gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hallo
    Ser du sakte men sikkert begynner å ta over huset. Trå varsomt nå så det ikke blir mageplask. Finurlige og tikkende bomber disse kvinnemenneskene.

Godt å se at anlegget får strekt litt på vingene. Mye groms som blir borte da avstand til vegger og tak blir lenger.

Og så var det målinger, som ble nevnt lenger oppe i tråden. Vi må selvsagt ha det . Finn en tommestokk og mål litt. Da blir alt så bra.

RBN

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er usikker på hvem som skal ut av Giske og N`jie .
    Har du huska å omadressere Se&Hør HC?

Ei låt med Stevie Ray Vaughan på gitar.
    First We Take Manhattan kan passe?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hallo
    Ser du sakte men sikkert begynner å ta over huset. Trå varsomt nå så det ikke blir mageplask. Finurlige og tikkende bomber disse kvinnemenneskene.

Godt å se at anlegget får strekt litt på vingene. Mye groms som blir borte da avstand til vegger og tak blir lenger.

Og så var det målinger, som ble nevnt lenger oppe i tråden. Vi må selvsagt ha det . Finn en tommestokk og mål litt. Da blir alt så bra.

RBN
    Hei RBN.

Har lasermål, kan vel bruke det:confused: I alle fall på talerplassering:rolleyes:;)
    Skal trå varsomt, det lover jeg deg;)
    Kommer oppom deg snart, talas!

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Einstein og Sundkoien i stua...

Takker Sundkoien for et meget hyggelig besøk og lytteseanse i går kveld;)
    Med litt lytting, kaffe og mye slarv gikk 3 timer rimelig fort:cool: Vi var vel begge enig om at nå har dette oppsettet
    fått en "re-born" sjanse, med det arealet, m3 og avstandene som nå er tilgjengelig så lever dette oppsettet et nytt liv:)
    Gjenkjenneligheten i lyssignatur er der, men med en bedring på de fleste parametere.
    SF Guarneri Memento klarer fint livet i større rom er vel en grei konkusjon....;)
    Det ble ikke jobbet et sekund med endringer/plasseringer osv, det får komme senere, ble mest lytting og skravling.
    Så ut som mannen koste seg og om han ønsker si noe så kommer det vel noe her etter hvert:rolleyes::cool:

01163d827271346233c16c6218c44e5841642df657.jpg

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Et meget godt album..

Både lyd og musikk gir gode vipper på dette flotte albumet;)

cover.jpg

flac

gismo

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.776
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    dette ble jo bare nydelige greier ser ut som de sonus faber-ene i øvre sjiktet er som kameloner med trådgardiner integrert ;)og glir i ett med alle omgivelser de blir puttet i ;)nesten så det klør etter å spare til sonus faber her også :) sonus faber virker så selvsikkert og skuddsikkert og ikke minst som et safe valg når det gjelder å levere musikk med stor M selv om det koster :)
    og i forhold til det jeg har lest her inne i denne fantastiske tråden så virker det ikke som de har noe imot å spille sarte kvinnestemmer med lekenhet og følelser heller ;)
    morro å følge litt med i denne feel good tråden:)
    mvh
    krazy ivan

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    dette ble jo bare nydelige greier ser ut som de sonus faber-ene i øvre sjiktet er som kameloner med trådgardiner integrert ;)og glir i ett med alle omgivelser de blir puttet i ;)nesten så det klør etter å spare til sonus faber her også :) sonus faber virker så selvsikkert og skuddsikkert og ikke minst som et safe valg når det gjelder å levere musikk med stor M selv om det koster :)
    og i forhold til det jeg har lest her inne i denne fantastiske tråden så virker det ikke som de har noe imot å spille sarte kvinnestemmer med lekenhet og følelser heller ;)
    morro å følge litt med i denne feel good tråden:)
    mvh
    krazy ivan
    Takker for meget hyggelige ord krazy Ivan;)
    Jeg liker Sonus faber, helt klart, mens andre like annet, sånn er det og flott er det:)
    SF er ingen rocke talere, så om man har hang på det finnes det mange bedre alternativer, men om man spiller en del akustisk basert musikk, jazz, musikk med vokal i fokus osv sov, så føler jeg (egen smak) at de passer meg best. At de i tillegg er en fryd for øyet og et håndverk av rang skader jo heller ikke.
    Blir en spennende tid, men justeringer, lytting, justeringer osv fremover;)

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.033
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Slipp fangene fri, det er vår!

Av og til blir man forundret, ja rett og slett forskrekket over hvordan ting virker og henger sammen..
    Jeg har hørt SF GM i ca 20 kvm godt dempet lokale før, og det låt oppløst, varmt, fyldig og forførende.
    Fikk i går gleden av å høre samme høyttalerne i et enda større rom hos Gismo. Jeg begynner å forstå litt mer av konseptet, samtidig som det er ting jeg fortsatt undres over..

Guarneri Memento er en høyttaler med flere ansikter. Forfra ser den ut som en standard 2-veis bassrefleks stativhøyttaler på typisk 11-12 liter.
    Sett fra siden oppdager man den dype, lyreformede kassa som angivelig gir kreasjonen flere liter innvendig volum. Man blir også veldig(!) overrasket over konstruksjonens originalstativer. Vi er flasket opp på at en diskant skal befinne seg i ørehøyde(eller bittelitt over) når ens legeme er nedsunket i lytteposisjon.
    GM rager 125 over golvet! Dvs at diskantens senter befinner segt ca 115 cm over parketten, i motsening til det normale 80-85 cm!

I tillegg er stativene lutet bakover relativt mange grader, slik at lydens spredning blir enda mer oppadrettet. Merksnodig....
    Alt dette tyder på at GM ikke er tiltenkt en tilværelse i trange gutterom eller i musikk-huler :)

En annen faktor ved konstruksjonen er den generøse nedre bass. Her har vi et lite 5,5 toms basselement, riktignok tweaket og med stor slaglengde, men som med sitt ringe areal skal gi oss opplevelser og flytte luft ned under 40 Hz.. Det høres for godt ut til å være sant.

Som et ad notan vil jeg nevne at sjølveste Franco Serbelin selv har uttalt at han trivdes godt med et par GM og en Einstein integrert. Tror nok Gismo er så nære fasitsvaret som mulig med forsterkningen av signalet fra Weiss'en ;)

Jeg vil begynne med bassen; jeg tror pinadø jeg aldri har hørt en så vellykket bassrefleksavstemning noen gang som her med disse stativhøyttalerne!
    Et lite element klarer på magisk vis å være raskt, impulsvillig, potent, slagkraftig og med nerve, og samtidig spille betydelig dyp bass uten å miste pusten eller noen gang å oppfattes som "festkul-tunet". Det er ikke mulig å høre bassrefleksavstemningen, eller å avsløre pustelyder eller "hengebass"! Impressed!!!

Mellomtonen blomstrer, og noen gang så kraftig at jeg kjenner pollenkløe i nesa... Her er det en liten fare for at det kan bli for mye av det gode.
    Instrumenter og stemmer synger ut og klinger fasinerende og svært levende. Som sagt noen ganger larger than life. Men det hele er svært forførende og imponerende underholdende. Jeg kjenner et gufs i fra de tidlige SF-konstruksjonene her. Jeg liker absolutt rike klangfarger i grunntoneområdet, og koser meg stort med det jeg hører, men kunne tenke meg et anstrøk av tørrere og mer "korrekt" klang noen ganger.

I toppen er det silke og fløyel. Det er plent umulig å provosere fran noe som kan skape det minste av lyttetretthet. Alle detaljer er der, men på en lett dempet og forsiktig måte. Jeg kunne for min egen del tenke meg bittelitte grann mer pulver og sting her oppe. Dette tenker jeg kan fikses feks med annen kabling.
    Samtidig er dette så behagelig at man bør være forsiktig med å øke dosen :)

Gismos lille musikk-hule har blitt til Gismos musikkstue. Endelig kan GM puste fritt og puste ut. Borte er 1. og 2. ordens refleksjoner fra tak og vegger, borte er den litt kunstige flora av klanger og overtoner som var oppe i hulen. Tilbake står det opprinnelige uttrykket konstruktøren tenkte seg, foret med kvalitetswatt fra geniet fra Tyskland. At Einstein har en egenlyd er ikke til å komme forbi. Det finnes nok forsterkere med et mer nøytralt uttrykk. Men fint er det!

NB; tilbake til staivene av stål og marmor.. Hva i helvete tenkte Serblin på ift høyden??? Ved å heve hodet 30 cm i lytteposisjon låter det enda mer riktig!
    Satt han på pidestall? Ved 3-4 meter unna høytt må man altså fortsatt reise seg halvveis opp for å finnet det søteste punktet! Merksnodig...

Takk for dette økta, Gismo. Du er nærmere nå enn noen gang! :)

M

kanaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Så har du flyttet ned i stuen, ser jeg.
    Ser ut som det kan bli bra, sånn på bilde mener jeg.

Virker jo som du synes lyden også er bra.
    Fordelen er jo at du slipper å gjemme deg bort, og kan omgås kona,
    Samtidig som du/dere koser dere med god musikk.
    Så da gratulerer jeg med endringene.

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Slipp fangene fri, det er vår!

Av og til blir man forundret, ja rett og slett forskrekket over hvordan ting virker og henger sammen..
    Jeg har hørt SF GM i ca 20 kvm godt dempet lokale før, og det låt oppløst, varmt, fyldig og forførende.
    Fikk i går gleden av å høre samme høyttalerne i et enda større rom hos Gismo. Jeg begynner å forstå litt mer av konseptet, samtidig som det er ting jeg fortsatt undres over..

Guarneri Memento er en høyttaler med flere ansikter. Forfra ser den ut som en standard 2-veis bassrefleks stativhøyttaler på typisk 11-12 liter.
    Sett fra siden oppdager man den dype, lyreformede kassa som angivelig gir kreasjonen flere liter innvendig volum. Man blir også veldig(!) overrasket over konstruksjonens originalstativer. Vi er flasket opp på at en diskant skal befinne seg i ørehøyde(eller bittelitt over) når ens legeme er nedsunket i lytteposisjon.
    GM rager 125 over golvet! Dvs at diskantens senter befinner segt ca 115 cm over parketten, i motsening til det normale 80-85 cm!

I tillegg er stativene lutet bakover relativt mange grader, slik at lydens spredning blir enda mer oppadrettet. Merksnodig....
    Alt dette tyder på at GM ikke er tiltenkt en tilværelse i trange gutterom eller i musikk-huler :)

En annen faktor ved konstruksjonen er den generøse nedre bass. Her har vi et lite 5,5 toms basselement, riktignok tweaket og med stor slaglengde, men som med sitt ringe areal skal gi oss opplevelser og flytte luft ned under 40 Hz.. Det høres for godt ut til å være sant.

Som et ad notan vil jeg nevne at sjølveste Franco Serbelin selv har uttalt at han trivdes godt med et par GM og en Einstein integrert. Tror nok Gismo er så nære fasitsvaret som mulig med forsterkningen av signalet fra Weiss'en ;)

Jeg vil begynne med bassen; jeg tror pinadø jeg aldri har hørt en så vellykket bassrefleksavstemning noen gang som her med disse stativhøyttalerne!
    Et lite element klarer på magisk vis å være raskt, impulsvillig, potent, slagkraftig og med nerve, og samtidig spille betydelig dyp bass uten å miste pusten eller noen gang å oppfattes som "festkul-tunet". Det er ikke mulig å høre bassrefleksavstemningen, eller å avsløre pustelyder eller "hengebass"! Impressed!!!

Mellomtonen blomstrer, og noen gang så kraftig at jeg kjenner pollenkløe i nesa... Her er det en liten fare for at det kan bli for mye av det gode.
    Instrumenter og stemmer synger ut og klinger fasinerende og svært levende. Som sagt noen ganger larger than life. Men det hele er svært forførende og imponerende underholdende. Jeg kjenner et gufs i fra de tidlige SF-konstruksjonene her. Jeg liker absolutt rike klangfarger i grunntoneområdet, og koser meg stort med det jeg hører, men kunne tenke meg et anstrøk av tørrere og mer "korrekt" klang noen ganger.

I toppen er det silke og fløyel. Det er plent umulig å provosere fran noe som kan skape det minste av lyttetretthet. Alle detaljer er der, men på en lett dempet og forsiktig måte. Jeg kunne for min egen del tenke meg bittelitte grann mer pulver og sting her oppe. Dette tenker jeg kan fikses feks med annen kabling.
    Samtidig er dette så behagelig at man bør være forsiktig med å øke dosen :)

Gismos lille musikk-hule har blitt til Gismos musikkstue. Endelig kan GM puste fritt og puste ut. Borte er 1. og 2. ordens refleksjoner fra tak og vegger, borte er den litt kunstige flora av klanger og overtoner som var oppe i hulen. Tilbake står det opprinnelige uttrykket konstruktøren tenkte seg, foret med kvalitetswatt fra geniet fra Tyskland. At Einstein har en egenlyd er ikke til å komme forbi. Det finnes nok forsterkere med et mer nøytralt uttrykk. Men fint er det!

NB; tilbake til staivene av stål og marmor.. Hva i helvete tenkte Serblin på ift høyden??? Ved å heve hodet 30 cm i lytteposisjon låter det enda mer riktig!
    Satt han på pidestall? Ved 3-4 meter unna høytt må man altså fortsatt reise seg halvveis opp for å finnet det søteste punktet! Merksnodig...

Takk for dette økta, Gismo. Du er nærmere nå enn noen gang! :)

M
    Hei og sjøl takk for overveldende, omfattende og detaljert tilbakemelding M;)
    At man selv sitter hjemme og er overrasket og selvdiggende fornøyd etter flytting av anlegget er nå en ting:cool:, men at det også fenger andre
    på en sånn overbevisende måte er jo meget hyggelig da:):)

Ang høyde på GM og disses sativer kan jeg dele din oppfatning, dette har jeg teste ut litt mere i kveld og på en såpass lytteavstand som jeg nå har
    så er det ikke så voldsomt mye "tilting" på vinkel i bakkant som skal til før man treffer det søteste punktet:) "Vektstanga" blir lang bort til søtpunktet, og litt mer opp i bakkant gjør merkbare forskjeller der fremme, så dette er under utbedring herr Sundkoien:p

Dette var jo en meget hyggelig bekreftelse på "selvopplevd lykke" M:p;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ;)
    Så har du flyttet ned i stuen, ser jeg.
    Ser ut som det kan bli bra, sånn på bilde mener jeg.

Virker jo som du synes lyden også er bra.
    Fordelen er jo at du slipper å gjemme deg bort, og kan omgås kona,
    Samtidig som du/dere koser dere med god musikk.
    Så da gratulerer jeg med endringene.

mvh

Takker så mye kanaris, dette ble vinn vinn😊😉😊

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Først gratulerer med datteras utdannelse.
    Man må fortsatt oppføre seg pent når man kommer på besøk forstår jeg:).

Jeg er ganske forundret over at det er så mye undring over at lyden ble mye bedre nede i stua.
    Selvsagt måtte det bli det!:)
    Jeg har sagt det hele tida at høyttalerne bør bæres ned trappa. De skulle vel aldri vært båret opp, men så vidt jeg vet ble de aldri koblet opp nede før det skjedde.
    På det tidspunktet var vel heller ikke det noen mulighet sånn konemessig:rolleyes:.

Det er et fåtall høyttalere som er laget for å spille med bakvegg/hjørner. SFGM er definitivt ikke en av dem.
    Som sundkoien er inne på er nok ikke disse høyttalerne laget for bittesmå rom. Det er egentlig lett å se.
    Ellers en kommentar til stativhøyden.
    Når man lytter til så fornemme musikkgjengivere er det nok ikke meningen at man halvveis skal ligge henslengt i et skumgummisvøp...
    Man skal sitte pent på stolen!

Jeg er spent på ordvalget fra mr.S når disse om ikke lenge står framfor ham...
    Jeg blir forundret hvis ikke superlativene kommer rennende i fri flyt;)

God helg ønskes fra blåskogen.
    Mvh

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Morro å se at du henter enda mer godlyd! Vil tro dette spiller bra :)

Fikk forøvrig ikke mindre lyst på en lytt nå.. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Ja det var moro å oppleve at det kunne hentes mere også Elo;)
    Lytt må vi få til neste gang du er på disse kanter, de må varsle meg:)

Men du....Notodden?? Var det itte Kongsberg da:rolleyes:

gismo

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2

Ja det var moro å oppleve at det kunne hentes mere også Elo;)
    Lytt må vi få til neste gang du er på disse kanter, de må varsle meg:)

Men du....Notodden?? Var det itte Kongsberg da:rolleyes:
    gismo
    Nå er det ferie, så er i området frem til 20. Juli ca :rolleyes:

Oi, oppmerksom.. Stemmer det, ble flytting enda litt lenger sør :eek:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig dag i Oslo i går..

Det ble en hyggelig og lang dag i Oslo i går;)
    Her er en glad ferdigutdannet datter med en gråsprengt stolt pappa:)

01e4f0fd22064dba144e68222357f225acd49aac57.jpg

Stram dame!

01f72d6dc749722021c74e400b7dc924b3907accd2.jpg

Her fra den høytidelig og flotte sermoniem i Oslo rådhus, med ordfører, politidirektør, justisminister osv.
    Spesielt for disse unge nettopp i år var at topp sjefen for Interpol w.w. var i Norge og overvar sermonien og talte til dem;)

016f47ad685d61c4f46e2ba56204a5991452bc0574.jpg

Her sammen med en beste venninne gjennom stuetiden:)

014334dee80dde1984ff712c3f624adae322e6fd8f.jpg

Dette ble en flott dag man ikke glemmer så fort, for både datter og gamlefar;)

gismo

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis gismo,ser ut som du har gjort en god jobb med avkommet :)
    Ha en fortsatt god helg

mvh

V

vinyl-mannen

Gjest
    Her er det bare [ istemme, flotte bilder, en tydelig stolt far, slik skal det v're.
    Gratulerer s[ mye Gismo.:)
    ps, noe tull med pc,en

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med datter :)
    Det er lov å være stolt far.

Moro å lese om SF GM. Har opplevd noe av det samme hos annen storfornøyd eier.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med datter :)
    Det er lov å være stolt far.

Moro å lese om SF GM. Har opplevd noe av det samme hos annen storfornøyd eier.
    Takker emotikon:)
    Ja har en følelse av hvem du sikter til gjeldende SF GM (tror jeg da:cool:);)

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Pusler litt, rydder, ommøblerer, demontere og prøver litt på kontoret i dag;)
    Litt trangt, men trur SF Venere og Rega boksene kan fungere her tross alt:rolleyes:
    Har en del akustikk saker fra "hulen" som kan testes her inne.
    Uansett, ei furtebu må man jo ha da itte stua er ledig!

image.jpg

gismo

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hei Gismo
    Kan du fortelle litt om prosessen frem til at godsakene
    kommer ned i stua, har du matte ga mange runder med sjefen???:cool:
    mvh
    vinyl/mannen

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Gismo
    Kan du fortelle litt om prosessen frem til at godsakene
    kommer ned i stua, har du matte ga mange runder med sjefen???:cool:
    mvh
    vinyl/mannen
    Hei vinyl-mannen:)

Hehe...nei det har jeg egentlig ikke gjort, her må jeg nok selv ta ansvar for at dette har tatt tid:cool:
    Jeg trivdes og ønsket å være oppe hulen i mange år, selv om jeg viste at stuen ville være ideel rent lydmessig.
    Derfor ble det aldrig "testet" der nede, sikkert for å "beskytte meg selv" litt....
    Mange kompiser, som blues, RoDa og sundkoien har jo sagt og mast om dette mange ganger og da jeg til slutt fant ut at, ja jeg bør vel prøve, så var det helt greit for "sjefen" her hjemme;);)
    Så dette er nok selvforskyldt og trangen til å ha " det selvbestemte guttelivet" oppe i hule som forårsaket disse 12-13 årene jeg har "levd" der oppe:cool:;)
    Men nå vet jeg bedre, og den som venter på noe godt osv....:D

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Litt trangt, men trur SF Venere og Rega boksene kan fungere her tross alt:rolleyes:

Vis vedlegget 327053

gismo
    Tror faktisk Venere med en lite søt sub kan bli riktig så knall der i kontorhulen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.902
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 327053

gismo
    Tror faktisk Venere med en lite søt sub kan bli riktig så knall der i kontorhulen :)
    Håper det X-cell, men er ikke sikker på om en liten søt sub er nødvendig en gang:cool:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 327053

gismo
    Den blå greia utpå gølvet...
    Er det en slik Bluesound-streamer???

Blir bra det gismo.
    Få sentrert skrivebordet i Sweet Spot (Hot Spot!) nå så er det straks fullbragt;)8):p

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med datter. De sitter alfabetisk tydeligvis. Etaten er ikke kjent for fantasi , det skal den ha. For håpe hun får jobb der hun vil ha det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn