Diverse Gitarutstyr og stæsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.721
    Sted
    Interiore Simplicitate
    En vreng-pedal jeg er veldig fornøyd med er Marshall Drivemaster (samme som Guv’nor minus fc loop). Overraskende fleksibel, funker med moderate gainsettinger også, og blir clean og fin om man ruller ned volumet på gitaren.

Så da må jeg nesten få meg en Bluesbreaker også, det er jo den som er mest hypet. 😎

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.422
    Torget vurderinger
    1
    Boss metal zone var en slags etterfølger av HM-2, men HM-3 kom også (den ble ikke veldig kjent og ble vel solgt lite av og er litt sjelden av seg).
    HM2 er blitt mye brukt av mange, ryktes også at David Gilmour brukte den en periode:
    Den kan gi en mild og fin vreng om man ikke skrur alt til 11, som den er brukt mest til av metal band, og gjerne i kombinasjon sammen med en SD1 for å toppe det hele for ordentlig motorsag på black metal.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.223
    Sted
    Liten by
    Litt sånn på siden, siden jeg spiller bass og ikke gitar.
    Sønnen min kjøpte seg en akustisk gitar fra Gear4music til under 2000 kr og ingen, hverken mine spillende kompiser eller hans, klarer å gjette riktig pris på den etter å ha prøvd den. Alle er i 10K klassen og over. Litt å tenke på for de som bruker litt vel mye på dette? :)
    Det må sies at han brukte 600 kroner på å skifte ut stemmeskruer og slipe halsen.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.378
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Litt sånn på siden, siden jeg spiller bass og ikke gitar.
    Sønnen min kjøpte seg en akustisk gitar fra Gear4music til under 2000 kr og ingen, hverken mine spillende kompiser eller hans, klarer å gjette riktig pris på den etter å ha prøvd den. Alle er i 10K klassen og over. Litt å tenke på for de som bruker litt vel mye på dette? :)
    Det må sies at han brukte 600 kroner på å skifte ut stemmeskruer og slipe halsen.
    Omtrent som med hifi altså;-))

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.223
    Sted
    Liten by
    Hva gikk dette ut på - årsak?
    Har inntrykk av at billige gitarer ofte har litt ekle kanter (båndene) som lugger litt når man drar hånden opp og ned. Min 5-strengs akustiske bass hadde også det, så jeg tok den til gitar guru Gulden. Det ble veldig bra!

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.265
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ... ekle kanter (båndene) som lugger ...
    Ok. Skjønte liksom ikke helt hva som kunne bli gjort av sliping av hals - til en pris av 600,- ;) .
    Men, ja skarpe båndkanter er velkjent - og kan like gjerne forekomme på dyrere gitarer også - og 4-string er inne på noe som kan være årsak, samtidig med at finsliping, kanting og polering tar litt tid, så det sløyfer de å gjøre på "rimeligere" gitarer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn