gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har tre stykker av Junkiene. En strålende, en mellomgod og en kjedelig..... Revisited er den mellomgode. Sorry, blues :)
    Lucinda ligger inne med 4 stykker.
    Begge deler er jo godkjent pikemusikk, men vi må vel spe på med karer som er litt mer rustne i røret!

Skal parkere fruen og gutten på flyet om et par timer. Stikker deretter oppom Rhapsody og kikker på hva vi kan forvente. Legger ut en teaser i ettermiddag.

Blir det ikke noe horn og rør så er det relativt uintr... hehehe... 8)
    Tror det er en god sjanse for at du går på en smell ;) De eneste sjansene jeg kan tenke meg er en pusling fra Audio Valve og/eller Zero 1 (som jeg gjerne skulle ha hørt).

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne kjøpte du og Helene da vi var på tur i helga RoDa :cool:
    Tror det var et ok kjøp je ;);)

Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7705
    Full-HD, 4xHDMI, UltraSlim, Internet@TV, WiFi Ready, DLNA, DVB-T/C/S,

gismo

Vedlegg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.772
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror 63 boller er bedre enn 63 tommer.
    Nå skal TV`n ut av bluesstua!
    Må bare få det jeg ønsker meg til jul først.

I saw golden eagles and white tigers.
    (Jimmy)
    I
    found myself laying between two giant pyramids.
    (Cathy)
    Wow, I can feel the earth and the planets.
    (Andy)
    Det er som je sveve over krakken je sitt på.
    (gismo)

Her kan vi med fullt alvor legge til at Geneverpromillen var meget beskjeden!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Also WIFE ready:
    Tror fruen hadde hatt stor glede av disse gismo:
    Trolig blues, men nesten umulig å formidle den opplevelsen je hadde (har prøvd i kveld..) og da er je itte helt sikker....
    Kanskje ho ville tatt 63 tommer i stede, i sin uviten om hva 63 boller ville ha gitt henne;):cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tror 63 boller er bedre enn 63 tommer.
    Nå skal TV`n ut av bluesstua!
    Må bare få det jeg ønsker meg til jul først.

I saw golden eagles and white tigers.
    (Jimmy)
    I
    found myself laying between two giant pyramids.
    (Cathy)
    Wow, I can feel the earth and the planets.
    (Andy)
    Det er som je sveve over krakken je sitt på.
    (gismo)

Her kan vi med fullt alvor legge til at Geneverpromillen var meget beskjeden!
    Helt korrekt blues.....I am...resten er historie;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Also WIFE ready:
    Trolig blues, men nesten umulig å formidle den opplevelsen je hadde (har prøvd i kveld..) og da er je itte helt sikker....
    Kanskje ho ville tatt 63 tommer i stede, i sin uviten om hva 63 boller ville ha gitt henne;):cool:

gismo
    Ikke helt lett det der, men man skal heller ikke kimse av muligheten av å kunne bolle med 63 stykker.....

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Also WIFE ready:

gismo
    Ikke helt lett det der, men man skal heller ikke kimse av muligheten av å kunne bolle med 63 stykker.....
    Hehe...så langt rakk je itte tenke TOMZ....går litt seint her ennå :cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Also WIFE ready:

gismo

gismo
    Regnet med du fremdeles slikket sårene etter helgene :) Tråden din har jo gått på tomgang ift hva jeg er vant til :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt "ukorrekt" damestemme med sjel fra et hardt liv får avslutte denne dagen;)

Front.jpg

flac

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Etter en forholdvis hard helg er en fridag velkommen:)
    Kaffe på`n far og melk til pusene, huset for oss sjæl....tror je skal sette sammen mitt SolidTech rack i dag;)
    Men først litt musikk, morgenstund er god musikk stund....

Front.jpg

flac

Denne er jo grei og itte så komplisert....

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Ser det har skjedd stor utskiftinger i anlegget siden jeg var aktiv på forumet, så godt som hele anlegget på gutterommet er byttet ut. Er kun SB som har overlevd utskiftingen det siste 1 - 1 1/2 året, om jeg ikke ser feil. Leste din beskrivelse av Weiss dac202, så det blir en jeg mulig må sjekke ut denne før endelig valg blir tatt.
    Hva har du merket av lyd forbedringer ved og skifte ut strømforsyning til SB til PSUII? Har selv valgt at jeg skal forsette og bruke SB så litt nysgjerrig på dette:rolleyes:

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser det har skjedd stor utskiftinger i anlegget siden jeg var aktiv på forumet, så godt som hele anlegget på gutterommet er byttet ut. Er kun SB som har overlevd utskiftingen det siste 1 - 1 1/2 året, om jeg ikke ser feil. Leste din beskrivelse av Weiss dac202, så det blir en jeg mulig må sjekke ut denne før endelig valg blir tatt.
    Hva har du merket av lyd forbedringer ved og skifte ut strømforsyning til SB til PSUII? Har selv valgt at jeg skal forsette og bruke SB så litt nysgjerrig på dette:rolleyes:

roeng2
    Hei roeng2.

Først velkommen tilbake i gamet;) Itte lett å bli kvitt denne "sykdommen":cool:
    SB Touch er fortsatt på plass og ikke funnet så mange "greiere" alternativer, pris sett opp mot prestanda (via flac) er nærmest uslåelig.
    Ellers har det blitt en Weiss, om man skal grave dypt i materialet er nok denne en av de bedre, den er ikke spektakulær på noen måte, oppfører seg sømmelig men er en mester på å finne alt som er tiltenkt å finne på en innspilling.
    Så den er ok å matche med noe mer livat på forsterker siden.
    Derfor ble det Einstein (rør/trans) hybrid, en gammal drøm som ble realisert.
    Så ble også en enda eldre drøm virkelighet her rundt påsketider, da var et strøkent sett SF Guarneri Memento i min favoritt graphite finish ledige for ny eier, de ble derfor mine;)
    Så jo da, det har skjedd en del og absolutt til det bedre, en litt "blodfattig historikk" er avsluttet:cool:

PSUII som du nevner gjør noen små forskjeller, ikke forvent deg "en ny verden", men litt sortere bakgrunn og en liten dose mere dynamikk kan jo anes ved bytte fra "veggvorta" til denne. Åsså er jo flott å se på i racket;);)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    Hei roeng2.

SB Touch er fortsatt på plass og ikke funnet så mange "greiere" alternativer, pris sett opp mot prestanda (via flac) er nærmest uslåelig.
    Ellers har det blitt en Weiss, om man skal grave dypt i materialet er nok denne en av de bedre, den er ikke spektakulær på noen måte, oppfører seg sømmelig men er en mester på å finne alt som er tiltenkt å finne på en innspilling.
    Så ble også en enda eldre drøm virkelighet her rundt påsketider, da var et strøkent sett SF Guarneri Memento i min favoritt graphite finish ledige for ny eier, de ble derfor mine;)
    Så jo da, det har skjedd en del og absolutt til det bedre, en litt "blodfattig historikk" er avsluttet:cool:

PSUII som du nevner gjør noen små forskjeller, ikke forvent deg "en ny verden", men litt sortere bakgrunn og en liten dose mere dynamikk kan jo anes ved bytte fra "veggvorta" til denne. Åsså er jo flott å se på i racket;);)

gismo

Kan man egentlig bli kurert fra denne sykdommen?
    Ja SF i graphite finish er noe av det lekreste som finnes når det kommer til høyttalere. SF står på listen over hva som ønskes utprøvd i min stua, men de modellene jeg ser på er vel dyre så det må bli brukt. Og lite av slik og finne pr. nå på markedet og etter 20 nov er jeg uten høyttalere da minne 1027Be blir solgt sammen med hemmekino anlegget. Av de som er på brukt markedet nå er Tannoy DC10, Elac FS 409 og Marten miles III å vurdere. Fruen er ikke spesielt begeistret for DC10 så den går nok ut.

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

roeng2
    Hei roeng2.

gismo

Kan man egentlig bli kurert fra denne sykdommen?
    Ja SF i graphite finish er noe av det lekreste som finnes når det kommer til høyttalere. SF står på listen over hva som ønskes utprøvd i min stua, men de modellene jeg ser på er vel dyre så det må bli brukt. Og lite av slik og finne pr. nå på markedet og etter 20 nov er jeg uten høyttalere da minne 1027Be blir solgt sammen med hemmekino anlegget. Av de som er på brukt markedet nå er Tannoy DC10, Elac FS 409 og Marten miles III å vurdere. Fruen er ikke spesielt begeistret for DC10 så den går nok ut.

roeng2
    Om du leser litt i denne tråden etter vårt besøk i Hilversum denne helgen er det vel noen inntrykk av nettopp Marten Miles III å finne der. TOMZ her inne har en par av disse i sitt flotte oppsett;)

http://www.hifisentralen.no/forumet/jeg-har-va-rt-pa-besa-k-hos/75355-besa-k-i-hilversum.html

Flotte og velspillende ht etter min mening:)

gismo

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hva drev dere egentlig på med i Hilversum???
    Man spiser mat av dype tallerkener. Var det mye "krydder" i mat og drikke?
    Du kan fortelle alt til onkel R vet du..

gismo
    Regnet med du fremdeles slikket sårene etter helgene :) Tråden din har jo gått på tomgang ift hva jeg er vant til :)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ok, got it. Trodde kwil var mer underfundig.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva drev dere egentlig på med i Hilversum???
    Man spiser mat av dype tallerkener. Var det mye "krydder" i mat og drikke?
    Du kan fortelle alt til onkel R vet du..

gismo
    Det siger vel på litt her etterhvert RBN:rolleyes:;)

http://www.hifisentralen.no/forumet/jeg-har-va-rt-pa-besa-k-hos/75355-besa-k-i-hilversum.html

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spennende dager når man har fått nytt:)
    Mye bra musikk som skal vurderes ennå en gang.......og som bare blir ennå bedre;):D

gismo
    Godt å høre at Weiss lever opp til forventningene. Hvis du blir lei av den, kan du bare gi lyd fra deg......
    Satt å svippet litt bakeover i til her, starten 2014...må bare fortelle deg at jeg itte er i nærheten av dette ennå Ulf-B;);)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SolidTech tilbake i hulen...

I dag har jeg endelig fått montert mitt nye Solid Tech Radius rack:)
    Alt ut av det gamle og inn i nytt, ble ganske fint dette lille racket da man itte trenger mer!

rack4.jpg

Ble veldig luftig rundt Memento`ene også så dette lover veldig godt for lyden:D
    Har satset på Vibrapods under Einstein og Weiss denne gangen, men tror jeg skal prøve noe annet enn medfølgende spikes under selve racket.
    Brukte BDR cones under det STR jeg hadde tidligere, men ser at disse ikke selges lenger av Høium?
    Noen som vet hvem som har dem nå, eller aller best, noen som har 4 stk de vil selge:confused:;)

Skal forsøke å ta bilde, men bør nok vente på dagslys da jeg kun besitter en iPhone....

gismo

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.039
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Høres bra ut :cool: håper vi snart for noen bilder fra oppsettet med nytt rack

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alt ut av det gamle og inn i nytt, ble ganske fint dette lille racket da man itte trenger mer!

Vis vedlegget 288677
    Har satset på Vibrapods under Einstein og Weiss denne gangen, men tror jeg skal prøve noe annet enn medfølgende spikes under selve racket.
    Brukte BDR cones under det STR jeg hadde tidligere, men ser at disse ikke selges lenger av Høium?
    Noen som vet hvem som har dem nå, eller aller best, noen som har 4 stk de vil selge:confused:;)

Skal forsøke å ta bilde, men bør nok vente på dagslys da jeg kun besitter en iPhone....

gismo
    Tror jeg sto på venteliste over ett år hos Høium for pucks og cones. Vet ikke om grunnen til at han sluttet var i beste fall upålitelig etterforsyning. Jeg var etter lang tid heldig å finne mine på bruktmarkedet. Tror ikke det er noen i Norge som fører dem, så i tilfelle må du nok i gang med netthandel fra det store stygge utlandet.

Dra nå opp mobilen og få lagt ut et bilde av oppsettet!

Forresten skal ta meg en tur på loftet kanskje jeg har noen på lur......

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 288677

gismo
    Tror jeg sto på venteliste over ett år hos Høium for pucks og cones. Vet ikke om grunnen til at han sluttet var i beste fall upålitelig etterforsyning. Jeg var etter lang tid heldig å finne mine på bruktmarkedet. Tror ikke det er noen i Norge som fører dem, så i tilfelle må du nok i gang med netthandel fra det store stygge utlandet.

Dra nå opp mobilen og få lagt ut et bilde av oppsettet!

Forresten skal ta meg en tur på loftet kanskje jeg har noen på lur......
    Je trur itte je la igjen noe der TOmZ....:cool:;):rolleyes:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, var stuereint i sovegemakkene, men hadde likevel 3 stk cones på lur. Det pusleanlegget ditt trenger vel ikke nødvendigvis fire...... :cool: Hvis du trenger dem kan jeg sende dem oppover, hvis ikke bruker jeg dem sikkert selv når PSUen min skal på gulvet.

Nøttespørsmål. Skulle skru ut det ødelagte høyttalerelementet. Passet ikke med stjernetrekker og heller ikke med umbrako. Ser ut som skruene er sekskantet. Hva heter den type skrutrekker jeg må få tak i?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe, var stuereint i sovegemakkene, men hadde likevel 3 stk cones på lur. Det pusleanlegget ditt trenger vel ikke nødvendigvis fire...... :cool: Hvis du trenger dem kan jeg sende dem oppover, hvis ikke bruker jeg dem sikkert selv når PSUen min skal på gulvet.

Nøttespørsmål. Skulle skru ut det ødelagte høyttalerelementet. Passet ikke med stjernetrekker og heller ikke med umbrako. Ser ut som skruene er sekskantet. Hva heter den type skrutrekker jeg må få tak i?
    Er nok Torque TOMZ:)
    De BDR cones trenger du sikkert sjøl TOMZ, je skar heller forlange å få igjen de fire HCS kjøpte av meg for en lang tid tilbake:cool::rolleyes:

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn