikksmak, jeg er ikke flau over at jeg liker mye musikk som nok blant de fleste her inne blir brukt som skjellsord, jeg liker det likevell. Jeg kjenner noenlunde lydpreferansene til duc999 og jeg tror den er ganske langt ifra det "målebanden" mener er korrekt.Mange sier de har det helt riktig i sin stue, blir de spurt om å legge ut målinger blir det ikke gjort.
Jeg har hvert der selv, og er nesten flau for å si att jeg hadde bra lyd før.
For meg er det viktigste å finne en lyd som jeg liker og høre på musikk jeg liker, og ikke nødvendig at det skal måle snorrett og at det er "riktig" type musikk Sier ikke at dette ikke kan gå håndihanske med dine preferanser også, men jeg er ikke så sikker på at det er nødvendig med omfattende tiltak for at duc999 skal bli fornøyd.
Men har man en frekvenskurve som Liseberg blir flau over med masse stående bølger er vel det noe annet.
Sier ikke att den skal være flat som et stuegulv, det liker ikke jeg heller, så her blir det litt feil sitert hva jeg mener/sier.
Kontroll i tids domenet og en jevn økning i bassen er det jeg synes er bra.
Men det virker som om att de som ikke har jobbet en del med dette er skeptiske til att det virker.
Ingen som har hver her i hula sier att det er flatt og kjedelig, langt der ifra.
Har da hørt mange anlegg som låter ganske greit, men de fleste uten tiltak har problemer i bassen. De har det vi kaller entonebass.
Når de får høre det som er flertonebass forstår de hva en mener.
Bruker spile egg selv, på bakvegg og sidevegger.Fint å se på, men et kontor landskap er ikke egnet til dette som vi driver med.Det er fra kontorpark i Haugesund, ekstremt gjennomført interiør i deler av bygget, noen flere bilder her men fannt dessverre få fra audiotoriumet nåHvor er dette? Det er virkelig gjennomført!
Hadde Barry White sunget hadde det blitt problemer:=)
Det er Etnebuen som er gal, jeg er jo en sindig og rolig kar med litt samlemaniKremt .... Dere er passe galne begge.......
Da kan man forstå det men samtidig har jeg aldri forstått hvorfor skrot er viktigere å ta vare på en bilen til 0.5-1.5 millGarasjen har vært full av ting og tang siden vi kjøpte huset. Har ikke vært en bil der inne på 10 år, så det blir ikke noe savn parkeringsmessig. Bobla her vinterlagring i en annen garasje
Det er en 83 mod 911 SC som er breddet og bygd om til litt nyere utseendeEr den grå en 993?
Jeg har 4 mono på 1000W 2 på 2x250W er ikke for mye det:=) På 30m2Virker stor disse Ov sikringene. Skal noe til for at disse blir brukt i dag på IT. Tenker da på forlegningsmåte og strømføringsevne og hvor mye belastnig de kan tillate fra kraftlevrandøren. Det må minst være 50 Alu for å forsvare dette. Kan ikke forså behovet for 4 monoblokker av denne dimensjon i en garasje på 50 kvadrat.
Man kan faktisk sikre 1,5mm2 kobber med 50A sikringer.Virker stor disse Ov sikringene. Skal noe til for at disse blir brukt i dag på IT. Tenker da på forlegningsmåte og strømføringsevne hvor mye belastnig de kan tillate fra kraftlevrandøren. Det må minst være 50 Alu for å forsvare dette.
Virker særdeles tvilsomt.... har du kjørt dette i Febdok?Man kan faktisk sikre 1,5mm2 kobber med 50A sikringer.Virker stor disse Ov sikringene. Skal noe til for at disse blir brukt i dag på IT. Tenker da på forlegningsmåte og strømføringsevne hvor mye belastnig de kan tillate fra kraftlevrandøren. Det må minst være 50 Alu for å forsvare dette.
Forutsetningen er at utstyr er koblet som fast last, altså ikke via stikkontakt.
Lengde på kurs kan naturligvis ikke være lang, og man må nok bo i rimelig nærhet av nettselskapets trafo.
Men det er vell ikke det det handler om her, skal legge strøm i en garasje, diskusjonene drar seg ut i noe som ikke har noen sammenheng i dette tilfellet.Man kan faktisk sikre 1,5mm2 kobber med 50A sikringer.Virker stor disse Ov sikringene. Skal noe til for at disse blir brukt i dag på IT. Tenker da på forlegningsmåte og strømføringsevne hvor mye belastnig de kan tillate fra kraftlevrandøren. Det må minst være 50 Alu for å forsvare dette.
Forutsetningen er at utstyr er koblet som fast last, altså ikke via stikkontakt.
Lengde på kurs kan naturligvis ikke være lang, og man må nok bo i rimelig nærhet av nettselskapets trafo.