Gilde kjøttdeig....

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
294
I morgen skal jeg ut å kjøpe Gilde kjøttdeig...... ;D Jeg tror nemlig at Gilde gjør minst like mye som hvilken bedrift som helst, både i inn og utland for å gi forbrukerne trygg mat.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Jeg vurderer å spe kjøttdeigen med desinfeksjonssprit heretter.

Leif the second

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Antall liker
0
Jeg testa Gilde sin kjøttdeig ikveld.
Synes at det både var en merkelig lukt og smak på kjøttdeigen i kveld, men det var sikkert bare placebo.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.905
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg testa Gilde sin kjøttdeig ikveld.
Synes at det både var en merkelig lukt og smak på kjøttdeigen i kveld, men det var sikkert bare placebo.
Garantert.
Nå er det jo testing av e-koli på Fatland slakteri i Ølen. Får se hva resultatene av det blir. Fatland har hatt sine "svin på skogen" tidligere kan man si. Tarmbakterier i en kjøttdeigtest for mange år siden. Så var det snakk om dyretransporten også for et par år siden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg er voksen og kan spise hva jeg vil. :D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Uflaks... Vi har jo alle enterobacter coli av en eller annen serotype i tarmene, noen ganger er vi uheldige og får de opp i urinrøret (hyppigste årsak til UVI). De fins nok i alskens kjøtt, men er ikke patogene via våre tarmsystemer..
Andre (sjeldne) ganger treffer man på en ku som har en eller annen (mutert?) genotyp av bakterien; such is the way of the world... neppe riktig å laste hverken kjøttprodusent eller mattilsyn; slikt skjer bare tross den beste hygiene, og er en del av livet som vi bare må finne oss i.. akkurat som regn, storm, influensa, venstreradikale, brukne ankler i slalombakken etc etc..

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.108
Torget vurderinger
0
Jeg kjøper all kjøttdeig i Finland. Der har de ikke bakterier ! Det heter noe helt annet på finsk, og det skjønner jeg ikke noe av. Så da er det sikkert greit :D

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Hehe, spiste Gilde kjøttdeig i går. Utsøkt:) Har ikke hatt hverken problemer med ræva eller nyrene ennå.

Men normalt foretrekker jeg Nordfjordkjøtt, da, for det er billig på Rema 1000:) Kjenner ikke forskjell på smaken, jeg......ei ku er ei ku!

Jeg er trøtt....

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hehe, spiste Gilde kjøttdeig i går. Utsøkt:) Har ikke hatt hverken problemer med ræva eller nyrene ennå.

Men normalt foretrekker jeg Nordfjordkjøtt, da, for det er billig på Rema 1000:) Kjenner ikke forskjell på smaken, jeg......ei ku er ei ku!

Jeg er trøtt....
En kabel er en kabel ;D ;D ;D ;D

C

CAP

Gjest
Synes det er utrolig at folk ikke blir mere syke enn de allerede gjør av og spise kjøttdeig/pølseprodukter......... hadde de sett hva som blir blandet inn i det hadde de i allefall mistet smaken for det......... jeg jobbet i sin tid på et slakteri og spiser aldrig disse produktene lenger med mindre jeg har laget de selv......... har bare ett liv og ønsker ikke og sjanse det pga andres grådige profittbegjær.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.905
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Eller brød for den saks skyld.......

Hentet foresten opp kjøttdeig av Elg igår. Forhåpentligvis friskmeldt den. ::)

A

Affa

Gjest
Syns det er utrolig at folk ikke blir mere syke enn de gjør av og spise kjøttdeig/pølseprodukter......... hadde de sett hva som blir blandet inn i det hadde de iallefall mistet smaken for det......... jeg jobbet i sin tid på et slakteri og spiser aldrig disse produktene lenger med mindre jeg har laget de selv......... har bare ett liv og ønsker ikke og chance det pga andres grådige profittbegjær.
Det dummeste jeg har hørt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Kjøttdeig har alltid vært en bakteriebombe som må stekes godt.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Syns det er utrolig at folk ikke blir mere syke enn de gjør av og spise kjøttdeig/pølseprodukter......... hadde de sett hva som blir blandet inn i det hadde de iallefall mistet smaken for det......... jeg jobbet i sin tid på et slakteri og spiser aldrig disse produktene lenger med mindre jeg har laget de selv......... har bare ett liv og ønsker ikke og chance det pga andres grådige profittbegjær.
Jeg har alltid lurt på hva de blander inn i kjøttdeigen og pølsene. I kjøttdeigen har jeg trodd de kjørte kjøtt og fett i kverna, ikke innvoller eller noe drit (eller er det drit de har brukt denne gangen ;D). Tar jeg feil? Og hva er pølsene laget av? Opplys oss litt da QUADRO... :)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Hva med å steke kjøttdeigen ordentlig, da dør bakteriene. Ved varmebehandling og normalt god hygiene i kjøkkenet bør ikke dette være noe problem. Det er tydelig at det er mange som er slappe med hygienen eller ikke har lært det mest elementære på dette området.

Blandingsprodukter som kjøttdeig skal gjennomstekes/kokes før det spises, redskap og skjærefjøl skal ikke i kontakt med andre matvarer uten at det er vaskes.

A

Affa

Gjest
Jeg har alltid lurt på hva de blander inn i kjøttdeigen og pølsene. I kjøttdeigen har jeg trodd de kjørte kjøtt og fett i kverna, ikke innvoller eller noe drit (eller er det drit de har brukt denne gangen  ;D). Tar jeg feil? Og hva er pølsene laget av? Opplys oss litt da QUADRO...  :)
Ta det helt rolig. Kjøttdeig er bare storfekjøtt og fett, vann og salt. Alt strengt regulert og verifisert.

C

CAP

Gjest
Jeg har alltid lurt på hva de blander inn i kjøttdeigen og pølsene. I kjøttdeigen har jeg trodd de kjørte kjøtt og fett i kverna, ikke innvoller eller noe drit (eller er det drit de har brukt denne gangen  ;D). Tar jeg feil? Og hva er pølsene laget av? Opplys oss litt da QUADRO...  :)

Avskjær av allt, dvs nesten all innmat inkl magesekk, tarmer, fett. talg, sener, muskler (gjelder pølser). Noen maler også ned ben som de de har tørket, (benmel) benmarg er forbudt, men ikke alle bryr seg så mye om det....... og for ikke og snakke om returvarer da som kommer inn med utgått dato........ dere er vel ikke så naive så dere tror at allt blir kastet vel ?? Det som ikke blir ommerket med ny dato og sendt ut igjen som fersk vare blir svært ofte malt opp og gjett hvor det havner ? Har hørt mange som sier at dette ikke forekommer, spesielt ikke blandt de store aktørne ......... og det er direkte løgn, men det er de færreste ansatte som tør og si noe fordi de er redde for og miste jobben sin......... men hvis allt var bra.... hvorfor spiser ikke de ansatte på slakterier/pølsemakerier rundt omkring sine egne produkter ?
Vedr kjøttdeig består det ofte av kjøtt som ikke kan selges som vanlig kjøtt dvs gamle melkeyr og eller utgått kjøtt....... er det virkelig noen som tror at noe blir kastet ?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Ta det helt rolig. Kjøttdeig er bare storfekjøtt og fett, vann og salt. Alt strengt regulert og verifisert.
Da er det verre med familiedeig, som visstnok er en blanding av storfe- og svinekjøtt. Navnet er jo særdeles misvisende, dyrene kan jo umulig være i familie!

A

Affa

Gjest
Avskjær av allt, dvs nesten all innmat inkl magesekk, tarmer, fett. talg, sener, muskler. Noen maler også ned ben som de de har tørket, benmarg er forbudt, men ikke alle bryr seg så mye om det....... og for ikke og snakke om returvarer da som kommer inn med utgått dato........ dere er vel ikke så naive så dere tror at allt blir kastet vel ?? Det som ikke blir ommerket med ny dato og sendt ut igjen som fersk vare blir svært ofte malt opp og gjett hvor det havner ? Har hørt mange som sier at dette ikke forekommer, spesielt ikke blandt de store aktørne ......... og det er direkte løgn, men det er de færreste ansatte som tør og si noe fordi de er redde for og miste jobben sin......... men hvis allt var bra.... hvorfor spiser ikke de ansatte på slakterier/pølsemakerier rundt omkring sine egne produkter ?
Rørebøtte. Dette må du dokumentere. Slike barnerumper som deg har ikke adgang til slakteri da det er mye skarp redskap der. Det var vel heller limfabrikken du arbeidet på tenker jeg. Ofte begavede folk av din kaliber på slike steder.

C

CAP

Gjest
Rørebøtte. Dette må du dokumentere. Slike barnerumper som deg har ikke adgang til slakteri da det er mye skarp redskap der. Det var vel heller limfabrikken du arbeidet på tenker jeg. Ofte begavede folk av din kaliber på slike steder.

Som sagt tidligere........ 99 av 100 ganger bare dumheter, bullshit og pissepreik, men man kan jo ikke forvente noe annet i fra deg.

A

Affa

Gjest
Dokumentasjon, slå opp i fremmedordboka så finner du betydningen Einstein.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
Blant det verste av pølseprodukter jeg får innafor min gane er Leif Vidar. Generelt sett er alle "bensinstasjonpølsene" noe dritt. Og hamburgerne man får på Esso og Statoilstasjonene smaker dritt, spesielt Cheff burgerne på Esso. Man må jo faktisk lure på hvordan slik mat kan smake vondt, hvordan gjør de det ?

For mange år siden fikk man i butikkene kjøpt 12 små røkte kjøttpølser fra Grillstad på hermetikkboks, noe med de beste pølsene jeg har smakt. Disse forsvant fra markedet når lavpriskjedene kom.

Men hvorfor tar vi nordmenn alltid til takke med det som er dårligere ? Vi har jo mest penger å kjøpe for!
Da hele familien for et par år siden leide sommerhus nord i Danmark merket vi oss kvalitetsforskjellene. Vi handlet inn varer på den lokale matbutikken "Superbrugsen"til en pølsemiddag. Mange forskjellige typer pølser som vi stekte på grill. Det var en helt annen konsistens og smak på pølsene javnført med de norske. Pølsene var mye grovere i konsistens, altså mer kjøtt, og mindre fyllstoffer. Prisen var ikke spesielt lav, rundt 60 DKK pr. kilo.
Mulig man får slike pølser i norge, men da men man oppsøke slakterbutikker, og ikke vanlige lavpriskjeder.

Danskene har skjønt noe som vi nordmenn ennå ikke har skjønt.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
QUADRO, jeg anbefaler deg å komme med noen kildehenvisninger på påstandene over. Jeg har hørt mange myter om blandingsprodukter av kjøtt i mitt liv, og av en eller annen grunn er slike myter ekstremt seiglivede.

Jeg ser nemlig en viss usikkerhet i det du skriver, ettersom du ikke greier å ignorere at Affa prøver å kødde litt med deg:)

C

CAP

Gjest
QUADRO, jeg anbefaler deg å komme med noen kildehenvisninger på påstandene over. Jeg har hørt mange myter om blandingsprodukter av kjøtt i mitt liv, og av en eller annen grunn er slike myter ekstremt seiglivede.

Jeg ser nemlig en viss usikkerhet i det du skriver, ettersom du ikke greier å ignorere at Affa prøver å kødde litt med deg:)

Ja hvis man ønsker og leve i sin egne naive bobler og tro at allt utenfor foregår 100% etter boka....... så værsegod.

Myter om blandingsprodukter ja.......... ja man kan jo lure på hvorfor de ikke dør ut...... hmmmmm !! kan det være fordi det fortsatt foregår ?
Eller er alle så naive at de tror at det plutselig ikke er blitt så viktig og tjene penger lenger for de store aktørene ? ha-ha-ha verden VIL bedras........ faktisk kan det se ut som om den virkelig ønsker og bedras.

Vedr hva Affa gjør eller ikke gjør så intreserer det meg egentlig midt ned på kneskåla, er umulig og føre en normal konversasjon med den nolldusen, ikke at det er noen overraskelse sett i lys av hans langt over 1000 innlegg med crap, spydigheter og andre uhøfeligheter etc, etc.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Nå må dere to være snille gutter og slutte å lage kjøttfarse av hverandre.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Vedr hva Affa gjør eller ikke gjør så intreserer det meg egentlig midt ned på kneskåla, er umulig og føre en normal konversasjon med den nolldusen, ikke at det er noen overraskelse sett i lys av hans langt over 1000 innlegg med crap, spydigheter og andre uhøffeligheter etc, etc.
Er det sterk irritasjon over Affa med påfølgende hissig, rask skriving som gir alle skrivefeilene?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Uflaks... Vi har jo alle enterobacter coli av en eller annen serotype i tarmene, noen ganger er vi uheldige og får de opp i urinrøret (hyppigste årsak til UVI). De fins nok i alskens kjøtt, men er ikke patogene via våre tarmsystemer..
Andre (sjeldne) ganger treffer man på en ku som har en eller annen (mutert?) genotyp av bakterien; such is the way of the world... neppe riktig å laste hverken kjøttprodusent eller mattilsyn; slikt skjer bare tross den beste hygiene, og er en del av livet som vi bare må finne oss i.. akkurat som regn, storm, influensa, venstreradikale, brukne ankler i slalombakken etc etc..

Mvh Vidar P
Man skulle ikke slumpe til å være utøver av legeyrket vel? Forøvrig interessant lesning....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Man skulle ikke slumpe til å være utøver av legeyrket vel? Forøvrig interessant lesning....
Joda, ble avslørt der. Det går nesten ikke en dag uten at jeg råker borti enterobactere av en eller annen art, påvises lett i egen lab, gjerne e.coli som patogen urinveisbakterie hos det svake kjønn... ;)

Mvh Vidar P

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Da er du nok så heldig at du har råd til skikkelig lyd også..... ;D

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Stek/kreme`r kjøttdeigen skikkelig så dreper man vel det meste av småkrypene ;)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Ja hvis man ønsker og leve i sin egne naive boble og tro at allt utenfor forgår 100% etter boka....... så værsegod.

Myter om blandingsprodukter ja.......... ja man kan jo lure på hvorfor de ikke dør ut...... hmmmmm !! kan det være fordi det fortsatt foregår ?
Eller er alle så naive at de tror at det plutselig ikke er blitt så viktig og tjene penger lenger for de store aktørene ? ha-ha-ha verden VIL bedras........ faktisk kan det se ut som om den virkelig ønsker og bedras.

Vedr hva Affa gjør eller ikke gjør så intreserer det meg egentlig midt ned på kneskåla, er umulig og føre en normal konversasjon med den nolldusen, ikke at det er noen overraskelse sett i lys av hans langt over 1000 innlegg med crap, spydigheter og andre uhøffeligheter etc, etc.
Intreserer=intresserer
uhøffeligheter=uhøfligheter
umulig og føre=umulig å føre

Tenkte bare jeg skulle prøve å terge deg opp litt hvis du allerede var irritert over Affa..... ;D
Og ja, jeg vet det bare er tøv å flisespikke over rettskriving her, skjønner jo hva du skriver.

C

CAP

Gjest
Intreserer=intresserer
uhøffeligheter=uhøfligheter
umulig og føre=umulig å føre

Tenkte bare jeg skulle prøve å terge deg opp litt hvis du allerede var irritert over Affa..... ;D
Og ja, jeg vet det bare er tøv å flisespikke over rettskriving her, skjønner jo hva du skriver.

............ og det gjør deg til en ..... ??

Har hørt det tidligere at det finnes folk rundt omkring som ikke får sove pga andres dårlige rettskrivning...... er du kanskje en av de som får ryktene til og gå ? ;D

Topp Bunn