gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har denne fra før, -da hun het DICKow.

Kopi ligger og venter her til neste helg, hvis du er interessert.
    (ikke kommers bruk er lov)

Aftenposten:
    I Norge er det faktisk lov å ta en kopi av en CD du har kjøpt selv. Det er også lov å gi denne kopien til en venn eller slektning.
    Norge i særstilling

I andre land er dette slett ingen selvfølge. Like før jul uttalte en representant for den amerikanske platebransjeorganisasjonen RIAA at det ikke er lov å ta kopi til eget bruk.
    De færreste land har det unntaket som finnes i den norske åndsverklovens paragraf 12, som garanterer borgerne rett til ikke-kommersiell, privat kopiering.
    Har denne blues, syns den er ganske bra jeg:)
    Den nye er nå bestilt;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tenker å skape litt mere plass rundt Memento`ene oppe i hulen:p
    Med kun 3 elekronikk-hovedkomponenter i anlegget nå så er dette lille racket meget nett, solid og stort nok:)
    Da blir Einstein på toppen, Weiss og SB Touch/Kingrex PSUII i hyllen under. Grado, eksterne hardisker etc blir det plass til i skuffene. Enkelt og greit;)
    Bredde 80cm og H/D=45cm.
    Denne ligger i esken oppe nå:)

Rack.jpg

Back to nature, heltre eik!! Itte noe kunststoffer(som f.eks carbon, metall etc) her nei:cool:
    Setter mulig på egnet underlag!

gismo

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Søtt lite rack det der. Og heltre skal en ikke kimse av. Og når tingene veier en peanøtt så er det heller ikke noe problem..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sa heller ikke det. Tvertimot er jeg litt misunnelig, lempe haifai er det værste jeg veit...

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    @ gismo: Hva slags audio physic h.t. hadde du????

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    @ gismo: Hva slags audio physic h.t. hadde du????

mvh
    Hadde Virgo, Scorpio og Sitara/2xREL her oppe i hulen.
    Virgo hadde den mest audiofile-lyden, Scorpio mest partylyd (om AP kan kalles party:cool:) og de små Sitara/2xREL passet godt til hulens størrelse:p

gismo

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Tenkte litt på disse:

kinge2.jpg
    eeh... Litt store. Pris vites ikke, men sikkert over en mill.

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.144
    Sa heller ikke det. Tvertimot er jeg litt misunnelig, lempe haifai er det værste jeg veit...
    DU må trene mer styrke HCS :cool:
    Litt homofile globoider nå, så er jeg tilbake i godt gammelt slag :rolleyes:
    Hvor gjorde jeg nå av eventyrtobakken fra Amsterdam?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.144
    Hallo
    Da begynner sommeren å nærme seg slutten og lufter litt på hifi igjen. Kontakta ha vært dratt ut av veggen 5 uker i sommer og det er alltid like artig å lytte de førtse gangene med nullstilt hode og ører. Bruker fortsatt kortermet og shorts som en stille protest mot at vi går mot kaldere tider.......
    Merker også at kveldene er røvet bort igjen. Må være med på svømming, hockey, badminton og fotball med dertil kamper og turneringer. Ikke å forglemme dugnader, FAU med nye overambisiøse foreldre osv osv. Trenger hobbien vår nå..
    Slutt på surving.
    Håper du nyter ferien i store drag Gismo. Vi sees en gang før jul regner jeg med. Hvis ikke hasjkaker, sild og genever har tatt dreper'n på dere hele gjengen.

Bluesbreaker, ikke glem førstkommende fredag. Mighty Sam og Reiersrud!!! Det kunne jeg ha tenkt meg å sett/hørt, men det kom en båtvakt den natta som koster med 1500 kr å slippe. Da blir det å sitte på brygga og se dum ut (noe jeg forøvrig ikke har problemer med)

Har du stålsatt deg til i kveld Blues???? VI KJÆM..... enten du vill hell itte

RBN
    God tur til Gismo og fruen.

Da er vi to som smyger rundt i stuttbukser og T-skjote RBN :cool:
    Også jeg FORNEKTER at sommeren er over.
    Apropo hasjkaker og genever, så skal jeg se hva jeg kan få gjort med det.
    Jeg drar nemlig på "studietur" med jobben til Amsterdam førstkommende onsdag æfta.
    Hvor mange skal du ha av hver? :rolleyes:

Leser forøvrig med skrekkblandet fryd om alle din opptatthet med unger.
    Jeg grøsser på ryggen, men bør vel passe nebbet.
    Unga må få sunne vaner i tidlig alder vettu. Greit å bruke litt tid på det nå, så kanskje slipper jeg å hente de i grøftekanten natterstid om noen år.
    Vi skal jo ligge på samme hotell neste helg, kwil også forresten, og da kan vi jo dele litt på det du dro med deg fra Amsterdam:cool:
    Du stiller vel i shorts og litt trang OAS T-shirt?

RBN
    Du er inne på noe der RBN.
    På seg selv kjenner man andre :rolleyes:
    Hvor meget skal jeg ta med av eventyrtobakk og genever?
    Fikk med meg et greit lite nybegynner sett fra blomstermarkedet i Amsterdam, så julepresangene til gode venner er sikret.

DSC_5268.jpg

Selvfølgelig stiller jeg i kroppsnære OAS gevanter, og shorts neste helg :cool:
    Alt for å glede dere gutta vet du :rolleyes:

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Hehehe...Ser jo ikke noe i din signatur som trenger styrke power... Bare litt sånn midfai tyngdemessig.. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Hehehe...Ser jo ikke noe i din signatur som trenger styrke power... Bare litt sånn midfai tyngdemessig.. ;)
    Itte sant HC, da må nukk Power`n opp til Botilsrud og min Penthouse-hule da og lette litt på mitt "kompaktutstyr"....;):rolleyes::cool:

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Itte sant HC, da må nukk Power`n opp til Botilsrud og min Penthouse-hule da og lette litt på mitt "kompaktutstyr"....;):rolleyes::cool:

gismo
    Men du HC, du har vel itte forvirra dæ øst for Mjøsa nå...:rolleyes::confused:
    Det er en voldsom aktivitet i luftrommet over her, med x-antall helikoptere etc;):cool:
    De har holdt på og kretset over distriktet vårt hele ettermiddagen......

gismo

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.144
    Litt stemmekontroll til slutt i dag;)

gismo
    Takk brutter`n.
    Pur magi, og ren maktdemonstrasjon.
    Noe sier meg at denne damen er leken i ett og alt.
    Heldig er den som får oppleve det.
    Her må det handles musikk av frøken Ferrel, det er i hvert fall sikkert.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.144

gismo
    Hehehe...plutselig er jeg der for å lette på han Einstein :cool:
    Men alvorlig ment bør jeg lufte dette for Konemor, og ta med på tur tell brutter`n.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hallo
    Da begynner sommeren å nærme seg slutten og lufter litt på hifi igjen. Kontakta ha vært dratt ut av veggen 5 uker i sommer og det er alltid like artig å lytte de førtse gangene med nullstilt hode og ører. Bruker fortsatt kortermet og shorts som en stille protest mot at vi går mot kaldere tider.......
    Merker også at kveldene er røvet bort igjen. Må være med på svømming, hockey, badminton og fotball med dertil kamper og turneringer. Ikke å forglemme dugnader, FAU med nye overambisiøse foreldre osv osv. Trenger hobbien vår nå..
    Slutt på surving.
    Håper du nyter ferien i store drag Gismo. Vi sees en gang før jul regner jeg med. Hvis ikke hasjkaker, sild og genever har tatt dreper'n på dere hele gjengen.

Bluesbreaker, ikke glem førstkommende fredag. Mighty Sam og Reiersrud!!! Det kunne jeg ha tenkt meg å sett/hørt, men det kom en båtvakt den natta som koster med 1500 kr å slippe. Da blir det å sitte på brygga og se dum ut (noe jeg forøvrig ikke har problemer med)

Har du stålsatt deg til i kveld Blues???? VI KJÆM..... enten du vill hell itte

RBN
    God tur til Gismo og fruen.

Da er vi to som smyger rundt i stuttbukser og T-skjote RBN :cool:
    Også jeg FORNEKTER at sommeren er over.
    Apropo hasjkaker og genever, så skal jeg se hva jeg kan få gjort med det.
    Jeg drar nemlig på "studietur" med jobben til Amsterdam førstkommende onsdag æfta.
    Hvor mange skal du ha av hver? :rolleyes:

Leser forøvrig med skrekkblandet fryd om alle din opptatthet med unger.
    Jeg grøsser på ryggen, men bør vel passe nebbet.
    Unga må få sunne vaner i tidlig alder vettu. Greit å bruke litt tid på det nå, så kanskje slipper jeg å hente de i grøftekanten natterstid om noen år.
    Vi skal jo ligge på samme hotell neste helg, kwil også forresten, og da kan vi jo dele litt på det du dro med deg fra Amsterdam:cool:

RBN
    Fikk med meg et greit lite nybegynner sett fra blomstermarkedet i Amsterdam, så julepresangene til gode venner er sikret.

Vis vedlegget 278030

Dette kan bli heftig. Ta med det du klarer å bære og jeg er vel på julegave lista?
    Vi må ta en prat i Gbg. Noe på vei inn her:confused:

HAllo Gismo, Unni plata er wunderbar. Tviler ikke på at det låter bra i loftshulen

R

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

RBN

Vis vedlegget 278030

Dette kan bli heftig. Ta med det du klarer å bære og jeg er vel på julegave lista?
    Vi må ta en prat i Gbg. Noe på vei inn her:confused:

HAllo Gismo, Unni plata er wunderbar. Tviler ikke på at det låter bra i loftshulen

R
    Den live-plata er likanes etter min smak RBN:)
    Godt fornøyd med Guarneri Memento oppe i hulen ja, sånn tilnærmet rette ht på rett sted:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne diskanten skriker itte i øra på meg, men er oppløst og detaljert som få andre jeg har hatt i hus, dette er akkurat på pottkanten riktig nå syns jeg :)

gismo

Vedlegg

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SF Venere 1.5

Disse her har dessverre ikke fått mye spilletid ennå, kun litt sporadisk tilkoblet i ny og ned der de står oppe i hulen (bak Mementoene)
    og fungerer mest som lydabsorbenter:cool:
    Men håper etterhvert å få koblet dem opp mot Rega i stua...... Men overrasker meget positivt de gangene de har gitt lyd fra seg;)

IMG_0611.JPG

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Et par spor fra Tina Dico sitt siste album, varsomt, nært og fredfylt:)
    Nydelig for de som koser seg med denne sjanger. Lyd på høyt nivå!!

Anbefales;)

gismo

Sist redigert:

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Får man prøve å bidra med noe her?
    Har alltid satt stor pris på flotte kvinnelige vokaler, og det dukker stadig opp nye stemmer her jeg ikke har hørt tidligere.
    Derfor får man hive inn noe selv også.
    Gabrielle Aplin var ei dame jeg fikk høre for noen dager siden, og denne har gått igjen noen ganger:

Above & Beyond er ei gruppe som er godt kjent for electronica, men som også har laget et akustisk album som jeg kan anbefale. Det inneholder flere låter som går igjen ofte hos meg. (Live-versjonene på youtube er neimen ikke dårlige de heller)
    Kan jo slenge inn et par eksempler:

(Siste var nå mannlig variant, eh-he.. )
    Håper noe kan falle i smak. :)

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bidrag er selvfølgelig hjertelig velkommen her youh81, spesielt når de ikke inneholder piggtråd-musikk/punk;)
    Gjorde slettes ikke vondt i øra å høre gjennom dine bidrag, så takker så mye!!
    Denne Gabrielle Aplin var ny og spennende for meg, klassikeren The Power Of Love ble flott presentert:)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan ligger det an med lån av andre damer oppi hulen Gizmo ? ;D