Kos døkk i kveld i Hamars finstue RBN, Power`n og Bluebreaker
Ta vare på deres kjære og jeg håper Al di Meola speller så strengene fliser sæ
gismo
Jo takk.
Ei stund siden vi landa etter konsert nå.
Lyden var MEGET bra der vi satt.
Hamar Arbeiderblad:
Stjernegitaristen leverte
Opptil FLERE kjente profiler fra HFS kjente sin besøkelsestid, og det var hyggelig å treffe folk.
Du hadde absolutt fortjent en plass i salen gismo.
Mvh
Det var stas å få med seg Al Di Meola i Hamar konserthus 8)
Lyden var det lite å si på, men hovedpersonen kunne med fordel ha sluppet løs den kvinnelige cellisten, pianisten og en trommeslager som verket etter og eksplodere.
Det er ikke lett å fylle 2 timer med hovefokus på akustisk gitar, uansett hvor virituos og teknisk brilljant man er, ei heller for Al Di Meola efter mitt skjønn. Det blir mye av det samme mhp hurtighet, raske grep-, og taktskifter, samt temavalg dypt forankret i latino gitarspilling.
Misforstå meg rett, Al Di Meola er brilljant, men det blir tidvis kjedelig og så likt at låtene glir over i hverandre.
Dog er det så mye lekre lyriske partier inn i mellom at man ikke helt rekker å hverken sovne eller kjede seg for mye.
For egen del slet jeg tungt med å kjenne igjen flere av Beatles låtene han ikke annonserte at han skulle spille.
Når hans medfølgende argentinske pianist og øst eruopeiske trommis fikk litt spillerom, svingte det godt.
Damen på cello hadde noen innspill som oste av verdensklasse, og derav meget synd at hun ikke fikk kjøre et soloparti eller 4.
De svevende lyriske partiene i de forskjellige låtene var nydelig.
Det står virkelig respekt av Al Di Meola for å stå på i godt og vel 2 timer med så mange skifter av grep i hver eneste låt.
Senebetennelsen hadde stått i full fyr fra halsen og ned for min del.
Over til Bregen
Visitt hos broder RBN dagen etter gjorde inntrykk på både Konemor og meg.
Her har det skjedd markant forbedringer siden mai i fjor mhp lydgjengivelsen i rommet.
Vi koste oss sammen med den blide joviale verten, og kom alt for sent hjem i følge unga