Gilde kjøttdeig....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Å, jeg er ikke redd fugleinfluensa. Den angriper bare gamle røyer, små duer, ryper og kaklende høns ;)
Og du tror at gamle ørner og hauker går fri?

K

knutinh

Gjest
..he..he.. husker at en representant for en kjøttprodusent ble konfrontert med nettopp dette at det ble sprøytet inn saltvann i kjøttvarer, deriblant kjøttpålegg som er vacumpakket.
Svaret hans var: "Våre undersøkelser viser at kundene foretrekker et saftig kjøttpålegg... ::)
Ved fri konkuranse får man jo nettopp konkuranse på pris og kvalitet. Noen vil foretrekke "hamburgerfarse" med vann, soyaproteiner og gammelt seigt kjøtt til noen kroner, andre vil foretrekke kjøttdeig av møreste biff-kjøtt til en helt annen pris.

Ulempen med monopol/norsk landbrukspolitikk er at politikere/velmenende senterparti-velgere vil ta de valga for oss - og ofte ender vi opp med dårligste vare til høyeste pris...

-k

T

Thomas_Lutro

Gjest
Alle guttekyllinger har 2 av dem ;)
Obviously! My bad, og ikke reint lite flaut heller.  :-[

Men likevel.. De stikker ikke ut som ballene på en bulldog, akkurat. Det er fortsatt på sin plass å mane til forsiktighet i slakterbransjen.  ;)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Jeg ER kilden, jeg har jobbet innen denne idustrien i mange år, jeg vet hva som foregår.
Men uanset så kan jeg ikke fatte at du og andre her er så naive at dere tror at profittspøkelset ikke rir denne branschen.
F.eks, det kjøttet du kjøper i butikken..... hvilken garanti har du får f.eks hvor det kommer fra ? er det i fra nødslakt i Estland eller Polen, eller kommer det kanskje i fra syd Afrika eller Botswana eller kanskje er det Argentinsk eller Brasiliansk ?
Vedr pølser...... hvor kommer melassen fra, hvor kommer "kjøttet" i fra ?
Ohhh så meste parten kommer i fra Holland og Belgia ja......... og hvilken garanti har du som forbruker i Norge på hva Hollendere og Belgiere har blandet i deigen ?  
Det er så mange spørsmål innenfor denne branchen som konsumenter i Norge absolut ikke vil vite svarene på.... fordi da ville de ALDRIG spise disse produktene igjen.... tro meg.
Så kall hva jeg her skriver for svada eller hva du vil og fortsett og lev i vrangforestillings-boblen din som sier at allt er bra.
Jeg forkaster deg som kilde.

Du kan tydelivis svært lite, og hadde du virkelig jobbet på et slakteri - nå eller tidligere, så hadde du ordlagt deg på en helt annen måte om denne såkalte problematikken.

Kildekritikk er ikke vanskelig. Og når sånne KK-lesende vimseladder som deg påberoper seg "kilde-verdighet", så er det bare å slenge beina opp på puffen, og forberede seg på en god latter.

Topp Bunn