gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Detta skal vi få til litt utpå eller hvertfall over sommern tenker jeg.
    Artig det:)
    Å trur du gismo?
    Vi tar det på PM.

Ønsker dere god helg i samme slengen.
    Jo detta må vi få til blues, helt klart:)
    Kulturutvekslinger er sundt.
    Vi tar dette videre på PM;D

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.079
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ikke for å kuppe eller ødelegge tråden(og å få fokus bort fra SF-høyttalere ;) ), men;
    Var innom Stereofil på torsdag og hørte på mye bra, bla MBL 101. Dette er en høyttaler som stadig imponerer! Vannvittig kraft-tørst, men legg merke til den sølvgrå boksen øverst til høyre på racket. Luxman 20W klasse A, denne lille rakkeren dro MBL med 82dB så det suste! Jeg ble ihvertfall skikkelig imponert! Og borte var den gamle sidrompa Luxman-lyden, her var det snert og anslag! :)
    WP_000343.jpg
    WP_000344.jpg

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Du tar jo absolutt ikke fokuset bort fra SF fordi om du forteller om nye meget hyggelige opplevelser M:)
    MBL er nok høytalere som er i toppdivisjonen og at de gir deg flotte opplevelser tviler jeg ikke et kvart sekund på;)
    Men for meg er de ikke "betalbare" bare så det er nevnt:cool:
    Men at en Luxman, som jeg har gode minner fra i min grønne ungdom, har kommet med den 20W (riktig nok klasse A) som tar hånd om MBL på 82dB, det imponerer meg:D
    Du er sikker på at det var den de spilte på og ikke de MBL blokkene som også står der:cool::rolleyes:
    Du kjørte vel, så du var itte full en gang??:rolleyes:
    Artig M:D

Må åsså passe på å gratulere med konfirmasjon i morgen, nr.2 på en mnd tid, du får unna dæ alt i en smell du;);)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg endelig fått montert opp begge Venere 1.5 på stativene og spikes, så da blir det litt lytting senere i dag:)
    Først må nok "gjøre listen" fra sjefen ses litt på (fridag er oppskrytt!!!):cool:
    Noen sommerbilder ble det av dette paret....

Vis vedlegget 263915

Vis vedlegget 263916

Vis vedlegget 263917

Blir artig å høre hvilken signatur og prestanda Sonus faber har lagt seg på her, i dette prisleie:)
    Tar dem først med opp i hulen og setter dem ved siden av Guarneri`ene tror jeg....

gismo
    Flotte høyttalere gismo! Liker utseende på de nye SF høyttalerene. Har du tenkt de i kombinasjon med en sub eller to?

OU812
    Takker ou812:)
    Sub er itte i tankene på disse, selv i stue/tv kroken:cool:
    De står oppe i hulen ennå, og der imponerer de voldsomt i bassen, men har itte hatt dem nede i stua ennå da;)
    Vi må prøve først, så tar vi evalueringa senere:D

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva sier kona til at du står til knes i småpiker på gutterommet, mens etter hva jeg forstår hva hun sterkt delaktig i kjøpet av de stuttbente og da til tv-stua?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva sier kona til at du står til knes i småpiker på gutterommet, mens etter hva jeg forstår hva hun sterkt delaktig i kjøpet av de stuttbente og da til tv-stua?
    Er jo ho som ville ha de stuttbeinte, så da får ho skylde sæ sjøl:cool::cool:
    Men de stuttbeinte behager selv han "gamlefar", de har lært sine kunster "back in" Italia;)
    Varmblodig stuttbeinte er noe fær frøsne skogkærer serru:D

gismo

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for å kuppe eller ødelegge tråden(og å få fokus bort fra SF-høyttalere ;) ), men;
    Var innom Stereofil på torsdag og hørte på mye bra, bla MBL 101. Dette er en høyttaler som stadig imponerer! Vannvittig kraft-tørst, men legg merke til den sølvgrå boksen øverst til høyre på racket. Luxman 20W klasse A, denne lille rakkeren dro MBL med 82dB så det suste! Jeg ble ihvertfall skikkelig imponert! Og borte var den gamle sidrompa Luxman-lyden, her var det snert og anslag! :)
    Vis vedlegget 264868 Vis vedlegget 264869

M

Hmmm... så spennende ut den Luxman-forsterkeren.. Får stikke innom Stereofil en dag og sjekke ut denne før jeg legger inn bestilling på Audionet - mon tro om de kommer i sort finish..?

Mvh
    Sigmund

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

M

Hmmm... så spennende ut den Luxman-forsterkeren.. Får stikke innom Stereofil en dag og sjekke ut denne før jeg legger inn bestilling på Audionet - mon tro om de kommer i sort finish..?

Mvh
    Sigmund
    Spennende Sigmund, du kan lese mere her:)

On a Higher Note :: Integrated Amps.

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Dette er saker je har trua på;)

gismo

Edit: eller her:cool:

http://www.onahighernote.com/einstein/

[url]http://www.onahighernote.com/einstein/?c=37

[/URL]

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt pinsemusikk som jeg skal prøve å få en lytt til i en ellers travel pinsehelg;)
    Noen nye (for meg) som har kommet i hus.

cover.jpg

flac

Front.jpg

flac

cover.jpg

flac 24/48

gismo

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

M

Mvh
    Sigmund

gismo

On a Higher Note :: Einstein Philosophy

On a Higher Note :: The Amp - integrated hybrid stereo power amplifier

He he.. Rør klarer du nok aldri å lure meg til å kjøpe Gismo ;). Jeg liker lyden av transistorer, og da spesielt mosfets bedre en rør - sånn er det bare. Og tanken på at man burde prøve andre rør, nå begynner rørene å bli slitt osv..blir for mange variabler for et nevrotisk hifisinn - etter så mange år med dette styret så begynner jeg å kjenne meg selv ganske godt ;D

PS! Hvor holder du til i verden? Kjører oppover til Kristiansund om en 8-9 dager, og det hadde vært artig å ha kunne stukket innom en tur på vei oppover for en kjapp lytt til Mementoene, hvis det passer da selvfølgelig?

Mvh
    Sigmund

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.745
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for Kaffe, smultring og tak over hue i regnværet i går!
    En liten snar visitt i forbifarten men hyggelig lell.
    Utpå kvelden skal jeg prøve et par nye album på Maggiene.

Jeg er ingen Yello-mann, men innbiller meg at dette er litt mere jazza etter den korte prøvelytten hos deg.
    Diger lyd, hvor "tabellen" neppe tåler dagens lys...;)
    Fortsatt god pinse.
    Mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for Kaffe, smultring og tak over hue i regnværet i går!
    En liten snar visitt i forbifarten men hyggelig lell.
    Utpå kvelden skal jeg prøve et par nye album på Maggiene.

Jeg er ingen Yello-mann, men innbiller meg at dette er litt mere jazza etter den korte prøvelytten hos deg.
    Diger lyd, hvor "tabellen" neppe tåler dagens lys...;)
    Fortsatt god pinse.
    Mvh
    Hehe...bare hyggelig at du "plutselig står på døra" blues;)
    Itte ille at du fant vegen:cool: Du fekk sikkert itte med dæ så mye da han fælingen fra Hamar kjørte i 50+5o=100 sist:confused:
    Koselig med snarvisitter, og hyggelig at de ble med opp å hørte på de "stuttbeinte damene" der oppe, amazonene var itte tilkoblet, så de sparer vi til litt senere;)
    Håper turen hjem gikk fint og at kona tok deg mot med åpne arber og sa....endelig er du hjemme gutten min!!
    Musikk ble det med hjem åsså, likte du ho Malia eller ho Anette???

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Voksen opplæring.....

M

Mvh
    Sigmund

gismo

He he.. Rør klarer du nok aldri å lure meg til å kjøpe Gismo ;). Jeg liker lyden av transistorer, og da spesielt mosfets bedre en rør - sånn er det bare. Og tanken på at man burde prøve andre rør, nå begynner rørene å bli slitt osv..blir for mange variabler for et nevrotisk hifisinn - etter så mange år med dette styret så begynner jeg å kjenne meg selv ganske godt ;D

PS! Hvor holder du til i verden? Kjører oppover til Kristiansund om en 8-9 dager, og det hadde vært artig å ha kunne stukket innom en tur på vei oppover for en kjapp lytt til Mementoene, hvis det passer da selvfølgelig?

Mvh
    Sigmund
    Nå starter vi litt "voksen opplæringer" her Sigmund:cool:
    Min Einstein er en int. hybrid forsterker, dvs preampdelen kjører med rør ( 4 stk smårør), dette gir den "rørlyden" som er nødvendig for lyden videre;)
    Selv om rør-gutta hevder mye rart, så er det pre-delen som skaper det meste av "rørlyden", de ofte litt sidrompa røra i sluttrinnet kan man jo lett unnvære:D
    Men så (her vil vel rør-gutta protestere:rolleyes:) så har mitt mål vært nettopp dette, sluttrinnet er IKKE rørbasert, noe jeg heller itte ønsket, detter er mosfet transistor basert, det sitter 4 stk av disse på hver kanal på min Einstein!! På bildet ser du de 8 tårnene rundt de fire smårørene som betjener pre-delen.
    Dette gir meg nettopp det jeg er ute etter:D:D her er itte noe bias tanker, og levetiden på disse smårørene er 10000 timer!! Så sånn er det, take it easy and coole;);)

Så nå vet du hva du kan se etter!!!;)

IMG_0112.JPG

gismo

Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.654
    Torget vurderinger
    49
    Rør gir liv til musikken!
    Som med et trylleslag forandres lyden til musikere av kjøtt og blod 8)

Får putte på en he,he selv om det er litt sant i det :)
    Gratulerer med nye høyttalere igjen Gismo, begynner og få en bra samling nå :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og vi som har "skjønt" enda mer tar det helt ut og kjører rør hele veien :D

M
    Å ååå.... vi som ønsker litt snert, litt kontroll og itte trenger å stri med bias (for da blir det fort litt sirompa...) VI velger Einstein;););)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Rør gir liv til musikken!
    Som med et trylleslag forandres lyden til musikere av kjøtt og blod 8)

Får putte på en he,he selv om det er litt sant i det :)
    Gratulerer med nye høyttalere igjen Gismo, begynner og få en bra samling nå :D
    Takker E.I.A. men det er i pre-delen denne magien skapes;);)
    Skal du ha noe sløve-lobjønner med i oppsette, bruk rør i sluttrinnet :cool::cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

M

Mvh
    Sigmund

gismo

Mvh
    Sigmund
    Skal du oppover mot Kristiansund fra Oslo så kjører du vel normalt E6 oppover?
    Du ma ta av med Kløfta E16 mot Kongsvinger, også tar du videre oppover mot Elverum, da kan vi ta resten på PM;)
    En liten omvei, men verdt turen:cool::cool:
    Du er hjertelig vælkommin;)

gismo

Sist redigert:

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

Mvh
    Sigmund
    Nå starter vi litt "voksen opplæringer" her Sigmund:cool:
    Min Einstein er en int. hybrid forsterker, dvs preampdelen kjører med rør ( 4 stk smårør), dette gir den "rørlyden" som er nødvendig for lyden videre;)
    Selv om rør-gutta hevder mye rart, så er det pre-delen som skaper det meste av "rørlyden", de ofte litt sidrompa røra i sluttrinnet kan man jo lett unnvære:D
    Men så (her vil vel rør-gutta protestere:rolleyes:) så har mitt mål vært nettopp dette, sluttrinnet er IKKE rørbasert, noe jeg heller itte ønsket, detter er mosfet transistor basert, det sitter 4 stk av disse på hver kanal på min Einstein!! På bildet ser du de 8 tårnene rundt de fire smårørene som betjener pre-delen.
    Dette gir meg nettopp det jeg er ute etter:D:D her er itte noe bias tanker, og levetiden på disse smårørene er 10000 timer!! Så sånn er det, take it easy and coole;);)

Så nå vet du hva du kan se etter!!!;)

Vis vedlegget 265049

gismo

Hmmm.. du prøver ikke å lyve på deg noen transistorer nå vel..? Det tyter jo rør ut over alt her.. Tuller bare med deg ;). Får vel bruke en del av nattevakten til å lese meg opp på han Albert da skjønner jeg ;D.

Når det er sagt Gismo, så har jeg nok allerede bestemt meg for å legge inn en bestilling på en SAM ganske så snart :). Måtte bare si det så musicus og Roda ikke mister nattesøvnen ;)

Ja, vi kan ta besøk og veibeskrivelse på PM, når tiden nærmer seg :)

Mvh
    Sigmund

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.745
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei gismo.
    skal kommentere Malia & co senere.
    Kjørte vestsida opp.
    Det gikk finfint. (Møtte tre-fire biler før Statoil i Elverum.)
    I dag ble det først Flamencokonsert på Hamar og så Spareribs på grillen og IPA kjøpt hos sôta i går.
    Dama var god, og det var jammen ølet og!

Sjelden kombinasjon av norsk folkemusikk og Flamenco.

Du som driver med voksenopplæring...
    En liten ting jeg lurer på:rolleyes:.
    Hvorfor er det rør i dette slutttrinnet?:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei gismo.
    skal kommentere Malia & co senere.
    Kjørte vestsida opp.
    Det gikk finfint. (Møtte tre-fire biler før Statoil i Elverum.)
    I dag ble det først Flamencokonsert på Hamar og så Spareribs på grillen og IPA kjøpt hos sôta i går.
    Dama var god, og det var jammen ølet og!

Sjelden kombinasjon av norsk folkemusikk og Flamenco.

Du som driver med voksenopplæring...
    En liten ting jeg lurer på:rolleyes:.
    Hvorfor er det rør i dette slutttrinnet?:cool:
    Må være for de mere sofistikerte dette der:cool: Itte noe je ville hatt råd telll;);)
    Je vill ha transer i sluttenda:rolleyes::rolleyes:;);)

gismo

Edit: Men den du viser der, er et smykke av en rør-amp blues, så je ville nok tatt et par av dem om je hadde penger nukk:cool:

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt stille (head-fi) morgenmusikk og kaffe, før det barker i gang igjen;)
    For et deilig vær!!

folder.jpg

flac

Loreena McKennitt fra 2010

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.745
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lytter herrene på disse da ? Vis vedlegget 265063
    Jepp. Den blir spilt.
    Plate som har fått veldig gode kritikker over hele fjøla, og en av mine på topp hittil i år.
    Denne har jeg spilt noen ganger i vår, og det tar litt tid før den sitter, men så sitter den godt!
    Flott stort lydbilde hvor det skjer mye rundt omkring. Adam Granduciel MALER med lyd og dette albumet er gjennomtenkt og gjennomarbeidet.
    Ikke en eneste damerøst og høre, men kanskje noe for sundkoien...

Pitchfork omtale:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...lmLYdrtsNcXIQILKmD4gegA&bvm=bv.68445247,d.bGQ

Absolutt et album man skal lytte til.

Sist redigert:

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Plate som har fått veldig gode kritikker over hele fjøla, og en av mine på topp hittil i år
    Ja legger merke til att på diverse utenlanske radiostasjoner blir spor fra denne ofte spilt

Min personlige favoritt så langt,men så er jeg også veldig glad i denne typen musikk da,ala Band Of Horses etc etc

Litt om Bandet:The War on Drugs is an American indie rock band from Philadelphia, Pennsylvania, formed in 2005. The band consists of Adam Granduciel (vocals, guitar), David Hartley (bass, guitar), Robbie Bennett (keyboards, guitar) and Patrick Berkery (drums).Founded by close collaborators Granduciel and Kurt Vile, The War on Drugs released their debut studio album, Wagonwheel Blues, in 2008. Vile departed shortly after its release to focus on his solo career.
    The band's second studio album Slave Ambient was released in 2011 to critical acclaim and extensive touring. A third album, Lost in the Dream, was released in March 2014.

Kan høres på Wimp :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og vi som er så kloke at vi ser helheten bruker høyttalere som muliggjør rør hele veien...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og vi som er så kloke at vi ser helheten bruker høyttalere som muliggjør rør hele veien...
    I know HCS, men min sound får jeg fra Sonus faber og da funker det flott med litt transer i sluttspurten;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer til jubilanten :D Hovedgrunnen til det voksne antallet er nok din egen tråd med god takhøyde, lave skuldre og hyggelige og inkluderende tilbakemeldingerer. Et eksempel til etterfølgelse på HFS!

Selvfølgelig forventes det en viss utvikling i de neste 10K innleggene! Blant annet bør du skjerpe det noe ensidige fokuset på småpikestemmer. Et skikkelig pikebarn skal være litt rusten i røret både musikalsk og ellers i livet!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I know HCS, men min sound får jeg fra Sonus faber og da funker det flott med litt transer i sluttspurten;);)

gismo
    YES, og det står det respekt av...SF skal jeg og ha meg en gang :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer til jubilanten :D Hovedgrunnen til det voksne antallet er nok din egen tråd med god takhøyde, lave skuldre og hyggelige og inkluderende tilbakemeldingerer. Et eksempel til etterfølgelse på HFS!

Selvfølgelig forventes det en viss utvikling i de neste 10K innleggene! Blant annet bør du skjerpe det noe ensidige fokuset på småpikestemmer. Et skikkelig pikebarn skal være litt rusten i røret både musikalsk og ellers i livet!
    Takker TOMZ:) Flotte ord du serverer her, vi er nå alle som vi er, er vi ikke det da:confused:
    Disse pikestemmene du nevner, om de går i din retning, da er de ITTE pikestemmer lenger, de jobber de i "redlight zonen";);)
    Men tar din oppfordring alvarsomt, je skær binne å se på gutta:D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    For en pinsehelg vi har hatt:)
    Nå er det "restegrilling" etter helgas utskeielser, ikke samme utvalget men holder en mann mett endog;)
    Temperaturen på veranda er oppsiktsvekkende 35.9 , riktignok delvis i sola, men det kjennes at det er sommer!!
    Rødt i glasset da all pilsen er vekke, men skitt au, blir nok en cognac etterpå da morgendager sier at gismo har fri :D

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.745
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja pinsen har vært flott!
    Speaking In Tongues, Talking Heads er passende pinsemusikk på tampen:),
    [video=youtube;g42Xg-mAkGg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=g42Xg-mAkGg[/video]

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Men ennå litt tilbake til (pike)kvinnestemmer, du vet hvem som kjenner kvinner best:confused:
    Jo selvfølgelig "damer", mine damer:D
    Hadde et kortvarig besøk av både Sundkoien og blues her om dagen (hver for seg), begge fikk høre på denne damen
    (da fremført av mine "damer");) Det trigga disse staute kara og svingte så det holdt syntes det som :rolleyes:

Vis vedlegget 265138

Dette falt i smak, både måten "mine damer" fremførte denne damen (med kledelig rødt hår osv) på og damens egen musikk;)
    De lurte begge på om je kunne brenne en kopi av damen til dem, du skjønner, vi bor såpass ute i provinsen så det henner vi brenner litt i smug:cool::cool:
    Ser at dette ikke er "musikk politiskrett" men sånne fordeler må vi jo ta oss, da alt annet av spenning er milevis unna;);)

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg driver fremdeles å trener litt på slike pikestemmer som er så populære hos den eldre garde på innlandet :D Gjorde et dypdykk på verdensveven og der var jo en masse tilgjengelig av høyoppløste saker til mer enn særdeles sympatiske priser.

Har jo i bestilling plate nummer to av Natalie Merchant, og fant i mellomtiden denne Tiggerliljen på nettet. Må innrømme at det dessverre bare slår inn på ålreit her nede i nederlandene. Har også lastet ned et par av Norah Jones. Her lander jeg nok på ålreit+. Hovedgrunnen til +en ligger nok i at kona som oftest ber om rødvin og får det medgjørlige blikket når Norah Jones traller i vei. Enda litt bedre går det ift. at jeg har gjenoppdaget de eldste utgivelsene til Kate Bush. Fantastisk så bra de låter fremdeles! Det jeg har likt best av småpikestemmer er det litt meditative lydbildet til Cowboy Junkies. Kjører på med både Session og Revisited. En dag jeg kjeder meg skal jeg ta en liten shoot out på hvilken jeg synes er best av dem.

Det beste jeg har lastet ned er likevel Tool. Spiller nå på fire album av dem, og skjønner ikke helt hvorfor de har gått under radaren min. Jeg er definitivt ikke noe proghue, men Tool gjør mye bra. Dette må ikke forveksles med et musikktips til de dype skoger. Tror dette hadde blitt vel tøft for både de langbeinte, stuttbeinte og far sjøl :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg driver fremdeles å trener litt på slike pikestemmer som er så populære hos den eldre garde på innlandet :D Gjorde et dypdykk på verdensveven og der var jo en masse tilgjengelig av høyoppløste saker til mer enn særdeles sympatiske priser.

Har jo i bestilling plate nummer to av Natalie Merchant, og fant i mellomtiden denne Tiggerliljen på nettet. Må innrømme at det dessverre bare slår inn på ålreit her nede i nederlandene. Har også lastet ned et par av Norah Jones. Her lander jeg nok på ålreit+. Hovedgrunnen til +en ligger nok i at kona som oftest ber om rødvin og får det medgjørlige blikket når Norah Jones traller i vei. Enda litt bedre går det ift. at jeg har gjenoppdaget de eldste utgivelsene til Kate Bush. Fantastisk så bra de låter fremdeles! Det jeg har likt best av småpikestemmer er det litt meditative lydbildet til Cowboy Junkies. Kjører på med både Session og Revisited. En dag jeg kjeder meg skal jeg ta en liten shoot out på hvilken jeg synes er best av dem.

Det beste jeg har lastet ned er likevel Tool. Spiller nå på fire album av dem, og skjønner ikke helt hvorfor de har gått under radaren min. Jeg er definitivt ikke noe proghue, men Tool gjør mye bra. Dette må ikke forveksles med et musikktips til de dype skoger. Tror dette hadde blitt vel tøft for både de langbeinte, stuttbeinte og far sjøl :cool:
    Tool har blitt tipset til de dype skoger mang en gang, vi har en "skognisse" som spiller dette her hjemme i skogen, det får holde;);)
    Nei TOMZ, du må la årene gi deg musikk-erfaring og smak, så vill de vakre stemmer åpenbare seg for deg, da er du litt kjei og lei dette skrammelet du nevner nå:cool::D

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.079
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Lytter herrene på disse da ? Vis vedlegget 265063
    Jepp. Den blir spilt.
    Plate som har fått veldig gode kritikker over hele fjøla, og en av mine på topp hittil i år.
    Denne har jeg spilt noen ganger i vår, og det tar litt tid før den sitter, men så sitter den godt!
    Flott stort lydbilde hvor det skjer mye rundt omkring. Adam Granduciel MALER med lyd og dette albumet er gjennomtenkt og gjennomarbeidet.
    Ikke en eneste damerøst og høre, men kanskje noe for sundkoien...

Pitchfork omtale:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=...lmLYdrtsNcXIQILKmD4gegA&bvm=bv.68445247,d.bGQ

Absolutt et album man skal lytte til.
    Jepp, je HAR plata! :)

M

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn