gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo`s lille musikk-hule

RoDa skrev:
    gismo skrev:
    musicus skrev:
    Hmm, ser du er gått hen og blitt "fil samler" gismo, bør man være bekymret ;) 8)...

mvh
    Hallo musicus :)

Ja jeg tok steget/sjansen og hoppa i det og ble en "fil samler".

Alle som nyter digitallyd er filsamlere, det er digitalisert musikk vi alle hører på. ;)
    Det er ikke riller i cdplatene, det er de samme 0 og 1 som finnes på harddisk. :D

Mvh
    Realist-Rolf :)
    En grei oppsummering av realisten Rolf ;D ;D

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    Takker Power`n! Ang fremtiden så vil jeg ikke spå noe som helst, iallefall ikke ennå ;D
    Men hva skal jeg snakke om i fremtiden nå da Powerpoint (og RoDa) 8)
    Ikke har jeg vinylrigg og ikke har jeg cd-spiller, bare noen usynlige "filer" og en dac....hmm ;D ;D

gismo
    Nei, det er vel bare å lene seg tilbake, skru av PCen og nyte musikken nå som fremtiden har entret lytterommet 8)
    Et og annet musikktips er jo ikke og forakte da vet du.
    Du må jo ha deg:

Tori Amos - Night of Hunters

Du finner den sikkert på en eller annen digital FLASS fil ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Powerpoint skrev:
    gismo skrev:
    Takker Power`n! Ang fremtiden så vil jeg ikke spå noe som helst, iallefall ikke ennå ;D
    Men hva skal jeg snakke om i fremtiden nå da Powerpoint (og RoDa) 8)
    Ikke har jeg vinylrigg og ikke har jeg cd-spiller, bare noen usynlige "filer" og en dac....hmm ;D ;D

gismo
    Nei, det er vel bare å lene seg tilbake, skru av PCen og nyte musikken nå som fremtiden har entret lytterommet 8)
    Et og annet musikktips er jo ikke og forakte da vet du.
    Du må jo ha deg:

Tori Amos - Night of Hunters

Du finner den sikkert på en eller annen digital FLASS fil ;D
    ;D ;D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

En mann som får mer og mer spilletid i mitt oppsett er Lars Winnerbäck.
    Spesielt hans myke og poetiske sider brenner seg fast i mitt musikkhjerte.
    Sterke tekster men behagelig og fløyelsmykt fremført. Myk mann.....ja når jeg hører denne
    siden av Lars Winnerbäck er jeg det ;)

gismo

C

Cyber

Gjest

gismo skrev:
    cybervision_ skrev:
    Lur mann, da er vi to!
    ;D ;D (to)

gismo
    Første gjennomlytt lover godt! (Spotify) Snodig verden, her har jeg preorderet gjennom Amazon.co.uk og får beskjed om at de ikke kan levere før tidligst 8 november og at den er utsatt, Spotify har den på lanseringsdagen.... :) Verden må snart bremse litt, moroa med å se en 4-5 dager i en tom postkasse før "den" endelig kommer er litt over...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

cybervision_ skrev:
    gismo skrev:
    cybervision_ skrev:
    Lur mann, da er vi to!
    ;D ;D (to)

gismo
    Første gjennomlytt lover godt! (Spotify) Snodig verden, her har jeg preorderet gjennom Amazon.co.uk og får beskjed om at de ikke kan levere før tidligst 8 november og at den er utsatt, Spotify har den på lanseringsdagen.... :)
    Ikke hørt den ennå jeg, men fikk leveringsdato 4.nov på mail jeg ;D
    Men hva hjelper vel det, du har jo hørt den alt ;D ;D
    Skal sjekke om jeg får lyttet litt også....

gismo

C

Cyber

Gjest

Jeg fikk 8 - 19 november. Du er tydeligvis en VIP i den leiren... :)

Vet ikke om det er en ny "Fireflies", men den virker meget god.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Denne saken (EPS) har stått arbeidsledig siden jeg solgte min ART G2, men nå er ny kabel varslet rett rundt hjørnet fra disse "litt treige tyskerne" :eek: (grunnen er ny modell av EPS/ART G2 mot min litt eldre PRE1 G2).
    Nå skal denne på tjenestegjøre sammen med min PRE1 G2 som eksternt power og dette ser jeg frem til.
    Den var et meget positivt bidrag til ART G2, så håper den blir det samme for pre`n ;D

gismo

Vedlegg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    Denne saken (EPS) har stått arbeidsledig siden jeg solgte min ART G2, men nå er ny kabel varslet rett rundt hjørnet fra disse "litt treige tyskerne" :eek: (grunnen er ny modell av EPS/ART G2 mot min litt eldre PRE1 G2).
    Nå skal denne på tjenestegjøre sammen med min PRE1 G2 som eksternt power og dette ser jeg frem til.
    Den var et meget positivt bidrag til ART G2, så håper den blir det samme for pre`n ;D

gismo
    Hvis den da ikke "må" pakkes ned før jul og sendes til Powerpoint for å ligge under julegrana på odden ::) til far fra far ;D
    Man vet jo aldri ;)
    Neida, Gismo jeg håper du får et løft når ny strømkabel mellom PRE1 G2 og EPS er på plass.
    Om det blir hipp som happ regner jeg med å høre fra deg.

Ellersmessig er det bare å si at det låter jævelig fett her nede med full pakke av PM Audios BM kabelasj.
    Både din ex frøken Audionet og mine gamle Quader har ting iboende som tydelig kan dras meget langt.
    Klarhet og stoffligheten i musikk gjengivelsen har ryket opp ennå ett hakk, men som det sies "the proof is in the pudding".
    De små sarte detaljene i musikken er nå så integrert i makrobilde at man bare gliser her på bruket når DP dyret tar total kontroll ;D

Så får andre bare "fkæshe" FLASS filene sine ;)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.428
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

gismo skrev:

gismo
    Har tro på at ekstern strømforsyning vil gjøre din allerede gode pre enda bedre. Har til gode å høre et komponent som det ikke har slått positivt ut på. Kanskje ikke alltid like mye ::)

OU812

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Powerpoint skrev:
    gismo skrev:

gismo
    Hvis den da ikke "må" pakkes ned før jul og sendes til Powerpoint for å ligge under julegrana på odden ::) til far fra far ;D
    Man vet jo aldri ;)
    Neida, Gismo jeg håper du får et løft når ny strømkabel mellom PRE1 G2 og EPS er på plass.
    Om det blir hipp som happ regner jeg med å høre fra deg.

Ellersmessig er det bare å si at det låter jævelig fett her nede med full pakke av PM Audios BM kabelasj.
    Både din ex frøken Audionet og mine gamle Quader har ting iboende som tydelig kan dras meget langt.
    Klarhet og stoffligheten i musikk gjengivelsen har ryket opp ennå ett hakk, men som det sies "the proof is in the pudding".
    De små sarte detaljene i musikken er nå så integrert i makrobilde at man bare gliser her på bruket når DP dyret tar total kontroll ;D

Så får andre bare "fkæshe" FLASS filene sine ;)
    Jeg vet hva EPS`n gjør for din ART G2 Power`n, det er helt klart i mitt minne ;)
    Tåler du "ennå sortere bakgrunn, ennå bedre dynamikk (signal/støygulv) og mere detaljer og microdetaljer i hele frekvens spekteret skal du bruke en EPS på din ART G2.
    Jeg har ikke fått testet den på PRE1, pga spesial kabel, men det skal snart sjekkes ut.
    Om ikke dette gir samme effekt på pre som på kilden art, så holder jeg min munlige (løsaktige) avtale om at denne får reise til "odden" til jul ;D
    Den er jo strøken og selv om jeg nå må ut med en "drøy sum" for denne tyskerkabelen (som da selges med) så blir vi nok kanskje enige om en "biff til pølse/lome" pris 8)
    Om ikke annet "pølse i brød med rekesalat" pris ;D ;D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

ou812rh skrev:
    gismo skrev:

gismo
    Har tro på at ekstern strømforsyning vil gjøre din allerede gode pre enda bedre. Har til gode å høre et komponent som det ikke har slått positivt ut på. Kanskje ikke alltid like mye ::)

OU812
    Har nok samme trua jeg OU812, et så påkosta "standalone" power burde bidra med noe positivt. Bare de tyskerne kunne fått ut fingern nå så ;D

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    Jeg vet hva EPS`n gjør for din ART G2 Power`n, det er helt klart i mitt minne ;)
    Tåler du "ennå sortere bakgrunn, ennå bedre dynamikk (signal/støygulv) og mere detaljer og microdetaljer i hele frekvens spekteret skal du bruke en EPS på din ART G2.
    Jeg har ikke fått testet den på PRE1, pga spesial kabel, men det skal snart sjekkes ut.
    Om ikke dette gir samme effekt på pre som på kilden art, så holder jeg min munlige (løsaktige) avtale om at denne får reise til "odden" til jul ;D
    Den er jo strøken og selv om jeg nå må ut med en "drøy sum" for denne tyskerkabelen (som da selges med) så blir vi nok kanskje enige om en "biff til pølse/lome" pris 8)

gismo
    JEPP, her tåles ennå litt mer polerte vinduer, og sortere bakgrunn mot lyduniverset 8) man har jo solbriller må vite ;D

Merkelig at ting drøyer sånn fra Tyskland med en "skarve" kabel ;)
    Du får trøste deg med at håndverksstandarden ligger et par knepp over enkelte andre hifi produsenter hvis navn skal få bli i glemselens dal..
    Det årnær sæ nok for`n Gismo ska`ru se, akkurat som den gang je å`n bæssfar va småjinter under krigen ;D

Jeg tipper det blir hørbart å få mer strøm til forforsterkeren, og at jeg eventuelt må lokke med noe mer enn "en pølse i brød med rekesalat" for å få utreisetillatelse for 1 stk. EPS fra Kirkenær til Nesodden 8)

Lukke tell!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Powerpoint skrev:
    gismo skrev:

gismo
    JEPP, her tåles ennå litt mer polerte vinduer, og sortere bakgrunn mot lyduniverset 8) man har jo solbriller må vite ;D

Merkelig at ting drøyer sånn fra Tyskland med en "skarve" kabel ;)
    Du får trøste deg med at håndverksstandarden ligger et par knepp over enkelte andre hifi produsenter hvis navn skal få bli i glemselens dal..
    Det årnær sæ nok for`n Gismo ska`ru se, akkurat som den gang je å`n bæssfar va småjinter under krigen ;D

Jeg tipper det blir hørbart å få mer strøm til forforsterkeren, og at jeg eventuelt må lokke med noe mer enn "en pølse i brød med rekesalat" for å få utreisetillatelse for 1 stk. EPS fra Kirkenær til Nesodden 8)
    Lukke tell!
    Vi får se Power`n ;)
    Enn så lenge står denne å gjør all jobben sjæl...

gismo

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

CD-SPILLER ??? :eek: :eek: :eek:

;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    RoDa skrev:
    CD-SPILLER ??? :eek: :eek: :eek:

;D
    Det var en gang...............................................RoDa 8) 8);D

gismo
    Akkurat ja, her lukter det tilbakefall, og det er det jo ingen lov mot.
    Hva for slags digital ølbrikke avtaster er på besøk i lydhulen hos Gismo nå mon tro?
    Med ekstern DAC er det jo bare å sette opp et CD-drev 8)
    Kjekt å ha.
    Jeg har tre stykk ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Postmannen kom med denne i dag, rett fra det store utland ;)
    Ved en rask gjennom lytt så sitter jeg igjen med masse flotte og gode stemninger.
    Nydelig stemme, harmoniske og vage fremføringer, meget god lyd.... ja rett å slett bare kos ;)
    Anbefales!! (men ikke noe for metallgutta ;D)

gismo

Vedlegg

C

Cyber

Gjest

Holder på med tredje gjennomkjøringen i dag, mange flotte melodier og gode tekster. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

cybervision_ skrev:
    Holder på med tredje gjennomkjøringen i dag, mange flotte melodier og gode tekster. :)
    Du fikk den du også ja, da var jeg ikke VIP okkesom da cyber ;D ;D

gismo

Edit: Men nå er`n rippet så da går den på brukten sammen med den andre gode cd`n fra samme dame ;)

C

Cyber

Gjest

Spotify enda gitt... Men det funker!

Du selger ut hardt med CDer om dagen, men har man det på disk og kopi så hvorfor ikke dele på moroa.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

cybervision_ skrev:
    Spotify enda gitt... Men det funker!

Du selger ut hardt med CDer om dagen, men har man det på disk og kopi så hvorfor ikke dele på moroa.
    Ja why not cyber, da valget ble tatt så går jeg for det ;)
    Kommer angeren så får kun jeg lide for det ;D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Men over helga kommer visst kabel til EPS som skal få min PRE1 G2 til å blomstre ;)
    Den første ble visst borte på veien.....hmmm veldig så populære disse Audionet kablene må være 8)
    Blir stas ;D

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    Men over helga kommer visst kabel til EPS som skal få min PRE1 G2 til å blomstre ;)
    Den første ble visst borte på veien.....hmmm veldig så populære disse Audionet kablene må være 8)
    Blir stas ;D

gismo
    Hehehehe....mumle mumle, "my precious cable"
    Skinner fint her ute på odden gjør den også 8) mellom et par produkter av kjent opprinnelse ;)
    "No e me spende!"

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Powerpoint skrev:
    gismo skrev:
    Blir stas ;D

gismo
    Hehehehe....mumle mumle, "my precious cable"
    Skinner fint her ute på odden gjør den også 8) mellom et par produkter av kjent opprinnelse ;)
    "No e me spende!"
    ;D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Fikk lyst til å nevne denne flotte artisten som jeg oppdaget på High Endition Volum 15 CD Dancing with the blues.
    Ny for meg, sikkert kjent for mange andre ;)
    David Munyon - Hollywood Town er med på denne cd (som forøverig er meget bra) og som satte meg i god rødvins stemning en sen høstkveld :)
    Her en live video fra hans nettside, men her med kun gitar sammen med Biber Herrmann også på gitar.

gismo

http://www.myspace.com/davidmunyon/videos#!/davidmunyon/videos/video/106690718

Edit: du finner den litt ned på siden..

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Nei dæven, gutt!
    Han der har jo jeg også på serveren, merkelig .... ::)

;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Crucify
    Albumartist: Tori Amos
    Komponist: Robert Plant, Jimmy Page, Mick Jagger, Keith Richards, Tori Amos, Kurt Cobain, Dave Grohl, Krist Novoselic
    År: 1992
    Varighet: 21:33
    Volumjustering for album: -3.61 dB
    1. Crucify (Remix) 2. Winter 3. Angie 4. Smells Like Teen Spirit 5. Thank You

Her er mange flotte versjoner av kjent musikk, dette kan lett nytes en vindfull stormkveld :)

gismo

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Spor 5: Consider the Rain
    Albumartist: Tanita Tikaram
    Album: The Sweet Keeper
    Sjanger: Pop/Rock
    År: 1990

Har hørt dette sporet et par-tre ganger nå, egentlig fra en cd jeg ble dritt lei på 90-tallet 8)
    Men som nå gir meg en veldige god lytteopplevelse, herlig låt, herlig tung slowbass og meget god innspilling med detaljene på plass. Rot den frem og gi den en ny sjans er mitt råd ;D

gismo

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Veldig moro at alle tipsene dine er musikk jeg har på serveren! ;D ;D ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

RoDa skrev:
    Veldig moro at alle tipsene dine er musikk jeg har på serveren! ;D ;D ;D
    Ikke sant RoDa, da er det lettere for deg å høre på dem ;D

8) gismo

Pst:.... fikk du aldri åpna den pakka :p

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

Tanita Tikaram ja....henne var man da på konsert med den gang hun var "hot" og "in" på 80-tallet 8)
    Søt snelle den gang (sa den gamle grisen ;)).
    Hvor ble hun av mon tro?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Fortsatt flott

Er liv i ho på Facebook også. ;)

C

Cyber

Gjest

Må nesten sjekke ut Tanita når en så renommert lytter som deg anbefaler sakene. "The sweet keeper" er et godt startsted?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

cybervision_ skrev:
    Må nesten sjekke ut Tanita når en så renommert lytter som deg anbefaler sakene. "The sweet keeper" er et godt startsted?
    Takker cyber, ja hun har vel ikke så mange album men "The sweet keeper" er et sted å begynne.
    Litt varierende, men enkelte spor er gode fortatt mener jeg ;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Powerpoint skrev:
    Tanita Tikaram ja....henne var man da på konsert med den gang hun var "hot" og "in" på 80-tallet 8)
    Hvor ble hun av mon tro?
    Så så Powerpoint, det er flere "gamle gr...." som likte den dama 8)
    Og RoDa har tydligvis funnet henne igjen på fjesboka, så da vet vi ;D ;D

Noe helt annet, når vil du jeg skal sende "julegaven" til "nissen på odden" ::) ;D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.277
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

A package with a Click-N-Ship® label created on usps.com containing the following information is scheduled to be shipped on 11/28/2011.

From: Shipped to:
    RON WELBORNE
    WELBORNE LABS
    601 S WASHINGTON ST # 310
    STILLWATER OK 74074-4539

Too: DAG ROGER HOLTER
    BOTILSRUD
    KIRKENAER
    NORWAY 2260

Endelig hender det noe på andre siden av kloden også ;)
    Kanskje den kommer med nissen ;D

gismo

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.094

gismo skrev:
    Powerpoint skrev:
    Hvor ble hun av mon tro?
    Så så Powerpoint, det er flere "gamle gr...." som likte den dama 8)
    Og RoDa har tydligvis funnet henne igjen på fjesboka, så da vet vi ;D ;D

Noe helt annet, når vil du jeg skal sende "julegaven" til "nissen på odden" ::) ;D

gismo
    Ja, vi kan jo bare tenke oss hvilket fjes Roda satt opp da ;D
    Veslefjeset? 8)

Jøss, er det julepakker på gang fra Kirkenær sånn helt uten forvarsel.
    Ble det ikke noe kult med ny kabel strømkabel fra Germany eller er utprøving/test av EPS på forforsterkeren så godt kamuflert i tråden at jeg må ha "anti stealth glasses" for å se den?

Angjeldene pulej...ehh..julepakke til "nissen på odden", så skal jeg BARE jobbe meg ihjel før jul, så kommer jeg tilbake til sta...ehhh...saken sko det var`a. Jeg fikk et lite hvitevare havari her, så et salg av kroppen min nå så (som brekkmiddel ;D), så er jeg der. Stay tuned...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn