Var på Hyde tidligere i høst på 80-årsdagen til faren min. Tror det er den klart billigste restauranten i Norge med (én) Michelinstjerne. 1350kr for meny og de anbefalte flaskeviner i stedet for vinpakke så totalen havnet under 2000kr per snute. Orginale og spennende retter, og selv om ikke alt var innertier var de beste to-tre helt fenomenale og ville for meg vært højdare på hvilken som helst topprestaurant. Begynner for øvrig å få sansen for å kjøpe et par flasker rundt bordet i stedet for vinpakke, siden vinpakkene på de fleste bedre restauranter har blitt veldig dyre.
Ellers var jeg også på Bønder i Byen på Grünerløkka for en stund siden, som serverer tradisjonell "husmannskost" i noe forfinet utgave, med fokus på kortreiste og økologiske råvarer. Den var også meget bra, og jeg er fristet til å dra tilbake når de får julemenyen på programmet, siden jeg vil anta at klassikere som pinnekjøtt og ribbe kan være veldig bra med råvareleverandørene som de bruker. Ellers verdt å merke seg at rettene er digre, jeg spiste kun hovedrett (reinsdyrstek til drøyt 400kr) og ble stappa mett. Ingen rundt bordet hadde sjans til å få klemt i seg noen dessert.