coolio
Hi-Fi freak
HDTVtest på youtube er veldig bra, samme er https://www.flatpanelshd.com/
Enig!For min del er kvalitet på tv veldig enkelt, det handler om kontrast, fargegjengivelse og bevegelse…
For min del er TV litt som hifi. Hvis det er noe som stikker seg veldig ut mens jeg ser på så distraheres jeg av det...
Høres ut som veldig gode alternativer. Broderen min kjøpte i fjor Samsung sin toppmodell 4k og var veldig fornøyd med den en liten stund. Men så kom han på besøk og så på fotball og så film hos meg med CX Oled og innså at det var ting med samsungen som ikke var like bra.Enig!
Kriterier så langt er 120Hz med minst mulig avlange baller… gi meg riktige farger og kontrast så er vi der. LG C1 77» (2021 )er en av de på shortlista mi. Men 85» Samsung The Frame (2021) og 75» Q77B (2022) er to av de andre.
Rtings.com er også bra.HDTVtest på youtube er veldig bra, samme er https://www.flatpanelshd.com/
OLED er et lite hakk bedre på de fleste områder. Unntaket er kanskje hvis man har en veldig opplyst stue, sol imot etc. Jeg kjøpte LG C1 65" når den var på tilbud til 13.500,- og er veldig fornøyd. 77 tommeren koster vel 28k for 2021-modell nå. C2 2022 er mer lysterkt, men en helt annen pris også foreløpig.Enig!
Kriterier så langt er 120Hz med minst mulig avlange baller… gi meg riktige farger og kontrast så er vi der. LG C1 77» (2021 )er en av de på shortlista mi. Men 85» Samsung The Frame (2021) og 75» Q77B (2022) er to av de andre.
Snubla over en LG C1 83 tommer fra 2021 til samme pris som en 77 tommer.
Sjekka også bilder mot de nye Samsungene. Helt annet sortnivå og like bra bilde i et mørkt rom. Imponert over bildet i et flombelyst område også så er det sagt.
Dessverre bare en TV som stod i et hjørne hos Elkjøp. Var returnert fra en som ikke ville ha den. Strøken. Outletpris 40k, min pris 27k. Flaks.Bare EN tv ?, eller et tilbud du kan dele med oss andre her inne ?
Dro på elkjøp for å kjøpe en annonsert samsung. Den var droppet før ekspeditøren rakk å snakke med oss. Gikk derfra med en sony. Veldig fornøyd.Høres ut som veldig gode alternativer. Broderen min kjøpte i fjor Samsung sin toppmodell 4k og var veldig fornøyd med den en liten stund. Men så kom han på besøk og så på fotball og så film hos meg med CX Oled og innså at det var ting med samsungen som ikke var like bra.
Micro-stuttering, pulserende bakgrunnslys i mørke scener og i overkant hissig lysstyrke jevnt over var noe som han reagerte på over tid.
Kvittet seg med den og kjøpte seg 83" Sony Oled istedenfor - og ble langt mer happy med det.
Verdt å notere seg bak øret når man skal ut og analysere tver på Elkjøp? Mulig, men ting som irriterer er gjerne noe man først legger merke til over litt tid.
Selv foretrekker jeg gjerne sony, men alle jeg kjenner som har samsung er godt fornøyde, så jeg tror nok dette kan bli bra.Nytt tilbud i dag, kanskje denne er et bra kjøp ?
Samsung 75" QN85B 4K Neo QLED TV (2022) - Elkjøp | Elkjøp
Opplev skjønnheten og presisjonen av Neo QLED med Samsung 75" QN85B 4K Neo QLED (2022) Smart-TV. Den er drevet av en Neo Quantum 4K-prosessor for den beste bildeprosesseringen.www.elkjop.no
Hvis samsung er «your weapon of choice» så blir samsung helt sikkert bra.Helt sikkert kjempebra....... jeg har gått for 2 nye Samsunger, men har gått opp en størrelse i forhold til de gamle Samsungene, fra 55 til 65 og fra 65 til 75...... jeg tenkte først på og gå opp fra 65 til 85 i kjellerstua, men 85 tommer er bældiger.... så det får bli neste gang.
Neste på min liste blir litt surround lyd og en rimelig men gær-go Blue-ray spiller.
Men håper tråden lever videre og at folk kan dra nytte av den.
Nice, men ikke e-arc?jeg kjøpte meg en LG C1 for en uke siden og er meget fornøyd - gamletven var en liten samsung LCD fra 2009, så alt er jo en oppgradering sånn sett, men er nå uansett strålende fornøyd - ser dog at de har satt opp prisen med en tusenlapp siden jeg kjøpte den.
LG 65" C1 4K OLED TV (2021) - Elkjøp | Elkjøp
Få en kinolignende opplevelse hjemme med LG 65" C1 4K OLED TV. TV-en kan skilte med imponerende visuell kvalitet og støttes av kunstig intelligens, Filmmaker Mode og klar romlig lyd, noe som gjør film- og spillopplevelser til noe helt eget.www.elkjop.no
e-arc har jeg ikke en gang hørt om før, så det sier vel sitt om min tv-brukNice, men ikke e-arc?
Har de gjort noe med ethernet portene på de nye tv`ene?
Har en c9 fra 3 år tilbake og fungerer jo fint nok med 100m/bitt linje inn + trådløst men var mer ev nyskjerrighet.
Uansett gratulerer med ny tv - det er jo alltid gøy og med over tiår siden sist kan man jo unne seg litt slikt med god samvittighet
ARC/e-ARC er som alltid på siden, port 2, ingen endring der.Nice, men ikke e-arc?
Har de gjort noe med ethernet portene på de nye tv`ene?
Har en c9 fra 3 år tilbake og fungerer jo fint nok med 100m/bitt linje inn + trådløst men var mer ev nyskjerrighet.
Uansett gratulerer med ny tv - det er jo alltid gøy og med over tiår siden sist kan man jo unne seg litt slikt med god samvittighet
Veldig Off-topic. Men gøy å lese om han nordmannen som fikk innstallert den råeste micro-Led skjermen fra Samsung i stua si. Tv’en koster ca 1,5 mill kroner.
Men gir oss et hint om hvilken bildekvalitet vi kan vente oss om noen år
Vi ble med da verdens råeste TV ble levert i Norge - Sniktitt - Tek.no
Slik gikk det da TV-en til 1,5 millioner ble heiset inn i stua til lotterimillionæren.www.tek.no