gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja den Flight of the cosmic hippo er stilig :) Lydkvaliteten er meget god også. Så hadde nok
    ikke hørt på den hvis det låt flatt og livløst ;) Litt utenom det vanlige.
    Vil tro suben på veggen din jobbet litt og med den sangen?
    Nyt formiddagskaffen videre ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja den Flight of the cosmic hippo er stilig :) Lydkvaliteten er meget god også. Så hadde nok
    ikke hørt på den hvis det låt flatt og livløst ;) Litt utenom det vanlige.
    Vil tro suben på veggen din jobbet litt og med den sangen?
    Nyt formiddagskaffen videre ;)
    Takker for det, ja Habitaten er MED😉😋😎

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde hyggelig kaffebesøk av Sundkoien i dag, ble også litt lytting;)
    Virket som gutten var godt fornøyd med det han hørte:cool:....men kan jo ta aldeles feil, får kanskje vente å se om han nevner noe:p;)
    Takk for 2-3 hyggelig timer M! Godt nyttår og god tur til Riga:D

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Avla et lite romjulsbesøk i stua hos Gismo i dag.
    Einstein var varm, og i god form. SF GM troner i stua, disse er noen skikkelig HØYE stativere :)

Kort oppsummert;
    Dette anlegget imponerer med sin store scene, nøyaktige plassering av instrumenter og musikere.
    Det som imponerer like mye er plutseligheten og dynamikken i fra 2 femogenhalv-toms mellombasser fra Scanspeak!
    Det skal egentlig ikke være mulig å få til en slik dynamikk med så lite membran-areal.. Her tror jeg vi må gratulerer Einstein og dens konstruktør
    med et meget vellykket resultat! Det er god dynamikk i fra øvre mellomtone og helt ned til 40Hz, og her begynner også sub'en (nærmest umerkelig) å fylle inn.

Vi lyttet til både 90-talls pop, dj-miks og siste versjon av Helge Lien Trio(m/Adam Baldysch). Gode innspillinger briljerer på dette anlegget.
    Anlegget låter en smule "mørkt", men med god detaljering og oppløsning. Det låter vel også en aning "larger than life" på en del opptak, men dette er bare en
    ytterlig påminning om hvor godt disse høyttalerne er konstruert. En bitteliten anelse av "festkul" kan merkes, men denne kan også meget godt skyldes at anlegget spiller på kortvegg i en ikke altfor stor stue. Uansett; Me like very much!

Tusen takk for lytt, hyggelig prat, kaffe og julekaker ;)

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Avla et lite romjulsbesøk i stua hos Gismo i dag.
    Einstein var varm, og i god form. SF GM troner i stua, disse er noen skikkelig HØYE stativere :)

Kort oppsummert;
    Dette anlegget imponerer med sin store scene, nøyaktige plassering av instrumenter og musikere.
    Det som imponerer like mye er plutseligheten og dynamikken i fra 2 femogenhalv-toms mellombasser fra Scanspeak!
    Det skal egentlig ikke være mulig å få til en slik dynamikk med så lite membran-areal.. Her tror jeg vi må gratulerer Einstein og dens konstruktør
    med et meget vellykket resultat! Det er god dynamikk i fra øvre mellomtone og helt ned til 40Hz, og her begynner også sub'en (nærmest umerkelig) å fylle inn.

Vi lyttet til både 90-talls pop, dj-miks og siste versjon av Helge Lien Trio(m/Adam Baldysch). Gode innspillinger briljerer på dette anlegget.
    Anlegget låter en smule "mørkt", men med god detaljering og oppløsning. Det låter vel også en aning "larger than life" på en del opptak, men dette er bare en
    ytterlig påminning om hvor godt disse høyttalerne er konstruert. En bitteliten anelse av "festkul" kan merkes, men denne kan også meget godt skyldes at anlegget spiller på kortvegg i en ikke altfor stor stue. Uansett; Me like very much!

Tusen takk for lytt, hyggelig prat, kaffe og julekaker ;)

M
    Takker for meget hyggelige ord M;)
    Plutslighet og dynamikk er jeg selv meget godt fornøyd med og som du sier, skulle nesten ikke være mulig.
    Angående Einstein sitt bidrag, som ikke har all verden med Hk(watt) men godt med Nm(strøm) så sitter nok den med hemligheten her tross litt tung last;) Sf is dark sier Harry på Rhabsody i Hilversum, nettopp dette liker jeg så lenge det er oppløst, detaljert, nyansert og klangen er til stede.
    Godt fornøyd med integrering av REL Habitat sammen med GM;) Bittesmå festkuler spriter opp hverdagen:cool:
    Takk igjen, ha en flott tur:D

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjørte gjennom hele dette samlealbumet i går, etter besøk av M, en del bra og litt spennende utypiske kombinasjoner med banjo;) Ta gjerne en lytt på dette, god lyd!

image.jpg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.001
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at så mange liker lyden av oppsettet ditt, gismo. Det holder deg da sikkert så "fat and happy" at du ikke gjør endringer før jeg en gang får svingt forbi steppelandet og lyttet til herligheten :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjekt at så mange liker lyden av oppsettet ditt, gismo. Det holder deg da sikkert så "fat and happy" at du ikke gjør endringer før jeg en gang får svingt forbi steppelandet og lyttet til herligheten :)
    Hehe....ja regner med og frykter at da er nok slutt på både "liker" og fagre ord....:cool::cool:
    Men heldigvis tar du god tid på deg;)

Trur jaggu vi tar en gammal goding på dine ord je.....Karmana was here..:p;)

Jekkker en jævel her åsså!!

image.jpg

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.001
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe....ja regner med og frykter at da er nok slutt på både "liker" og fagre ord....:cool::cool:

Vis vedlegget 418174

gismo
    Ja det kan du regne med! Begynner med den kommenterte festkulen og radbrekker resten med et ondt glis ;)

Den sangen husker jeg godt, uten at jeg visste Candy Dulfer var damen som trakterte saxen. Hadde den på CD med Dave Stewart (mener bestemt det var en slik CD EP). Minimal interesse for andre, men man er jo blitt så gammel at man blir positivt overrasket hver gang man husker noe ;) Fornavnet på damen kan ikke være helt tilfeldig :rolleyes: Fristene å si noe traktering av fløyter, men det skal jeg selvfølgelig la være ;) Fin låt!

Skåler tilbake fra Hilverstaden. Tripel Vs IPA er det som skiller menn fra småpiker :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg vet du elsket å skille oss, men nå har du en annen tilgang enn meg������������

image.jpg

Polkjøpt Hansa gjelder vel itte??
    gismo

Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser du ble litt begeistret av Bela Fleck sin litt uvanlige banjomusikk. Banjo kan da låte bra :)
    Artig at du likte det. Som du sa, verdt å låne øret til ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.001
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vet du elsket å skille oss, men nå har du en annen tilgang enn meg������������

Vis vedlegget 418227

gismo
    Jeg er stor i kjeften og flink til å løpe ;) Tilgangen er strengt tatt ikke så ulik, men prisforskjellen kan nok være litt kilen :D Hansa er jo greit nok, men med det lille trumfkortet du har dradd frem til venstre i bildet, kan jeg med et glass rødvin ikke gjøre annet enn å kaste kortene ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sålenge gismo ikke sovner et visst sted igjen trumfer han deg glatt karmana.. ;D. Ihvertfall i kveld. Vært å montert den største subben på den siden av Mjøsa. Får håpe den spiller greit, etterhvert.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 418227

gismo
    Jeg er stor i kjeften og flink til å løpe ;) Tilgangen er strengt tatt ikke så ulik, men prisforskjellen kan nok være litt kilen :D Hansa er jo greit nok, men med det lille trumfkortet du har dradd frem til venstre i bildet, kan jeg med et glass rødvin ikke gjøre annet enn å kaste kortene ;)
    Sover ikke, å ha en trumf i erme er jo alle pokerspilleres drøm Karmana:cool:
    Subber på are sia, hmmm det driter je i, trumfer itte Habitat åkke som😎😎 Så sant dom itte skal spille langt ned å skape masse hodebry for eier;);)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, du skal få lov til å drite... Du trivdes jo der inne.. Trumf i vei og god natt.. :cool:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.890
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 418174

gismo
    Ja det kan du regne med! Begynner med den kommenterte festkulen og radbrekker resten med et ondt glis ;)

Den sangen husker jeg godt, uten at jeg visste Candy Dulfer var damen som trakterte saxen. Hadde den på CD med Dave Stewart (mener bestemt det var en slik CD EP). Minimal interesse for andre, men man er jo blitt så gammel at man blir positivt overrasket hver gang man husker noe ;) Fornavnet på damen kan ikke være helt tilfeldig :rolleyes: Fristene å si noe traktering av fløyter, men det skal jeg selvfølgelig la være ;) Fin låt!

Skåler tilbake fra Hilverstaden. Tripel Vs IPA er det som skiller menn fra småpiker :cool:
    Endelig noe OK butikkøl å få tak i i sørfylket ser jeg.
    Skeptisk til valg av glass!:(

Vannpumpa klikka 1.dag jul her blåskogen.
    Regninga er i størrelse på en middels god pick-up:mad:

Fortsatt God jul!

IMG_20161231_102327.jpg

Bedre enn 2 sterke juleøl fra Nøgne+mus blir det vel neppe.

GODT NYTT ÅR!

Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt nyttår til deg og dine ;) Har selv kjøpt en Nøgne Ø Blonde. Må teste :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.421
    Sted
    Skien
    Godt nyttår til deg også gismo :)
    Håper vi sees på Munchen messa i mai gismo.

Mvh: Espen L

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Riktig godt nytt år ønskes deg og dine. Kanskje vi sees i 2017? ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nydelig stillfaren duet på denne låta, flott live fra Berlin, passer godt på en hviledag:cool:

image.jpeg

En rolig start på 2017 er helt fint;)

gismo

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.774
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    En av mine favoritt låter, var det i 20xx-2016, blir det i 2017, liker bildet godt;)

gismo
    Det bildet var egentlig fordømt bra!
    Ikke kun fordi damen er grei å hvile øynene på, men det forteller en historie. Så får det være opp til ens egne små grå å finne på historien:cool:.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hørte på et par kvinnevokaler i dag, stemmene er kjent fra før men her tror jeg det er snakk om et par nyinnspillinger?

image.jpg
    image.jpg

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.318
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger