gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Før man hiver seg på malinga (kjærringa stiller krav om dagen:cool:) så skal jeg høre litt på dette tipset fra musicus:)

Vis vedlegget 259923
    flac

gismo
    Nå, falt denne i smak? den er kanskje i friskeste laget jfrt med "walking shadows"?, mer moderne og avantgardisk denne, but me like! ;) ...

mvh
    Ja dette var mer fart, men mye bra musikk og mye artige partier, en god gjeng musikere dette:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    585650.jpg

flac

Waters har jeg helt glemt bort siden Mementoene kom i hus, på tide å høre hvordan de
    spiller en av mine favoritter;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 260246
    flac

Waters har jeg helt glemt bort siden Mementoene kom i hus, på tide å høre hvordan de

gismo
    For en gift mann er det denne utgaven som gjelder gismo ;) ...

Jeg har denne på vinyl stående her fra da jeg var gift 8) ...

mvh
    Hehe...nei her kjører vi med rompa bar;)
    Woow....ble sittende i 2 timer og bare plukke Waters låter fra katalogen!!
    Han har ALDRIG underholdt meg på denne måten og dette nivået som disse småsnellene fra Italia gjorde i kveld:D:D
    Disse damene der....med han tysker`n bak rattet....åååhhh.....detta er stas:)
    Litt den samme følelsen av befrielse som å kjøre Ferrari Cab en gloheit sommerdag!!!

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 260246
    flac

Stort dette!

Hadde ikke gutta valgt "The Wall"konseptet, ville det stått Pink Floyd på coveret...

Vis vedlegget 260288

/ Morten
    Ja dette albumet her er nok det jeg setter på toppen av RW sin liste, for meg er det en aning bedre enn selveste
    Amused to Death! Jeg mener også at The Final Cut hører med på denne topp tre listen, som jo i prinsipp var et RW album og ikke et Pink Floyd album;)
    Jeg elsker denne historien på dette TPACOHH albumet, det er jo en musikalsk film som er nydelig fremført, for meg et "øde øy" album:):)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmmmm.....
    Et par nydelig nette og velspillende ht som har begynt å surre i hodet:rolleyes:
    De har jo en megaflott utførelse i hg sort eller valnøtt!!
    Har alltid likt lyden av Tannoy og da kona nå syns at SF gpd som kom ned fra lytterommet ble litt
    store/massive i vår litt trange stue/tv- krok pga peisen, så begynner man jo og tenke/lese omtaler osv...hehe;)

Liker disse....(og støtter kona litt....etterhvert;))

Tannoy Precision 6.1 Front hgw.jpg

Tannoy Precision 6.1 Back hgw.jpg

Tannoy Precision 6.1 i hgw.

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men de er jo nydelig disse SF gpd også da, synd vi har en litt trang TV-krok...:rolleyes:
    Her er de i en black/white "utgave" fra tiden opp i hulen.

0026.jpg

Om noen skulle være intr. eller ønske mer info om disse, ta gjerne kontakt på PM:)

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.879
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du bør vel egentlig bære Guarneriene ned trappa igjen og overlate dem til fruen.
    Du vet vel at når man MÅ/SKAL ha SF, så er det disse som gjelder nå om dagen:

The new Extrema is limited to thirty pairs worldwide, sold factory-direct and priced at 30,000 Euros or roughly $40,000. By the time my plane departed, I was told, the entire run had been spoken for mostly by the attending distributors. Why only thirty pairs? Like the vaunted flagship, The Sonus faber of a few years ago, this is a state-of-the-art excursion meant to demonstrate not only a commitment to the future but to reestablish the brand as a tech-driven and cutting-edge marque that can play on the same lofty stage as the Raidhos, Rockports, TADs, Wilsons, and Magicos of the world.

Bruker carbonfiber,-lært av Wilson Benesch:cool:.

40.000$ Såpass får`n unne seg.

Litt lesestoff:

Fine Sounds Group Celebrates the 30th Anniversary of Sonus faber | The Absolute Sound
    Se videoen!:
    Italian Speaker Manufacturer Sonus Faber Breaks the Mold Celebrating Its 30th Anniversary | Analog Planet

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja 40.000$ sysn jeg er en "hyfsad" pris blues;)
    Ikke fler enn det blir av disse bør de nok koste såpass, vi snakker jo tross alt om Sonus faber og ikke Wilson Benesch til forveksling:cool::cool:
    Video`n sier jo litt om hva vi snakker om her blues.....solid håndverk!!!

Syns SF har mange nette "småmodeller" je da, denne f.eks, kanskje det kunne være en fin TV-høytaler i gismoheimen:rolleyes:

Litt Extrema denna åsså.........

WEB_Image Sonus Faber Toy  høyttaler  black piano 1017524426.Jpeg

Hva tycker du??:)

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.879
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hva tycker jag?
    Jeg er jo i motsetning til de fleste andre mer opptatt av lyd enn utseende, og går for Maggie. :cool:
    Mange penger spart også.

Magnepan speaker has a life and vividness and, when mated with today's best amplifiers, achieves a realism that is sometimes just plain scary, so like real thing is it. (TAS - Harry Pearson)

These are without question the best performance/value in loudspeakers that I have experienced (Widescreen Review)
    ;):cool::rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva tycker jag?
    Jeg er jo i motsetning til de fleste andre mer opptatt av lyd enn utseende, og går for Maggie. :cool:
    Mange penger spart også.

Magnepan speaker has a life and vividness and, when mated with today's best amplifiers, achieves a realism that is sometimes just plain scary, so like real thing is it. (TAS - Harry Pearson)

These are without question the best performance/value in loudspeakers that I have experienced (Widescreen Review)
    ;):cool::rolleyes:
    Hehe....ja jeg vet at de spiller bra blues, det hørte jeg jo hos deg:D
    Men nå snakker vi om en litt trang TV-krok (pga av en peis etc) og da er ikke Maggie noe for mæ vettu, for dom leveres ikke som foldedører vel:cool::cool:

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.879
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joda,-ugått modell, men kan skaffes som foldedør:

Magnepan Tympani.
    Kjenner en som hadde slike, og har hørt dem flere ganger.
    Litt lite i toppen, men her hadde du størrelse og rom.-hvis du hadde rom.

Hadde tenkt litt mer på de KEFene du så på.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Magnepan Tympani.

Ja de ja...men de er vel over alle hauger nå tenker jeg;)
    Dom hadde foldedører ja...hmmmm:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mens mann suger litt på ht-størelser i TV-kroken:rolleyes:
    Så må litt musikk nytes, denne her er rimelig fersk i arkivet;)

Front.jpg

flac

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.006
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke helt sikker på at de passer inn i Gismo m/frues peis og tv-krok... :p

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er ikke helt sikker på at de passer inn i Gismo m/frues peis og tv-krok... :p

M
    Det skal du være HELT sikker på at de ikke gjør M;)
    Jobber fortsatt med løsninger/argumenter for å kunne beholde SF gpd, livet er tøft:cool:

Edit:
    Disse her ville vært enklere å kunne få ha der:rolleyes:

WEB_Image Sonus Faber Toy  høyttaler  black piano 1017524426.Jpeg

:cool: gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.006
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 260410
    flac

gismo
    Jeg hadde tenkt litt helhet her jeg Gismo;

Du har erketypisk britisk forsterker og dac(selv om de er på den "varmere" siden :) )
    Dette krever korrekte, høflige og veloppdragne britiske skoesker som kan oppføre seg sammen med Rega.
    Kef, Epos, de nye Acoustic Energy, PMC, muligens Tannoy og så videre (MA blir for dafft med for mye energi i toppen..)
    Tror neppe du trenger mer enn 5,5 - 6 tommers bassmellomtone mtp plassen de skal stå.

Bare noen tanker, selv om jeg synes selv at jeg ofte har rett :) Hør på Blues, han og jeg er på bølgelengde her!

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 260410
    flac

gismo
    Jeg hadde tenkt litt helhet her jeg Gismo;

Du har erketypisk britisk forsterker og dac(selv om de er på den "varmere" siden :) )
    Dette krever korrekte, høflige og veloppdragne britiske skoesker som kan oppføre seg sammen med Rega.
    Kef, Epos, de nye Acoustic Energy, PMC, muligens Tannoy og så videre (MA blir for dafft med for mye energi i toppen..)
    Tror neppe du trenger mer enn 5,5 - 6 tommers bassmellomtone mtp plassen de skal stå.

Bare noen tanker, selv om jeg synes selv at jeg ofte har rett :) Hør på Blues, han og jeg er på bølgelengde her!

M
    Jada jada, dere er noe fine "britiskefugler" begge to, det værste er at dere liker mest britiskmusikk åsså:cool::cool:
    Je er litt mere sofistikert je veit du, spiller mest nordisk og italiensk je serru:rolleyes:

Nei da, fra spøk til alvor, blues sier LS50, meget flotte ht, du sier noe flere....
    Jeg har tidligere i dag postet tanker om denne, liker lyden fra dette merke og ikke noe å si på design og finish.

Tannoy Precision 6.1 Front hgw.jpg

Her er det 6" og meget potent bass iflg de lærde.
    Stereofil sier: ...ja da det er en megt god match med lille RELT5, men for all del, prøv uten først;)

gismo

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Morran. Forslag til kur: Ta med SF GPD opp igjen på loftet. Spill litt på dem og rist på hodet. Verden går fremover og andre kan overta Domus stafettpinnen. Pay it forward, det er nå din plikt å sende Sonus videre. Sånn at andre kan få oppleve dette og bli frelst. I stua kan du få inn Vienna Acoustics Haydn ;)
    Vienna Acoustics Haydn SE Hvit — BMH AS (Bergens Musikk Handel)

Forresten, har du fått inn Ben Harper & Eller Harper - Childhood Home ennå?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Morran. Forslag til kur: Ta med SF GPD opp igjen på loftet. Spill litt på dem og rist på hodet. Verden går fremover og andre kan overta Domus stafettpinnen. Pay it forward, det er nå din plikt å sende Sonus videre. Sånn at andre kan få oppleve dette og bli frelst. I stua kan du få inn Vienna Acoustics Haydn ;)
    Vienna Acoustics Haydn SE Hvit — BMH AS (Bergens Musikk Handel)

Forresten, har du fått inn Ben Harper & Eller Harper - Childhood Home ennå?
    Hepp...

Hehe...så du mener jeg skal være barmhjertig å la andre få starte på en vei som fører dem til inn i avhengighet:cool:
    Forslaget ditt til kur er absolutt brukanes RoDa, dette er en meget flott høytaler og spiller den noe i nærheten av
    hva jeg har hørt hos deg, så er dette en meget aktuell kandidat. Den byr på en flott finish også (har sett dine!)

Ben Harper & Eller Harper - Childhood Home har jeg ikke fått fatt i ennå RoDa.
    Litt innom fra jobb her;) Har du bunaden klar til i morgen da kompis...:confused:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen som har hørt disse spille (mer enn på denne videoen:cool:)?
    Design og utseende kjenner jeg fra GPD`ene mine;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nei vettu hva? Dynaudio Focus 110A for AKTIV. Det hadde vært saker i stua di det!
    Vekk med Brio og vekk med DAC, inn med Cambridge irDAC (fjernkontroll)

Dynaudio Focus 110A | Lyd & Bilde
    Mange gode forslag her nå, og en spiller fra "hvert tippeliga-lag" snart;)
    Hmmm...ikke lett å sette sammen slagkraftig 11`er ser det ut til:cool::cool:

gismo

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes og tror det er greit å ha en heller tilgivende enn knivskarpt detaljert sound på TVanlegget. Sånn sett tror jeg spurvekanonen blir hardt ladet med SF Domus, og at det heller bør være en mer "rund" høyttaler som tåler både dårlige sendinger fra midtøsten og bergenske nyhetsopplesere samtidig som det kan svinge greit på konserter og de som møtes, hver gang de møtes. En aktiv høyttaler som 110A har også fordelen av å låte bedre, grunnet tilpassing til elementene og forsterkeren rett inn bak. Det sagt så vil sikkert både SF Minima og annet kunne være moro. En sub synes jeg også hører hjemme i et TVanlegg for at smellene og bombene skal smelle og bombe tøft nok. Du har jo sett mitt eget TVanlegg til veldig små penger, og det føles aldri som om oppgaven er for stort for det. Dali Concept1, Denon PMA-510AE og Argon Sub8, totalsum 4600,- ca. Bakdelen er at det ikke ser noe flott ut engang, men du legger jo inn nok tusenlapper til at det skal være fikset. Planleggingsfasen er morsom, så det er bare å planlegge i vei. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg synes og tror det er greit å ha en heller tilgivende enn knivskarpt detaljert sound på TVanlegget. Sånn sett tror jeg spurvekanonen blir hardt ladet med SF Domus, og at det heller bør være en mer "rund" høyttaler som tåler både dårlige sendinger fra midtøsten og bergenske nyhetsopplesere samtidig som det kan svinge greit på konserter og de som møtes, hver gang de møtes. En aktiv høyttaler som 110A har også fordelen av å låte bedre, grunnet tilpassing til elementene og forsterkeren rett inn bak. Det sagt så vil sikkert både SF Minima og annet kunne være moro. En sub synes jeg også hører hjemme i et TVanlegg for at smellene og bombene skal smelle og bombe tøft nok. Du har jo sett mitt eget TVanlegg til veldig små penger, og det føles aldri som om oppgaven er for stort for det. Dali Concept1, Denon PMA-510AE og Argon Sub8, totalsum 4600,- ca. Bakdelen er at det ikke ser noe flott ut engang, men du legger jo inn nok tusenlapper til at det skal være fikset. Planleggingsfasen er morsom, så det er bare å planlegge i vei. ;)
    Ser helt klar den RoDa, itte noe problem. Tv-lyd skal være litt allrounder:)
    Nå har jeg jo allerede startet planlegging/innkjøp, da både Rega dac og Brio-R står å venter, så i første omgang ser jeg på talere som tar litt mindre plass enn gpd.
    Ser åsså dette med sub, men henger meg ikke så opp i det nå, en RELT5 kan alltids skaffes i ettertid om det ender opp med det behovet.
    Så en del av kostnaden er allerde tatt (Rega x 2 på brukten + Blue Jeans kabling).
    Men jeg mener å bruke dette til musikk også, ikke i klasse med hulen, men en grei god lyd.
    Vi får se hvor vinden blåser lengst;);) Først må SF gpd omsettes:p

gismo

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    GPDene selger du raskt, tenker jeg. Deretter er det bare å finne et par britiske høyttalere og et gulvteppe med Union Jack mønster på 8)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.004

Magnepan Tympani.

Dæven Bluesbreaker, dessa fikk je leke med mot slutten søttitallet hos Obowatt i Kristiansand.
    Bældigre, og mytji lyd.
    De var koblet opp med relativt mye Pioneer stæsj i den tyngre enden.
    Altså flere forsterkere pr panel, UTEN og involvere min ENDE :rolleyes:
    Moro var`e!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.123
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Magnepan Tympani.

Dæven Bluesbreaker, dessa fikk je leke med mot slutten søttitallet hos Obowatt i Kristiansand.
    Bældigre, og mytji lyd.
    De var koblet opp med relativt mye Pioneer stæsj i den tyngre enden.
    Altså flere forsterkere pr panel, UTEN og involvere min ENDE :rolleyes:
    Moro var`e!
    Gøyal nostalgi :) Lekte gjemsel rundt disse i min bestefars musikkforretning Musikkmagazinet på 70-tallet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.123
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ....men det må ha vært tidlig 70-tall. Må være samme?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    GPDene selger du raskt, tenker jeg. Deretter er det bare å finne et par britiske høyttalere og et gulvteppe med Union Jack mønster på 8)
    Ikke så sikker på det skjønner du RoDa, dessa gutta som speller britisk er ofte ikke så nøye på lyden:cool::cool:
    Disse her var jo meget flotte i hvitt da, kona skal ha ny hvit TV-benk skjønner du:):)
    Og har jo hørt dine;)

a5f7c819-6533-4a32-8d80-10150bddcebc.jpeg

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn