gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Du må ikke finne på å sette opp sånne diffusorer i stua.
    I det hele tatt begriper jeg ikke at du er så opptatt av akustikk-remedier før du har prøvd uten.
    Som RoDa og HC sier, så ser du at det er håp i dette rommet.
    Møbler, tre og tekstiler. Det hadde vært større grunn til bekymring om du hadde bodd i et minimalististisk funkiskloss.
    Bare å kaste ut helårsjuletrea så er det på plass.
    Vel, ser at speilet neppe står i stil til ditt fravær av narsissisme.
    Kabellengder/Kabler kan vel også by på en utfordring, så nå er det duket for alles favoritt-tema:rolleyes::p;)
    Som sagt, bare tanker rundt akustikk blues, det er vel lov?:cool:
    Kabellengder er et annet tema, men det gidder jeg ikke ta opp, for det fører ofte til mye "grums" og voldsomme meninger;);)
    Så der tenkte jeg å bare fikse kabler, ferdig med det:D

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvor store kabel lengder er det snakk om?
    Hei.

Bruker Blue Jeans Cable og nye er allerede på vei Dåbbel J;)
    Greie kabler med gode terminaler og meget fornuftige priser!
    Funker også til 98% like godt som mine tidligere "dyre kabelpar" opp gjennom årene:)

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvor store kabel lengder er det snakk om?
    Hei.

Bruker Blue Jeans Cable og nye er allerede på vei Dåbbel J;)
    Greie kabler med gode terminaler og meget fornuftige priser!
    Funker også til 98% like godt som mine tidligere "dyre kabelpar" opp gjennom årene:)

gismo

Bare noe du tror det... 8)... Kabler er det INGEN forskjell på...Så kjøp Biltema...

Men ja, termineringen på Blue Jeans er veldig god. Jeg har mine dyre enda, og ser ingen grunn til å bytte , selge osv... :)

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tipper dette blir temmelig lugnt. De fleste av de som frekventerer denne tråden er vel så kabel-lugne. Samt at de har vett og forståelse , uansett løsning valgt, til å ikke si noe slemt.. Tror jeg.. ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.105
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jada. Bare tuller jeg.
    Har så mange andre ugjæler og skavanker, så kabelfanatiker er jeg ikke,
    Ikke første plass i kjeden man skal legge pengene i hvert fall.
    En annen ting er om det er mulighet for å flytte om på stolen og 2 setern slik at det blir litt mer plass på venstre sida?:rolleyes:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.148
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Den lille og kjære musikk-hulen min ser nå ut til å ende opp i historiebøkene, etter 12 år så kan det se ut som om det blir sånn:rolleyes:
    Etter familieråd og vurderinger blir nok den (på litt sikt) et 2. gjesterom oppe i 2.etg:p
    Hvor får da gismo lov å være med hovedanlegget sitt blir da spørsmålet:cool: Selge heler skiten og bare beholde stue/TV-lyden:rolleyes::confused:
    Har planer i mitt lille hodet, men tenker litt om dagen;)

gismo
    En liten stund med mindre fokus på HFS og hva er det jeg ser, Gismo har tenkt til og legge ned hulen sin.
    Vil vel ikke tro annet en at dette er gjennomtenkt og en ny hule er i anmarsj, må jo ha et rom hvor grom utstyret får stå og herren får nyte musikk i fred og ro.
    Jeg var i alle fall så heldig og få besøke hulen før den fikk sin dom.

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe blues og HC, den diskusjonen blir i alle fall ikke ledet av meg i denne tråden:)
    Den vil itte få noen næring fra dette hold, jeg har allerede bestilt passende lengder av den eminente Blue Jeans Cable White, og sånn blir det;);)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jada. Bare tuller jeg.
    Har så mange andre ugjæler og skavanker, så kabelfanatiker er jeg ikke,
    Ikke første plass i kjeden man skal legge pengene i hvert fall.
    En annen ting er om det er mulighet for å flytte om på stolen og 2 setern slik at det blir litt mer plass på venstre sida?:rolleyes:
    Den tanken har derimot streifet mine tanker blues, men har ikke satt det på dagsorden ennå, fint å teste først da fruen er på jobb, ikke
    sikkert det er noen vinst?, men estetisk ville den Mementoen bli litt friere helt klart;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den lille og kjære musikk-hulen min ser nå ut til å ende opp i historiebøkene, etter 12 år så kan det se ut som om det blir sånn:rolleyes:
    Etter familieråd og vurderinger blir nok den (på litt sikt) et 2. gjesterom oppe i 2.etg:p
    Hvor får da gismo lov å være med hovedanlegget sitt blir da spørsmålet:cool: Selge heler skiten og bare beholde stue/TV-lyden:rolleyes::confused:
    Har planer i mitt lille hodet, men tenker litt om dagen;)

gismo
    En liten stund med mindre fokus på HFS og hva er det jeg ser, Gismo har tenkt til og legge ned hulen sin.
    Vil vel ikke tro annet en at dette er gjennomtenkt og en ny hule er i anmarsj, må jo ha et rom hvor grom utstyret får stå og herren får nyte musikk i fred og ro.
    Jeg var i alle fall så heldig og få besøke hulen før den fikk sin dom.

roeng2
    Ja her blir det litt endringer roeng2, hulen blir historie og jeg må flytte ned i stua;)
    Da blir det ikke samme "friheten" som oppe, men kanskje en vinst rent lydmessig?? Håper i alle fall det:cool:
    Så skal jeg i første omgang "presse" stue anlegget inn på kontoret, da det vil bli en liten plass ledig der. Sovesofa etc der inne åker opp
    i "gamlehulen" som gjesteseng:) Vil da kunne ha en liten "furtebu" uansett, men funker det dårlig der inne.... blir det Torget:p

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noe SF snacks på brukter ser je...

Artige og fine stativere i rett finish;)

070fc0ea46fca52d527e1c42f6469b4f.jpg

50f465441445a0300b16ea4dd25f60b9.jpg

Også ligger jaggu sub`n je burde hatt der åsså:rolleyes:
    I samme riktige finish!!

0ada30580a2d0a60106f2fd5bf1d1c74.jpg

61a331eb5cf8c47c0a832df22162efab.jpg

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt skal du ha godanlegget nede i stua!
    Og så blir det jo lettere å servere oss andre rett fra kjøkkenet, slippe å skvulpe over kaffe&cognac oppover trappa ;)

NB; må bare kaste inn brannfakkelen..

Hvis Einstein er på grensen til kortpusthet oppe i hula, hvordan blir det da i stua?...
    Dette lukter det større utgifter av :/

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Selvsagt skal du ha godanlegget nede i stua!
    Og så blir det jo lettere å servere oss andre rett fra kjøkkenet, slippe å skvulpe over kaffe&cognac oppover trappa ;)

NB; må bare kaste inn brannfakkelen..

Hvis Einstein er på grensen til kortpusthet oppe i hula, hvordan blir det da i stua?...
    Dette lukter det større utgifter av :/

M
    Hehe...er en sindig og moderat mann je M, jeg nyter musikken i stede for å skræmme folk:cool:
    No problems:p

gismo

- Nå er det talere for gutterommet på brukten M!!!
    - Å det finnes større amper åsså:cool:

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En låt fra River som fikk litt mere spilletid i går kveld:)
    Morgenkaffe og sol, litt slow jazz er en fin start!

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lyden tror jeg på...Tunge løft, sorry, det der kvalifiserer ikke til det.. Summen er vel uansett at mer luft gjør at du får en større lydbilde..Og kanskje og mer trøkk ;)..Og så synes jeg det kledde stua di... Dette blir bra gismo..

Sist redigert:

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Blir det TV combi og hifi nå da :) på gromm anlegget ,morro og høre hvordan disse gjør seg på tv lyd

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir det TV combi og hifi nå da :) på gromm anlegget ,morro og høre hvordan disse gjør seg på tv lyd
    Hehe Petterone, blir vel itte brukt daglig som tv-lyd nei, slår nok ikke på ampen for å se dagsrevyen:cool: Men vil nok koble digitaltuneren inn i Weiss`n så man kan bruke det ved musikk programmer og sånne anledninger. Tror det blir grei tv-lyd i stua da i alle fall:)
    Tester i dag, av ca 20-30 kjente låter, ga meg ikke en eneste nedtur, dette ble bare vinn vinn:) Eneste er tilgjengelighet for litt høytspilling, da må je ha stua alene:p

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da ble lyttestolen i stua byttet ut, fikk ned godstolen med fotkrakk fra hulen der oppe;)
    Se de flate og breie praktiske armlenene, trenger ikke bord, her kan fjerniser, mus, iPad, kaffe og øl stå stødig:cool:;)
    I alle fall så lenge gismo er stødig....:p

image.jpg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir knallbra dette, gismo! Kjekt å høre du er fornøyd med lyden. At et hvert norsk hjem skal ha sofa er noe oppskrytt...:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir knallbra dette, gismo! Kjekt å høre du er fornøyd med lyden. At et hvert norsk hjem skal ha sofa er noe oppskrytt...:)
    Du kan så si TOMZ, vært nettere med en 3-4 stoler, men nei du...osv..;)
    Men god lyd ble det, ikke en parameter som gikk feil vei, større lydbilde, mere luftig, mere trøkk, må bruke mere watt (men skitt au), mellomtonen (les damene) er både søtere og mer finurlige enn før, også den største forskjellen...bassen;)
    Renere, mer attack, dypere og fyldigere tross renheten:) Får ingen romnoder jeg registrerer så langt i alle fall....
    At SF Guarneri Memento takler 35m2 er nå bevist! Men for å henge med dere værstingene (ned mot 20 tallet) så kan nok 2 sub`er gjøre en fin tilleggsjobb:p

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men god lyd ble det, ikke en parameter som gikk feil vei, større lydbilde, mere luftig, mere trøkk, må bruke mere watt (men skitt au), mellomtonen (les damene) er både søtere og mer finurlige enn før, også den største forskjellen...bassen;)
    Renere, mer attack, dypere og fyldigere tross renheten:) Får ingen romnoder jeg registrerer så langt i alle fall....
    At SF Guarneri Memento takler 35m2 er nå bevist! Men for å henge med dere værstingene (ned mot 20 tallet) så kan nok 2 sub`er gjøre en fin tilleggsjobb:p

gismo
    Dette blir jo helt useriøst hvis du ikke legger ut noen målinger :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Ja du, må nok leve i synd je da TOMZ :cool:
    Vet at det itte holder i retten lenger ute målinger, så da åker jeg vel inn bak lås og slå:rolleyes:
    Å beskrive endringer er gammaldags og useriøst;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo
    Ja du, må nok leve i synd je da TOMZ :cool:
    Vet at det itte holder i retten lenger ute målinger, så da åker jeg vel inn bak lås og slå:rolleyes:
    Å beskrive endringer er gammaldags og useriøst;)

gismo
    Veldig kjekt at du fikk denne opplevelsen ved flyttingen!
    Litt ekstra med watt, gi et ord så skaffer jeg deg en god deal hos Karan. Er sikker på at Helene vil like Karans diskret og stuevennlige størrelse :D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.105
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ny trådtittel:
    Helenes HaiFai og katteklapperkrok.

Blir bra dette.
    Nytt grenuttak (svart) og lange nok olabukseledninger bør vurderes.

Brennenstuhl, Premium Aluline 6 uttak-tysk kvalitet
    Alumimium/svart plast med bryter. 199 kr Claes Ohlson:)
    (4 uttak 149, latterlig billig, like bra som dempeføttene vi leste om her for litt sida:cool:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.903
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ny trådtittel:
    Helenes HaiFai og katteklapperkrok.

Blir bra dette.
    Nytt grenuttak (svart) og lange nok olabukseledninger bør vurderes.

Brennenstuhl, Premium Aluline 6 uttak-tysk kvalitet
    Alumimium/svart plast med bryter. 199 kr Claes Ohlson:)
    (4 uttak 149, latterlig billig, like bra som dempeføttene vi leste om her for litt sida:cool:)
    Hehe...skal legge det frem blues;)
    Lange nok olabuksekabler er på vei, grenuttak er bare for testen, sitter et Elko super HaiFai firer uttak på veggen bak tv rack når det kommer dit:)
    Ellers messig er lyden å leve med blues...:)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn