Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Litt "noodling" på min Pinehome Stratocaster bygget av Tom Furuheim. Neck pickup. Kroppen er laget av or som har fått tørke i over 60 år..
    Tom lager gitarer med høyt kvalitetsnivå. Har to gitaren fra han og han bygger nå min tredje.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Gitarbygg utført på Totnes School of Guitarmaking i 2009.
    En underlig skole uten moderne virkemidler. De hadde en fres med ledning på. Alt annet var av typen meisler, høvler etc.


    Innsiden av lokket til min klassiske:

    1620328871721.png

    Stol på plass

    1620328913602.png

    Sarg må til

    1620328953775.png

    Stålstreng også, med såkalt X-brace

    1620329078989.png

    Kropp til klassisk ferdig med kantlister, sarg og bunn.

    1620329120506.png

    Litt sært, leie for justerbar hals

    1620329159081.png

    Hals på plass

    1620329216341.png
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Litt lyd - jammet til et par spor på en CD med Morley (fin CD). Bruker en OD-pedal i forkant for å få en anelse hår på lyden og en analog ekko-pedal. Første spor slutter ved 3:00.
    Hvordan gjør du opptaket - film/mic?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sant, men denne er sapele kropp, hagesypress (Port Orford cedar) lokk og mahogny hals.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    NGD

    En Fender modell jeg inntil et par uker tilbake ikke kjente til er Telecaster FMT, eller Special Edition Custom Telecaster FMT HH, som er det fulle navnet.
    Produsert i Korea fra 2003 til 2008 og fra 2009 frem til i fjor produsert i Indonesia.

    En ganske "påkostet" modell med hals/kropp i mahogny, flammelønn kurvet topp og bindings. Bra kvalitet på elektronikk og hardware også. SD 59 og SD PG pick-up´s. Sperzel locking tuners også på den jeg har kjøpt (2009), men senere utgaver har Fender locking tuners.

    IMG_2073.JPG

    FMT-modellen har gjennom årene blitt levert i flere ulike fargekombinasjoner. Tonekontrollen er forøvrig en multiswitch m/splitt for PU´ne når det trekkes ut.
    Selvom kroppen har Telecaster-fasong er den altså kuvet på toppen og tynnere enn en vanlig Telecaster.

    Sikkert en gitar som breibeinte, ihuga Les Paul entusiaster "fnyser" av;), men en fin og rimelig løsning for min del.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Lite nytt, men jeg har "moddet" FMT Telecasteren litt.
    De Sperzel tuners som tidligere eier hadde montert var av staggered type. Da hodet på denne modellen er et par mm tykkere enn std. Fender blir det litt trangt å strenge gitaren.
    Jeg besluttet derfor å montere American Standard tunere isteden. Sperzel tunerne skal brukes på en annen gitar:
    IMG_2228.JPG
    Det betinget å bore nye hull til styrepinnene og jeg laget derfor en bor-mal slik at det var enklere å bore nogenlunde på linje.

    Den originale splitt/tonebryteren var/er av det jeg vil kalle moderat kvalitet, med alt for lite friksjon. Byttet derfor ut den.
    Siste, og kanskje mest "drastiske" mod var å endre fargetone på gripebrettet, der det er benyttet kirsebær. Synes det er altfor "bleikt" og ikke passer resten av gitaren.
    Her før/etter:
    IMG_2193.JPG

    ... og det endelige resultatet:
    IMG_2194.JPG
    Kan sammenliknes med bildet i innlegg #333.

    I ettermiddag skal det på nye strenger.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Har det moro med billige effektpedaler for tida. Lista ligger jo så lavt det går an, jeg har et litt for avslappet forhold til sånt. Har kjøpt noen billige mini-pedaler type Rowin/Black Sheep - noen fra butikk i Norge, noen fra Kina.

    Koster noen hundrelapper, og låter mer enn OK til mitt bruk. Har analog delay, plexion, phaser og dumbler. Ikke noe å utsette på noen av dem, spesielt ikke prisen tatt i betraktning.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    En vond tennisskulder har effektivt satt en stopper for å pleie noe særlig omgang med kassegitaren de siste månedene. 😟 Måtte bare klimpre litt i formiddag, håper noen flere fysiotimer og kortisoninjeksjoner snart tar kål på betennelsen.

    Ikke helt stemt, med feil og det hele. Ikke minst i overkant tentativt, men det ER jo tross alt søndag formiddag.. Burde både ha varmet opp og spilt inn på nytt, men etter 5 minutter protesterer høyre skulder. Funker ikke med noe fyldigere gitarkropp enn strat for tida. 😳

     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Hei hvilke strenger anbefaler dere til telecaster? Spør fordi jeg har satt sammen et DIY sett og klarte å strekke av en streng.
    Tror de som fulgte med var .009-.042 MEN bør jeg gå litt opp, og hvilke type strenger anbefales.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Mye smak og behag der, jeg ender opp med d’addario på elgitar hver gang. Har både 3, 10 og 15 pack til konkurransedyktige priser her hjemme (4sound f.eks).

    Kommer både i 10-46 og 10-52, nickel wound.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Leste et sted at Kirk Hammet foretrekker Ernie Ball "because they don't break" eller noe sånt.

    Ellers bør man vel helst velge tykkelsen man er komfortabel med.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bruker Fender bullet 9-42.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Personlig foretrekker jeg 10-46, når jeg var tenåring så brukte jeg mye 095-44 mener jeg det var men de er ikke så vanlig å skaffe lengre.
    Jeg har et lite problem med 09, har også brukt 08 for lenge siden. Problemet er at de virker så slamsete så de både bender for mye og knekker for lett i big bend også føles de liksom så flimsy ut også. Ernie ball har noen strenger som heter Cobolt, de er endel dyrere enn vanlige slinky men de er mer holdbare og tåler mer juling og kan strekkes lengre. Andre produsenter har tilsvarende produkter også, men prisen er mye av det samme.

    Men, mange bruker alt for tykke strenger og det føles mer ut som å spille bass enn gitar til slutt. Et godt tips her ihvertfall, finn en størrelse du liker og hold deg til den da det er bra både for deg og gitar. Om man varierer mye på størrelse på samme gitaren så må man oftere bytte nut og bridge da det gir ekstra slitasje med variasjon av strenger. Også er det viktig å tilpasse bridge og nut til strengene også.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Er det mulig å få et par råd i denne gruppen, uten at det utvikler seg til "denne har jeg, så den er best"- og "kjøp den dyreste"-tråd? :cool:

    Jeg har en sønn på 22 og han har spilt akustisk gitar i noen år nå. Han går for tiden på en musikklinje og har fått lyst til å prøve seg på en el gitar og av en eller annen grunn er det Stratocaster som er tingen. Budsjettet er 5-6000 kroner.

    Jeg har lite greie på akkurat el gitarer, så jeg trenger noen råd hva man bør se etter.
    Han er ikke spesielt inne i metall og nokså hard rock, så to humbuckere er vel ikke hans greie, har jeg skjønt. Eller har jeg ikke skjønt det? 🙃

    Jeg har fått med meg at en av de store forskjellen på eksempelvis en Yamaha Pacifica og en Squier Affinity er at halsen på Pacifica er slankere, mens den typiske Strato halsen er litt større og tykkere?

    EDIT:
    Litt mere rundt Pacifica, som jeg tror kan være et alternativ. Det er jo mange typer av denne og den varierer i pris.
    Hva er forskjellen på 612 VIIFMX, 612 HFM, 012, 120H, 311H, 112 V, 112 VII, 112J, 112 OVS, 212 VFM, 212 VQM....ogsåvidere.....
    Gear4music har veldig mange typer og jeg aner ikke forskjellene.


    Jeg har også hatt noen samtaler med noen gitarister som mente at mye av det man finner på Finn er overpriset og ofte ikke behandlet så bra. Noen tanker rundt det? Med andre ord, jeg er ikke ute etter bare nytt.

    Finnes det gitar sjapper man burde besøke og er det noen man bør spørre etter?
    På bass siden er ihvertfall Cort blitt en bra produsent, er det slik med gitar også?
    Er det noen no-brainere der ute? Noen gitarer som bare er bedre enn noe annet?

    Jeg er ikke ukjent med band og PA fra før. Så svar gjerne med det i mente.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Et enkelt spørsmål som det ikke er et enkelt svar på ;) .
    Innenfor budsjettet kan man få en ok ny Stratocaster type gitar, men jeg ville holdt meg unna de rimeligste - som f.eks Squier Bullet og Affinity, Morgan osv.
    Her snakker jeg ikke av egen erfaring, men trekker litt essens ut av hva jeg snapper opp på ulike forum osv. mht kvalitet på disse - og det er spes kvalitet på hals, bånd og tremolo som går igjen. Med floating tremolo (som det er på en Strat), så er det helt avgjørende at denne i det hele tatt går an å sette opp og få til å fungere tilfredsstillende. Elektronikk og øvrig mekanikk virker å være greit nok.
    Et "knepp" opp til Squier Classic Vibe øker etter sigende kvaliteten på dette.
    Next step (innen Fender) er en MIM (made in Mexico) Player series, som er desimaler utenfor budsjett. Her registrerer jeg at det nevnes noen ujevn kvalitet og enkelte issues (av ulik art) på enkelte gitarer. Det virker å gå litt vel fort i kvalitetskontrollen.

    Mht halsprofil, så er det flere varianter/profiler som har vært brukt - og brukes på Stratocastere. I dag er det vel fortrinnsvis Modern C, som er en litt slankere C-profil som brukes - og i hovedsak 9,5 radius. Personlig opplever jeg ikke Strat C-hals som for tykk, og jeg har ikke spes. lange fingre.



    Innenfor bruktmarkedet så åpner det seg jo mange alternativer. Priser på Finn er for en del objekter overpriset, ja - men en ting er hva de (optimistisk) legges ut for kontra hva selger reelt er villig til å selge for. Ofte et betydelig monn for å diskutere seg frem til en "riktig" pris - min erfaring.
    At de evt ikke er behandlet bra er ikke noe generelt trekk. Finn er jo det største nettstedet i Norge for bruktomsetning, så der er vel hele skalaen også representert. Selv har jeg kjøpt 5 gitarer på Finn, og alle har hatt samsvar mellom betalt pris, kvalitet, tilstand osv.
    Men - jeg ville aldri kjøpt en brukt gitar uten å fysisk kunne sjekke den.
    Videre er det slik at det er fullt mulig for "ukyndige" å skru seg heeelt bort på en Stratocaster, så en brukt gitar som virker helt "umulig" å spille på kan det være håp for.

    Jeg har vært borti (og har en selv også) flere brukte MIM´s (også litt eldre) som har vært fine, meget gode gitarer. Prises ofte i området +/- 5K.
    No-brainere. Ja, sikkert flere, men en sjelden gang i blant dukker det f.eks opp en og annen Tokai.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å få et par råd i denne gruppen, uten at det utvikler seg til "denne har jeg, så den er best"- og "kjøp den dyreste"-tråd? :cool:

    Jeg har en sønn på 22 og han har spilt akustisk gitar i noen år nå. Han går for tiden på en musikklinje og har fått lyst til å prøve seg på en el gitar og av en eller annen grunn er det Stratocaster som er tingen. Budsjettet er 5-6000 kroner.

    Jeg har lite greie på akkurat el gitarer, så jeg trenger noen råd hva man bør se etter.
    Han er ikke spesielt inne i metall og nokså hard rock, så to humbuckere er vel ikke hans greie, har jeg skjønt. Eller har jeg ikke skjønt det? 🙃

    Jeg har fått med meg at en av de store forskjellen på eksempelvis en Yamaha Pacifica og en Squier Affinity er at halsen på Pacifica er slankere, mens den typiske Strato halsen er litt større og tykkere?

    Jeg har også hatt noen samtaler med noen gitarister som mente at mye av det man finner på Finn er overpriset og ofte ikke behandlet så bra. Noen tanker rundt det? Med andre ord, jeg er ikke ute etter bare nytt.

    Finnes det gitar sjapper man burde besøke og er det noen man bør spørre etter?
    På bass siden er ihvertfall Cort blitt en bra produsent, er det slik med gitar også?
    Er det noen no-brainere der ute? Noen gitarer som bare er bedre enn noe annet?

    Jeg er ikke ukjent med band og PA fra før. Så svar gjerne med det i mente.
    Kort fortalt, finn.no er stort sett overpriset ja men av og til dukker det opp noen gode gitarer ganske rimelig men de går fort.. Budsjett på 5-6000,- er ikke all verden når man skal pinpointe til en gitar her idag (for to år siden så fikk man et stort utvalg av gode gitarer til den prisen). Humbuckere (HB) i seg selv er ikke et problem, men det er jo litt bruksområde/sjanger som spiller inn og single coils (SC) cutter mixen ofte bedre selv om den har spinklere lyd og P-90 er også noe å teste her absolutt. Grunnen til at prisene på finn er ute av kontroll er jo fordi nye gitarer har økt enda mer.

    Hvilken musikk sjanger er av størst interesse for ham? Hva han ikke er inne på sier ingenting. Det er mye forskjellige musikk-valg, og man bør helst ha noe som fungerer til det. Jazz så er det ofte semi-akustisk og både P-90 og HB fungerer fint her, Funk så er det SC pickups, Blues så bør P-90 testes, HB pickups fungerer ofte til det meste andre også kan man jo alltids modde litt så man har split coil så man får litt SC følelse i lyden fra en HB pickup.

    SC så er det enklest å finne en mexikansk stratocaster, Fender er litt selvsagt her og da kommer man på irundt 5K +/- litt avhengig av årgang etc. Halsen kan variere endel (C, D og V -hals), det samme med radius på gripebrettet. Radiusen er oftest 12", men kan også fås i 9.5" i enkelte utgaver. Squier 50s classic vibe tror jeg er en modell i den prisklassen du tenker på, denne har også fått bra skryt fra mange gitarister.

    En favoritt gitar jeg har, er Jackson og der har man 12-16" radius (den starter på 12" og går til 16" på fjøla) så den føles veldig lettspillt og naturlig for hånda. Men der igjen så er det enklest å finne med HB pickups. Har også en av de hissigste passive pickupene som er en HB og lagt til split coil på den, den funker fett både til black metal og jazz..

    Fordelen med å kjøpe en ny gitar fra butikk er at da får man stort sett med gratis setup og alt fungerer fint fra dag en man får den, kjøper man brukt så kan det hende man må bruke noen timer på setup og ikke minst en god rens på flere timer før man tar den i bruk og helst gå over elektronikk. Vil alltid anbefale å prøve før man kjøper uansett.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Så noe sånt som dette?
    Vis vedlegget 755000
    Koster 5492 på G4M.
    Jeg tør ikke å anbefale denne, Floyd Rose fra Jackson er gjerne en rimelig sak med noe mykt metal (skal man ha Floyd Rose så må man 2-3 hakk opp i kvalitet for å holde tuningen) så i denne prisklassen vil jeg anbefale hardtail (uten vibarm) og pickupene der er sikkert ikke mer enn helt ok. Vil som nevnt anbefale å prøve før kjøp. Men nå har jo G4M 30 dager retur-rett, men å sende tilbake der kjenner jeg ikke til.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så noe sånt som dette?

    Koster 5492 på G4M.
    Den er nok i kategorien «superstrat», som mest assosieres med metall og hardrock, så det er kanskje ikke en god match gitt at det er de musikkstilene du nevner at han ikke spiller.

    Jeg ville nok tenkt at hvis det skal være Stratocaster, så skal det være Stratocaster, og med det budsjettet er det vanskelig å komme rundt en ny Squier eller brukt Fender Player. Det er også kurante saker å selge videre hvis man skulle ombestemme seg.

    Jeg ville heller ikke stresset for mye med å finne eksakt rett halsprofil. Overgangen fra akustisk er uansett mye større enn nyanseforskjellene mellom ulike Strats. Godt oppsett er langt viktigere, så jeg ville kanskje satset på å kjøpe nytt i en butikk som også kunne se over gitaren og sjekke at alt var A-OK. Alternativt bør man vite at man enten kan gjøre det selv eller kan få noen til å sjekke og justere ved behov. Uansett er det en veldig god idé å prøve før man kjøper.

    Junior hos meg slet forresten ut en Squier Strat. Husker ikke eksakt hvilken modell, men det var ikke noe galt med den i utgangspunktet, bare et hardt liv i et punkeband. Der hadde jeg jobben som guitar tech og limte den sammen igjen når det ble for ille. Jeg tenker at Squier Standard er det opplagte svaret på spørsmålet som ble stilt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Den er nok i kategorien «superstrat», som mest assosieres med metall og hardrock, så det er kanskje ikke en god match gitt at det er de musikkstilene du nevner at han ikke spiller.

    Jeg ville nok tenkt at hvis det skal være Stratocaster, så skal det være Stratocaster, og med det budsjettet er det vanskelig å komme rundt en ny Squier eller brukt Fender Player. Det er også kurante saker å selge videre hvis man skulle ombestemme seg.

    Jeg ville heller ikke stresset for mye med å finne eksakt rett halsprofil. Overgangen fra akustisk er uansett mye større enn nyanseforskjellene mellom ulike Strats. Godt oppsett er langt viktigere, så jeg ville kanskje satset på å kjøpe nytt i en butikk som også kunne se over gitaren og sjekke at alt var A-OK. Alternativt bør man vite at man enten kan gjøre det selv eller kan få noen til å sjekke og justere ved behov. Uansett er det en veldig god idé å prøve før man kjøper.

    Junior hos meg slet forresten ut en Squier Strat. Husker ikke eksakt hvilken modell, men det var ikke noe galt med den i utgangspunktet, bare et hardt liv i et punkeband. Der hadde jeg jobben som guitar tech og limte den sammen igjen når det ble for ille. Jeg tenker at Squier Standard er det opplagte svaret på spørsmålet som ble stilt.
    1634118306654.png
    Hvem av disse tenker du mest på da?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Et kort utvalg av gitarer og noen man kanskje ikke tenker på da de er litt ukjente og alternativer til Fender og de fleste i prisklassen under 6000,-:

    Schecter, rimelige og gode gitarer men er ofte litt metal inspirert men fås også i andre former men prisen øker fort. De er kjente fra 80-tallet for å lage aftermarket parts til Fender som var bedre enn Fender deler. Godt skrudd sammen og føles på høyde med en Fender.

    Vintage, et merke som kom for noen år siden og er rimelige gitarer til en ok pris. Bruker gjerne Wilkinson hardware som er utrolig god til prisen, også på elektronikken så disse får den rette viben.

    Gretsch, er vel kjent mest for Jazz fjøler men kan være allsidig.

    Squier, lillebroren til Fender. Akkurat denne modellen får mye skryt fra mange:

    LTD, har steget mye i pris med takt av markedet men er en mye rimeligere og ganske på høyde med ESP ifølge mange.

    Fender, her er vel den rimeligste modellen fra Mexico og for å være ærlig så merker man ikke store forskjellen fra en amerikansk en men noen forskjeller i pickups er det jo gjerne. Den topper budsjettet og er den enste som er over 6000,- og er den dyreste av de jeg linker til.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 755008
    Hvem av disse tenker du mest på da?
    De endrer navn ganske ofte, og jeg kan ikke garantere at jeg er oppdatert her, men jeg tenkte på noe slikt:


    Hmmm, ser ut til at den modellen er utgått. Var kanskje «for bra» til prispunktet?
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Et kort utvalg av gitarer og noen man kanskje ikke tenker på da de er litt ukjente og alternativer til Fender og de fleste i prisklassen under 6000,-:

    Squier, lillebroren til Fender. Akkurat denne modellen får mye skryt fra mange:
    Tror denne havner opp på førsteplass over de jeg må sjekke ut! Takker igjen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Angående Cort får iallfall denne Strat'en en god anmeldelse av finske Elmo. Han sier at det er en av de beste han har pøvd på YT kanalen sin, faktisk.

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ Om du beveger deg i retning av ny Squier Classic Vibe, så legg merke til at den leveres i 3 ulike versjoner:
    50s, 60s og 70s
    Utfra det man kan lese seg til - også i linken fra @Asbjørn, virker det å egentlig være nyanser mellom de.
    Mod 70s er tilnærmet lik 50s m/unntak fasongen på hodet (70s inspirert stort hode) og pick-ups (som kanskje er 70s inspirerte staggered type).
    Mod 60s, og det som skiller den fra 50s er laubær gripebrett og Alnico V (staggered) pick-up´s vs lønn og Alnico III pick-ups.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    ^^ Om du beveger deg i retning av ny Squier Classic Vibe, så legg merke til at den leveres i 3 ulike versjoner:
    50s, 60s og 70s
    Utfra det man kan lese seg til - også i linken fra @Asbjørn, virker det å egentlig være nyanser mellom de.
    Mod 70s er tilnærmet lik 50s m/unntak fasongen på hodet (70s inspirert stort hode) og pick-ups (som kanskje er 70s inspirerte staggered type).
    Mod 60s, og det som skiller den fra 50s er laubær gripebrett og Alnico V (staggered) pick-up´s vs lønn og Alnico III pick-ups.
    Hva med forskjell i spillbarhet og lyd?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn