gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Men herre gud da gutter, livet er da mye mer enn bare "rock og fot":rolleyes::cool:
    Det er så mye varsom fin og sær musikk som ikke nødvendigvis gir fot.... men gode vibber i sjel, sinn og tanker!
    Vi kaller dette modning gutter, om all musikk må være fysisk både i form og tilnærming så ville jeg hatt et snevert og ensartet (enformig) arkiv oppe i hulen:D:rolleyes:

Det er mulig å gå sånne voksenopplæringskurs hvor man kan lære seg evnen til å åpne sitt sinn og horisont ;)
    Anbefales før man mister evnen til å ta til seg lærdom...:cool::cool:

gismo
    hehe, joda, det finns noen damer som synger med hjerte og smärte, eller sjel som jeg ville sagt det, men det er liten gjeng, speciellt jazz damer, som faller i samme kategori som denne dama. Det står noen av de i hylla her, men heldigvis, finns det flere som gir de rette stemningene og nytelsene som du etterlyser :cool: ....

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sånn sett er det enda verre å kødde med Elvis!
    Noe hun her gjør veldig bra.
    Burton på gitttarr.

Meget bra lyd på plata (Kirkelig kulturverksted)

[video=youtube;m-Z9iKOMgrI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=m-Z9iKOMgrI[/video]

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan gutter

Hva med en liten sang av alltid lystige Nick Cave?
    Spilte denne så vegger og gulv svaiet i natt. Heeerlig

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Morro klossene!!

Var en tur og hørte litt på Acoustic Energy AE1 ht som herr Sundkoien har satt opp i sin egen "lille hule".
    De er små, de er matt sorte, de står på meget kledelige stativer i samme matt sorte finish, rett å slett små stilig;)
    De er bestykket med en 4,5" mellomtone/bass (keramikk/metall) og en 1" dome (metall), to frontrettede bassporter og en massiv kasse i 22mm MDF. "Knakke på" trikset gav ingen resonans, det hørtes ut som "hel ved" :D

IMG_2657.jpg

Pga av 60cm høyde på stativene og ht begrensede høyde (30cm-) så justerte vi spikes så my ned i bakkant og opp i framkant som det var mulig, dette gav en flott "retning" og helning på småtassene, dette ble mer riktig lydmessig også:)

For øyeblikket er det en Creek Classic 5350se som motor og en Exposure CD2010S som kilde, kabler kommer fra Sounstring og Kimber.
    Det spilles sølvplater i denne hulen.

Så var det lyden....jeg var tidlig ute her, de hadde nok itte fått anne noen få timer spilletid siden de ble plukket nye ut av esken, men uansett det var mannsvokal som ble spilt først (Mink deVille) med noen rolig låter.
    Det første som slo meg, dette var jo en "stor lyd" til å komme fra disse småtassene.
    Vokalen kom godt frem og ut av kassene og de kunne blomstre med god frodighet nedover helt til det sa stopp. Men de gikk lenger ned enn hva jeg hadde forventet! På denne innspillingen kunne jeg ikke høre noe skarphet i øvre mellomtone/topp, men det skulle komme:p

For da vi gikk over til kvinnevokaler så ble det litt mere trøbbel i øvre mellomtone/topp, ikke på alt men på enkelte innspillinger/låter kunne dette høres ganske tydelig.
    Men vil tro at innspilling og kanskje annen amp vil kunne rette på dette:)
    Men mellomtonen som helhet var fortsatt godt ute av kassene, damene kom flott til/mot meg (som jeg liker:cool:) og lyden bar preg av klarhet og gode detaljer. Fourplay f.eks var meget flott og behagelig å høre på.

Så litt mere fart...å hurra mæ væl for en hurtighet disse byr på nedover, her fikk til å med B. Bromberg med sitt eksplosive bass-spill trøbbel med å holde følge med sæ sæl;);) De går jo itte ned i kjelleren, men det er morro så lenge det varer!
    Hurtighet og plutslighet tilsier jo ofte god dynamikk og ja da....her smalt det med det samme fyrstikka var i nærheten av lunta :D
    Så Sundkoien har startet nyttårsfeiringa i god tid!

IMG_2660.jpg

Så til helheten, dette er jo ikke et "fullverdig" lydbilde, både bredden, dybden og høyden er tegnet større av andre oppsett, men til sitt bruk, i det rommet det står er dette "gær artig" M :D Her vil du bruke fler timer enn du forutser trur nå jeg da:):)
    Takker for en hyggelig lytt og god kaffe;)

gismo

Edit: Må tilføye at disse kan spille grisehøyt, bassportene blåste helt bort i sweetspot!!!

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg snubbla over et DIY prosjekt her på sentralen som fikk meg til å sperre opp øya litt:)
    Disse står vist på Toten et sted og var vel fredigstilt for en meget god stund siden.
    Men at dette er flott er det ikke tvil om, vet ikke noe om hvordan de spiller, men fikk litt SF-feeling på finish og stil:cool:
    Uansett, de trenger å vises frem, så jeg smekker dem ut her jeg :D

M38.jpg

gismo

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    *Kremt* hun har da bare åtte soloplater.... + seff. div. på andre sine skiver ;)
    Jeg mangler Reflet i fysisk format.

Løsemidler skal en passe seg for gismo... Tell til TI nå... ;)
    Regner med at kuleramma er fremme allerede... ;)
    Legger meg flat, je må ha telt en kule to ganger, je har bare 8 album emotikon;)

gismo
    Som den godt modnede karen jeg er, måtte jeg legge en stein sammen med hver CD, for å klare å telle opp....

Og den stormen du regnet med kom, ja hva skal en si....?
    Tror vi som foretrekker noe mer variert en hamringen til Lars Ulrich, heller foretrekker en slik storm;

Gutta får høre litt på et par av de andre skivene til Nah.
    Oki, ferdig med henne nå ;)
    (ikke her altså)

gismo; hvor fant du Reflet?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Legger meg flat, je må ha telt en kule to ganger, je har bare 8 album emotikon;)

gismo
    Som den godt modnede karen jeg er, måtte jeg legge en stein sammen med hver CD, for å klare å telle opp....

Tror vi som foretrekker noe mer variert en hamringen til Lars Ulrich, heller foretrekker en slik storm;

(ikke her altså)

Hehe...du brukte steiner ja, det forklarer at du fikk rett:cool:
    Ja itte sant, endelig en fornuftig herre mann i en moden kropp, hør litt på flere av Nah før dere skriker ulv gutter;)
    Jeg har nok lånt Reflet, rippet den og levert den tilbake (er vel itte lov å si sånt, men er en ærlig mann!) emotikon:)
    Hadde også noen selv som jeg rippet og solgte unna i den "store omleggingen" , noe jeg forøverig ikke angrer i dag, lever godt med flac-arkiv her hjemme!!
    Flott med støtten om at musikk er mye mer enn hva mange her inne velger å spille mest av:rolleyes:

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Står på Kolbu de der Gismo.. Slett ikke hakkendes galt det de får til...Og finsihen er überfet...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En liten i samme style som Metallicadama ;)

God Helg gismo ;)

M

musicus

Gjest

gismo

(ikke her altså)

Ja itte sant, endelig en fornuftig herre mann i en moden kropp, hør litt på flere av Nah før dere skriker ulv gutter;)
    Jeg har nok lånt Reflet, rippet den og levert den tilbake (er vel itte lov å si sånt, men er en ærlig mann!) emotikon:)
    Hadde også noen selv som jeg rippet og solgte unna i den "store omleggingen" , noe jeg forøverig ikke angrer i dag, lever godt med flac-arkiv her hjemme!!
    Flott med støtten om at musikk er mye mer enn hva mange her inne velger å spille mest av:rolleyes:

gismo
    Næh, Nah er hørt ved flere omganger og er å blir kjedelig, tar heller litt Arne Nordheim da, det er idet minste orginalt :cool: ...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

(ikke her altså)

gismo
    Næh, Nah er hørt ved flere omganger og er å blir kjedelig, tar heller litt Arne Nordheim da, det er idet minste orginalt :cool: ...

mvh
    Nå blir jeg bare tungpusta og litt oppgitt musicus, jeg hadde faktisk en aning mer tro på ditt "vidsyn" enn de øvrige besøkende her:rolleyes:
    Men nei da...samme ulla hele gjengen:cool:;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte Ina Wroldsen på Senkveld i dag. Var vel ikke helt min musikksjanger, og generelt liker jeg helst en rusten mannsrøst, men dette var spesielt og virkelig bra!!! Hun hadde et stemmeregister av en annen verden. Kjenner jeg deg rett har du vel full kontroll på henne......

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hørte Ina Wroldsen på Senkveld i dag. Var vel ikke helt min musikksjanger, og generelt liker jeg helst en rusten mannsrøst, men dette var spesielt og virkelig bra!!! Hun hadde et stemmeregister av en annen verden. Kjenner jeg deg rett har du vel full kontroll på henne......
    Ingen kontroll på denne dama, hørte ikke hennes låt en gang dessverre TOMZ, men ser det falt litt i smak:rolleyes:
    Må vel sjekke litt her da:confused:

gismo

M

musicus

Gjest

(ikke her altså)

gismo

mvh
    Nå blir jeg bare tungpusta og litt oppgitt musicus, jeg hadde faktisk en aning mer tro på ditt "vidsyn" enn de øvrige besøkende her:rolleyes:
    Men nei da...samme ulla hele gjengen:cool:;);)

gismo
    hehe...om ikke Arne vs Nah er vidsynt så vet vel ikke jeg, ikke mange som hadde valgt slik ;) hehe...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En regntung dag, med maling i stua og tett med kaffepauser;)
    Fredfull og nydelig musikk til arbeidet passer perfekt i dag, og denne her er bare så flott:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå er druge 7 timer med malekost og gardintrapp avsluttet (fa.. så kjedelig..) ;)
    Men fikk smaken på dette her for noen uker siden, skit gøtt øl i passelige store bokser:cool:
    Så min kjære kom hjem med 3 st sånne til han "far", så her we go:)

IMG_0943.JPG

Bare så herlig gøtt :D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser at et sett av "noe av det bedre" på stativ.... ligger ute til salg nå:)
    Ja.... hva venter dere på da...:rolleyes::confused:;)

fd96ee8cf8b60517955c874ef445ba8a.jpg

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette er vel høyttalere for deg gismo.. Ikke for oss andre.. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For egen del tar det nok en stund til stativ ht blir aktuelt...De har nøyaktig som fotavtrykket som en gulvstående så det med å spare plass blir bare tull..Men at noen av de spiller forykende bra, bla dine gismo, skal ikke underslås...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    For egen del tar det nok en stund til stativ ht blir aktuelt...De har nøyaktig som fotavtrykket som en gulvstående så det med å spare plass blir bare tull..Men at noen av de spiller forykende bra, bla dine gismo, skal ikke underslås...
    Jeg både forstår deg og skjøner deg på dette HC, det tok meg maange år "å tørre" dette på alvor, bortsett fra noen sporadiske kortere perioder der jeg hadde noen stativere innom.
    Men med bakgrunn i hvor anlegget står i dag (blir nok trolig stående der lenge) og sammen med noen meget gode opplevelser med "gode" stativere i demo sammenheng så våknet tanken;)

Men om jeg skulle tørre.....ja da skulle jeg ha nettopp SF Guarneri Memento, og da disse plutselig var tilgjengelig, ja da var det bare å hoppe i det!!
    Har ikke angret et minutt siden påsken i år:p
    Om anlegget blir stående der det står, så blir det ikke andre før jeg event "oppgraderer" (pga alder) til SF Guarneri Evolution vil jeg tro:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Starter litt tidlig i år, vi hadde jo første snøfallet tidligere i uka så hvorfor itte;)
    Dette er ikke at album med julesanger men et album med sanger om denne årstiden vi går i møte.
    Og med den mykhet og ferdighet denne dama gjør dette, er det en fryd å høre:)

Front.jpg

flac

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja ja...de "lokale" messefarer`ne er slitne og stille skjønner jeg, er dere skuffet eller sitter dere å teller kroner til nytt:rolleyes:
    En liten natt-låt før senga her;)

regnet_faller_utan_oss-27621960-frntl.jpg

flac

Likte Sofia`s nye jeg:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ble mye U2 på slutten av maleøkta i dag;);)
    Ærbe glir lett til deres låter..

gismo

Sist redigert:
    C

Cyber

Gjest
    Starter litt tidlig i år, vi hadde jo første snøfallet tidligere i uka så hvorfor itte;)
    Dette er ikke at album med julesanger men et album med sanger om denne årstiden vi går i møte.

Vis vedlegget 284200
    flac

gismo
    Var fin denne, kurant lyd også. Det er vel Rounder Records?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat.
    Så sant som det er sagt.
    Skoesker er trendy bare i Glåmdalen.

Olympica 1 låt dog ikke verst i Horten.
    Blant det bedre og friskeste.
    REL`en hadde (som vanlig:cool:) litt for frie tøyler etter manges smak...
    Ayre ampen og Ayre DAC fikk dog prisen på anlegget til å fly i været og bikka hvertfall 160. 000 ++

Det mest interessante synes jeg kom fra et firma som heter Swissonor.
    Deres B.A.C.H. høyttalere sammen med modda Thorens og Ortofon var det som tiltalte meg mest.
    Også med billige pick uper som 2M red og Quintet red. Spilte også på spolebånd,-meget bra.

Bass Adjustable Coaxial Horn with 12” driver
    Spilte stort og uanstrengt.
    Selvsagt på rørforsterkere.

Anlegget med Stenheim/Viola/ Zensati spilte Infected Mushroom som en russebuss og vel så det...
    Vil ikke bytte med det jeg har, så jeg spurte ikke om pris...

Noe av utstyret:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 284200
    flac

gismo
    Var fin denne, kurant lyd også. Det er vel Rounder Records?
    Den jeg har er utgitt på Decca cyber.
    God lyd på den jeg har i flac-arkivet:)

gismo

C

Cyber

Gjest
    Hmm, trodde hun var på Rounder, mulig de bare distribuerer.

Inspirert av deg spilles denne nu, flott stemme.

51wJq-X003L.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jul allerede?

Ser du spiller julesanger.
    Tror arkivet er for lite gismo:p

Sist redigert:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Akkurat.
    Så sant som det er sagt.
    Skoesker er trendy bare i Glåmdalen.

Olympica 1 låt dog ikke verst i Horten.
    Blant det bedre og friskeste.
    REL`en hadde (som vanlig:cool:) litt for frie tøyler etter manges smak...
    Ayre ampen og Ayre DAC fikk dog prisen på anlegget til å fly i været og bikka hvertfall 160. 000 ++

Det mest interessante synes jeg kom fra et firma som heter Swissonor.
    Deres B.A.C.H. høyttalere sammen med modda Thorens og Ortofon var det som tiltalte meg mest.
    Også med billige pick uper som 2M red og Quintet red. Spilte også på spolebånd,-meget bra.

Bass Adjustable Coaxial Horn with 12” driver
    Spilte stort og uanstrengt.
    Selvsagt på rørforsterkere.

Anlegget med Stenheim/Viola/ Zensati spilte Infected Mushroom som en russebuss og vel så det...
    Vil ikke bytte med det jeg har, så jeg spurte ikke om pris...

Noe av utstyret:

Heisan Gismo
    Blues oppsummerer gårsdagen ganske godt. Du gikk ikke glipp av det helt store.
    Jeg okkuperte stolen i midten på første rekke ganske lenge i Swissonor rommet. De spilte også på innstegsmodellen, liten toveis. Der jeg satt spilte den også ganske så fantastisk. Absolutt et merke man bør ha i bakhodet.

Mvh
    R

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn