Mat, drikke og røyk Gin/Tonic noen?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.804
    Sted
    Holmestrand
    Var på tur sammen med en ginsnobb for et par år siden.
    Så jeg snobbet ned så hardt jeg kunne. Det ble 2 flasker av den billigste ginen de hadde på flyplassen i Alicante.
    Den er spansk, som sagt billig, men gjør jobben helt greit den.
    😂
    Ellers går det gjerne i Gordons eller Bombay Sapphire, selv om ingen av dem gjør meg noe lykkeligere enn min spanske «favoritt».
    Ellers så er agurk i GT-en verre enn ananas på pizza.
    😂
    Kjører trad: sitron. 🍋
    Tonic er oftest Schweppes, men gjerne Fever Tree.

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.579
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Favoritten her:

Frys isbiter av Schweppes tonic.
    Fyll glasset med isbiter.
    4 cl. Tanqueray Rangpur Lime.
    Fyll glasset opp 2/3 med Schweppes tonic.
    Topp med 2-3cl Schweppes Sparkling Pomegranate.
    En liten Lime-bit på toppen.

Eneste problem: Schweppes Granateple/Pomegranate er ikke å oppdrive i Danmark.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.801
    Sted
    VestBredden
    UTEN TVIL

The Botanist
    10641401-1.jpg

Håndplukkete urter, og rett igjennom et godt håndverksprodukt

The Botanist Gin produseres av Bruichladdich Distillery på øyen Islay

Det er for min gane rett komposisjon av smaker.
    Jeg syntes ofte at Tonicen kommer i veien for den smaken som som kommer ifra Gin´s
    Så jeg foretrekker og drikke The Botanist,
    selvfølgelig ifra korrekt Gin glass
    fylt trekvart opp med gode isbiter

Slik blir det en fantastisk reise i smaker,
    kan føles litt overveldende smaken av ren gin,
    men når isen begynner og smelte og tilføre vann i ginen,
    så blir det en spektakulær smaksopplevelse.
    Siste slurk går idet den siste isen er smeltet.

No Rush​

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    På en guttetur for et par år siden så var vi på et relativt nystartet destilleri. De skulle lage whisky, men det tar som kjent en del tid fra den er destillert til den faktisk kan selges. Ventetiden bedrev de med å lage gin. Det tar stort sett en dag, kanskje opptil to. Da forutsatt at man har satsen tilgjengelig slik at man har noe å destillere, men å lage den er også relativt fort gjort. Ginproduksjon er prinsipielt som å lage te.

Gin kan også i tilfeller lagres en stund, men det er ikke en obligatorisk del av prosessen.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har pøst nedpå med forskjellige type Gin og varianter av det.
    Har aldri skjønt greia med pepper og/eller Agurk. Men det er nå meg da.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Gordons eller lignende, Tonic Water, en lime skive pluss isbiter er greit nok for meg. Og selvfølgelig sammen med gode venner.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.804
    Sted
    Holmestrand
    På en guttetur for et par år siden så var vi på et relativt nystartet destilleri. De skulle lage whisky, men det tar som kjent en del tid fra den er destillert til den faktisk kan selges. Ventetiden bedrev de med å lage gin. Det tar stort sett en dag, kanskje opptil to. Da forutsatt at man har satsen tilgjengelig slik at man har noe å destillere, men å lage den er også relativt fort gjort. Ginproduksjon er prinsipielt som å lage te.

Gin kan også i tilfeller lagres en stund, men det er ikke en obligatorisk del av prosessen.
    Nettopp.
    Alt trenger ikke være vanskelig.
    🤗

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.814
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er i utgangspunktet ikke så veldig glad i gin, men den passer meget bra sammen med frukt
    Det ble meget bra (og populært) med vårt julebrus som egentlig kun er ren eple- kirsebærjuice med kullsyre. IMG_8054.jpeg

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Jeg vil slå samme slag for gin for for annet blankt brennevin. Om den er god så drikk den bar. Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor man skal blandet blank sprit med alt mulig rart og ei heller hvorfor noen foretrekker å nærmest fryse den for å fjerne mest mulig smak. I samme gate fikk jeg - etter flere års kamp - til slutt overbevist min far om at de burde slutte å legge juleakevitten ut i snøen på juleaften men heller drikke den romtemperert.

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.250
    Sted
    '
    Jeg var innom Vertshuset LIndgården på Gotland i sommer, hvor de tar gin rimelig seriøst med egen gin, avlukke for entusiaster og GT i de fleste fasonger.
    Bilder er fra uteserveringen: Gotland Spirits Dry / Three Cents Tonic, enebær, sitron, rosmarin og svart pepper.

27NTL08HEU632BI.jpg

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.428
    Torget vurderinger
    2
    Brockmans premium Gin og Fever-Tree Aromatic Tonic .
    Garantert resultat…

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.428
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil slå samme slag for gin for for annet blankt brennevin. Om den er god så drikk den bar. Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor man skal blandet blank sprit med alt mulig rart og ei heller hvorfor noen foretrekker å nærmest fryse den for å fjerne mest mulig smak. I samme gate fikk jeg - etter flere års kamp - til slutt overbevist min far om at de burde slutte å legge juleakevitten ut i snøen på juleaften men heller drikke den romtemperert.
    Som student i Trondheim var Vodka servert med en isbit det billigste på menyen. Hadde ingen problemer med det når målet var å bli full fort.
    Der er vel det som er formålet med blank sprit uansett …

Årets juleakevitt serveres romtemperert og er meget god , perfekt til brunch .

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Jeg var innom Vertshuset LIndgården på Gotland i sommer, hvor de tar gin rimelig seriøst med egen gin, avlukke for entusiaster og GT i de fleste fasonger.
    Bilder er fra uteserveringen: Gotland Spirits Dry / Three Cents Tonic, enebær, sitron, rosmarin og svart pepper.

Det så bra ut inntil "rosmarin" dukket opp. Hvorfor skal alt på død og liv utsettes for rosmarin?

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det fortsatt noen typer tonic med kinin?
    Kjekt å være forberedt om man trenger å dra på hastetur til tropiske områder der det er ekle mygg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    I henhold til hva Google sier om Gin and Tonic så er følgende sannheten:

Gin and tonic drinkers are simply sophisticated, intellectual, and most likely the “cool member” of the friendship group. They are the more subdued group on a night out and more likely to hang out with the whiskey drinkers than the tequila folks.

Lyden på filmen er mutet. Trykk på høytalersymbolet nede til høyre!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594

Gin and tonic drinkers are simply sophisticated, intellectual, and most likely the “cool member” of the friendship group. They are the more subdued group on a night out and more likely to hang out with the whiskey drinkers than the tequila folks.

Bakgrunnen til gin&tonic er at sjømenn fikk kinin i form av tonic water for å motvirke malaria. Kinin/tonic water er bittert så det ble tilsatt en klunk gin for å gjøre det drikkbart.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.801
    Sted
    VestBredden

Men Whiskyfolk vil da ikke ha en gjeng glade og høytravene ginfans ved sin side... de drikker den alene, eller en sjelden gang deler man med en kopis som forstår gleden ved taus sosialisering rundt et godt glass Whisky !!! :cool: 🤘

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fra Hitchhikers Guide, og der finnes jo svaret på alle livets gåter

Jynnan tonnyx

Jynnan tonnyx is a drink invented by the Golgafrinchans, which the Captain of the "B" ark is fond of and offers to Ford and Arthur. It is noteworthy because roughly 85% of all planets have some drink with a similar sounding name, all of which were named before the planet made interstellar contact. The drinks themselves vary from plain lukewarm water to something that can kill a cow from a hundred paces. The only linking factor is the name. Other versions of the name include gee'N'N-T'N-ix, chinanto/mnigs, tzjin-anthony-ks, jinond-o-nicks and gin-and-tonics.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn