Mange spørsmål M, men skal prøve ;Dsundkoien skrev:Hvor har du plassert sub'ene? Har du funnet noen ideel plassering?
Er de visuelle eller waf-plassert? ;D
M
Hallo Audionet venn 8)Powerpoint skrev:Spennende ute i Kirkenær.
Medfører rystelsene uten knotter at Glomma graver seg inn på eiendommen, og finner nye løp?
Mens Gismo i fullt dagslys har blitt filsamler og "streamer", handlet "basspuffer" og "knotter", har jeg i ly av nattemørket begynt å kikke meg tilbake.Jeg har da en relativt god vinylspiller stående!?
Så jada, i morgen droppes en RIAA i posten vest i landet med kurs for odden.
Så får vi se om gammer`n får armen ut av t.......i alle fall er han et skritt lenger enn i dag.
llersmessig hygger jeg meg veldig med Levi henriksens siste bok Dagen skal komme med blå vind.
Tenkje litt på bygda tell`n Gismo da serr`u, mens je les.
Jeppsundkoien skrev:Lambchop er bra! Snodig figur egentlig..
M
Jeg har hørt tre låter til nå, og må medgi at dette er veldig bra!RBN skrev:Lambchop er fantastisk. Tok litt tid, men nå er jeg avhengig ;D
Flere bør oppdage denne
RBN
Ja som RBN er inne på, pass deg for å bli avhengig, jeg brukte litt tid men er i samme båt som RBN nå ;Dlars_erik skrev:Jeg har hørt tre låter til nå, og må medgi at dette er veldig bra!RBN skrev:Lambchop er fantastisk. Tok litt tid, men nå er jeg avhengig ;D
Flere bør oppdage denne
RBN
Er ikke fy å snakke om god lyd. Det gjør jo ofte en enorm forskjell.gismo skrev:Ja som RBN er inne på, pass deg for å bli avhengig, jeg brukte litt tid men er i samme båt som RBN nå ;Dlars_erik skrev:Jeg har hørt tre låter til nå, og må medgi at dette er veldig bra!RBN skrev:Lambchop er fantastisk. Tok litt tid, men nå er jeg avhengig ;D
Flere bør oppdage denne
RBN
gismo
Edit: er fy å si sånt når man snakker musikk, men det er jaggu meg god lyd også 8)
Ja for noen av oss inkl undertegnede gjør det detlars_erik skrev:Er ikke fy å snakke om god lyd. Det gjør jo ofte en enorm forskjell.gismo skrev:Ja som RBN er inne på, pass deg for å bli avhengig, jeg brukte litt tid men er i samme båt som RBN nå ;Dlars_erik skrev:Jeg har hørt tre låter til nå, og må medgi at dette er veldig bra!RBN skrev:Lambchop er fantastisk. Tok litt tid, men nå er jeg avhengig ;D
Flere bør oppdage denne
RBN
gismo
Edit: er fy å si sånt når man snakker musikk, men det er jaggu meg god lyd også 8)
Ja M, mye musikk og finjusreringer (litt pirket på plassering mht timing 8)) må til vettu, men nå begynner de å løsne og dette trives jeg bedre og bedre medsundkoien skrev:Skjønner at sub'ene gjorde susen, for nå har det vært stille her!
Æill hæss?
M
Hallo cyber, ja det er et program for han far dette der ja ;Dcybervision_ skrev:Fikk sett det på lørdag selv, fint program
T5ene er en stor suksess enda?
Hallo OU812ou812rh skrev:Kjekt å lese om subene dine gismoDet høres ut som om du har funnet en meget god match. De er jo så små og pene i tillegg så de skal jeg legge meg på minnet. Har du testet med kun en? Dumt spørsmål når man har to, men spør for min egen del?
Ellers så er jeg enig med deg i beskrivelsen av den siste Cohen skiva. Har snurret noen runder på Gyro'n den siste tiden
OU812
Virker veldig interessant dette Gismogismo skrev:Kan dette være mine fremtidige bokser :
Har lest en del om disse små men ekstremt flotte boksene i dag.
Ikke noe å si på finish, meget gode data og rosende kritikk iallefall
Kunne 1 stk Eximus DP1 (dac/pre/headamp) og 1 eller 2 stk Eximus S1 (effekt trinn) være hele mitt oppsett en gang i fremtiden ??? 8)
http://www.aprilmusic.com/eng/main/sub02_04_dev.html
gismo
Hallo Guit.Guit skrev:Virker veldig interessant dette Gismogismo skrev:Kan dette være mine fremtidige bokser :
Har lest en del om disse små men ekstremt flotte boksene i dag.
Ikke noe å si på finish, meget gode data og rosende kritikk iallefall
Kunne 1 stk Eximus DP1 (dac/pre/headamp) og 1 eller 2 stk Eximus S1 (effekt trinn) være hele mitt oppsett en gang i fremtiden ??? 8)
http://www.aprilmusic.com/eng/main/sub02_04_dev.html
gismoer ute etter en tilsvarene kompakt forsterker som Belcanto har med innbyggd DAC. Må ha noe nytt som kan drive hodetelefonene og de gamle Roger LS35A. Denne komboen kan være mitt andre oppsett. Har ikke noe erfaring med D-class forsterkere. Er mye snakk om det på sentralen. Men det er bare noe halv fabrikkata som de vil mekke på selv. Da er det bedre med et ferdig produkt som ser pent ut ;D Hva vil prisen komme på? mvh Guit
To suber er utvilsomt bedre enn én - men skal man først ha én ensom sub, er jeg enig med det du sier om sentral plassering. Jeg har omsider fått laget meg en spesialtilpasset stereobenk som tillater at suben plasseres nøyaktig midt på - og det låter av en helt annen verden sammenlignet med en sub som står litt på siden av det hele. Men hadde jeg hatt plass til to, hadde jeg nok prøvd det, ja....gismo skrev:Om jeg har testet med en? Ja så klart, både med en på venste eller en på høyre sideou812rh skrev:Kjekt å lese om subene dine gismoDet høres ut som om du har funnet en meget god match. De er jo så små og pene i tillegg så de skal jeg legge meg på minnet. Har du testet med kun en? Dumt spørsmål når man har to, men spør for min egen del?
Ellers så er jeg enig med deg i beskrivelsen av den siste Cohen skiva. Har snurret noen runder på Gyro'n den siste tiden
OU812Og i utgangspunktet kunne jeg levd med en også, men ville nok da ha jobbet litt mer med en event sentral plassering, kanskje en litt høyere deling (men veldig romavhengig) og ville nok hatt litt høyere volum på en alene ville jeg tro.
Med 2 stk blir dette enklere syns jeg da jeg oppnår en bedre balanse i lyttrommet og da er det enklere å få de til å "forsvinne" helt ;D
gismo
Vi tenker likt og har hatt samme like opplevelser Ulf-B ;DUlf-B skrev:To suber er utvilsomt bedre enn én - men skal man først ha én ensom sub, er jeg enig med det du sier om sentral plassering. Jeg har omsider fått laget meg en spesialtilpasset stereobenk som tillater at suben plasseres nøyaktig midt på - og det låter av en helt annen verden sammenlignet med en sub som står litt på siden av det hele. Men hadde jeg hatt plass til to, hadde jeg nok prøvd det, ja....gismo skrev:Om jeg har testet med en? Ja så klart, både med en på venste eller en på høyre sideou812rh skrev:Kjekt å lese om subene dine gismoDet høres ut som om du har funnet en meget god match. De er jo så små og pene i tillegg så de skal jeg legge meg på minnet. Har du testet med kun en? Dumt spørsmål når man har to, men spør for min egen del?
OU812Og i utgangspunktet kunne jeg levd med en også, men ville nok da ha jobbet litt mer med en event sentral plassering, kanskje en litt høyere deling (men veldig romavhengig) og ville nok hatt litt høyere volum på en alene ville jeg tro.
Med 2 stk blir dette enklere syns jeg da jeg oppnår en bedre balanse i lyttrommet og da er det enklere å få de til å "forsvinne" helt ;D
gismo
Tja...de har nå alltid vært i hus, men som du sier lars_erik, da det for meg spilles litt "Tull" i perioder så gjennoppdages storheten også i sånne perioder ;Dlars_erik skrev:Gismo; jeg ser man har gjennoppdaget det eneste sanne progrock-bandet i de dype skoger. Jethro Tull![]()
Enig med dere, men jeg har også meget gode erfaringer med å plassere sub nær en av frontene også, spesielt med fronter som klarer endel bass selv også.gismo skrev:Vi tenker likt og har hatt samme like opplevelser Ulf-B ;DUlf-B skrev:To suber er utvilsomt bedre enn én - men skal man først ha én ensom sub, er jeg enig med det du sier om sentral plassering. Jeg har omsider fått laget meg en spesialtilpasset stereobenk som tillater at suben plasseres nøyaktig midt på - og det låter av en helt annen verden sammenlignet med en sub som står litt på siden av det hele. Men hadde jeg hatt plass til to, hadde jeg nok prøvd det, ja....gismo skrev:Om jeg har testet med en? Ja så klart, både med en på venste eller en på høyre sideou812rh skrev:Kjekt å lese om subene dine gismoDet høres ut som om du har funnet en meget god match. De er jo så små og pene i tillegg så de skal jeg legge meg på minnet. Har du testet med kun en? Dumt spørsmål når man har to, men spør for min egen del?
gismo
gismo
Da er dette tipset notert og skal sjekkes ut PowerpointPowerpoint skrev:Det er kanskje plass til litt afrikansk savanne steminig i de dype skoger når Ian Anderson må ut og pusse fløyta og høgge litt ved?
I såfall kan Rokia Traorè - Bowmboî (indigo tamà productions LBLC 2594, 2003) være av interesse.
her er det lekre harmonier, og spennende klanger med mye detaljer.
Lambchop - Is a Woman er liksom aldri feil.
Utrolig stemningsfullt, og vakkert.
Nei, huff av meg.gismo skrev:Da er dette tipset notert og skal sjekkes ut PowerpointPowerpoint skrev:Det er kanskje plass til litt afrikansk savanne steminig i de dype skoger når Ian Anderson må ut og pusse fløyta og høgge litt ved?
I såfall kan Rokia Traorè - Bowmboî (indigo tamà productions LBLC 2594, 2003) være av interesse.
Her er pluss grader, så nå hogger vi ikke ved ;D
gismo
Da ønskes en god poltur med etterfølgende behagelig svimmelhet utover lørdagskvelden ;DPowerpoint skrev:Nei, huff av meg.gismo skrev:Da er dette tipset notert og skal sjekkes ut PowerpointPowerpoint skrev:Det er kanskje plass til litt afrikansk savanne steminig i de dype skoger når Ian Anderson må ut og pusse fløyta og høgge litt ved?
Her er pluss grader, så nå hogger vi ikke ved ;D
gismo
Hogge ved i plussgrader kan jo medføre at man blir svett andre steder enn på ryggen ;D
Hørte akkurat en interessant stemme på radioen - Lana Del Ray med låten Videogames.
Så da hev far seg på nettet, og bestilte skiva "Born to Die" med frøkna.
Hun synger med en noe uvanlig sonor stemme til quinde å være. Meget stemingsskapende.
Ikke fullt så dramatisk som Barb Jungr.
Da får jeg pakke sammen, og komme meg inn til Tiggerstaden for å handle favoritt amarone vinen Il Sestante.
Mn blir behagelig svimmel og sedatert av denne væsken 8)