gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå litt lunch-musikk;)

front.jpg

flac

Denne hurragutten her har blitt en god venn etter noen mnd:)

300px-AN_004.jpg

The-Absolute-Tune-Front.jpg

Liker hans fremtoning og musikalitet, kraft da det kreves og toner så rene som kildevann:D

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.945
    I dette været kan man jo lengte etter sommeren:p

gismo
    Spennende "sleazy woman", men så kom ei hel blåserrekke og ødela alt sammen for meg :cool: :p
    Vel, vel smaken er forskjellig.
    Rart i grunn for ei sånn bråkebøtte som meg at jeg ikke liker blåserrekka, når jeg liker Tool og dess like på fullt øs.
    Meg om det!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dame som er pen til å synge. (- som Sundkoien sa);)
    [video=youtube;TBH8o8XXnVM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TBH8o8XXnVM[/video]

(Det sitter noen i salen der som skulle ønske at kjerringa IKKE var med)

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Spennende "sleazy woman", men så kom ei hel blåserrekke og ødela alt sammen for meg :cool: :p
    Rart i grunn for ei sånn bråkebøtte som meg at jeg ikke liker blåserrekka, når jeg liker Tool og dess like på fullt øs.
    Meg om det!
    Støttes til 110% broder, du er jo en ramp, men da det kommer til deilige blåseinstrumenter med dynamikk så man småskvetter litt i boxer`n.....nei da duger du itte til noe:cool::cool:
    Ellers så speller du så en gammal seriøs mann begynner å "verne om" sin egen hørsel....hmmm;)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dame som er pen til å synge. (- som Sundkoien sa);)
    [video=youtube;TBH8o8XXnVM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TBH8o8XXnVM[/video]

(Det sitter noen i salen der som skulle ønske at kjerringa IKKE var med)
    Hehe....nei på konserter er det best med bare guttegjengen:rolleyes:

gismo

Edit.....hmmm ja det kommer et og annet gullkorn hvert skuddår derfra åsså..:cool::cool::cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På tide å rulle flere strøk på dører:)
    Litt musikk må vi jo ha da, litt behagelig musikk til ærbe!

Front.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Også var det disse flotte ic-kablene mine da, det mest avslappende kabelkjøp jeg noen sinne har gjort:)
    Ser at det også gjelder mange andre som har disse, de blir der de er;)

whistler.jpg

Whistler Audio Coanda Xhadow RCA er mitt beste kabelkjøp ever!
    Man trenger ikke lytte til dem, for de høres ikke:cool:

Whistler Coanda Xhadow rca.jpg

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Også var det disse flotte ic-kablene mine da, det mest avslappende kabelkjøp jeg noen sinne har gjort:)

Vis vedlegget 258868

Vis vedlegget 258869

gismo
    Skal du ikke prøve Vertere?:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 258868

Vis vedlegget 258869

gismo
    Burde kanskje gjort det, det skryter jo så voldsomt av disse på enkelte hold😄
    Men nei, disse blir hos gismo!
    Hele livet ut......😎😎

gismo

M

musicus

Gjest

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 258868

Vis vedlegget 258869

gismo
    Hehe, du får luren utpå blues!! :cool::cool::cool:

mvh
    Hvis han prøver er det gjort.:rolleyes:
    Skal ta med et par når jeg skal i veien å teste Guarneriene med denne:cool::

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kabler og damer... To av de mest forvirrende ting vi audiofile menn kan beskjefte oss med... Men det hadde vært stusselig uten også, vil jeg tro.. :cool:
    Ja itte sant HCS, her tar vi de to største utfordringene på strak arm;)
    Gøtt å være ferdig med det, men klarer vi oss uten.....det er frågan:rolleyes:

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Måtte bare ta meg tid til de 5 første låtene, sparer resten til senere:) Ikke en "buljonglåt" så langt!
    Dette er en lun, litt stillfaren plate, meget deilig lyd med meget gode detaljer og god balanse og kanskje noe mere analogt strøk over denne enn mye som kommer ut i dag:rolleyes:
    Likte soundstagen, litt nær og personlig;)
    Bare å glede seg for de som har sansen for denne flotte artisten:D

gismo

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.945

gismo
    Meg om det!
    Støttes til 110% broder, du er jo en ramp, men da det kommer til deilige blåseinstrumenter med dynamikk så man småskvetter litt i boxer`n.....nei da duger du itte til noe:cool::cool:
    Ellers så speller du så en gammal seriøs mann begynner å "verne om" sin egen hørsel....hmmm;)

gismo
    Hæhæhæhæhæ...morsom du!
    Finn frem Bruce Dickinson - the Chemical Wedding du brutter`n :rolleyes:
    Da er det nok fare for at boxer`n DIN skvetter av fortere enn du får satt kaffen i halsen.
    En meget bra soloalbum fra vokalisten i Iron Maiden av alle ting, hvis musikk jag ikke har noe av.

Blåserrekker misbrukes etter mitt skjønn i stor utstrekning i jazz og blues.
    Men jeg styrer bare unna.
    Du vil du nok undre deg over lillebror`s store musikalske spenn når du en dag endelig kommer og roter i hyllene mine her nede.
    Dog er mine musikkskatter kjemisk renset for blåserrekker :cool:
    Kos dere i blanke messingen guttær.

I morgen blir det akustiske musikklandskaper av Al Di Meola i Hamars storstue sammen med kjente og kjære.
    Men først skal vi innom RBN å få blåst ut ørevoksen :cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.945
    Og drekke brennvin....
    ...med litt kaffe tell :cool:
    Sorry, glemte jo rent det viktigste her RBN :rolleyes:+
    (plussen er lagt til av katta som bærer navnet Tequila. Hun spradet akkurat over tastaturet :cool:)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.945
    Fra spøk til revolver brutter`n så bør du undersøke Nick Cave & the Bad Seeds - Push the Sky Away.
    Den bør ligge godt innenfor comfort sonen.
    Et stykke samtidsmusikk, dynket med Caves fobier og desperasjon omkring livet.
    Et stykke musikk man blir tankefull av.
    Vakkert er det, og du hva han har lært av livet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Koser meg med tråden din gismo, men begynner å innse at jeg musikalsk nok er nærmere yngstebroderen i smak :) Blåserekker skal man selvfølgelig unngå i størst mulig grad, det er en musikalsk vederstyggelighet :cool: I tillegg er jeg så sær at inntil for et år eller to siden var musikksamlingen min nærmeste fri for kvinnelig vokal (noen hederlige unntak). Har nå blitt en halvgammel stakkar som er angrepet av audiofile nevroser, og har derfor begynt å kjøpe meg opp på kvinnevokal. Ungdommens idealer står for fall :mad:

Må likevel etter hvert få sjekket ut denne Natalie Merchant som du og andre refererer til. Passer sikkert fint inn når jeg ruller frem slumreteppet og gjør meg klar for å bli musikalsk forført ;)

Et tips som som jeg tror du vil like, samt din bror som fornuftig nok anbefaler Nick Cave. Anais Mitchell med Hadestown betegnes blant annet som en folk opera, men er slik jeg hører det en sammensurie av mye forskjellig innbefattet hennes meget spesielle stemme. I tillegg en medvokalist som nok også har hørt gjennom katalogen til Nick Cave. Hvis du ikke har hørt denne før forventer jeg at du hører den minst tre ganger (men ikke når du maler)! Jeg er sikker på at småtøsene vil omfavne denne musikken!

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Meg om det!

gismo
    Hæhæhæhæhæ...morsom du!
    Finn frem Bruce Dickinson - the Chemical Wedding du brutter`n :rolleyes:
    Da er det nok fare for at boxer`n DIN skvetter av fortere enn du får satt kaffen i halsen.
    En meget bra soloalbum fra vokalisten i Iron Maiden av alle ting, hvis musikk jag ikke har noe av.

Blåserrekker misbrukes etter mitt skjønn i stor utstrekning i jazz og blues.
    Men jeg styrer bare unna.
    Du vil du nok undre deg over lillebror`s store musikalske spenn når du en dag endelig kommer og roter i hyllene mine her nede.
    Dog er mine musikkskatter kjemisk renset for blåserrekker :cool:
    Kos dere i blanke messingen guttær.

I morgen blir det akustiske musikklandskaper av Al Di Meola i Hamars storstue sammen med kjente og kjære.
    Men først skal vi innom RBN å få blåst ut ørevoksen :cool:
    Jøss skar je spelle Iron Maiden åsså nå:cool:
    Takker for de blåser frie tipsene Power`n, de er som regel sånn passe greie;);)
    Må si je misunner dere litt i morra, først brennevin hos RBN, åsså konsert å greier etterpå...hmmm
    Men som den av oss som har litt "pen oppdragelse" :cool::cool:,så får je ønske dere en fortreffelig flott kveld på Hamar alle sommen:D:D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Koser meg med tråden din gismo, men begynner å innse at jeg musikalsk nok er nærmere yngstebroderen i smak :) Blåserekker skal man selvfølgelig unngå i størst mulig grad, det er en musikalsk vederstyggelighet :cool: I tillegg er jeg så sær at inntil for et år eller to siden var musikksamlingen min nærmeste fri for kvinnelig vokal (noen hederlige unntak). Har nå blitt en halvgammel stakkar som er angrepet av audiofile nevroser, og har derfor begynt å kjøpe meg opp på kvinnevokal. Ungdommens idealer står for fall :mad:

Må likevel etter hvert få sjekket ut denne Natalie Merchant som du og andre refererer til. Passer sikkert fint inn når jeg ruller frem slumreteppet og gjør meg klar for å bli musikalsk forført ;)

Et tips som som jeg tror du vil like, samt din bror som fornuftig nok anbefaler Nick Cave. Anais Mitchell med Hadestown betegnes blant annet som en folk opera, men er slik jeg hører det en sammensurie av mye forskjellig innbefattet hennes meget spesielle stemme. I tillegg en medvokalist som nok også har hørt gjennom katalogen til Nick Cave. Hvis du ikke har hørt denne før forventer jeg at du hører den minst tre ganger (men ikke når du maler)! Jeg er sikker på at småtøsene vil omfavne denne musikken!
    Hehe, nå skal det sies at denne "brutter`n" og je har værken samme mor eller far, men nok om det ;)
    Og musikksmaken, den vetta tusan hvor han har fått tak i...:cool::cool:
    Anais det er der i mot noe som trigger intr vettu, det er jo KVINNEvokal;)
    Sett dette albumet omtalt mang en gang, men har ennå itte fått hørt på det, så det må ordnes opp i trur je:)
    Takker TOMZ!

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Nå er Anais Mitchell på vei inn i heimen og til småtøsene som en lang rekke med 0/1 TOMZ.:) Det tikker inn her seg je!
    Fant den du nevnte (fra 2010) og slo til med to album til (fra 2012 og 2013, uhørt;)), så nå stiller je krav til tipseren:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Nå er Anais Mitchell på vei inn i heimen og til småtøsene som en lang rekke med 0/1 TOMZ.:) Det tikker inn her seg je!
    Fant den du nevnte (fra 2010) og slo til med to album til (fra 2012 og 2013, uhørt;)), så nå stiller je krav til tipseren:cool::cool:

gismo
    Faen til greier; press :cool: Du er ikke snau når du drar til :) Har brennfort satt på Young Man in America for å sjekke om jeg har gått skoa av meg. Kanskje litt sånn elsk eller hat med denne damen, men satser på at du og småtøsene havner på rette siden av gjerdet. Vindskeiv kvinnevokal kan være kult!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan/hvor gjør du bestillingene dine? Havner det i mailen din, og deretter laster du det inn i musikkbiblioteket ditt på PC/NAS? Jeg er litt sånn hybrid mellom moderne og gammel. Opererer med en hardiskspiller, men kjøper cd først og ripper den ned på harddisken. Benytter forresten kun WAV. Burde egentlig fått ut fingern, utenom å gå denne omveien (som er dyr siden jeg forsøker å kvitte meg med cdene etterpå).

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.945

Hehe, nå skal det sies at denne "brutter`n" og je har værken samme mor eller far, men nok om det ;)
    Og musikksmaken, den vetta tusan hvor han har fått tak i...:cool::cool:
    Anais det er der i mot noe som trigger intr vettu, det er jo KVINNEvokal;)
    Sett dette albumet omtalt mang en gang, men har ennå itte fått hørt på det, så det må ordnes opp i trur je:)
    Takker TOMZ!

gismo
    Musikksmaken min ble tidlig formet.
    Allerede ved 12-års alder var jeg Kongen i Storefri med albumet Who Do We Think We Are med Deep Purple avspilt på batteridrevet Philips mono kasettspiller. Det var i 1972. Ved 15-16 års alder var jeg fast leser av Nye Takter, og var i dialog med flere av skribentene.
    Jeg kom tidlig i kontakt med en kar som drev et lite firma som het uniton, og handlet mye kvalitetsmusikk som få hadde hørt om, og langt mindre hørt. Jeg har tatt vare på alt, og har bl.a samlede verker av Can, Faust, Amon Dûûl II, Magma osv.
    Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath, Yes, Genesis, the Doors, Rick Wakeman, Tangerine Dream osv. har vært "in heavy rotation" i oppveksten. Sånn bare for å legge ut en liten "teaser".
    Der fikk du den brutter`n :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan/hvor gjør du bestillingene dine? Havner det i mailen din, og deretter laster du det inn i musikkbiblioteket ditt på PC/NAS? Jeg er litt sånn hybrid mellom moderne og gammel. Opererer med en hardiskspiller, men kjøper cd først og ripper den ned på harddisken. Benytter forresten kun WAV. Burde egentlig fått ut fingern, utenom å gå denne omveien (som er dyr siden jeg forsøker å kvitte meg med cdene etterpå).
    Du har en PM TOMZ;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ellersmessig så anbefales denne, blitt mye spilt her hjemme (tipset av RoDa tror jeg) og noe låter spilles nesten daglig:)
    Den er rippet på ukomprimert flac, nydelig detaljert og dynamisk lyd;)

41ODiT3P85L._SS500_.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Før du og Gitte stikker til Hamar på brennevin hos RBN og konsert Power`n, du skal ha kredit for denne her:):)
    Lover veldig bra og skal spares til kosekvelden i dag;)
    Takker for tips broder!!!

Folder.jpg

Back.jpg

flac

gismo

Edit: .... itte mere brennevin enn at du huser det er Beatles som mannen speller da....:cool::cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Får komme litt tilbake til nyeste fra Natalie.
    En prøvelytt på de 5 første sporene her om dagen fikk meg høyt opp;)
    Må si at resten av albumet, som jeg fikk lyttet til i går kveld, brakte meg litt ned på jorden igjen:cool:
    Men med litt forinntatt entusiasme (Natalie fan) så ble det totalt sett et bra album, der starten gir meg de beste musikalske opplevelsene!

71LH4ZNT4DL._SL1500_.jpg

flac

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var på en TAD demo i dag. Fantastisk lyd! Denne forhandleren har i tillegg lokalet fullt av damer fra Italia i forskjellig størrelse. Blant annet denne:

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.386
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, billedkvaliteten ble dårligere enn forventet, men for et smykke!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var på en TAD demo i dag. Fantastisk lyd! Denne forhandleren har i tillegg lokalet fullt av damer fra Italia i forskjellig størrelse. Blant annet denne:
    Ahhh....3 generasjon Guarneri:)
    Evelution er vel en Sonus faber utvikling som kom etter mine Memento`er, men jeg har ikke hørt disse dessverre.:(
    Ryktene sier at den er litt mer "altspisende" på musikk smak, men ikke like optimal som mine egne om man har sin musikksjanger i min gate??
    Jeg vet ikke, men håper å få hørt disse ved en anledning.
    Smykker.....helt klart;)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.500
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kos døkk i kveld i Hamars finstue RBN, Power`n og Bluebreaker:)
    Ta vare på deres kjære og jeg håper Al di Meola speller så strengene fliser sæ:cool::cool:

gismo

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.994
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Var vel den som brakte Musica Nuda på banen. Det er for meg også ganske så langt fra mitt vanlige musikalske nedslagsfelt. Likevel, når kvaliteten på det de gjør er så bunnsolid blir jeg likevel engasjert. Det hjelper jo også på at det er høy kvalitet på lyden (i hvert fall på den jeg har). Kvalitet visker heldigvis ofte vekk gamle dogmer og sjangersperrer :)

Har hatt også denne MN-skiva (MN2) en stund nå. Fine greier, men er deler av den kraftig overstyrt hos dere også - spesielt et par kutt på skive en?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.994
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

Eneste albumet hennes jeg ikke har i samlingen, men det er nu fixet og bestillt... :)

I tillegg kommer denne med noen usedvanlig god elåter der også ektemann Lars deltar, ett godt samle album fra plateselskapet ACT, en bra start om man vil utforske jazz katalogen deres...

Vis vedlegget 257371

mvh

Jepp, ACT har masse bra i katalogen sin - men to av de "beste" mangler på denne skiva ; Youn Sun Nah og Ulf Wakenius

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn