gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Evnt bör du teste ut disse å sette racket på gismo, jeg har testet BDR, Finite og you name it, mange varianter!! men disse kombinerer hardt og myk avkobling, det beste fra to verdener tror de finns hos AudioAktören i Horten...

Quadraspire_qx7(1).jpg

The Quadraspire QX7 utilises a stainless steel base, with an absorbtion material sanwiched between the spike absorber to neutralise the adverse effects arising from contact vibration resonance and improve sound quality and acoustic insulation.

Her ett bilde fra mitt tidligere rack.
    QK7.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, var stuereint i sovegemakkene, men hadde likevel 3 stk cones på lur. Det pusleanlegget ditt trenger vel ikke nødvendigvis fire...... :cool: Hvis du trenger dem kan jeg sende dem oppover, hvis ikke bruker jeg dem sikkert selv når PSUen min skal på gulvet.

Nøttespørsmål. Skulle skru ut det ødelagte høyttalerelementet. Passet ikke med stjernetrekker og heller ikke med umbrako. Ser ut som skruene er sekskantet. Hva heter den type skrutrekker jeg må få tak i?
    Er nok Torque TOMZ:)
    De BDR cones trenger du sikkert sjøl TOMZ, je skar heller forlange å få igjen de fire HCS kjøpte av meg for en lang tid tilbake:cool::rolleyes:

gismo
    Takker :) Googlet det og fant Torx, men alltid greit med to skrivemåter når jeg skal få nederlenderne til å skjønne det ;) Faen til greier, hadde tenkt å hive meg rundt i dag :mad: Tålmodighet er et helvete!

Ser at det jeg skrev kunne misforstås. Hvis du klarer deg med tre stykker, sender jeg dem oppover i morgen. Hvis du lar dem ligge å slenge i påvente av at du en eller gang får tak i en til....ja da kan du ha det så godt :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe, var stuereint i sovegemakkene, men hadde likevel 3 stk cones på lur. Det pusleanlegget ditt trenger vel ikke nødvendigvis fire...... :cool: Hvis du trenger dem kan jeg sende dem oppover, hvis ikke bruker jeg dem sikkert selv når PSUen min skal på gulvet.

Nøttespørsmål. Skulle skru ut det ødelagte høyttalerelementet. Passet ikke med stjernetrekker og heller ikke med umbrako. Ser ut som skruene er sekskantet. Hva heter den type skrutrekker jeg må få tak i?
    De BDR cones trenger du sikkert sjøl TOMZ, je skar heller forlange å få igjen de fire HCS kjøpte av meg for en lang tid tilbake:cool::rolleyes:

gismo
    Takker :) Googlet det og fant Torx, men alltid greit med to skrivemåter når jeg skal få nederlenderne til å skjønne det ;) Faen til greier, hadde tenkt å hive meg rundt i dag :mad: Tålmodighet er et helvete!

Ser at det jeg skrev kunne misforstås. Hvis du klarer deg med tre stykker, sender jeg dem oppover i morgen. Hvis du lar dem ligge å slenge i påvente av at du en eller gang får tak i en til....ja da kan du ha det så godt :cool:
    Selfølgelig er det Torx, beklager que :cool: (var i utlandet i helga serru..)
    Sånt har blitt så vanlig at disse haves på mange steder sånne sett med diverse størrelser, du har itte en habil bensinmakka i nærheten da TOMZ, eller kjøpesenter som holder oppe lenge?
    Jeg trenger fire, en under hvert bein på racket, så da må jeg ha alle fire ....sjøl om jeg har et skrantint filleanlegg:cool::rolleyes:
    Om je itte får tak i så har du større nytte av 3 tenker je:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Evnt bör du teste ut disse å sette racket på gismo, jeg har testet BDR, Finite og you name it, mange varianter!! men disse kombinerer hardt og myk avkobling, det beste fra to verdener tror de finns hos AudioAktören i Horten...

Vis vedlegget 288704

The Quadraspire QX7 utilises a stainless steel base, with an absorbtion material sanwiched between the spike absorber to neutralise the adverse effects arising from contact vibration resonance and improve sound quality and acoustic insulation.

Her ett bilde fra mitt tidligere rack.
    Vis vedlegget 288705

mvh
    Takker for tips musicus, får se hva jeg går for;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser du er rackmontør og ikke maler eller snekker i dag. Høss ska du bli ferdi te jul?:p
    I gamle dager banka vi spikesene ned i parketten med slegge eller vi brukte slike:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

TOMZ holdt billigsalg for meg, og denne ble med hjem. Fin CD.:)
    Går andre runda nå. Misser all trimmen uten vinylsnuinga. Ikke bra.
    Som vi vet var jeg ørlite overvekt på flyet fra Schiphol.
    Historien er faktisk sann.
    Da gismo og jeg skulle gå av flyet ble vi holdt igjen foran fordi flyet ikke skulle bikke med nesen i været.
    Det var sikkert 60 mennesker i bakenden...
    Det blir ei stusselig vegetarjul...

De skulle tatt med seg litt skikkelig ballast fra hedmarkskogen.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

TOMZ holdt billigsalg for meg, og denne ble med hjem. Fin CD.:)
    Går andre runda nå. Misser all trimmen uten vinylsnuinga. Ikke bra.
    Som vi vet var jeg ørlite overvekt på flyet fra Schiphol.
    Historien er faktisk sann.
    Da gismo og jeg skulle gå av flyet ble vi holdt igjen foran fordi flyet ikke skulle bikke med nesen i været.
    Det var sikkert 60 mennesker i bakenden...
    Det blir ei stusselig vegetarjul...

De skulle tatt med seg litt skikkelig ballast fra hedmarkskogen.
    Flott plate blues og en helt sann historie, aldrig opplevd dette før;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da er Solid Tech Radius satt på plass og de få duppeditter je har igjen har funnet hyllene sine:)

IMG_1045.JPG

Har kun iPhone, så bilder i lampelys er ikke optimalt:rolleyes:

IMG_1052.JPG

Litt usikker på nedre hylle, nå er alt bare stablet oppå hverandre.
    Fra Weiss, PSUII og SB Touch øverst.
    Einstein må jo stå på toppen, det er jo selvskrevet;)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Da er Solid Tech Radius satt på plass og de få duppeditter je har igjen har funnet hyllene sine:)

Vis vedlegget 288717

Har kun iPhone, så bilder i lampelys er ikke optimalt:rolleyes:

Vis vedlegget 288718

Litt usikker på nedre hylle, nå er alt bare stablet oppå hverandre.
    Fra Weiss, PSUII og SB Touch øverst.
    Einstein må jo stå på toppen, det er jo selvskrevet;)

gismo

Dette så bra ut gismo, man tenger ikke mer hyller en det man har elektronikk til og fylle. Og det er jo også et steg nærmer den filosofien at man skal ha minst mulig mellom høyttalerne.

Gratulerer så mye;D

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker roeng2;)
    Skal vel ha minst mulig mellom høytalera og mest mulig mellom øra er det noen som sier:cool:
    Dårlig kamera og uten vidvinkel er det itte godt å vise alt her inne, men noe mer luftig ble det!
    Nå er det bare denna oppussinga som står for tur, men driver i stua nå så det må vente litt:p

IMG_1049.jpg

Fra ene siden...

IMG_1047.JPG

Og fra andre siden...

Her skal vegger og tak males, også tenkte jeg litt tykt god gulvteppe:)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Racket på plass. Det ble fint :)
    Hvordan er det å ha komponentene siden av hverandre i stedet for oppå hverandre på nederste?

Må vel ha noe som matcher grafitten på SF nå da?:)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Angående male tre panelene, sikker på at dette ikke kan påvirke akustikken i rommet?

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Racket på plass. Det ble fint :)
    Hvordan er det å ha komponentene siden av hverandre i stedet for oppå hverandre på nederste?

Må vel ha noe som matcher grafitten på SF nå da?:)
    Jo de går i bredden blues og det skal prøves ut, ble bare stabla i kveld og det ble litt høyt;)
    Panelene blir nok lyse denne gangen, og taket blir eggehvit.
    Men mye fint i tepper da, om jeg går for teppe her inne, iallefall et godt akustikk tiltak med teppe på gulvet:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Angående male tre panelene, sikker på at dette ikke kan påvirke akustikken i rommet?

roeng2
    Maling kan sikkert påvirke akustikken, men det blir maling åkke som er det bestemt;)
    Som du ser er det ikke helt slett panel, det er liggende krogskog og den har en rimelig rund bred fals mellom hvert bord, dette vil nok hjelpe noe med på spredningen. Ellers er det jo tenkt en del akustikktiltak rundt omkring på vegger og kanskje tak også:) Det blir videre tykke gardiner foran både vindu og dør, da begge kommer farlig nær første refleksjonen.

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    Maling kan sikkert påvirke akustikken, men det blir maling åkke som er det bestemt;)
    Som du ser er det ikke helt slett panel, det er liggende krogskog og den har en rimelig rund bred fals mellom hvert bord, dette vil nok hjelpe noe med på spredningen. Ellers er det jo tenkt en del akustikktiltak rundt omkring på vegger og kanskje tak også:) Det blir videre tykke gardiner foran både vindu og dør, da begge kommer farlig nær første refleksjonen.

gismo
    Gleder meg til og se resultatet og virker som om du har tatt akustikken i betraktning så dette blir nok bra:cool:

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

roeng2

gismo
    Gleder meg til og se resultatet og virker som om du har tatt akustikken i betraktning så dette blir nok bra:cool:

roeng2
    Jo takk for det roeng2, men nå er det jobb med stua til oppunder jul, så vi snakker nok 2015;)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2

gismo

roeng2
    Jo takk for det roeng2, men nå er det jobb med stua til oppunder jul, så vi snakker nok 2015;)

gismo

Å 2015 kommer fortere en toget, bare en raring i røde klær med langt hvitt skjegg og noen pyroteknikk så er vi inne i 2015.

Jeg plasserer jo anlegget i stuen nå, så blir konstruktiv tenking angående akustiske tiltak som kan selges inn hos min bedre halvdel. Skal bli spennende og se om jeg vinner en løsning i tak som jeg klarer og selge inn??? Om så regner med at noe av dette kan bli kostbart og kreve en stor del egeninsats:rolleyes:

roeng2

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

gismo

Jeg bruker de uansett ikke, så du får si ifra :rolleyes:. "Spessial" prize for, my friend... :cool:

Forøvrig ble det meget lekkert oppsettet ditt nå. Riktignok i lettvekts klassen, men stil-rent og fint. Og luft er viktig. Vil tro du nesten har bedre lyd nå ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble kanonstilig, gismo! Solid Tech i svart er etter min smak et genialt valg :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.165
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det ble tøft!!
    Tre ting:
    - Få det i bredden på nederste hylle og kjøp kortere mellomstykker. Jo lavere rack, jo bedre.
    - Lengre høyttalerkabler må til, ser jo ut som det der er hengt opp for katta å svinge seg i....
    - Før du maler så må du snu panelen, stående panel er mykji bedre for akustikken enn liggende. 8)

\R

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble tøft!!
    Tre ting:
    - Få det i bredden på nederste hylle og kjøp kortere mellomstykker. Jo lavere rack, jo bedre.
    - Lengre høyttalerkabler må til, ser jo ut som det der er hengt opp for katta å svinge seg i....
    - Før du maler så må du snu panelen, stående panel er mykji bedre for akustikken enn liggende. 8)

\R
    F.,- RoDa ikke ta motet / livet av mannen!

Ellers er jeg helt enig:rolleyes:

(Hadde også gått for interiørbeis pga små flater/akustikk ettersom det jo liksom skal være et dedikert lytterom og ikke et jævla f shabbychicktempel:cool:)

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.655
    Torget vurderinger
    49
    Det ble kanonbra med det nye racket :)
    Måtte vente 5 sider på bilder, men det var verdt det :cool::cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det ble tøft!!
    Tre ting:

\R
    Ser det er noe små enkle forandringer du anbefaler kompis:cool:
    Kan nok jobbe med et par/tre av dem....men ikke ALLE;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Jeg bruker de uansett ikke, så du får si ifra :rolleyes:. "Spessial" prize for, my friend... :cool:

Forøvrig ble det meget lekkert oppsettet ditt nå. Riktignok i lettvekts klassen, men stil-rent og fint. Og luft er viktig. Vil tro du nesten har bedre lyd nå ?
    Takker HCS:) vet det er i lettvekt klassen men det får duga på et fattig stelle:)
    Du...herved har je sagt i fra, må ha med de adapterskruene åsså:rolleyes::cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det ble tøft!!
    Tre ting:

\R
    F.,- RoDa ikke ta motet / livet av mannen!

Ellers er jeg helt enig:rolleyes:

(Hadde også gått for interiørbeis pga små flater/akustikk ettersom det jo liksom skal være et dedikert lytterom og ikke et jævla f shabbychicktempel:cool:)
    Ja ja....det er noen det aldrig duger fær her i væla..:cool::cool:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bør i grunn ikke være så breikjefta jeg vet du.
    Du har sett hvor smått det går med å få noe på veggen i min heim.
    Får ikke bestemt farve en gang...
    Du står jo på som en helt.

Det var ikke Diana som var poenget gismo,- CHAIN REACTION
    D.v.s. det ene fører med seg det andre,-som du vet.

I morra skal jeg på privat arrangement med denne dama.
    Trur det kan bli bra.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bør i grunn ikke være så breikjefta jeg vet du.
    Du har sett hvor smått det går med å få noe på veggen i min heim.
    Får ikke bestemt farve en gang...
    Du står jo på som en helt.

Det var ikke Diana som var poenget gismo,- CHAIN REACTION
    D.v.s. det ene fører med seg det andre,-som du vet.

I morra skal jeg på privat arrangement med denne dama.
    Trur det kan bli bra.
    Hehe....du får ta fram fargekartet blues, det er alltids en start:)
    Dette tror jeg blir skikkelig party....og dette har je takka nei til...du og du:rolleyes:;)
    Treg med den CHAIN REACTION, beklager..:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bare en reminder HC;)
    4 stk Black Diamond Racing Cones med skruer, når sender du??:rolleyes:

gismo

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare en reminder HC;)
    4 stk Black Diamond Racing Cones med skruer, når sender du??:rolleyes:

gismo
    Når jeg får funnet de frem. Bruker soundcare under mine, mer fleksibel løsning for flytting osv. Bare så det er nevnt.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Silda mangler... Men med tanke på inntaket sist får du nøye deg med elg.. Eller god H-elg.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så tøff som du er i kjeften på fargevalg så har du øyensynlig ikke drukket deg selv under bordet (enda) :cool: Jaja, kanskje du har tatt deg litt fransk druebrennevin og prater med SF stemme ;)

Har akkurat vært nedi byen på release konsert for første platen til et nederlandsk band. Jeg synes det var skikkelig bra greier, og både blues deg burde få fot av denne gjengen. Dama var langt fra noe fruktfat, men hadde slik attitude på scenen at jeg ble rent forelska jeg ;) Legger ved en smakebit, synes den er bra, selv om det ikke var den beste av det de leverte på kveldens konsert. CD er kjøpt, og signatur fra vokalisten på hvor mye jeg betyr for henne er mottatt ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så tøff som du er i kjeften på fargevalg så har du øyensynlig ikke drukket deg selv under bordet (enda) :cool: Jaja, kanskje du har tatt deg litt fransk druebrennevin og prater med SF stemme ;)

Har akkurat vært nedi byen på release konsert for første platen til et nederlandsk band. Jeg synes det var skikkelig bra greier, og både blues deg burde få fot av denne gjengen. Dama var langt fra noe fruktfat, men hadde slik attitude på scenen at jeg ble rent forelska jeg ;) Legger ved en smakebit, synes den er bra, selv om det ikke var den beste av det de leverte på kveldens konsert. CD er kjøpt, og signatur fra vokalisten på hvor mye jeg betyr for henne er mottatt ;)

Jaja, kanskje du har tatt deg litt fransk druebrennevin og prater med SF stemme ;)

Altså en mørk dyp krafig men behagelig stemme TOMZ??
    Kan stemme det unge mann:cool::cool:
    Ok låt det der, mye stort og pent i Nederlendene;)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn