gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt av en dame! Har ikke peiling, men noen er definitivt heldigere enn andre når kortene deles ut; ikke bare ser hun fantastisk ut, hun kan jo jaggu synge også :)

Betryggende å høre at du prioriterer det jevne tilsiget på bekostning av den norske helgefylla :)

Rotting, hmmmm. Siden du også synes opptatt av estetikk vil jeg anbefale sånne rotting-høyttalere på terrassen. Tror det er Martin Logan de heter!
    Rotting høytalere på terrassen er det ikke her TOMZ, men derimot Pioneer 6,5" fulltoner (maritim versjon) som sitter innbygd opp i taket, så selv der slipper man ikke unna denna forbaskade gismo-musikken;):cool:

gismo

Edit: Skær itte driste mæ på uttalelsen, men ho heter Trijntje Oosterhuis:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt av en dame! Har ikke peiling, men noen er definitivt heldigere enn andre når kortene deles ut; ikke bare ser hun fantastisk ut, hun kan jo jaggu synge også :)

Betryggende å høre at du prioriterer det jevne tilsiget på bekostning av den norske helgefylla :)

Rotting, hmmmm. Siden du også synes opptatt av estetikk vil jeg anbefale sånne rotting-høyttalere på terrassen. Tror det er Martin Logan de heter!
    Rotting høytalere på terrassen er det ikke her TOMZ, men derimot Pioneer 6,5" fulltoner (maritim versjon) som sitter innbygd opp i taket, så selv der slipper man ikke unna denna forbaskade gismo-musikken;):cool:

gismo

Edit: Skær itte driste mæ på uttalelsen, men ho heter Trijntje Oosterhuis:rolleyes:
    Godt å høre det er maritim versjon, men strengt tatt er vel også SF det mest maritime jeg kan tenke meg på høyttalerfronten. Stil og smak i de dype skoger!

Nederlandsk gjør seg best på trykk, blir bare styggere når en skal prøve å uttale galskapen ;) Blir jo forsovet lettere når jeg leser at hun går under kallenavnet Traincha. Hun så ung ut på bildet, men ser at dette er en gammel røy på 41 :cool: som har en lang liste av utgivelser bak seg. Er vel en sånn jazzdame, og hvis det er like stuereint og kjedelig som Diana Krall og hennes like er det nok ikke helt min greie. Eller hva sier du ???

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Sorry to interrupt. Men den Jennifer Warnes skiven nevnt tidligere. Finnes den på vinyl?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sorry to interrupt. Men den Jennifer Warnes skiven nevnt tidligere. Finnes den på vinyl?

mvh
    Ser på Amazone at den kommer på vinyl 22. August. Oppgitt pris er 114$ ?????????

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo

mvh
    Ser på Amazone at den kommer på vinyl 22. August. Oppgitt pris er 114$ ?????????
    Jennifer Warnes er verdt pengene. Håper Dipper tar den inn. Uansett, skal jeg ringe & mase om at den blir tatt inn på riktig format. Takker for info:).....:cool:.

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser kona sender deg i skammekroken med Patrcia Barber, og trumfer gjennom en gammel kjenning med Heep. Jeg heier på kona ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, Trientje er stor i treskolandet... Hun og broren drev en gruppe som het Total Touch... Som muligens er nederlands AHA. Dvs store der, men intet sett nesten eller si verden... ( Sier vel litt hva jeg synes om tåkefyrsten Harket..).

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Godt å høre det er maritim versjon, men strengt tatt er vel også SF det mest maritime jeg kan tenke meg på høyttalerfronten. Stil og smak i de dype skoger!

Nederlandsk gjør seg best på trykk, blir bare styggere når en skal prøve å uttale galskapen ;) Blir jo forsovet lettere når jeg leser at hun går under kallenavnet Traincha. Hun så ung ut på bildet, men ser at dette er en gammel røy på 41 :cool: som har en lang liste av utgivelser bak seg. Er vel en sånn jazzdame, og hvis det er like stuereint og kjedelig som Diana Krall og hennes like er det nok ikke helt min greie. Eller hva sier du ???
    Takker for hyggelig anerkjennelse av smak i de dype skoger TOMZ:)
    Ja dette er vel "one kind of" jazzdame, men ikke helt Diana heller, vi tro denne gamle røya (41) vil overraske på enkelt innspillinger;):rolleyes:

gismo (56).....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mer soul i Trienjte... Diana, vel jazzwannabe-flinkis-kjedelig dame med god lyd..Joa, men nei takk... :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser kona sender deg i skammekroken med Patrcia Barber, og trumfer gjennom en gammel kjenning med Heep. Jeg heier på kona ;)
    Hmmm..."are you talking to me" TOMZ:confused:

gismo
    Hehe, en jevn strøm av rødvin gjør visst at det går litt vel fort i svingene en fredagskveld :) Var vel kona til Lagga som skulle hatt den. Æres den som æres bør ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ... Diana, vel jazzwannabe-flinkis-kjedelig dame med god lyd..Joa, men nei takk... :cool:
    Kunne ikke sagt det bedre selv! :) Cocktailbarpianist med pene bein. Grei å se på.....

mvh
    Nå er dere vel litt "slemme gutter" mot vår alles Diana her :p
    Ho har da vel noen flere kvaliteter enn beina tkr:confused:;)

gismo

Beste kvaliteten med dama er at hu er gift med Elvis.. :)
    Hehe....men hun gjør noen av hans låter bra da gutter;)

Denne her syns jeg er meget god!

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.071
    Joda, har bare blitt litt firkantet....

Her er mere Herremusikk. Litt forsiktig Polsk prog er ikke å forakte. Her en forsiktig liten stemningssang. Syngedamer må også få hvile

Se her ja.
    Det polske progrockbandet Riverside kom inn i mitt liv når jeg traff Gitte (Konemor).
    Det viste seg at salige Jan R var stor fan av Riverside, og at intet mindre en 6 skiver med gruppa lå nede i Bunkersen.
    I vinter hørte jeg igjennom hele diskografien, og har blitt hekta så det holder.
    Det trur je`n RBN har blitt også :rolleyes: (renn nå ikke bort i varmen der nede).
    Så til dere skeptiske gutta med all pusemusikken, start med Second Life Syndrom skiva, og spell spor 5 og 6.
    Dette er karer som kan spille melodiøst, tungt og presist.
    Som dere har fått en smak av, så lager de gjerne ballader, og albummene deres er utpreget konseptuelle med gode tekster.
    Vokalisten som er tekstforfatter har en del på hjertet.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Detta gikk lett og greit det TOMZ, grattis til dine landsmenn der nede;)
    Brasil er en skygge av seg selv, sambafotballen hører nok fortiden til:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Her er mere Herremusikk. Litt forsiktig Polsk prog er ikke å forakte. Her en forsiktig liten stemningssang. Syngedamer må også få hvile

Se her ja.
    Det polske progrockbandet Riverside kom inn i mitt liv når jeg traff Gitte (Konemor).
    Det viste seg at salige Jan R var stor fan av Riverside, og at intet mindre en 6 skiver med gruppa lå nede i Bunkersen.
    I vinter hørte jeg igjennom hele diskografien, og har blitt hekta så det holder.
    Det trur je`n RBN har blitt også :rolleyes: (renn nå ikke bort i varmen der nede).
    Så til dere skeptiske gutta med all pusemusikken, start med Second Life Syndrom skiva, og spell spor 5 og 6.
    Som dere har fått en smak av, så lager de gjerne ballader, og albummene deres er utpreget konseptuelle med gode tekster.
    Kan hende at det er pusekattmusikk vi spiller/liker Power`n, men skal gi disse Riverside gutta en fair sjanse om jeg må fordøye dette med drøvtygging:cool:

gismo

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Hm... Deutschland & Argentina i finalen. Tør f... ikke se på.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Detta gikk lett og greit det TOMZ, grattis til dine landsmenn der nede;)
    Brasil er en skygge av seg selv, sambafotballen hører nok fortiden til:cool:

gismo
    Utrolig at det er det samme laget som vant prøve VM for et år siden! Lett seier for Nederland, men god hjelp av skandaløse linjemenn og dommer. Vet ikke hvor mye det interesserer her nede, har vært en stille kveld sammenlignet med de andre kampene.

I morgen tidlig hiver jeg meg på flyet for en jobbuke i Portugal. Drar sammen med en fotballgal tysker så det blir nok fullt trøkk foran en tv-skjerm i morgen kveld :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Både din jobbekompis og oct her kan nok glede seg til morgendagen vil je tru;)
    Detta VM`et vinner Tyskland lett:D

gismo

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å heie på Tyskland under dette VM har vært helt greit, de har spilt den beste fotballen..Men får Argentina et mål tidlig imorgen , da blir det en drepen fotball kamp..

Ok, den Krall versjonen var helt ok faktisk.. :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå er dere vel litt "slemme gutter" mot vår alles Diana her :p
    Ho har da vel noen flere kvaliteter enn beina tkr:confused:;)

gismo

Beste kvaliteten med dama er at hu er gift med Elvis.. :)
    Hehe....men hun gjør noen av hans låter bra da gutter;)

Denne her syns jeg er meget god!

gismo
    Liker den versjonen kjempegodt. Nesten magisk.
    Ahhh...endelig noen som hører det samme som jeg hører AtleT;);)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Se her ja.
    Hørte litt Riverside i natt brutter' n , dette tar seg opp, må innrømme det😉😊

Gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Å heie på Tyskland under dette VM har vært helt greit, de har spilt den beste fotballen..Men får Argentina et mål tidlig imorgen , da blir det en drepen fotball kamp..

Ok, den Krall versjonen var helt ok faktisk.. :cool:
    Ja enig med deg i dette HCS, om som du sier Argentina skulle få en tidlig mål er de gode, men jeg tror at tyskerne (i den formen de virker være nå)
    maler og maler og vil være vanskelige å stoppe over 90 (120) minutter. Det blir uansett spennende i kveld;)
    Ja den Krall versjonen (tolkningen) på live in Paris av den låta der syns jeg er flott og er balsam for mine ører i alle fall:)
    Har mang en gang nippet til et godglass og kost meg med nettopp denne......

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg "hentet hjem" disse 3 albumene, så prosjekt Riverside skal får gå sin gang denne sommeren;):rolleyes:

folder.jpg

2003

folder.jpg

2005

folder.jpg

Special Edition 2007

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan går det oppi skauen da Gismo ? Ser du lytter til litt surkål-prog... Slettes ikke ille de der, men litt prog light synes jeg... Husker i "gamle" dager...Når gruppa YES hadde symfoniske progstykker på skiva Relayer. Med lengder på kuttene på over over 20 min som en hørte på kassett. Det var tider... Og det var prog. :cool:

Relayer - Wikipedia

gismo2.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan går det oppi skauen da Gismo ? Ser du lytter til litt surkål-prog... Slettes ikke ille de der, men litt prog light synes jeg... Husker i "gamle" dager...Når gruppa YES hadde symfoniske progstykker på skiva Relayer. Med lengder på kuttene på over over 20 min som en hørte på kassett. Det var tider... Og det var prog. :cool:

Relayer - Wikipedia

Vis vedlegget 270110
    Jo da, her går det sæ tell veit du HC, stårtrives med lyd og anlegg om dagen!! Om det var je eller anlegget som hadde en brilliant dagsform her en kveld skal være usagt, men det spilte aldeles fantastisk ut i de sene nattatimer;);)
    Riverside har jeg fått inn noe album av nå og dette blir brdre og bedre jo mer je lytter, men itte si det til dæssa som syns je bare spiller pusemusikk da....:cool:

Yes er en gammal god kjenning, hadde opptil flere album på vinyl i sin tid, men har vel hørt lite på dem i de senere år.:rolleyes:
    Jon Anderson har en unik og på noen låter en meget fengende og flott stemme! Husker jeg satt trollbundet foran anlegget i studiestiden på Gjøvik:)
    En låt som jeg forsatt spiller mye er dette nydelige stykket!!

[h=1]Anderson Bruford Wakeman Howe "The meeting"[/h]

Dette er vel noe av der nydeligste jeg hører den dag i dag;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt Jon Anderson, flott låt:)

En tekst som beskriver noe episoder i livet......

gismo

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.071
    Da har jeg "hentet hjem" disse 3 albumene, så prosjekt Riverside skal får gå sin gang denne sommeren;):rolleyes:

Vis vedlegget 270032
    2003

Vis vedlegget 270033
    2005

Vis vedlegget 270034
    Special Edition 2007

gismo
    Der kan du se brutter`n.
    Det skader ikke å prøve noe "nytt" :cool:
    Skal bli morsomt å høre hvordan du liker dette.
    Albummet Rapid Eye Movement er vel deres mest rocka skive.

Lenger ned snakker du varmt om Jon Anderson og Vangelis.
    Prøv førstnevntes soloalbum Olias of Sunhillow.
    Den har jeg på orginal vinyl med utbrettscover og det hele.
    Den er i tillegg mer tilgjengelig en Yes - Relayer.
    Meg om det"

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 270032
    2003

Vis vedlegget 270033
    2005

Vis vedlegget 270034
    Special Edition 2007

gismo
    Der kan du se brutter`n.
    Det skader ikke å prøve noe "nytt" :cool:
    Skal bli morsomt å høre hvordan du liker dette.
    Albummet Rapid Eye Movement er vel deres mest rocka skive.

Lenger ned snakker du varmt om Jon Anderson og Vangelis.
    Prøv førstnevntes soloalbum Olias of Sunhillow.
    Den har jeg på orginal vinyl med utbrettscover og det hele.
    Den er i tillegg mer tilgjengelig en Yes - Relayer.
    Meg om det"
    Ja itte sant broder, den som intet våger intet vinner;)
    Rapid Eye Movement er nok mest rocka og kansje minst i "gamlefar" sin stil:cool:
    Men de to andre setter seg litt her nå syns jeg, mye bra musikk!!

Skal sjekke dette solo albumet med Jon Anderson, liker mye av det han har gjort.
    Takker for tips, kos dere videre i sommervarmen:)

gismo

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.651
    Torget vurderinger
    49
    Stormy monday er knall, her er en annen fin versjon :)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.651
    Torget vurderinger
    49
    Me too ;)
    Og den låta må spilles høyt så skarptromma smeller skikkelig :eek::cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Begynner å lengte etter litt ferie, men ennå denne uka og en til igjen:p
    Men heldigvis meget stille på jobben om dagene, nesten alle har jo nettopp ferie;)

Så derfor kan man jo unne seg litt jobbemusikk....

Flott musikk om årstiden og kjærligheten med litt øyevennelige bilder skader jo itte....:cool:
    Hmmm....begynner musikksmaken og bli påvirket av alderen.....eller kan det være bildene...:rolleyes:;)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.108
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Et godt live-album (nå dessverre på pc-høytalere), men hjemme på Mementoene blir denne stemme sammensetningen nydelig!
    Liker deres samklang og sound:)

Cover.jpg

flac

Anbefaler en lytt om man liker litt lett melodiøs god musikk;)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn