Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Også er det noe med at jeg ikke er så god venn av gitarer med tremolo. Foretrekker hardtail, for jeg syns det bare føles og klinger bedre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har brukt en del tid på å finne ut om det var mulig å skru seg frem til noe tilsvarende det den RB1011´n jeg kjøpte gjør med ME-80 brettet
    (dont mind the dust ;) ).

    IMG_2562.jpg

    Men, selv med å mange kombinasjonsmuligheter det er på ME-80 har jeg "heldigvis" ikke klart det:).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Merkelig det der. Jeg kan på en måte forstå litt hva du mener. En LP er litt kantete og clunky, og tung som bare det.
    Mine "ankepunkter" er (spes om man spiller sittende) den kantete kroppen som "gnager" på ribbeina og høyre underarm, bridgen som er alt for høy (i veien for der jeg vil ha håndbaken) - og halsen som er vinklet på kroppen.
    Men - alt dette er jo rent subjektivt da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Mine "ankepunkter" er (spes om man spiller sittende) den kantete kroppen som "gnager" på ribbeina og høyre underarm, bridgen som er alt for høy (i veien for der jeg vil ha håndbaken) - og halsen som er vinklet på kroppen.
    Men - alt dette er jo rent subjektivt da.
    Ja, jeg skjønner delvis hva du mener med at den er litt kantete, men det er noe man venner seg til og klarer å leve med. Men velger man f.eks. en ESP LTD type single cutaway så er kroppen konturert (?) på en måte jeg forestiller meg vil være mye behageligere.
    Og det jeg ikke liker med tremolo gitarer er blant annet at det ikke er noe å hvile å høyrehånda på. Og det føles litt flimsy å spille på? :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Burde få meg en enkel multieffektdings med bra romklang, delay, og flanger også. Med trykk på enkel i bruk, men bra lyd. 🤓
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Der er det jo litt å velge mellom :) .
    Brettet jeg har er jo enkelt i bruk og ok lyd, men det finnes jo mange alternativer.
    Det jeg liker med ME-80 er at den har konvensjonelle vriknotter.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Sikkert bra den, men jeg trenger bare å ta et blikk på den for å vite at det er altfor mange knapper og parametere på den for meg. :) Tenkte mer kanskje noe ala en pedal av god kvalitet med to-tre effekter og enklest mulig betjening. Så at noen mente Line 6 er bra, men den er litt pricey.

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sikkert bra den, men jeg trenger bare å ta et blikk på den for å vite at det er altfor mange knapper og parametere på den for meg.
    Og da ser du på én med færre knapper, men laaangt flere parametre og mer "komplisert" (uoversiktlig) betjening ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Og da ser du på én med færre knapper, men laaangt flere parametre og mer "komplisert" (uoversiktlig) betjening ;)
    Samme for meg, bare det ikke er mange knapper. Neida. Jeg hadde ikke forsket så mye på det, bare så at den ble anbefalt et sted og tenkte kanskje den kunne være noe. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mange knapper, men egentlig kun bygd opp på samme måte som å ha flere separate pedaler på et pedalbrett (+ litt andre features)
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser allikevel litt mer omfattende ut enn jeg hadde tenkt, selv om den sikkert er bra. Tanken var egentlig bare 2-3 effekter som den gjorde skikkelig bra, og enklest mulig bruk og innstillinger.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.792
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg orker heller ikke omfattende menyer, uendelig antall knapper og brytere, det må være intuitivt og enkelt.

    Jeg har god erfaring med mini-pedaler som veksler mellom navn som Mooer, Rowin, Black Sheep osv. Koster noen hundrelapper og låter kule, i alle
    fall mer enn nok for stuebruk.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Ser allikevel litt mer omfattende ut enn jeg hadde tenkt, selv om den sikkert er bra. Tanken var egentlig bare 2-3 effekter som den gjorde skikkelig bra, og enklest mulig bruk og innstillinger.
    Er det bare 2-3 effekter man trenger så er det like greit å kjøpe 2-3 pedaler. Helix stomp gjør flere hundre pedaler bra, så da trenger man jo egentlig ikke flere pedaler. Har man fx loop på forsterkeren så er det også mulig å gjøre om hvor man vil ha overdrive etc. og noise supression hvor man ønsker det (rett etter gitar, eller i fx loop samt rekkefølge på effekter etc.etc.) med 4-cable method:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er det bare 2-3 effekter man trenger så er det like greit å kjøpe 2-3 pedaler. Helix stomp gjør flere hundre pedaler bra, så da trenger man jo egentlig ikke flere pedaler. Har man fx loop på forsterkeren så er det også mulig å gjøre om hvor man vil ha overdrive etc. og noise supression hvor man ønsker det (rett etter gitar, eller i fx loop samt rekkefølge på effekter etc.etc.) med 4-cable method:
    Jeg har alltid vært en sånn som bare har likt å plugge gitaren rett i forsterkeren hvis mulig, men som regel har jeg trengt en distortionpedal i tillegg. Men minst mulig mikkmakk har alltid vært 'my way'.
    Er vel litt for at de gangene jeg har fått prøve ting med altfor mange justeringsmuligheter så blir jeg sittende og fikle og skru og lure på hva som skjer, enn å faktisk spille. :)

    Nå har jeg en lyd som jeg er ok fornøyd med, iallfall til jeg får råd til en Mesa. Syns det låter bra med en gammel tubescreamer inn i den lille Marshallforsterkeren, så tanken var en sånn dings med bra lyd og noen få effekter som reverb og delay som jeg kobler i effektsløyfa. Er ikke så glad i altfor mange kabler heller.

    Kanskje jeg hadde likt en sånn Helix stomp hvis jeg prøvde den, den så iallfall temmelig håndterbar ut størrelsesmessig. Men jeg misforstod vel hva slags boks det egentlig var. :) Tar vel en tur på 4sound eller Gitarhuset og spør litt når jeg er klar for det. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje jeg hadde likt en sånn Helix stomp hvis jeg prøvde den, den så iallfall temmelig håndterbar ut størrelsesmessig. Men jeg misforstod vel hva slags boks det egentlig var. :) Tar vel en tur på 4sound eller Gitarhuset og spør litt når jeg er klar for det. :)
    Man kan bruke stomp bare i fx loop eller rett inn på inngangen til gitar på ampen også, men man får helt klart best utbytte av den med 4-cable method som beskrevet. Da kan man justere gain etc på den også for inngang/utganger og man får gjort litt mer med den. Det er en boks med veldig mange muligheter og det er jo nesten umulig å sitte å dille med en slik uansett. ;) Tar nok ganske mange timer å sette seg inn i de muligheter man har på den, men er vel muligens mulighet å få styrt den noe med PC igjennom USB også for å kjappere endre på settings på effektene og lage presets til knappene man har tilgjengelig, litt usikker her men det er mulig på Helix fullversjon.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Man kan bruke stomp bare i fx loop eller rett inn på inngangen til gitar på ampen også, men man får helt klart best utbytte av den med 4-cable method som beskrevet. Da kan man justere gain etc på den også for inngang/utganger og man får gjort litt mer med den. Det er en boks med veldig mange muligheter og det er jo nesten umulig å sitte å dille med en slik uansett. ;) Tar nok ganske mange timer å sette seg inn i de muligheter man har på den, men er vel muligens mulighet å få styrt den noe med PC igjennom USB også for å kjappere endre på settings på effektene og lage presets til knappene man har tilgjengelig, litt usikker her men det er mulig på Helix fullversjon.
    Ja, det er sånne ting som å "styre med PC gjennom USB" som får meg til å bare tenke 'nei' om et produkt, hvis du skjønner. :)

    Bare for å ta det ned på jorda så er jeg ikke en veldig avansert gitarist, og liker å ha utstyret enklest mulig bare lyden er bra. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Det er akkurat det du beskriver her na_X, som nok også er min "reservasjon" for den type løsninger. For meg så blir det litt for mye å sette seg inn i mht muligheter, valg, oppsett osv. Mulig de er både mer intuitive og enklere å sette opp/bruke enn de gjør inntrykk av, men det er på dette jeg (for egen del) ser fordelen med full visuell oversikt over alle settings med ME-80.

    Men Bambi er nok mer i retning av å "plukke" ut 3-5 separate pedaler med ønskede effekter, slik også jeg har gjort her:
    IMG_1641.JPG
    (ett kraftig nok poweradapter, daisy-chain og patchkabler koblet i sløyfa).

    Så Bambi, da er det bare å bevege seg ut på glatt-isen i jungelen av fabrikat og varianter :)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Venter nytt høyttalerelement. Har en kjekk liten 15 watters rørkomboforsterker fra DV Mark, som holder mer enn nok til husbruk, men som akkurat har litt for lite push på jam session. Den har opprinnelig et 12 tommers neodymium-element, men jeg kjenner ikke sensitiviteten på det, og DV Mark publiserer ingenting. Har kontaktet dem, men kundeservicen er heller ikke-eksisterende.

    Anyway. Har fått tak i et brukt Eminence EM12-element med hele 101 dB sensitivitet. Det er en kopi av det velkjente Electro Voice EVM12L-elementet. Gigasvær magnet. Håper jeg har plass i forsterkeren ha-ha Tanken er å få litt mer headroom. Vreng får jeg fra pedaler uansett.

    1643646086481.png

    1643646119672.png
     
    Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^^ Det er akkurat det du beskriver her na_X, som nok også er min "reservasjon" for den type løsninger. For meg så blir det litt for mye å sette seg inn i mht muligheter, valg, oppsett osv. Mulig de er både mer intuitive og enklere å sette opp/bruke enn de gjør inntrykk av, men det er på dette jeg (for egen del) ser fordelen med full visuell oversikt over alle settings med ME-80.

    Men Bambi er nok mer i retning av å "plukke" ut 3-5 separate pedaler med ønskede effekter, slik også jeg har gjort her:
    Vis vedlegget 786712
    (ett kraftig nok poweradapter, daisy-chain og patchkabler koblet i sløyfa).

    Så Bambi, da er det bare å bevege seg ut på glatt-isen i jungelen av fabrikat og varianter :)
    Ja, får se hva jeg gjør. Kanskje jeg plukker opp noen brukte pedaler fra finn også, bare for å teste. :)

    ...men hadde vært deilig med flere effekter i èn litt større pedal, altså. Kanskje til og med en enkel rackunit kunne vært aktuelt. En gitarkamerat hadde en sånn for mange år siden husker jeg, som var enkel å bruke og låt helt ok.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Prøvde meg på en Zoom-multieffekt, men funker ikke for meg. Tilbake til pedaler: DIY optisk kompressor (bruker den mest som en buffer; volum litt høyere enn unity gain, og komprimering satt lavt) -> EQ (bruker som clean boost – veldig kjekt!) -> MM Silver Overdrive (Timmy-kopi) -> Tremolo-pedal (avbildet er en chorus-pedal jeg ikke bruker) -> Blue Delay (klone av en kjent delay jeg ikke husker navnet på) -> T-Rex Creamer reverb. Pedalbrett fra Palmer og strømforsyning Harley Benton PowerPlant Junior (med 5 separate utganger).

    IMG_20211023_111116577_2.jpg

    IMG_20211023_111147318_2.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Man kommer jo langt med en overdrive, delay og chorus. Alt etter hva man vil spille, og hvilken amp man har. Personlig så har jeg en Headrush, denne kan fikse egentlig alt pluss litt til. Men så er det jo morsomt å ha litt enkelt-pedaler også.. :)
    Fordelen med Helix, Headrush etc. Er at man kan koble den til enkelt via inngangen til amp som en overdrive og bare bruke effektene der og aldri ha behov for noe mye trykking eller mye tweaking så den er enkel ut av boksen og man får da i realiteten ikke behov for flere pedaler.
    Men som jeg nevnte, mer avansert bruk støttes om man ønsker det med 4-cable method. Også kan man koble til to amper etc. Det er ikke noe man må gjøre, men alltid morsomt å fikle litt og utforske for nerdehuer som meg. Da kan man også koble direkte til monitorer eller mixer via XLR og kjøre IR for cab og amp simulering via headrush eller helix. Om det låter bra uten rør-amp og rett til studiomonitorer også? Jadda, det er bare å prøve det ut :) Som sagt, det gir mange muligheter men man behøver ikke å bruke en brøkdel av funksjonene og allikevel være fornøyd med kjøpet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg ser helt klart fordelen med multieffektenheter som kan kobles rett i mikser og PA. I miksen er det ingen som hører forskjell uansett, og det hele er utrolig praktisk. Men jeg har blitt anti når det gjelder menyer, innstillinger og knapper og trykking. Jeg må ha plug n play :) Men det kan være mye dritt med enkeltpedaler også. Støy, for eksempel.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    For et par år siden solgte jeg Mesa Triple Rectifier'n min og kjøpte en Helix rack og plugger den rett i en Yamaha dx-10 aktiv høyttaler. Jeg synes det låter og spiller som bare det. Ser meg ikke tilbake. Mulighetene er uendelige og personlig har jeg ikke noe problem med å sitte på PCen å skru lyd. Synes egentlig det er lettere enn å fikle med et utall pedaler, noe rett inn, noe i loop.

    Har fortsatt et rack til med en Engl preamp inn i et Marshall 9200 sluttrinn og en Marshall 4x12 hvis jeg blir sugen på the old fashioned way igjen 😊
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Venter nytt høyttalerelement. Har en kjekk liten 15 watters rørkomboforsterker fra DV Mark, som holder mer enn nok til husbruk, men som akkurat har litt for lite push på jam session. Den har opprinnelig et 12 tommers neodymium-element, men jeg kjenner ikke sensitiviteten på det, og DV Mark publiserer ingenting. Har kontaktet dem, men kundeservicen er heller ikke-eksisterende.

    Anyway. Har fått tak i et brukt Eminence EM12-element med hele 101 dB sensitivitet. Det er en kopi av det velkjente Electro Voice EVM12L-elementet. Gigasvær magnet. Håper jeg har plass i forsterkeren ha-ha Tanken er å få litt mer headroom. Vreng får jeg fra pedaler uansett.

    Vis vedlegget 786783

    Vis vedlegget 786784
    Fikk montert det nye elementet i dag. Vekten på forsterkeren økte med 4,2 kg :) Neodymiumelementet som satt i, veide bare snaue 1,5 kg.

    Nytt element:

    1643797668314.png

    Originalt element - litt forskjell i magnetstørrelse :) :

    1643797128757.jpeg

    Sammenlignet lyden sånn cirka. Originalelementet fra DV Mark spiller litt høyere faktisk eller i hvert fall ikke noe lavere enn Eminence-elementet. Målte med dB-måler. Så da var hovedhensikten med å bytte egentlig ikke oppnådd, men jeg likte lyden bedre av det nye elementet. DV Mark-elementet går høyere i frekvens (i mine ører) og er litt «hifi». Veldig ren lyd. Eminence-elementet føles ørlite stivere i responsen (store magneten?) og har et lite slør av «smokiness» over seg. Mer lo-fi. Men jeg liker det! Forsterkeren er veldig Fender Blackface-aktig, og dette elementet ga den enda mer av det.

    Skal jeg ha mer headroom, får jeg vel bare kjøpe større forsterker eller eventuelt mikke opp.

    En liten smakebit. Tatt opp med telefon, som clipper og komprimerer.

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Fin lyd, det der. Hvis jeg lærer meg å spille kanskje jeg lager en video for å demonstrere hvordan det låter også. Just for fun.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ 101db i følsomhet er vel litt over "snittet", men ikke så mye. Ser f.eks brorparten av Celestion (12") ligger på 98-100.
    I de to 12" (tilnærmet like) kabinettene jeg har er det Celestion V30 i det ene og Celestion Alnico Gold i det andre. Begge elementene er oppgitt til 100db, men det oppleves som om Gold elementet gir høyere lyd. Har ikke målt, men det kan jeg jo (for nysgjerrighetens skyld) gjøre.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    ^^ 101db i følsomhet er vel litt over "snittet", men ikke så mye. Ser f.eks brorparten av Celestion (12") ligger på 98-100.
    I de to 12" (tilnærmet like) kabinettene jeg har er det Celestion V30 i det ene og Celestion Alnico Gold i det andre. Begge elementene er oppgitt til 100db, men det oppleves som om Gold elementet gir høyere lyd. Har ikke målt, men det kan jeg jo (for nysgjerrighetens skyld) gjøre.
    Jeg fant akkurat ut det er ikke et EM12-element, som har 101 dB følsomhet, men et ME12-2008-element, som nå heter Delta 12. ME12-2008 har 98,3 dB følsomhet (og veier 5 kg mot EM12s 7,4 kg). Det er 3 dB forskjell, og med en 15 watts-forsterker utgjør det ganske mye headroom. Har kontaktet selger og bedt om å få returnere på grunn feil informasjon i annonsen.

    Har i stedet kjøpt et Eminence The Tonker-element :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Min snart 14 år gamle, lett modifiserte Fender "Eric Johnson" Stratocaster. Videosnutt hvor jeg bruker neck pickup på en REVV D20 amp med Celestion Alnico Gold 12" kabinett.

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ I den link’n var det jo ikke mye å hente ;)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Min snart 14 år gamle, lett modifiserte Fender "Eric Johnson" Stratocaster. Videosnutt hvor jeg bruker neck pickup på en REVV D20 amp med Celestion Alnico Gold 12" kabinett.

    Veldig fin lyd, og knall spilling. I can dig it :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fikk opp kun en Erroe-side i grå, men nå vises den (y)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sikler noe voldsomt på en ny (brukt) gitar om dagen, men akkurat den modellen vokser ikke på trær her i Europa. Ble produsert i Japan i tidsrommet ca 1989-1995.
    Har "los" på et par i USA og Japan, men kjenner jeg blir litt skeptisk til den ene i Japan. 5 ulike selgere på eBay viser til den samme gitaren.

    Jeg har sendt et par av de spørsmål om hvordan dette kan ha seg, der den ene svarer at det er jeg som har den - de andre har urettmessig lånt mine bilder. En annen svarer at årsaken er at det en en butikk som selger denne og han har avtaler med flere som selger deres gitarer på eBay.
    Jeg ser også at det samme gjelder flere andre gitarer. Alle har bra rating (Top Seller) og i hovedsak bare positive tilbakemeldinger. De eneste negative tilbakemeldinger hos de er at de i noen tilfeller har kansellert salg, med ulike forklaringer til hvorfor.
    Dette kan jo rime med at gitarene har blitt solgt av en av de andre - og når de har fått salget er ikke gitaren tilgjengelig lenger.
    Troverdig?
    Noen som har vært borti dette?
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Jeg har sett dette tidligere og på meg virker det som en litt pussig form for kommisjonssalg. Kunde henvender seg til flere butikker/selgere og den som får napp først stikker av med kommisjonen.

    Trur eg...
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Skal forsøke å «grave» litt mer i det. Kona til en kollega (som også er gitarist) er fra japan, og jeg skal høre med han i morgen om hun kan kommunisere med de på morsmålet, selvom de svarer greit på engelsk.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Det kan like gjerne gå bra :)
    Det eneste jeg har sett av mishagsytringer om slike selgere er amerikanere som finner japanske prisnivå særdeles uspiselig. Det er sikkert ikke hele historia, men likevel.
    Med tolk tenker jeg du har sikra deg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Er bass også en gitar i denne sammenhelgen?
    Isåfall, jeg må bare få lovprise denne igjen:
    Eich Bass Board.jpg
    Livet er ikke verdt å leve uten!
    De som ikke har prøvd en, du har en revulosjon i vente!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn