Gilde kjøttdeig....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes rå kjøttdeig smaker godt jeg, lager av og til tartar av rå kjøttdeig og har aldri hatt problemer.
Det er oppmalt kjøtt/fett som ikke er fint nok til å selges som biff ol. så vidt jeg vet.
Er det reint kjøtt av storfe er det greit å spise det rått, men ikke svin, kylling, lam osv.
Jeg stoler på det når det står 100% storfe, så dum er jeg...

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
............ og det gjør deg til en ..... ??

Har hørt det tidligere at det finnes folk rundt omkring som ikke får sove pga andres dårlige rettskrivning...... er du kanskje en av de som får ryktene til og gå ?  ;D
Det gjør meg nok til en pedant og krigshisser.... :D
Skal sies at jeg ikke er helt stø på rettskriving selv alltid!

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
............ og det gjør deg til en ..... ??

Har hørt det tidligere at det finnes folk rundt omkring som ikke får sove pga andres dårlige rettskrivning...... er du kanskje en av de som får ryktene til og gå ?  ;D
Eller kanskje jeg er en hykler?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Kjøttdeig og pølser sluttet jeg å spise for lenge siden.
Om quadro har rett så synes jeg synd på alle taco spiserene der ute :) men jeg håper og tror at dette er gamle myter og at kjøttforedlings industrien i Norge setter helsa vår fremfor profitt.

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Ut fra navnet skulle det medføre riktighet! Navnet ble til ved at jeg blandet kaffe for harde livet mens jeg klekket ut et navn til forumet. På samme måte ble min noe lange e-mailadresse til, denne gjengir navnet til en god frokostblanding.

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Ja hvis man ønsker og leve i sin egne naive bobler og tro at allt utenfor foregår 100% etter boka....... så værsegod.

Myter om blandingsprodukter ja.......... ja man kan jo lure på hvorfor de ikke dør ut...... hmmmmm !! kan det være fordi det fortsatt foregår ?
Eller er alle så naive at de tror at det plutselig ikke er blitt så viktig og tjene penger lenger for de store aktørene ? ha-ha-ha verden VIL bedras........ faktisk kan det se ut som om den virkelig ønsker og bedras.

Vedr hva Affa gjør eller ikke gjør så intreserer det meg egentlig midt ned på kneskåla, er umulig og føre en normal konversasjon med den nolldusen, ikke at det er noen overraskelse sett i lys av hans langt over 1000 innlegg med crap, spydigheter og andre uhøfeligheter etc, etc.

Hvorfor myten ikke dør ut???????

Tja, ta en titt på andre seiglivede myter:

1) At Jesus er Guds sønn.
Ikke vitenskapelig påvist, og vil neppe bli det. Men mange mennesker legger denne forestillingen til grunn for sitt liv.

2) At audiokabler låter/måler forskjellig.
Alle målinger tyder iallfall på det motsatte. Så får folk høre hva de VIL høre

3) At vitenskapen ikke kan forklare at humla flyr - ergo at humla ved å fly trosser fysikkens lover.
Seiglivet som bare det, og helt feil.

4) At grunnvannet avgir helsefarlig magnetisk stråling.
Aldri har slik stråling blitt påvist, og det finnes heller ingen logiske forklaringer på hvordan slik stråling skulle oppstå.

Slik kunne vi fortsette i det uendelige. Hvorfor overlever sånne myter? Antageligvis på grunn av folks uvitenhet og lengsel etter mystikk og konspirasjoner osv...

Se bare på deg selv, QUADRO, du har allerede besvart mitt forrige innlegg. Men har du gitt meg noen kildehenvisninger som grunnlag for dine påstander, slik jeg befalte?
Har du?

Har du?

Du har ingen, nei det var det jeg tenkte:) Alt du klarer er å være bråkjekk i språket, der du kommer og liksom skal sjokkere oss med svada.....

Jeg venter fortsatt spent på kildehenvisningene dine.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jobber du i Gilde HP?
Du "slakter" jo Quattro... 8)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
I forbindelse med mitt arbeid er jeg ganske ofte innom et av Gildes største produksjonsanlegg for pølser og kjøttdeig i Norge. vil bare i den forbindelse si at jeg ikke har noen betenkeligheter med å spise gilde varer. Det er en nesten ekstrem grad av hygiene og renslighet i produksjonsanlegget, og kravene skjerpes stadig. Nye sluesystemer er under bygging slik at matsikkerheten blir ennå bedre.

I relasjon til mitt tidligere innlegg i denne tråden er jeg derimot ikke spesielt overbevist over kvalitetsnivået på norske kjøttvarer når det gjelder smak. Et merkeprodukt som Gilde er nok under et visst press i markedet. Merket holder rimelig høy standard javnført med andre produkter som Spis, Skjeggerød, Nordfjordkjøtt osv., men markedet domineres stadig mer av "No Name" produkter som utelukkende produseres på pris. F.eks har Coop en mengde kjøttvarer som er merket som "Coop kjøtt" - produsert i Norge, produsent er ikke oppgitt.
Syns det er litt synd at ting utvikler seg sånn. På denne måten så bygges kvalitet nedover innafor det såkalte 80% markedet. Referansepunktene flyttes i den gærne retninga. Og dette bare understøttes av det faktum at vi bruker stadig mindre av vår disponible inntekt på mat. Det er vel ingen som tror at vi får mer ved å gi mindre?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
På kveldens forbrukerinspektørene var det et innslag om disse såkalte "no name" kjøttvarene. I dette tilfellet var det et søkelys på kyllinglår under navnet "Euroshopper".
Vel, det som kom fram i innslaget var at det slettes ikke var bare kyllinglår i pakninga. Det var mye avskjær som ikke var mat, blant annet fant kontrollørene testikler i innholdet.
Disse typer produkter er i markedet utelukkende på lav pris, og slike produkter dominerer stadig mer av markedet. :-/

T

Thomas_Lutro

Gjest
I dette tilfellet var det et søkelys på kyllinglår under navnet "Euroshopper".
Vel, det som kom fram i innslaget var at det slettes ikke var bare kyllinglår i pakninga. Det var mye avskjær som ikke var mat, blant annet fant kontrollørene testikler i innholdet.
AJJJ!! Fugler har ikke testikler. Hvis kunden finner testikler sammen kyllinglårene, blir fruen skuffet når slakteren kommer hjem...

Som bestefar sa da han ga meg min første tollekniv: "Spikk fra deg, gutt."

C

CAP

Gjest
ESA slakter norske slakterier
Håndtering av innvoller og ferskt kjøtt om hverandre, elendig hygiene og manglende kjølekapasitet, er noen av de mange funnene i en rapport fra EFTAs overvåkingsorgan ESA om norsk kjøttproduksjon.
Men de naive her på HFS tror sikkert at det slutter der ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Joda, ble avslørt der. Det går nesten ikke en dag uten at jeg råker borti enterobactere av en eller annen art, påvises lett i egen lab, gjerne e.coli som patogen urinveisbakterie hos det svake kjønn...  ;)

Mvh Vidar P
Det svake kjønn, er dette ny terminologi innen legevitenskapen nå eller..?
Var i grunn bare forvirrende dette. Trodde i utgangspunktet at kvinner var mest utsatt for urinveisinfeksjoner, men som lege vet du selvsagt at det fødes 103 gutter per 100 jenter grunnet menns svakelighet som gjør at dødeligheten er større hos gutter helt fra fosterstadiet. Så det er jo ikke tvil om hva det svake kjønn er... før nå... ;)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.858
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bismarck sa visstnok en gang at "den som vet hvordan pølser og lover blir til, får aldri mer en god natts søvn" eller noe i den retning.

A

Affa

Gjest
ESA slakter norske slakterier
Håndtering av innvoller og ferskt kjøtt om hverandre, elendig hygiene og manglende kjølekapasitet, er noen av de mange funnene i en rapport fra EFTAs overvåkingsorgan ESA om norsk kjøttproduksjon.
Men de naive her på HFS tror sikkert at det slutter der  ::)
Du aner selvsagt ikke hva du prater om. Kjemi og biologi falt nok vanskelig for deg da du gikk på skolen. Likeledes er betydningen av ordet ”Laboratorium” helt fremmed for deg. Hvorfor skriver jeg dette lurer du kanskje? Jo, det har seg nemlig slik min lille uskolerte venn at på slakterier har de slike ”Laboratorier”. På disse arbeider det noen som var litt mer lærenemme enn deg. De kan fag som ”biologi” og "kjemi”. (Mang fremmedord her nå, men du får slå dem opp etter hvert). I dette ”Laboratorium” praktiserer disse menneskene med utdanning sine fagkunnskaper. De kan se ting som du med din enkle hjerne ikke kan forestille deg at finnes. Ting som er så små at de bruker et instrument som på en måte blir som kjempekraftige briller. ”Mikroskop” kalles disse brillene. Med disse kan man se farlige og snille ”dyr” i kjøttet. Laboratorium arbeiderne kan også benytte sine kunnskaper til å ta ulike biologiske tester av varene for å finne ut om det er farlig for mennesker å spise maten. Slike tester taes fortløpende. Da må man også kunne kjemi.

Det at tarmer og innvoller kommer i kontakt med kjøtt er selvsagt ikke bra, men det er ikke det samme som at det puttes i maten. Mengdebegrep falt nok også tungt for deg på skolen så jeg skal ikke plage deg med å forklare det.

Du synes konspirasjonsteorier er spennende, lett å lese, ofte med artige bilder. Mye lettere enn den vanskelige og kjedelige virkeligheten. Ja, ja.

C

CAP

Gjest
Hvorfor myten ikke dør ut???????

Tja, ta en titt på andre seiglivede myter:

1) At Jesus er Guds sønn.
Ikke vitenskapelig påvist, og vil neppe bli det. Men mange mennesker legger denne forestillingen til grunn for sitt liv.

2) At audiokabler låter/måler forskjellig.
Alle målinger tyder iallfall på det motsatte. Så får folk høre hva de VIL høre

3) At vitenskapen ikke kan forklare at humla flyr - ergo at humla ved å fly trosser fysikkens lover.
Seiglivet som bare det, og helt feil.

4) At grunnvannet avgir helsefarlig magnetisk stråling.
Aldri har slik stråling blitt påvist, og det finnes heller ingen logiske forklaringer på hvordan slik stråling skulle oppstå.

Slik kunne vi fortsette i det uendelige. Hvorfor overlever sånne myter? Antageligvis på grunn av folks uvitenhet og lengsel etter mystikk og konspirasjoner osv...

Se bare på deg selv, QUADRO, du har allerede besvart mitt forrige innlegg. Men har du gitt meg noen kildehenvisninger som grunnlag for dine påstander, slik jeg befalte?
Har du?    

Har du?

Du har ingen, nei det var det jeg tenkte:) Alt du klarer er å være bråkjekk i språket, der du kommer og liksom skal sjokkere oss med svada.....

Jeg venter fortsatt spent på kildehenvisningene dine.

Jeg ER kilden, jeg har jobbet innen denne idustrien i mange år, jeg vet hva som foregår.
Men uanset så kan jeg ikke fatte at du og andre her er så naive at dere tror at profittspøkelset ikke rir denne branschen.
F.eks, det kjøttet du kjøper i butikken..... hvilken garanti har du får f.eks hvor det kommer fra ? er det i fra nødslakt i Estland eller Polen, eller kommer det kanskje i fra syd Afrika eller Botswana eller kanskje er det Argentinsk eller Brasiliansk ?
Vedr pølser...... hvor kommer melassen fra, hvor kommer "kjøttet" i fra ?
Ohhh så meste parten kommer i fra Holland og Belgia ja......... og hvilken garanti har du som forbruker i Norge på hva Hollendere og Belgiere har blandet i deigen ?
Det er så mange spørsmål innenfor denne branchen som konsumenter i Norge absolut ikke vil vite svarene på.... fordi da ville de ALDRIG spise disse produktene igjen.... tro meg.
Så kall hva jeg her skriver for svada eller hva du vil og fortsett og lev i vrangforestillings-boblen din som sier at allt er bra.

C

CAP

Gjest
Du aner selvsagt ikke hva du prater om. Kjemi og biologi falt nok vanskelig for deg da du gikk på skolen. Likeledes er betydningen av ordet ”Laboratorium” helt fremmed for deg. Hvorfor skriver jeg dette lurer du kanskje? Jo, det har seg nemlig slik min lille uskolerte venn at på slakterier har de slike ”Laboratorier”. På disse arbeider det noen som var litt mer lærenemme enn deg. De kan fag som ”biologi” og "kjemi”. (Mang fremmedord her nå, men du får slå dem opp etter hvert). I dette ”Laboratorium” praktiserer disse menneskene med utdanning sine fagkunnskaper. De kan se ting som du med din enkle hjerne ikke kan forestille deg at finnes. Ting som er så små at de bruker et instrument som på en måte blir som kjempekraftige briller. ”Mikroskop” kalles disse brillene. Med disse kan man se farlige og snille ”dyr” i kjøttet. Laboratorium arbeiderne kan også benytte sine kunnskaper til å ta ulike biologiske tester av varene for å finne ut om det er farlig for mennesker å spise maten. Slike tester taes fortløpende. Da må man også kunne kjemi.

Det at tarmer og innvoller kommer i kontakt med kjøtt er selvsagt ikke bra, men det er ikke det samme som at det puttes i maten. Mengdebegrep falt nok også tungt for deg på skolen så jeg skal ikke plage deg med å forklare det.

Du synes konspirasjonsteorier er spennende, lett å lese, ofte med artige bilder. Mye lettere enn den vanskelige og kjedelige virkeligheten. Ja, ja.

Morsomt nok tok det deg temmelig lang stund på og svare så man kan jo lure på hvem som har sittet nedgravd i ordbøker, spørs vel om du selv har intelegens nok til og skjønne hva du selv har skrevet....... det betviles på det aller sterkeste sett i ly av dine 1500 innlegg med pissepreik.
I lys av hva som har kommet frem i media i det senere (noe Affa selvfølgelig ikke har fått med seg.... det kreves intelegens for og kunne åpne en avis) så er det nettop bla manglende kliniske og bakterologiske tester og kontroll av sin egen branche som har fått industrien opp i det uføre den er i nå.

A

Affa

Gjest
Du er splitter pine gal du lille venn. Er det spøkelser på soverommet ditt også? Troll under sengen?

A

Affa

Gjest
Bevares små'n, men det var Untersturmfuhrer som var graden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Fabelaktig Affa.
;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Man kan få inntrykk av at Quadro er en dame, men det tror jeg faktisk er feil... ? ::)

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Jeg ER kilden, jeg har jobbet innen denne idustrien i mange år, jeg vet hva som foregår.
Men uanset så kan jeg ikke fatte at du og andre her er så naive at dere tror at profittspøkelset ikke rir denne branschen.
F.eks, det kjøttet du kjøper i butikken..... hvilken garanti har du får f.eks hvor det kommer fra ? er det i fra nødslakt i Estland eller Polen, eller kommer det kanskje i fra syd Afrika eller Botswana eller kanskje er det Argentinsk eller Brasiliansk ?
Vedr pølser...... hvor kommer melassen fra, hvor kommer "kjøttet" i fra ?
Ohhh så meste parten kommer i fra Holland og Belgia ja......... og hvilken garanti har du som forbruker i Norge på hva Hollendere og Belgiere har blandet i deigen ?  
Det er så mange spørsmål innenfor denne branchen som konsumenter i Norge absolut ikke vil vite svarene på.... fordi da ville de ALDRIG spise disse produktene igjen.... tro meg.
Så kall hva jeg her skriver for svada eller hva du vil og fortsett og lev i vrangforestillings-boblen din som sier at allt er bra.
Hei, hei, hei! Nå må vi roe oss litt her! Kjøttet her i Polen er førsteklasses! Har spist tartar her 20 ganger uten at det har blitt "rennarass" av den grunn! Men vent litt, tror du har rett jeg, de beholder jo selvsagt det beste kjøttet selv og sender det som ikke holder mål til Norge!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det svake kjønn, er dette ny terminologi innen legevitenskapen nå eller..?
Var i grunn bare forvirrende dette. Trodde i utgangspunktet at kvinner var mest utsatt for urinveisinfeksjoner, men som lege vet du selvsagt at det fødes 103 gutter per 100 jenter grunnet menns svakelighet som gjør at dødeligheten er større hos gutter helt fra fosterstadiet. Så det er jo ikke tvil om hva det svake kjønn er... før nå...   ;)
Tok du deg nær av terminologien....? Vel, jeg mente kvinner; dog begrepet er jo innarbeidet; muligens positivt ladet også på en måte?
Kvinner er selvsagt mer utsatt for å få e.coli'er opp i blæra.. enhver som har sett tissen til jenter og tissen til gutter skjønner at veien er lengre å klatre hos gutta... ;)

Mvh Vidar P

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Neida, tar meg sjelden nær av ting, prøvde bare å peke på litt faktafeil.. ;)

Dette noe innarbeidede uttrykket ditt er bare litt misvisende. Men kan til nød gå med på å kalle kvinner det svake kjønn, hvis dere godtar å kalle menn det svakelige kjønn... ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Neida, tar meg sjelden nær av ting, prøvde bare å peke på litt faktafeil..  ;)

Dette noe innarbeidede uttrykket ditt er bare litt misvisende. Men kan til nød gå med på å kalle kvinner det svake kjønn, hvis dere godtar å kalle menn det svakelige kjønn...  ;D
Hva angår "rejections"; med lavere toleransemarginer (les:høyere krav til absolutt standard) er det jo naturlig at naturen har innrettet oss slik at man må føde flere gutter; hos jenter aksepterer man jo endel avvik, mens gutter opplever en større grad av naturlig QC...
Neida, det var tøvete. Jenter overlever bedre, og lever lengre; så dine fakta har du statistisk belegg for, iallefall i vår moderne tid. Jeg har en følelse av at det var annerledes for et eller to århundrer siden (iallefall hva angår dødsfall som ikke har med arbeidsulykker etc å gjøre), men har ikke tallmateriale til å backe det opp...

Mvh Vidar P

J

jekri

Gjest
Men kan til nød gå med på å kalle kvinner det svake kjønn, hvis dere godtar å kalle menn det svakelige kjønn...  ;D
:p
Vær klar over at det finnes to typer influensa, Den lette typen som nesten ikke merkes. Den rammer kun kvinner. Så har vi den meget alvorlige med store plager som nesten er dødelig. Den rammer kun menn. ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.385
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Tykkjer du har tapt deg ortografisk.
Vore ute for noko traumatisk i det siste?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Er kokk av utdannelse, og har også hatt mine timer i slakterier...

Det som er det dårligst stelte med de fleste slakterier jeg har vært innom, har ikke vært blandingsforholda i produktene. (Selv om de ikke slavisk følger en oppskrift, men slumper det ti, slik de fleste kokker og poølsemakere lærer seg med tida.) Det som er ille, er stort sett reingjøringa! Altfor mange studenter som flyr og vasker natterstid på større slakterier som ikke har begrep om hygiene.

Kommer vi inn i EU blir det langt vanskeligere for Norge å beholde de gode foredlede produktene vi har idag. Da må vi vente oss mer nitrit og soya i produktene. Langt mer tilsatt vann, og selvsagt fargestoffer. (Slik at "fettdeig" kan se ut som kjøttdeig.)

Hilsen den venstreradikale. (Det er jo vanvittig radikalt å ville ha gode produkter...) =)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
:p
Vær klar over at det finnes to typer influensa, Den lette typen som nesten ikke merkes. Den rammer kun kvinner. Så har vi den meget alvorlige med store plager som nesten er dødelig. Den rammer kun menn. ;D
Ja det er merkelig dette, hvordan forkjølelse ikke biter på menn, mens enkelte menn til gjengjeld klarer å pådra seg influensa opp til 3-4 ganger årlig.
Snakk om å være uheldig.
Og nå med fugleinfluensaen i anmarsj, gjett hvem som har grunn til å være engstelig..
Ikke rart dere ikke lever så lenge, så mye stygge sykdommer som dere utsettes for ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
332
Sted
Oslo Vest
Problemet med Gilde og andre produsenenter (Nordfjor, Skjeggerød etc....) er at det tilsettes store mengder vann for å øke profitten. Dette vanskeligjør tiberedning pga alt vannet som må ut. Da kjøtt fra før innedholder en god del vann blir det ofte oversvømmelse i panna, og det er ikke særlig delikat.
Nei, hjemmelagd kjøttdeig er faktisk enormt mye bedre. Prisen du betaler for masseprodusert såkalt kjøttdeig er latterlig, uten at jeg tror at det er særlig farlig å spise den.

J

jekri

Gjest
Og nå med fugleinfluensaen i anmarsj, gjett hvem som har grunn til å være engstelig..
Ikke rart dere ikke lever så lenge, så mye stygge sykdommer som dere utsettes for  ;)
Å, jeg er ikke redd fugleinfluensa. Den angriper bare gamle røyer, små duer, ryper og kaklende høns ;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.366
Problemet med Gilde og andre produsenenter (Nordfjor, Skjeggerød etc....) er at det tilsettes store mengder vann for å øke profitten. Dette vanskeligjør tiberedning pga alt vannet som må ut. Da kjøtt fra før innedholder en god del vann blir det ofte oversvømmelse i panna, og det er ikke særlig delikat.
..he..he.. husker at en representant for en kjøttprodusent ble konfrontert med nettopp dette at det ble sprøytet inn saltvann i kjøttvarer, deriblant kjøttpålegg som er vacumpakket.
Svaret hans var: "Våre undersøkelser viser at kundene foretrekker et saftig kjøttpålegg... ::)

tvb

Medlem
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
18
Nei, hjemmelagd kjøttdeig er faktisk enormt mye bedre. Prisen du betaler for masseprodusert såkalt kjøttdeig er latterlig, uten at jeg tror at det er særlig farlig å spise den.
Nå kan man jo faktisk velge om man vil kjøpe Gildes kjøttdeig uten tilsatt vann og salt (0,5kg pakningen) eller den billigere (0,4 kg pakning) som i følge ingredienslisten inneholder storfekjøtt (94%), vann og 1% salt

O

OldBoy

Gjest
Nå kan man jo faktisk velge om man vil kjøpe Gildes kjøttdeig uten tilsatt vann og salt (0,5kg pakningen) eller den billigere (0,4 kg pakning) som i følge ingredienslisten inneholder storfekjøtt (94%), vann og 1% salt
Nå må de nok forandre merkingen sin:

Alternativ 1: Storfekjøtt 94% vann, salt etc. 6% E.coli 0%

Alternativ 2: Storfekjøtt 93% vann, salt etc. 6% E.coli 1%

Alternativ 3: Storfekjøtt 94% (tror vi) vann, salt 6% (tror vi) E.coli: 0% (i hvert fall har ikke vi funnet noe)

Lenge leve forbrukernes valgrihet!

Topp Bunn