gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tidlig opp og full fart mot fjellene og Guernica, byen/tragedien som Picasso foreviget i sitt berømte maleri. Museet var pstengt! Dro tilbake til Bilbao og Guggenheim museet. Stengt! Drar hjem i morgen. Militær planlegging.....

Nytter ikke med søte pikebarn nå! Her er det et krus brennevin og Lee Baines III på pluggene som gjør nytten!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tidlig opp og full fart mot fjellene og Guernica, byen/tragedien som Picasso foreviget i sitt berømte maleri. Museet var pstengt! Dro tilbake til Bilbao og Guggenheim museet. Stengt! Drar hjem i morgen. Militær planlegging.....

Nytter ikke med søte pikebarn nå! Her er det et krus brennevin og Lee Baines III på pluggene som gjør nytten!
    Hehe...stengt alle steder du beveger deg:rolleyes:
    Høhhh.....Dette er ikke noe søtt pikebarn TOMZ, men en nydelig voksen kvinne;);)

gismo

Sofia Karlsson 15-nov Oslo, Bærum kulturhus
    Vi skulle jaggu ha vøri her åsså vi blues:p

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette er jo bare SÅ vakkert, her er Sofia fra svensk tv i en låt av Lars Winnerbäck som han tidligere har gjort nærmest udødelig sammen med Lisa Ekdahl;)

Sofia her:

Lars og Lisa live her...

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Museer er ofte stengt MANDAG ja...
    Jeg har ikke vært i Guernica, men på Guggenheim kom vi oss inn.
    Selvsagt severdig, men det er selve bygningen som gjorde størst inntrykk.
    Den har du nok fått med deg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Museer er ofte stengt MANDAG ja...
    Jeg har ikke vært i Guernica, men på Guggenheim kom vi oss inn.
    Selvsagt severdig, men det er selve bygningen som gjorde størst inntrykk.
    Den har du nok fått med deg.
    Takk! :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da lå denne sølvplata i postkassa i dag, håper jeg får lyttet gjennom denne i kveld;)

regnet_faller_utan_oss-27621960-frntl.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I dag fikk jeg også tettet de to siste hullene i nakemusikken min;):cool:
    Nå er alt som er utgitt bevart i arkivet.

De to siste som manglet var disse, fra 2006 og 2008....

folder.jpg

flac

cover1.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som SF entusiast så må jeg påpeke at det ligger to sett flotte SF Cremona Auditor på børsen nå :cool:;)
    Spennende stativere til prisen:)

SF Cremona.jpg

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått med deg denne da gismo?
    Nytt norsk stjerneskudd.
    Topp på VG-lista.
    Sjøl er jeg litt usikker.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nytt norsk stjerneskudd.
    Topp på VG-lista.
    Nei denne har je itte fått med meg, men trur je hørte ho på tv en kveld her:)
    Må høre litt WiMp tror jeg.

Du får stikke til Mono å høre dette for meg i Horten blues:rolleyes:

• REL´s nye S-Serie subwoofere
    • Sonus Faber Olympica I

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nesten så jeg får lyst til å hente deg å dra nedover gismo... De to overnevnte er meget intr.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når du har fått sniffa nok løsemidler i stua kan du lytte til den dama.. Beroligende for deg det gismo...

gismo4.jpg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Nytt norsk stjerneskudd.
    Topp på VG-lista.
    Dama har hørt for mye på James Blake.

Kjøp heller Stina Nordenstam og nyyyyyyt

Blir det ikke Horten tur på deg Gismo? Selv om jeg skal dit?

R

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Når du har fått sniffa nok løsemidler i stua kan du lytte til den dama.. Beroligende for deg det gismo...

Vis vedlegget 283603
    Her brukes vannbasert så noe sniffing blir det itte i denne omgang HC;)
    Dama du viser oss er kjent her i hulen, har henne i bøter og spann, men det overrasker deg sikkert itte:cool:

Kom nettopp hjem etter en sen kveldvisit i Sundkoien sin "nye" lille hule, så nå er det to huler her i Solør!
    Dette var en meget artig opplevelse og morro faktoren hang med helt ut i bilen....:p
    Skal summere litt mere og skrive noen ord om dette sener M, men i første omgang, detta var jævla artig, overraskende og fett til å være så lite:cool:

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

men i første omgang, detta var jævla artig, overraskende og fett til å være så lite:cool:

gismo

Ikke rart du var populær på Bondelia husmorsskole Gismo...
    ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nytt norsk stjerneskudd.
    Topp på VG-lista.
    Dama har hørt for mye på James Blake.

Kjøp heller Stina Nordenstam og nyyyyyyt

Blir det ikke Horten tur på deg Gismo? Selv om jeg skal dit?

R
    Nei itte denne gangen RBN, je har gapa over litt mye her hjemme og helgene mot adventstiden har for mange "opptatt" anmerkninger;)
    Men det er synd, lenge siden jeg har sett ditt blide åsyn og det hadde vært stas:)
    Kanskje det kan være mulig med en liten "i uke" kveldstur før nissen kommer??

gismo

• Liker
    Reaksjoner: RBN

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Det bør være mulig. Bare send på en melding, så finner vi passende tidspunkt.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kaffe og fridag, hva passer bedre denne morgenen enn denne flotte låten fra AGP;)
    Denne dagen kommer hvert år!!

gismo

Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    *Kremt* hun har da bare åtte soloplater.... + seff. div. på andre sine skiver ;)
    Jeg mangler Reflet i fysisk format.

M

musicus

Gjest
    Som SF entusiast så må jeg påpeke at det ligger to sett flotte SF Cremona Auditor på børsen nå :cool:;)

Vis vedlegget 283422

gismo

Bare sånn for å ärte litt, jeg hadde avtale med en forhandler om ett par slike i graphite, heldigvis hehe ;), holdt ikke selger avtalen så det ble WB Vertex isteden :cool: ...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 283422

gismo

Bare sånn for å ärte litt, jeg hadde avtale med en forhandler om ett par slike i graphite, heldigvis hehe ;), holdt ikke selger avtalen så det ble WB Vertex isteden :cool: ...

mvh
    Da var du heldig musicus, som slapp så lett unna, du skjønner det er itte over ennu, det kommer en dag...:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    M

musicus

Gjest

Vis vedlegget 283422

gismo

mvh
    Da var du heldig musicus, som slapp så lett unna, du skjønner det er itte over ennu, det kommer en dag...:cool:

gismo
    Jeg har riktignok en liten utdannelse i finslöyd, men jeg er nok for glad i fremtidens materialer, The Future is carbon you know, til å ramle inn på det sporet nu, derimot kunne jeg tenkt meg ett anlegg #2 med EAR og Living Voice om mulighetene ble gitt :D ...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    *Kremt* hun har da bare åtte soloplater.... + seff. div. på andre sine skiver ;)
    Jeg mangler Reflet i fysisk format.

Løsemidler skal en passe seg for gismo... Tell til TI nå... ;)
    Regner med at kuleramma er fremme allerede... ;)
    Legger meg flat, je må ha telt en kule to ganger, je har bare 8 album emotikon;)

gismo
    Du skulle dratt singelen hun ga ut i 2010 opp av hatten ;)

M

musicus

Gjest

Vis vedlegget 283603
    [video=youtube;dVehcCuwZeA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dVehcCuwZeA[/video]
    Ärlig talt gutter, mener dere at dette er spennende? har hört litt på dama tidligere og i jazz sammenheng er hu like spennede som ett lite hjerteinnfarkt, ikke blir det bedre av å höre hu voldföre seg på en i utgangspunktet knall låt!.... puhh....der var det sagt, la stormen komme :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 283603
    [video=youtube;dVehcCuwZeA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dVehcCuwZeA[/video]
    Ärlig talt gutter, mener dere at dette er spennende? har hört litt på dama tidligere og i jazz sammenheng er hu like spennede som ett lite hjerteinnfarkt, ikke blir det bedre av å höre hu voldföre seg på en i utgangspunktet knall låt!.... puhh....der var det sagt, la stormen komme :cool:

mvh
    Det var gøtt det tenker je musicus:rolleyes:;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, sjekket selv ikke ut videoen, men ble nysjerrig. Her er vi helt på linje Musicus!!! Audiofil flinkisgreier som radbrekker en legendarisk rockelåt. Makan! Jaja, sikkert en god greie for plysjgutta som sitter og slumrer i sofaen med et glass portvin :cool:

Trekker meg stille og rolig tilbake, skrur lyden høyere på Social Distortion platen jeg spiller, mens jeg krampaktig ønsker at ikke Melody Gardot eller noe sånt har radbrekket dem også :cool:

M

musicus

Gjest

Vis vedlegget 283603

mvh
    Det var gøtt det tenker je musicus:rolleyes:;);)

gismo
    Det er godt du tar det med humör gismo ;) men ja det kjentes litt godt! har som sagt hört litt på henne tidligere og det gir bare ikke fot, hun klasser inn med noen andre kjente og omtalte sangerinner som hylles litt her og der.
    Når det er sagt, så snakker jeg ikke om folks smak, den er heldigvis forskjellig!! :D

Må rette opp skaden og spille Metallica´s orginal versjon her, bare så (u)balansen er gjenopprettet :cool: ...

mvh

M

musicus

Gjest
    Hehe, sjekket selv ikke ut videoen, men ble nysjerrig. Her er vi helt på linje Musicus!!! Audiofil flinkisgreier som radbrekker en legendarisk rockelåt. Makan! Jaja, sikkert en god greie for plysjgutta som sitter og slumrer i sofaen med et glass portvin :cool:

Trekker meg stille og rolig tilbake, skrur lyden høyere på Social Distortion platen jeg spiller, mens jeg krampaktig ønsker at ikke Melody Gardot eller noe sånt har radbrekket dem også :cool:
    Hehehe godt det er fler av oss, måtte selv ty till Metallica´s orginale her for å komme meg igjen :cool: ......

mvh

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.080
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 283603

Beklager, men dette syns jeg var stusselige greier...
    For meg ble det verken fugl eller fisk. Jeg liker litt mer trykk og atmosfære.
    For å si det som kameraten min på 80-tallet; spell rock, meinn spell høgt!

Men Gismo; hva hørte du egentlig på i går kveld? ;)..

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men herre gud da gutter, livet er da mye mer enn bare "rock og fot":rolleyes::cool:
    Det er så mye varsom fin og sær musikk som ikke nødvendigvis gir fot.... men gode vibber i sjel, sinn og tanker!
    Vi kaller dette modning gutter, om all musikk må være fysisk både i form og tilnærming så ville jeg hatt et snevert og ensartet (enformig) arkiv oppe i hulen:D:rolleyes:

Det er mulig å gå sånne voksenopplæringskurs hvor man kan lære seg evnen til å åpne sitt sinn og horisont ;)
    Anbefales før man mister evnen til å ta til seg lærdom...:cool::cool:

gismo

Edit: Ja jeg hørte noen småtasser i går som var meget artig å høre M!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn