gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja ja, sånn kan det gå:p
    Jeg satt i går kveld og lyttet, ble nok litt poetisk men tilgi meg det;)
    Man tar en staut tysker med sin nøytrale, nøyaktige, detaljerte og dynamiske stålkontroll og parrer denne med to romantisk
    litt myke men endog faste i fisken, musikkalske og tempramentfulle engasjerende italienske varmblodige damer....hmm hva får man da..??

Først tenkte jeg på trekant :cool:
    Men så kom jeg til å tenke på Audionet og 2 stk Sonus Faber......

Jøss...dette tok jo helt av.....:p

gismo

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det høres i hvert fall ut som om dette låter bra.

C

Cyber

Gjest
    Ja, godt å høre valget ble disse - jeg synes SF er deilige saker. De hadde nesten ikke trengt å lage lyd. :D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.904
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan går det; får du drukket de inn?
    Dette tar jo gjerne en del uker. :rolleyes:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.896
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kom igjen gismo,bare fortsett med inndrikkingen fordi om det er Mandag :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan går det; får du drukket de inn?
    Dette tar jo gjerne en del uker. :rolleyes:
    Nå må je vente til freddan igjen vettu lars_erik:cool:

gismo
    Ikke mer lytting og inndrikking før fredag? :(

Da bør du lytte/inndrikke til denne:

Skal prøve å huske denne da jeg ankommer Alcudia på lørdag, mye billigere varer der vettu lars_erik, så da kan jeg sikkert drikke dem inn på bare et par-tre dager:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    113
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med herlige høytalere Gismo;)
    Har alltid hatt sansen for Sonus Faber og var titt og ofte innom tråden til RoDa for å beskue skulpturene.

Forøvrig så deler jeg din entusiasme når det gjelder Inger Marie. Da jeg giftet meg ifjor hadde min kone (uten mitt vitende) fått Inger marie til å stille opp og synge for oss i kirken samt at jeg fikk et signert eksemplar av "For You". Du kan si det sånn at det var et stykk meget lykkelig og rørt brugdom da:) Må legge til at Inger Marie sang i min fars begravelse også, så av den grunn betydde det ekstra mye for meg.

Ser frem til lytteinntrykk når sonusene har blitt husvarme hos deg.

Mvh
    Gjert

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med herlige høytalere Gismo;)
    Har alltid hatt sansen for Sonus Faber og var titt og ofte innom tråden til RoDa for å beskue skulpturene.

Forøvrig så deler jeg din entusiasme når det gjelder Inger Marie. Da jeg giftet meg ifjor hadde min kone (uten mitt vitende) fått Inger marie til å stille opp og synge for oss i kirken samt at jeg fikk et signert eksemplar av "For You". Du kan si det sånn at det var et stykk meget lykkelig og rørt brugdom da:) Må legge til at Inger Marie sang i min fars begravelse også, så av den grunn betydde det ekstra mye for meg.

Ser frem til lytteinntrykk når sonusene har blitt husvarme hos deg.

Mvh
    Gjert
    Takker så mye Gjert:)

Ja disse kjente jeg også fra før da de er beskuet mang en gang av meg også.
    At jeg nå fikk sjansen til disse kan jeg nok ikke klage på.
    Det mest spennende var jo hvordan disse ville spille hos meg, i mitt lytterom og så langt bare storkoser jeg meg.
    Men de er ennå nærmest bare satt dit uten noe mere jobbing, så her kan det bli ennå bedre;)

Må si du har hatt en flott Inger Marie opplevelse og at du også da har et spesielt forhold til damen/stemmen skjønner jeg godt!
    Signert versjon er ikke å forakte....
    Lytteinntrykk kommer nok litt om litt...
    Snakkes.

mvh
    Dag

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med noen nydelige Sonus Faber,det som gjorde det for med var den behagelige og musikalske fremføringen de har,og att de leverer uansett musikktype.

Har du orginale spikes på parketten ?

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Ja, har også skuet på disse høytalerne. Prisen de gikk for og var helt overkommelig, men livredd for å ende opp med mer bass i mitt lytterom, og derfor ble det som det ble... Egentlig meget så nøgd nå. Takk for tips om Inger Marie, ukjent for meg til idag. Korleis abbonere ein på tråden her? Kan jo vere det kjem fleire gode musikktips? Har tidligere hatt mange gleder av Cybro sine delinger...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grattis med noen nydelige Sonus Faber,det som gjorde det for med var den behagelige og musikalske fremføringen de har,og att de leverer uansett musikktype.

Har du orginale spikes på parketten ?
    Takker Petterone:)

Støtter deg veldig i det som er merket her, jeg får også en behagelig god følelse da jeg lytter samtidig som jeg føler at jeg ikke mister noe.
    Tror kanskje kombinasjonen SF med min tyske elektronikk med utpreget dynamisk detaljering og korrekthet ble et flott total resultat.
    Jeg bruker orginal spikes på disse, da jeg med dem kan justere dem i bakkant og dermed jobbe litt med lydbilde.
    Men de står på en garnitt plate 300x400x30 mm som igjen har står på gummi-isolatorer (tilpasset totalvekt).
    Tenkte kanskje jeg skulle prøve Valhalla spikes underlag på granitten....:confused: Vi får se...

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, har også skuet på disse høytalerne. Prisen de gikk for og var helt overkommelig, men livredd for å ende opp med mer bass i mitt lytterom, og derfor ble det som det ble... Egentlig meget så nøgd nå. Takk for tips om Inger Marie, ukjent for meg til idag. Korleis abbonere ein på tråden her? Kan jo vere det kjem fleire gode musikktips? Har tidligere hatt mange gleder av Cybro sine delinger...
    Takker oddemann:)

Jeg er ikke sikker på om du hadde endt opp med veldige mye mere bass enn du har fra dine SF Conserto Domus ( en ringradiator + 7" mellomtone/bass) for det er en annen delig på disse. Men at du derimot hadde fått bedre fylde kan jeg nok lett tro. Også ville du nok fått en mellomtone som, iallefall jeg bare elsker:)
    Nå har jeg Patricia, Kari og Inger Marie i hvert sitt kne og ei i mitten, når de synger for meg:cool:
    Hvordan du kan abonnere på tråden vet jeg ikke, for min del bare følger jeg med der det er intr å følge med:p

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Abonnere på en tråd gjør man vel i det øyeblikk man skriver et innlegg i den?
    På "hurtiglinker" i profilen kommer det opp ei liste med tråder man "abonnerer" på.
    Dette er tråder hvor man har postet egne innlegg. Slik har jeg forstått det.

Burde kanskje adressert det til oddemann, men siden spørsmålet kom i din tråd, så havnet svaret her gismo.

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Denne dør jo aldrig, har levd med denne i alle år, dette er jo flott SF-mat:cool:

Folder.jpg

flac
    gismo

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Gratulerer m. vakre og sannsynligvis meget vellydende h.t.:).

mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Ser du er nyforelsket gismo. Gratulerer så mye med to flotte, mørke skjønnheter.....

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.306
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med et FABE(R)laktig høyttalervalg Gismo.

Hva var det Fremer'n skrev om disse, jo: "Sonus faber products made waves both for their spectacular looks and their
    intoxicating sound"
    .
    -Vanskelig å være uenig der...

:)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan låter de nye høyttalerne i forhold til de gamle da Gismo?

Jeg har jo hatt APene, men aldri hørt Sonus Faber.

Trodde forresten aldri du ville bytte ut AP. :p

Geir Arne

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser du er nyforelsket gismo. Gratulerer så mye med to flotte, mørke skjønnheter.....
    Å du vet RBN, når man kommer i en viss alder er det ikke mye som skal til før man føler seg som 20 igjen:cool:
    Men nytt for meg og herlig er det lell;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med et FABE(R)laktig høyttalervalg Gismo.

Hva var det Fremer'n skrev om disse, jo: "Sonus faber products made waves both for their spectacular looks and their
    intoxicating sound"
    .
    -Vanskelig å være uenig der...

:)
    Takker Grumpy, Faberaktig hadde jeg ikke tenkt på, men jo de er noen flotte varmblodige italienske damer;)
    De kan iallefall kunsten i å behage han gismo:cool:

Det var jo usedvanlige flotte ord, og som du, jeg skal ikke benekte disse kloke ordene.
    Jeg føler en noe større glede av musikken nå faktisk etter bare noen dager med disse, mange små parametere som gikk min vei med dette valget.

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan låter de nye høyttalerne i forhold til de gamle da Gismo?

Jeg har jo hatt APene, men aldri hørt Sonus Faber.

Trodde forresten aldri du ville bytte ut AP. :p

Geir Arne
    Hallo Geir Arne.

Det første sist, det trodde ikke jeg heller;)
    Men etter lang tid med AP så kom behovet for å teste noe annet og da har SF i lengre tid vørt en aktuell
    kandidat, men selvfølgelig også andre.
    Da disse jeg nå fikk fatt i var på markedet kunne jeg ikke la den sjansen gå syns jeg.

Ang lyd så er det noen små parametere som skiller dem, ikke de veldig store forskjellene selvfølgelig, men noen som etter et par/tre dagers lytting
    gikk helt klart i min retning av ønsket lyd.
    Kort (kan sikkert sies mye mer, men de første ting som slår meg er):
    Topp: Detaljering og oppløsning på samme nivå, men noe mere lyttevennlige på noe høyere volum. Altså litt "rundere" men mister ikke detaljer allikevel.
    En annen spredning på ringradiatoren også, sweetspot blir noe utvidet. (Flott da man har 3 sitteplasser i lytterommet)
    Mellomtone: Kort sagt nydelig på stemmer og instrumenter, og vesenlig mer fremtredende enn AP, noe jeg savnet hos dem. Kassegitarer blir meget troverdige f.eks.
    Bass: Tørrere, hurtig og med et bedre smekk, naturlige på f.eks kontrabass, blir litt "live" sound på akustiske strenginstrumenter. Går også dypt når de SKAL gå dypt.

Altså kort og godt et nytt, behagelig og musikalsk bekjentskap :)
    Jeg opplever nå at med Moon (den dac`en imponerer mer og mer) foran Audionet boksene og Sonus faber som avsluttere ble dette en meget god match :D

gismo

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.117
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer!
    Kjenner meg i det du skriver om lyden. Piano, gitar, stemmer og rom.
    Her er et utdrag fra en plate jeg har hatt mange fine stunder med disse elementene på mine SF GPD:
    Jay Malinowski - "There's a Light" - YouTube
    Takker så mye Flying Tiger:)
    Godt du kjenner deg igjen, da er det ikke forskjell på disse to tross finishen:cool:
    Flott plate tips, skal sjekker denne mere.
    Godt fornøyd med samspill mellom Reha2 og SF gpd ? Bruker du den mye på musikk, jeg vet du spiller i adskillig større rom enn meg tror jeg?

gismo

Flying Tiger

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2008
    Antall liker
    63
    Sted
    Dalsbygda
    99% musikk. Den overlapper godt, jeg synes det i utgangspongtet veldig bra bass på GPD`n, bruker fjernkontrollen en del. Stiller i forhold til innspillinger, musikksjanger og sinnstilstand. Den brukes stort sett til å pynte på det aller nederste bunndraget. Føler Reha2 er relativt fleksibel. når den er plasert godt. Rommet blir fort 30m2 med stor takhøyde på midten. Set det står en Audionet v2 på nettet blir den litt for liten til GPD tror du?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn