Mange takk for hyggelig besøk, gismo!
Selv om det ble en del spilling på MI, så benyttet vi selvfølgelig anledningen til å nyte denne klassikeren:
Vis vedlegget 195683
Audionet SAM V2. En perle av en forsterker.
Vi spilte på Focal Electra 1027 Be.
Trenger vi noe annet enn dette da...?
Mvh Salty
Takk for sist Salty, det var meget hyggelig timer hos deg i helga
I utgangspunktet så trenger du ikke noe annet enn det "stue" anlegget ditt Salty, CD-7 er en bra kilde, SAM V2 er en super forsterker og de
Focal Electra 1027 Be er meget velspillende ht, så jeg kan jo svare
nei for deg
Men du hadde jo så mye mere å by på, så tiden ble knapp og inntykkene mange tross alt...
Gulvstående Usher både på "gutterommet" og stativstående Usher i kjellerstua, varme MI-bokser så langt øyet mitt kunne se og at je hørte på tre forskjellige oppsett på kort tid ble mye i hodet på en enkel "skogskær"
Men det var mye bra og god lyd, men med forskjellige rom, i alle 3 anleggene dine!
Gutterommet ble vel viet mest oppmerksomhet, der stå jo den nye MI 9.1 god å varm utpå gulvet, et effekt-trinn klasse-A (2x80W og nærmere 40kg) som er lett å sette på ønskelista
. Byggekvalitet som seg hør og bør når man har Audionet under huden fra før
- Effekt-trinnet MI 9.1 viste frem stor lyd, dynamikk og kontroll, lettflytende musikk og med et flott innslag av varme. Den jobbet uanstrengt med dine Usher Minidancer Two (at disse heter
mini er meg en gåte, men men..)
- Kilde må man ha og din Sony XA5400ES er en god sådanfor avspilling av sølvplater, at RM har fiksa litt dac`en her gjør den heller ikke noe dårligere!
- Pre var den smale fjøla som heter MI 11 og den gjorde ikke noe mer eller mindre enn akkurat hva den
skal gjøre! (den minnet meg mye om min engen PRE1 G2 om jeg kan tillate meg sammenligninger).
Summen av dette ender jo opp i lyd/musikk hos deg som hos alle oss andre også Salty og det er jo det man sitter igjen med som inntrykk etter et besøk, og det spilte veldig flott hos deg Salty
Litt kort (da blir jo eget oppsett/rom min preferanse som naturlig er)
Meget flott oppløsning i toppen, her går ingen micro detaljer tapt, men en
liten aning av skarphet og litt mer frempå (synlig) enn min egen preferanse.
Mellomtonen likte jeg meget godt, stemmer som Kari Bremnes/Patricia Barber og Donald Fagen/Roger Waters ble fremvist med god tone,dynamikk og klarhet. Men et lite skritt lenger bak i lysbilde enn egen preferanse.
Bassen har mere "fett" på kroppen enn hos meg, og et utrolig flott fundament nedover. Nå har (og ønsker) jo jeg en tørr bass (men ned til 30Hz) og dette syns jeg gir en meget flott detaljering i de dype toner. Det nevnte "fettet" hos deg Salty kunne for meg gå litt utover detaljeringen, men gud du slår meg på trøkk
Dine minidancer two går dypt (28Hz) og det ble etterhvert en utfordring for rommet i takt med at vi økte volumet. Men MI 9.1 har jerngrep på dine 2x7" elementer, så som vi snakket om, kanskje dette anlegget skulle stått i kjellerstua
Og det er vel også planen på sikt skjønner jeg. Begrensninger pga rommet er jo kjent problematikk for undertegnede, men med akustikk jobbing et års tid kan man komme langt (lenger), men du har jo et potensialet stående å vente på deg i kjeller`n!!
Men at du har meget flott lyd og liker dette rommet på "våre edrulige" volumer er lett å forstå, at timene blir mange der inne og at kosen er en høy faktor er sånn det skal være
Huff dette ble mye og vi har kun snakket om gutterommet og hovedoppsettet, så vi får ta de andre inntrykkene litt senere Salty
Takker ennå en gang for noen hyggelige timer!
gismo